Seuraa 

hei.

Testasin eilen mammaksi-testillä (erittäin herkkä) selvän plussan, ilo on toki ylimmillään mutta samalla olo hieman hämmentynyt. Kp:t vasta 26/n.30. Testi sinällään on herkkä enkä sitä tulosta ihmettele vaan jo näin varhaisessa vaiheessa olevia niin selviä raskausoireita, jotka tuntuu nyt vaan pahenevan koko ajan. Kuvotus / röyhtäily alkoivat jo alkuviikosta. mahaa nipisteli reippaasti jne. Nyt pahoinvointia jo reippaasti. Esikoisen 2v kanssa oireet alkoivat vasta noin viikolla 6.

Onko kenelläkään kokemuksia näin varhaisista oireista? Pitäisikö huolestua...? Oon jo miettinyt sitäkin että olenko pidemmällä raskaana vaikka kiero on kyllä aina ollut suht tasainen. Eikä koskaan alle 28 pv. Eli ei kuulosta vaihtoehdolta.

Järki sanoo että oireet yleensä kertoo sitä että kaikki on hyvin, mutta silti todella ihmetyttää..

Kiitos jos viitsitte vastailla, joilla tietoa samanlaisista kokemuksista.

mötiäinen rv 3+?!?

Kommentit (4)

Ja se on kuulemma vain hyvä asia, eli hormoonia on ainakin veressä ja raskaus jatkuu normaalisti :) Pakko oli vain yrittää ajatella tuota asiaa kolme kuukautta oksennellessa, kun muuten meinasi usko mennä.

Tiesin tosiaan olevani raskaana jo viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Rinnat kipeytyivät, huimasi ym. oireita joita minulla ei PMS:iin ikinä kuulu. Testasin itsekin jo 25/28, jollain herkemmällä testillä ja plussaahan se näytti jo silloin.

Onnea odotukseen!

Taya

aluksi ajattelin että onko flunssa tulossa kun lämpö nousi ja oli muutenkin huoni olo.. silloin testi näytti negaa.

kuvotus, oksetus ja päänsärky alkoi ja olin ihan varma että nyt tärppäs, testi näytti kuitenkin jälleen negaa.

oireet vaan jatkui ja vihdoin rv 5+5 testi kertoi että on pikkukakkonen tulossa :)

eli oireet alkoi melkein heti kun oli tärpännyt :)

onnea odotukseen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse testasin Acon10:llä plussan myös tosi aikaisessa vaiheessa, koska kiertoni oli epäsäännöllinen (plussauskierrossa 38kp). Rv 3+5 oksensin ensimmäisen kerran ja siitä sitten säännöllisesti päivittäin 17+0 saakka. Välillä olin tiputuksessa, välillä pysyi sentään jotain sisällä. Paino putosi yli 8kg. Nyt rv 29+6 ja vähäisiä supisteluja lukuun ottamatta kaikki on ihan hyvin.

Yhteenvetona siis: Pahoinvointi ja muut oireet voivat alkaa jo tosi aikaisessa vaiheessa, jos on herkkä istukkahormonille. Sanotaan, että tytöt oksettaisivat enemmän kuin pojat, mutta tästä en nyt itse voi sanoa mitään, mutta voisiko sinulle olla tulossa eri sukupuolta oleva vaavi. Monisikiöinenkin raskaus on mahdollinen, mutta ei se kuulemma yleensä tee kovinkaan paljon huonompaa oloa alkuun. Pahoinvoinnista ei kuulemma kannata huolestua, sillä se vain todistaa, että pikkuinen ihme on tiukasti kiinni tässä elämässä. Jos tuntuu, ettei mikään pysy sisällä, käy tiputuksessa -> se helpottaa oloa pariksi päiväksi. Meidän sairaalassamme ei ainakaan kesällä huolittu edes jäämään yöksi, pussi suoneen ja kotiin makaamaan, eli ei välttämättä tarvitse pelätä, että joutuisit jättämään esikoisen moneksi päiväksi.

Vielä lopuksi: TSEMPPIÄ! Jos pahoinvointi ja muut oireet alkavat noin aikaisin, ne tod. näk. jatkuvat kauan. Tällä hetkellä ajattelen, ettei meille koskaan tule toista lasta, mutta ehkä pahoinvoinninkin voi unohtaa vauvakuumeen iskiessä päälle... :)

Itselläni ei varsinaisesti ole kokemusta asiasta, mutta kaverilla näytti testi plussaa aikaisessa vaiheessa kiertoa ja oireita oli kanssa ja hän odotti kaksosia. Ovat nyt jo syntyneet. Kaksosraskaudessa erittyy raskaushormonia enemmän kuin yksöisrask. Näin hänelle oli lääkäri sanonut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat