Seuraa 

Tilasin ennen raskautta tätä ravintolisää, nyt alkoi arveluttamaan että uskaltaako sitä syödä raskaana ollessa? Onko siinä jotain riskejä?

Paketissa oli vain että keskustele lääkärisi kanssa, no minulla on eka neuvola vasta kahden viikon kuluttua ja lääkäri aikaisintaan 4vkon kuluttua. Joten viisaanmat valaiskaa minua, kiitos.

Toisaaltahan tuossa on tärkeitä rasvahappoja on ajattelee sikiötä ja itseäni sekä tärkeää foolihappoa.

Nelli 7rv

Kommentit (9)

Myös Multitabs Special 2+ ( tai nykyinen " raskausmonivitamiini" ) 2 kpl päivässä takaa monipuolisen vitamiinien saannin.

Joku mietti että kala on kallista, mut kyllähän tuollaiset pilleritkin maksaa..

ja kerroin olevani raskaana, joten farmaseutti auttoi minua valitsemaan sellaisen, jossa tosiaan ei ole A-vitamiinia, ja siltähän sinunkin tuoteselosteesi näyttää, eli anna mennä vaan !

kirsi-mama rv 29+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... sille kun voi olla allerginenkin :-) joten varmasti tällaisissa tapauksissa omega 3:n saanti voi mietityttääkin.

Itse syön kalaa liian vähän siksi, että mieheni ei sitä syö ja eihän sitä silloin tule koskaan tehtyäkään. Työpaikkaruokalassakin on aika harvoin kalaa ja kun sitä on, se on yleensä aika kamalaa...

Ruokaterapeutti neuvoi minua ekassa raskaudessa, että keijusta saa todella hyvin omega 3:a, joten kunnon margariinit vaan leivän päälle. Maistuu se ainakin paremmalle kuin ruokaöljy (jota toki kannattaa ruoanlaitossa käyttää).

Marjo

Eikö kalaöljy ole sama kuin kalamaksaöljy? Tällä perusteella jätin itsekki möllerin foolihapolliset kapselit syömättä kun maksaahan ei sais syyä. Ja se A-vitamini on tässä se peruste kans. Päättelin vain ite.. Itse pyrin syömään kalaruokaa 2-3 kertaa viikossa, mut alleviivaan sanan " pyrin" . Vanhat tavat tiukassa ja kalaa ei paljon notku pöydillä.

Samoin söin esikoista odottaessa! Ihan yhtälailla niissä kaupasta ostetuissa kaloissa ja yleensäkkin ruuissa voi olla ympäristömyrkkyjä yms.

Eli A-vitamiini haitallista, sitä ei pitäisi syödä. Katso siitä tuoteselosteesta, onko siinä sitä. Kalaöljy on jopa suositeltavaa kuten foolihappo. Onnea raskaudestasi ja kaikkea hyvää!

... kun jouduin sinne soittamaan alkuraskauden muiden lääkitysten vuoksi. Sanoivat, että mitään luontaistuotteita ei olisi syytä käyttää, koska ei ole tutkittu tarpeeksi ja noissa kalaöljytableteissa voi olla ympäristömyrkkyjä tms.

Jokaisen oma valinta toki. Eiköhän riskit ole aika pienet. Itse syön foolihapon eri purkista ja syön paljon keiju-margariinia että saan omega 3:a.

Marjo

minä tuota samaa tiedustelin alkuraskaudessa neuvolatädiltä ja hän sanoi ettei kalaöljyä suositella. Sanoi vain että syödä kalaöljynsä mielummin ihan oikeana kalana. Kala vaan on aika kallista kun unohtaa pakastekalan ja kalapuikot... Mut edes kerran viikkoon.. onnea raskauteesi!

Omegamed Natural valmistaja NaturaMed Prahma

sis.

Omega-3 + krilliöljy

EPA (eikosapentaeenihappo)

DHA (dokosaheksaeenihappo)

DPA (dokosapentaeenihappo)

Astaksatiinia krillistä (antioksidantti, d-alfatoferoli)

e-vitamiinia

rasvahappoja

proteiini

hiilihydraatteja

Eli mun mielestä tää ei ole kalanmaksaöljyä eikä löydy a-vitamiinia.

voi voi mitäs teen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat