Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voi itku!

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siihen tulee itse keitettyä omppuhilloa, itse tehtyjä konvehteja (niitä ei tartte olla paljoa, kun ovat ns. luksusta), joku pieni pullo (snapsia, skumppaa tms, riippuu kenelle kori menee) ja pieni pöytäkynttilä. Sitten vain nätisti jotain koristeita ja havuja tms siihen täydennykseksi.. Hinnaksi tulee muutama euro per kori, ja niistä ilmeisesti oikeasti tykätään, ainakin sen hillon perään kysellään.. :)

Aikaahan siihen menee, mutta on edullinen tapa muistaa lähimpiä! Eikä sit tartte sitä iänikuista konvehtirasiaa..

ainakaan itsetehden, ja halvallakin saa paketteja. Minulle riittäisi ihan hyvin, jos olisi tarve.

Mikäs siinä joulussa nyt niin paljon maksaa?

Kuitenkin markoissa melkein 2000 markkaa. Ja markka aikana harvemmin valitettiin että kun on vain 200 markkaa. Nää eurot sotkee vieläkin ajatusmaailmaa. Mulle riittäs 300 euroa hyvinkin. Paitsi jos meinaa tehdä kemut kymmenelle hengelle ja ostaa jokaiselle lahjan. Sit voi tehdä tiukkaa!

Kerooppa nyt tarkemmin mikä tuossa summassa on ongelma

Onko rehellisesti mielestäsi hintarajaa? Kummilapsia on useampia.

Kuinka läheisille ostat lahjoja? Saako ystävien lapset paketin?

T: Ap, jota ahdistaa

Eli ihan raa`asti vaan ilmoitatte että ette osta lahjoja tänä jouluna joten ette itsekkään odota saavanne mitään!

Ja jos mahdollista tilaa vaikka esim kummilapsillesi lehti lahjatilauksella. Pyydät laskun vasta tammikuun puolelle. Osamaksullakin saa lahjoja esim netanttila ja hobby hall. Ei ehkä kaikkein nerokkain idea mutta idea kuitenkin. Jouluksi menette vaikka vanhempien luo, ei mene rahaa ruokiin niin paljoa.

Ja jos jää rahaa, sitten lahjoja. Tiukassa tilanteessa juuri esim. ystävien lapset jäisivät ilman. Kun meillä jäävät muutenkin. Ja osta pientä vaan, omat vanhemmat ja mummot ja kummit kuitenkin niitä isompia hankkivat.

mutta jotain vinkkejä. Muistan vain kummilapsia. Niitäkin n 5 e per lapsi. Joutuu kyllä tosissaan miettimän mitä sillä saa mutta saa kuitenkin. Ja moni tutuista tekee niin että muistaa synttäreillä paremmin ja jouluna pelkällä kortilla.

Parille parhaimmalle kaverille (siis Omille/perheen) ostan konvehtirasian merkiksi että muistan.

Omille lapsille ostetaan yleensä yksi parempi juttu yleensä 30-50 e lapsi. Tai sitten joku isompi juttu yhteiseksi. Ja lisäksi yritän haalia jotain pientä että saavat edes muutaman paketin. myös kirppareilta ostamia olen laittanut pakettiin..

Ensinnäkin karsi kaikki " turhat" ihmiset pois lahjalistalta. Eli muista vain niitä, joita on " pakko" .

Osta heille jotakin " pientä sievää" joka on edullista, paketointi vaikuttaa paljon lahjan " arvoon" ;) Osta esim. jostakin (mielellään sellaisesta kaupasta jossa ko. lahjan saaja ei pahemmin käy...) pieni koriste enkeli, tai pieni euron kynttilä lyhty/kuppi/alunen. Sitten paketoit lahjan kauniisti, mahdollisesti sellofaaniin ja liität mukaan kortin (ihan vaikka pieni pahvin/kartongin pala, johon leikkaat&liimaat esim. joululahjapaperista jonkun kuvan) mihin kirjoitat jonkin lahjaan sopivan tekstin " kynttilän lämpöä talven pimeisiin iltoihin" (huono esimekki, mutta you get the point;)

Kauniissa paketissa sstu söpö posliini enkeli esim. on sellainen, että saaja ei voi tietää paljonko se on maksanut. Tälläisiä enkeleitä kun on myynnissä alkaen eurosta, ja ylärajaa ei taida edes olla...?

Kummilasten lahjojen kanssa toimi niin, että (riippuen toki minkä ikäisiä ovat?) kuten joku ehdotti, eli tilaa heille lehti, laskun voit maksaa vasta tammikuussa. Tai sitten toinen vaihtoehto on antaa heille itse askartelemasi " lahjakortti" , jossa lupaat viedä kummilapsen myöhemmin esim:

uimaan(uimahalli/kylpylä)/leffaan/mäkkäriin/keilaamaan/teatteriin/tmv.

ÄLÄ lähetä joulukortteja, korkeintaan yksi mummolle joka asuu toisella puolea Suomea ja jota et näe, sillä postimerkkeihin menee ihan turhaan rahaa...

Ruokapuolesta sen verran, että se ei maksa paljoa. Varsinkin jos itse tekee, mutta eipä nuo valmiit laatikotkaan paljoa maksa:) Kinkulle toki tulee hintaa, mutta voit korvata sen ostamalla pienen palan kinkkua, tai jonkun muun " possu jutun" kun kinkun.

Piparit ja joulurotut eivät myöskään maksa paljoa.

Kannattaa elää nyt alko kuu mahdollisimman säästeliäästi, hyvä keino tähän on se, että vältät kaupoissa käymistä;) Eli käy vain ruokakaupassa, ja silloinkin osta listan mukaan. Jos mahdollista, älä osta leipää/leikkeleitä, jugurtteja, jne. ne ovat kalliita, vaan korvaa em. esim. kaurapuurolla ja _itse_tekemälläsi_ mehukeitolla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat