Seuraa 

meillä on tammikuussa edessä muutto, ja kaipaan vähän neuvoja miten se sujuu mahdollisimman kivuttomasti. Meidän esikoisen laskettu aika on vuoden vaihteessa, joten haastetta riittää. Muutamme Helsingin keskustasta noin 30 km.

Muuttofirman valinta ja kilpailutus?

Mitä kannattaa tehdä itse?

Mitä virheitä ei ainakaan kannata tehdä?

Kustannukset mihin syytä varautua?

Kiitos tosi paljon jos jaksatte antaa vinkkejä!

Kommentit (8)

Meillä muuton hoiti Grundell, jätettiin tarjouspyyntö useampaan muuttofirmaan.

Iso kuorma-auto, meidän kaikki kamat mahtui siihen, otettiin muuttolaatikko per neliö ja kaikki käytettiin.

Lasit ja kupit pakkasin alkosta haettuihin viinilaatikoihin, lokerikkoihin meni mukavasti ja yhteen laatikkoon meni 40 lasia!

Kuljettaja ja apupoika kuului tuohon pakettiin, kuljettaja organisoi lastauksen me muut kannettiin mitä pyysi :)

Vaatteet, lakanat, pyyhkeet oli jätesäkeissä niistä sai hyviä " fyllejä" suojaamaan huonekaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin hintojen vertailu on hankalahkoa erilaisten laskutusperiaatteiden takia. Itse päädyin JYPIin, koska

vakuutukset kunnossa

tunnettu yritys, ei mikään nyrkkipaja

tarjous hyvä

Kokemus:

suosittelen: edullinen, toimi kuin elokuvissa, en ole ennen nähnyt yhtä riuskoja ja tehokkaita muuttomiehiä. Ystävällinen ja huolellinen palvelu

Pakkasin itse ohjeiden mukaan, pojat tulivat auton kanssa, kantoivat kaiken autoon ja autosta taas uuteen asuntoon. Laita laatikoiden päälle laput esim " MH1" , " mh2" ja vastaavat laput huoneiden oviin. Sovittivat jopa uskomattoman määrän tavaraa minikokoiseen varastoon.)

Älä säästä pakkausmateriaaleissa! eli käytä paljon hesareita, pakkaa jokainen astia erikseen ja aloita ajoissa! Pakkaa jo nyt kaikki, mitä et tarvitse (esim kirjat kirjahyllystä, jotka muuten itse imuroin ennen pakkaamista)

pakkaa vain puhtaita tavaroita. imuroi kirjat, pese pyykkää/pesetä kaikki, mikä on ollut kaapissa yli 6 kk. pesetä verhot, matot jne

puhdista huonekalut ja ylipäätään kaikki, mitä otat uuteen kotiin mukaan.

On kiva tunne, kun tietää, ettei vanhat pölyt kantaudu mukana ja kaikki on puhdasta uudessa kodissa. Helsingissä muutin ja järkytyin katupölytuhoista....

ALOITA HETI

Heini06:

Lainaus:

meillä on tammikuussa edessä muutto, ja kaipaan vähän neuvoja miten se sujuu mahdollisimman kivuttomasti. Meidän esikoisen laskettu aika on vuoden vaihteessa, joten haastetta riittää. Muutamme Helsingin keskustasta noin 30 km.

Muuttofirman valinta ja kilpailutus?

Mitä kannattaa tehdä itse?

Mitä virheitä ei ainakaan kannata tehdä?

Kustannukset mihin syytä varautua?

Kiitos tosi paljon jos jaksatte antaa vinkkejä!

Kiitos Arnica ja Tytti! Tosi hyviä vihjeitä. Kaikki on tärkeitä huomioita, varsinkin nuo laatikoiden ja huoneiden numeroinnit, alkon pahvilaatikot, jätesäkkipehmusteet jne!

Lisäohjeet otetaan kiitollisuudella vastaan

t. Heini

Ja voidaan suositella. Jos käytät muuttofirmaa, vuokraa laatikoita, koska he ovat niin ripeitä ja inhoavat kaikennäköisiä nyssykkää ja pussukkaa. He saavat laatikot päällekäin ja kerralla useampia. pumppukärryillä. Me vuokrattiin 10eur pantilla Kodinykkösestä laatikot- kuulutaan sellaisen etuasiakasohjelmaan.

Vierailija

Varoituksen sana koskien pakumiehet.fi:tä. Kannattaa välttää! Meidän muuttoon eivät ilmaantuneet paikalle. Myös hyvin töykeitä olivat puhelimessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat