Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (30)

Joulu se tulee kovaa vauhtia. Ulos jos katsoo niin ei kyllä millään uskoisi. Voi kumpa tulisi edes valkoinen joulu.

Tuuli72 minäkään en ole aikaisemmin ollut tapaamisessa mukana. Hieman täälläkin jännittää.

Lapsukaiset heräsivät jokin aika sitten. Nyt pitäis aamutoimia tehdä, mutta äiti vaan istuu koneella. Piti tulla katsomaan millä bussilla pääsen parhaiten sinne chicosiin (miehes kun otti auton töihin). Nyt pitääkin vaan toivoa että bussissa ei oo 2 rattaita ennen meitä. Saatetaan jonkin aikaa myöhästyä siis.

Nähdään!

Öttsi, Veeti 280904, Venla 040906

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitokset kaikille eloisille jotka kynnelle kykenivät tulemaan pikkujouluihin, oli tosi mukava iltapäivä. Harmi vaan että kaikkien kanssa ei päässyt vaihtamaan kuulumisia muttta varmasti sitten seuraavassa kuukausitapaamisessa lisää uusia mukavia tuttavuuksia. Me myös Elisan kanssa tullaan jatkossakin tapaamisiin innolla.

Kiitokset pubulle, pumpulille ja opemammalle järjestelyistä minunkin puolestani!

Ihanan suloisia vauvoja oli jokikisellä!!

Nyt syöttöpuuhiin joten ei muuta kuin hyvää viikonloppua toivottaa,

tuuli ja Elisa

Meillä meni järjestelyt niin totaalisen uusiksi ja hankalaksi, että meidän oli pakko jättäytyä pois pikkujouluista. Harmitti ihan sairaasti, mutta minkäs teet kun täällä periferiassa majaillaan! Ehkä ensi kerralla sitten paremmalla yrityksellä.

Ukko on pikkujouluissaan ja lapset nukkuu, taidan painua pehkuihin ennen kuin se yks palaa kotiin ihanana haisevana krapulamöllinä. Kunhan nyt vain tulis ehjänä kotiin, tällaisena iltana kun on varmaan jos jonkinlaista porukkaa ja pikkujoulunviettäjää liikkeellä ja suurin osa varmasti nautiskellut nautintoaineita hieman enemmän kuin laki sallii...

Öitä!

Pantoufle

Tai siis en minä muuten, mutta neiti just nukahti ja piti tulla tänne turisemaan.

HARMITUKSEN HARMITUS tänne alkuun eli meitä vaivaa nuha-yskä molempia. Alkoi eilen ja eipä tunnu ihan huomiseen hellittävän :( Niin kovasti olisin halunnut teitä ja vauvoja nähdä. Nyt olisi ollut mainio tilaisuus tulla vain neidin kanssa, kun miesväki on reissussa, mutta se siitä suunnitelmasta. olisi kyllä ihanaa päästä vähän tuulettumaan näistä kotiympyröistä pois. Alkaa meikää pikkasen ahdistamaan.

MEIDÄN RYTMIÄ eli ihan on heittänyt häränpyllyä koko systeemi. Nyt siis mennään puolenyön tietämissä nukkumaan ja klo 8 on viimeistään herätys pari syöttöä välissä)... mutta,mutta minäpä nousen klo 5, kun esikoisen päivä alkaa silloin. Aika tavallista on siis nämä 3-4 tunnin yöunet täällä ja ei ihme, että poika saa kuulla kiukuttelevaa äitiä. Tänään lähtivät isin kanssa ekaa kertaa lentokoneella reissuun ja kylläpä on ollutkin hiljaista. Neiti ei ole päikkäreitä nukkunut kuin pari 45min pätkää, mutta on ollut niihin tyytyväinen ja me tytöt ollaan täällä vaan ihmetelty tätä HILJAISUUTTA. Ja saanpahan nukkua univelkoja pois, jos nyt maltan sänkyyn mennä.

Panoittelen, etten ole nyt kommentoimassa kenenkään juttuja. Lukemaankaan en ole oikein päässyt/jaksannut, kun tuo iltanukuttaminen on aika uuvuttavaa ja kestää useamman tunnin. Päivällä vaunulla pihaan simahtaa noin 5 minuutissa, että saa sentään siihen olla tyytyväinen. Esikoinen saisi kyllä aikamoisen mylläkän aikaiseksi, jos olisin pidempää pois sisältä.

Mutta joo, OIKEIN MUKAVAA JOULUHENKISTÄ TAPAAMISTA TEILLE!!! Ensi kerralla sitten mukaan!

Air ja tytsy 3kk+

Pikaisesti yksikätisenä imetyksen lomassa.

Meiltä pikkujoulut jäävät valitettavasti väliin, koska suunnistamme kohti pohjoista viikoksi lomailemaan. Eka reissu lapsen kanssa, jännittää... Jo pakkaaminen on ottanut koville (sympatiat MeiMiille ja muille reissuun lähtijöille), koska ei ole vielä käytännön kokemusta siitä, mitä reissussa tarvitaan. Lisävaivaa aiheuttaa hiihtovehkeet, jos nyt siellä sattuisi olemaan lunta ja jos mamma pääsisi hiihtämään kun isä pitää vihdoinkin isyyslomaa. Saa nähdä jääkö vain haaveeksi.

Taidoista: poika on kääntyillyt mahalleen jo viikon ajan. Toiseen suuntaan ei onnistu eikä mahallaan ole kiva olla, joten äiti joutuu kääntämään takaisin. Kunnollista ääneen naurua en ole havainnut, vaikka maireasti hymyillään (paitsi unissaan!). Ääntelystä esiintyy kiljuntaa, karjuntaa ja kurlausta ja jokeltelua.

Kiinteät: tissimaidolla mennään ja tavoitteena 6 kk:n imetys jo reissujenkin takia (helmikuussa 2 vkoa Thaimaassa). Riippuu kuitenkin painon kehityksestä - poika on pitkä ja hoikka, 12 vkon mitat 63 cm ja 5990 g, sekä syöntiväleistä.

Nyt jälleen pakkaamaan! Tapaamiseen sitten ensi kerralla... Yritän lukea palstaa ensi viikolla jos kone löytyy jostain!

Tintarella ja poika 280806

Ja kiitokset kaikille muille mukana olleille, oli taas tosi mukavaa nähdä vaikkei taaskaan kerennyt läheskään kaikkien kanssa jutskaamaan.

PAPUNA:Hitsi kun puhuit siitä viinistä, mä olen nyt koko loppupäivän vaan ajatellu viinilasillista ja kotonahan ei tietenkään yhtään viiniä ole. Ja meillä tosiaan täällä pikkukylällä ei pitkäripaista ole... pitäisköhän laittaa sauna lämpiämään ;o)

Mua odotti kotipihalla ihana yllätys kun tulin. Kun astuin autosta ulos niin varaston uumenissa hurisi keskuspölynimuri! Ukkokulta oli imuroimassa =). Olipa mukava tulla siistiin kotiin, kynttilöitäkin oli sytytelly.

Pepperille hyvää hääpäivää!

Mä alan nyt laittamaan niitä kuvia niille joiden sähköpostit sain.

Hyvää viikonloppua!

Peeveli ja Toivo 2708

Kuten aina kun suurempi poruka tapaa niin kaikkien kanssa ei ehdi/tule juteltua. Oli todella kiva, että niin usea mamma pääsi pienten kanssa osallistumaan. Mua meenas alkaa naurattaa kun kokki ilmestyi katsomaan suurta seuruettamme =)

Meillä takaisin tulomatka oli hieman haasteellinen: vanhan mallinen juna ja vanhempi mies vieressä. Anni päätti pitkästyä reissaamiseen ja kyllä tyttöä saikin hyppyyttää. Nyt on sitten hauislihaksia reenattu urakalla :) Noh tytön voluumit pysyivät inhimillisellä tasolla emmekä hermostuttaneet vierustoveriammekaan :)

Seuraava tapaaminen onkin sitten 5.1. klo 10.

pubu ja Anni 2908

Heippa elokuun " sisaret" :)

En ole täällä vauvapuolella enää ehtinyt pinoutua ollenkaan. Tulin kuitenkin toivottelemaan teille kaikille hyvää joulunaikaa ja tämänpäiväisiä pikkujouluja! Kohtahan ne alkaakin siellä. :)

Meilläkin se 4 kk -synttäri lähestyy. Poika, joka sai nimekseen Viljo, kasvaakin hurjaa vauhtia. Paino ainakin menee jossain ylempien käyrien tuntumassa. Mutta väliäkös noilla käyrillä :). Meillä on yhä aika levoton meno, öisin tissitellään ihan liian paljon (siis minun mielestä) ja päivisin nukutaan lähinnä semmoisia puolen tunnin päikkäreitä - onneksi edes monet päivässä. Eli eipä tässä äidille kamalasti vieläkään omaa aikaa irtoa ja voimatkin välillä aika vähissä. Täytyy kuitenkin olla oikein onnellinen, että poika on terve ja hyvinvoiva, eikä mitään suuria ongelmia ole eteen tullut.

Mä laitoin nyt vasta synnytyskertomukseni tänne Vauva-lehden keskusteluihin. Pistin sen tuonne synnytyskeskusteluihin ensikertalaisten synnytyskertomusten joukkoon, kun en tosiaan enää kehtaa kaivaa elokuisten threadia esiin :)

Joulukuisin terveisin

Mii- ja Viljo (viikkoa vajaa 4 kk)

mutta bussimatkat eivät menneet ihan niin suotuisasti kuin khp:lla. Hankalaa se on noiden norsuvankkurien kanssa, kun vievät niin turkasen paljon tilaa bussissa. Onneksi vauvat pysyivät aika hiljaisina kotiovelle asti, jonka jälkeen volyyminappulat kaakkoon ja molemmat huusi päät punaisina.

Kiitoksia kaikille tapaamisesta, oli taas mukavaa jutella ja nähdä paljon uusia kasvoja. Harmi kun ei kaikkien kanssa ehtinyt/päässyt juttelemaan. Calathealle ja Pumpulille vauvanhoitoavusta neljän pallerotassun vilkutukset ;)

Minulla olisi tänään vielä poliittiset pikkujoulut, mutta katselen vähän tätä tilannetta täällä, että uskaltaisko jättää kaikki kolme isin helmoihin (siis hamehan meidän isällä on aina ;)

Opemamma: pistelehän jossain vaiheessa postia yourfriend at suomi.24.fi (kaikki yhteen)

Juna lähtee tuossa tunnin kuluttua kohti Helsinkiä...Ihana päästä päiväksi " vapaalle" . Kotihommat hoidettu heti aamusta, miehen pitää selvitä lopusta. Anoppi lupasi karauttaa apuun ja appiukkokin tulee varmaan hätiin...hih...Kauhea härdelli tämän mamman menojen takia. Eivät taida appivanhemmat luottaa poikansa selviytymiseen neljän lapsen kanssa...ihan pistää naurattamaan...

Voi kun olisi mahdollisuus tavata teitä kaikkia,mutta kenties sitten toisen kerran,olette ajatuksissa!

Isotonttu-Ope ja Pikkutonttu-Leevi

Mä luulen kans, että tuossa 4 kk:n kieppeillä tapahtuu niin paljon kehitystä vauvalla, että sen takia muuttuu levottomammaksi. Mä ainakin toivon, että meillä myös Viljo jossain vaiheessa alkaisi rauhoittua tuosta. Yöt on olleet vähän rasittavia, kun menee niin viuhtomiseksi ja hillumiseksi lähinnä ja poika on tississä kiinni alle tunnin välein pahimmillaan. Ei sitä edes jaksa yrittää omaan sänkyynsä, jos heti joutuu nostamaan takaisin. Meillä kun ei toimi tuttikaan enää, kun lähinnä poitsu vaan valpastuu maistelemaan sitä, ei osaa enää silleen oikein tuttia imeä edes. Meillä on kyllä melkeinpä aina vedelty noita puolituntisia päiväunia (niitä sitten vähintään 3-4 kertaa päivässä), ja sit yhdet unet päivässä on ehkä jopa tunnin mittaiset (oon niistä ihan innoissani jo :D). Cuplaton rauhoitti joksikin aikaa kuviota, mutta nyt tuntuu muusta syystä olevan levottomampi, ehkä ne päivät jännät uudet asiat sekaantuu uniin.

Vaunuissa vauva saattaa olla levoton siksi, että tulee kuuma. Mä oon ehkä nyt vasta alkanut tajuta, kuinka pukea poikaa sinne. Hermostuin aina niin, kun siellä vaunuissa alkoi venkoilu ja pieni kitinä viimeistään puolen tunnin jälkeen. Ja parvekkeellahan poika ei ole suostunut nukkumaan kuin pari kertaa. Tällä viikolla sain Viljon nukkumaan parvekkeella 1,5 tuntia ja se oli aivan ihmeellistä. Luulen, että onnistui,, koska oli ohuempi lakki ja muutenkin ohuemmin päällä vaatetta.

Ja sit siitä huutelusta :). Mä oon nyt tämän esikoiseni kanssa huomannut, että ensin tuli se sellainen jutteleminen " ö ööy kyöyy ä ää" -tyyliin. Ja nyt sitten taas harjoitellaan ilmeisesti huutelemista ja ihan selvästi poju testailee ääntään :). " Sanoja" ei tule enää niin paljon, vaan lähinnä se on semmoista hihkumista ja ärjymistä. Puristaa niitä huudahduksia oikein vatsalihaksillaan. Niin ja välillä pitää jutella myös suu kiinni vaihtelun vuoksi :D.

Mii-

...unohtu avata meiän koululaiselta tänä aamuna:)) Nauroin just, ett se tulee varmaan kohta juosten ip-kerhosta kotiin, kun ovat tietenkin koulussa puhuneet kalentereistaan. Voi toista, se on vaan sellanen hajamielinen pikku-ukkeli:D

Jaahas ja sitä on kabinetti ollu aamusella taas pullollaan mammoja vauvoineen - on siinä mahtanut olla menoa ja melskettä. Jonkun vaippafirman kannattas miltei alkaa sponssaan tollaseen tilaisuuteen vaipat - on siellä niitä varmaan sen verran paljon vaihdeltu:) Me käytiin aamupäivällä kans vähän kaupunkikierroksella noilla uusilla rattailla ja voi hitsi kun olin naama messingillä - on ne niin ihanan kepeet ja ketterät. Mahduttiin ihan kahvilaan jopa sisälle:) Lumi tietty ketteryyttä sitten rokottaa, mutta eipä sitä lumitalvee taida tänä talvena kauheen kauaa olla, ellei sitten kevätpuolelta pitene ihan sikana, mutta epäilen. 2004 talvi oli tällästä samanlaista, kun Oliveria odottelin. Kunnon lumisade alkoi samoilla hetkillä kun mun synnytys:) Oih, muistoja, muistoja!! Kyl noi muksut niin turkasen nopeesti kasvaa...

Mulla on tainnu tulla taas joku maidon lisääntymisbuumi. Tuntuu, että paljon nopsempaan tulee taas pinkeet tissit ja pari pullollistakin olen eilen ja tänään pumppaillu. Samoin liivinsuojat kastuu, kun heruu vähän sillon sun tällön. Eli merkkejä ehtymisestä ei ole ja hyvä niin. Tänä iltana saavat tissit pienen levon, kun lähen työpaikan pikkujouluihin - mies saa koko katraan omiin nimiinsä ja Peppi pääsee pullolle. Eilen kävin kirpparilla ja kun pimu oli sillä välin heränny unilta ja ollut nälkänen niin mies antoi Tuttelia - hyvin näytti uppoavan sekin eli ei pitäis olla ongelmia illalla. Ellei sitten uni ole tulematta silmään ilman tissiä:/ Ootteko te jotka suurimmaksi osaksi imetätte, mutta välillä antaneet korviketta huomannu kakan hajussa eroa?? Juu, näitä eritejuttuja, sori! Peppi kakkasi tänä aamuna meinaan niin TÖRKEÄN hajuisen setin, että oksat pois. En keksinyt muuta selitystä, kuin Tutteli. Eilen jo paukutteli aika mojovia hajupommeja.

Mutta nyt taustailemaan!!

Vieteri

on kyllä kiva mieli,ja iidakin on ollut tän reissun jälkeen ihana,nauranu ja ollu tyytyväinen :) & NÄLKÄNEN joi tossa 200ml taas maitoa..huhuh,mihkä masuun tollasii vetelee?! ehkä on joku kasvu vaihe.. nyt neiti nukkuu niin nätisti sängyssään ja kauppaan pitäs lähtee..

yritän ehottomasti päästä ens kerralla mukaan tapaamiseen,oli tosi kiva nähä kaikkia..nyt saa nimimerkitkin kasvot,tosin en kyllä muista kaikkii =( ehkä sitä ajan kanssa ;)

hauskaa iltaa kaikille ja huomiseen ;D

Kiitos kaikille tapaamisesta, erityisesti pubu, pumpuli ja opemamma järkkääjinä ja muutenkin ohjelmavastaavina, suurkiitokset :)

Oli ihana nähdä teitä kaikkia! Hauskaa saada kasvoja nimimerkeille yhä enemmän. Hieno juttu, että niin monet jaksoivat kauempaakin tulla paikalle, opemamma, myry ja kretukka ainakin.

Olipahan reissu, sen lisäksi, että tyttö oli kärttyinen kuin pieni amppari, niin eikös se heräsi junassa heti ja kailotti menemään koko puolen tunnin junamatkan. SITÄ KIUKUTTI!! Ja vielä juna oli täys työmatkalaisia. Mies haki meidät juna-asemalta, automatkan tyttö huusi ja kävelymatkan parkkikselta kotiin. Vaatteet kun oli riisuttu niin johan alkoi hymy löytyä. Nyt on tunnin verran oltu niin tyytyväisiä että!

Huomenna ajateltiin isompien tyttöjen kanssa askarrella kynttiläväreillä kynttilöitä. Niitä on kiva antaa joululahjaksi kaikille sukulaisille.

Nyt sipsipussin kimppuun.

Jamssa + tytsy 3,5kk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat