Vierailija

Voi apua, kun nolottaa. Minulle tuli uusi pomo kesän jälkeen, sellainen nuori, etäinen ekonominainen, joka on hyvin ammatillinen, asiallinen ja tiukka luonteeltaan. Ei siis mikään erityisen lämmin tapaus... Olen ajatellut, että voi apua mikä jyrä ja vähän pelännytkin häntä, mutta arvatkaa, mitä tapahtui eilen...

Olen alkuvaiheessa raskaana ja väsymyskin on sen mukainen. Töissä en ole halunnut kertoa asiasta vielä, kun edellinen päättyi kesken. Mutta ei hemmetti, arvatkaa kuka nukahti eilen kesken työpäivän! Ja totta helvetissä pomo kävelee huoneeseen juuri, kun vetelen hirsiä kuin Ruusunen. Herään siihen, kun pomo yskäisee vienosti vieressäni ja toivottelee hyvää huomenta. On muuten tilanne, jossa on selitykset aika vähissä.

Pomo sen sijaan että olisi räjähtänyt sanoi aivan suoraan - en voi tajuta mistä hän tiesi!- että olet sitten raskaana, vai. Mitä sitä unenpöpperössä kieltämään. Mutta hei, en edes tiennyt, että pomolla on omia lapsia ennen kuin hän sanoi, että kuule, tuo alkuraskauden väsymys on ihan epäinhimillistä ja että hänen puolestaan minä saan ottaa torkut keskellä päivää, kunhan teen sen niin, etteivät muut näe. Ja sitten hän kertoi nukkuneensa itsekin tällöin, mutta arkistohuoneessa...

Olin aivan äimän käkenä. Olin varma, että potkut tulee, mutta sen sijaan hän kehoittikin minua ottamaan torkut jos siltä tuntuu, koska loppuajan olen kuitenkin tehokas työntekijä. Olen ollut pomoni suhteen niin väärässä! Ihan huippua!

Kommentit (14)

Iltavuorossa ei ollut työkavereita paikalla. Oli ihan pakko...Sen jälkeen jaksoikin taas hyvin painaa hommia.

Asiantuntijat muistuttavat aina silloin tällöin, että parasta olisi antaa kaikille työntekijöille tilaisuus parinkymmenen minuutin torkkuihin. Se sopisi kuulemma ihmisen päivärytmiin, ja tehostaisi työntekoa. Mutta eipä tuo mene läpi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ei. Valitettiin vain, että en muka panostanut työntekoon riittävästi, kun tiesin että jään äitiyslomalle. Ja päivääkään en ollut poissa raskauden takia ennen ä-lomaa! Viimeisenäkin työpäivänäni olin klo 17 asti palaverissa. Enpä sitten enää mennyt ko. pomon hommiin enää ä-loman jälkeen.

Mulla oli alkuraskauden väsymys myös niin tajutonta, että menin ruokatunnilla talon lepohuoneeseen kuorsaamaan, ei silmät pysyneet auki. Onneksi on liukuva työaika...

Vierailija:

Lainaus:

Mites olis sairasloma??? Taidan tästä kömpiä kans nukkumaan kun raskaus väsyttää niin. Kaipa nuo hoitolapset pärjää yksinäänkin. Olen sitte loppupäivän tehokas.

No kumpihan on työnantajan kannalta parempi: pikkutorkut vai sairaUsloma? Kaikki ei ole bussikuskeja tai pph:ia.

Taitaa olla aikas hyvä pomo sulla. Totta kai on työnantajallekin parempi, jos otat pienet torkut välillä ja sitten reippaampana painat taas hommia. Olisi paljon kalliimpaa ja hankalampaa palkata sijaisia ja opettaa niitä sitten töihin.

Fiksua toimintaa pomoltasi!

Vierailija:

Lainaus:

Mites olis sairasloma??? Taidan tästä kömpiä kans nukkumaan kun raskaus väsyttää niin. Kaipa nuo hoitolapset pärjää yksinäänkin. Olen sitte loppupäivän tehokas.

hahhaa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat