Vierailija

Siis tätä on tapahtunut ihan aina. Ollut ihan vauvasta lähtien huono nukkumaan, olin ensimmäisen vuoden ajan aivan zombie väsymyksestä. 1,5-vuoden kohdalla tilanne parani aika paljon, ja alettiin selviämään ehkä kahdella heräämisellä jos nukkui omassa sängyssään, yhdellä yöheräämisellä, jos sai nukkua meidän vieressämme. Mutta siis edelleenkin herää joka ainoa yö huutaen ja itkien ainakin kerran. Pystyn laskemaan yhden käden sormilla ne kerrat, kun hän olisi nukkunut kertaakaan heräämättä/herättämättä meitä. Heräämättä on ehkä väärä sana, koska en usko että hän välttämättä edes kunnolla herää, mutta huutaa ja itkee vain sydäntäsärkevästi, näkee ilmeisesti painajaisia. Talomme on kaksikerroksinen ja makuuhuoneen ääniä ei kunnolla toiseen kerrokseen edes kuule, joten kahteen ikävuoteen asti käytimme sellaista vauvakameraa että ehdimme hätiin ajoissa, nykyään sitten kuulemme vasta kun itku on suoranaista huutoa siellä omassa makuuhuoneessa. Herää kyllä, vaikka olisi vieressäkin ja itse siis nukkumassa, mutta ei huuda ja itke yhtä hädissään, rauhoittuu helpommin kun näkee, ettei ole yksin.

Poika on muuten perusiloinen, sosiaalinen ja aktiivinen, muuten ei missään mitään ongelmaa, mutta tämä ilta- ja yörumba käy välillä tosissaan rasittamaan. Kellään vastaavaa, ja koska helpotti?

Sivut

Kommentit (29)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en tiedä, voi tietysti olla perääkin, sillä äitini on kertonut että ensimmäisiin kolmeen vuoteen ei meillä nukuttu yhtään kokonaista yötä kun minä pienenä itkeskelin. Tosin nyt kun meidän neiti on jo yli kolme niin saisi alkaa sitten meilläkin jo loppumaan...

Ja täytyy sanoa, että en suin surminkaan toivoisi tämän periytyvän tyttäreni lapselle jos perinnöllisyys on mahdollista. On meinaan niin rankkaa ettei ole rajaa.

12

Anoppi on sanonut koko ajan samaa, että ensimmäiseen kolmeen vuoteen ei nukuttu juuri lainkaan. No, pitää vain toivoa että helpottaa jossain vaiheessa. Meillä on selkeästi siirrytty nukkumaan miehen kanssa vuorotellen eri huoneessa pari kertaa viikossa, että saa edes joskus nukkua keskeytymättömät yöunet, se auttaa kummasti. ap

Pojalla on sänky meidän makkarissamme, puoli metriä meidän sängystämme. Joskus nukahtaa omaan sänkyynsä, jolloin herää kerran tai kaksi ja AINA, joka ainoa yö, tulee meidän viereemme. Ei ole kertaakaan, koskaan, koko elämänsä aikana nukkunut koko yötä omassa sängyssään. Joskus taas nukahtaa meidän sänkyymme, jossa herättää ehkä vain yhden kerran yössä. ap

Olen miettinyt itse aivan saman aloituksen tekemistä. ja kirjoitus oli kuin minun näppiksiltäni.

Meillä reilu 3 vuotias tyttö. Ollut aina levoton nukkuja. Noin 2 vuotiaana alkoi nukkua paremmin jolloin herätyksiä vain n. 2 yössä. Tosiaan, vauvavuosi meni aivan Zombiena!

Nukkuu samassa huoneessa koska en vaan jaksaisi sitä rumbaa että pitäisi mennä toiseen huoneeseen lohduttelemaan.

herää itkien (välillä oikein parkuen) melkein joka yö. Harvemmin on kyse kauhukohtauksesta jolloin selvästi ei ole oikein hereillä. Useimmin herää pissahätäänsä ja parkuu kovaan ääneen koko pissareissun ajan. Jos on oikein kiukkuisella päällä niin ei tarvitse kuin yksi poikkipuolinen sana sanoa niin saa kirkumisraivari. Jep, se on varsin mukavaa esim. klo 2 yöllä.

Muuten on ihana, reipas fiksu tyttö. Mutta äiti vaan miettii että milloinkahan, oi milloinkahan saisin NUKKUA.

Tsemppiä ap. Tiedän tarkkaan mitkä ovat fiiliksesi.

no nyt olen ollut jo jonkin aikaa yksinhuoltaja (isi joutui lähtemään taivaaseen) joten keskeytymättömät unet ovat kortilla. Onneksi äitini ottaa lapsen joskus yöksi niin edes silloin tällöin saan nukkua.

Kaipa tämä tästä...joskus.

ap

Siis, talo on kaksikerroksinen, makuuhuone ja olohuone eri kerroksissa. Tarkoitin tuota kerroksesta toiseen kuulumattomuudella sitä aikaa, kun lapsi on jo nukahtanut ja itse olemme vielä hereillä ja katsomme vaikka telkkaa. Nukumme kaikki samassa makuuhuoneessa. ap

Siitä se vaan johtuu. Me kaikki heräilemme öisin, syystä jos toisesta, mutta usein osaamme nukahtaa heti. Lapsesi ei osaa ja sen vuoksi hän huutaa sinua/teitä apuun. Teidän tulisi nyt vaan opettaa hänet nukahtamaan itse uudestaan. Apua löytyy kirjallisuudesta, joten kirjastoon mars ja sieltä lainamaan nukutusoppaita!! Niissä neuvotaan miten tulee toimia.

Katsooko lapsi paljon televisiota? Tai onko televisio auki monta tuntia päivässä? Se lisää lasten levottomuutta. Televisioita ei saa pieni lapsi katsoa tuntitolkulla päivässä, 30min riittää vallan mainiosti ja hyvin pärjäävät ilmankin. Älkää pitäkö televisiota iltaisin auki. Videot ja dvd:t on keksitty ja niille voi nauhoittaa ne ohjelmat mitä haluaa katsoa ja katsoo ne kun lapsi on nukkumassa.

Just luin netistä tuota kauhukohtauksen kuvausta, ja vaikka paljon siitä sopiikin meidän poikaamme, niin ei kuitenkaa se, ettei olisi lohdutettavissa ja rauhoiteltavissa eli ei siis " tunnistaisi" äitiä tai isää. Kyllä hän on nimittäin ihan selvästi rauhoiteltavissa.

Vauva-aika oli ihan painajaista, vaikka lapsi oli toivottu ja rakas ja oli sitä tottakai vauva-aikanakin, niin mulla alkaa vasta nyt vauvavuoden kauhut itseltäni unohtumaan. Se oli kyllä jotain aivan karmeaa, kun ei KOSKAAN saanut nukkua...ap

Kyllä meillä on kaikenlaiset unikoulut yritetty, mutta niistä ei ole apua, koska kyse ei ole siitä ettei osaisi nukahtaa itsekseen, tai kyse ei todellakaan ole mistään raivokohtauksesta tai äiti-isäriippuvaisuudesta. ap

On mun mielestä jatkunut niin kauan kuin muistan. Neuvolassa sanottiin alkuun, että normaalia vauvavaihetta. Sitten syytettiin hampaita. Nyt kun juttelin tädin kanssa aiheesta (poika ei siis paikalla) epäili olevan näitä 3 vuotiaille tyypillisiä mielikuvitusjuttuja. Kun totesin, että poika on vasta 1,5 sanoi, että noh, jos puolivuotta jatkuu niin sitten mietitään uudestaan mitä asialle tehdään.

Poika on muutoin itsepiäinen, mutta iloinen ja veikeä tyyppi. Ei kukaan ulkopuolinen " näe" mitään poikkeavaa. PK:ssa ollaan juteltu aiheesta ja totesivat, että on " herkkä" nukkuja. Siis heräilee herkästi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat