Sivut

Kommentit (17)

No niin, ensinnäkkin tampereellle lähtijöillemukavaa viikonloppua!!!

Pikku-V vikaa päivääexhoidossa,lähen kohta hakeen. hoitaja toivoi että poikatulisi tänään(vaikkamulla vapis) jotta saa otettua ryhmästä valokuvan,nyyhkis.

Mä olin aamupäivän kaupungille,ostin hoitajalle suklaata,sydänkynttilän ja vaniljakaffea. Kyllä se ensimmäinen hoitaja erit. esikoisella jää vaan mieleen. Sit kävin ostaan joulukalenteriin pikkutavaraa,tiimarista tarroja ja joitakin joulukoristeita ja sit niitä eläinhahmoja,ajattelin laittaa niitä + viikonlopuille muumikeksejä,jouluksi jopa joku pikkuauto yms. spesialiteetti. Sapa nähdä toimiiko vielä 2 vuotiaalla,pussit pitää ainakin laittaa johonkin josta ei pääse niitä repimään,ajattelin rappukäytävään.

Pussit ompelin äitini kanssa viimeviikonloppuna,sidon ne narulla ja kiinnni puisilla pyykkipojilla naruun, pyykkipoikiin sit numerot. Kiva tuli,siinä on sit kalenteri tulevillekin jouluille.

Iltapäivällä mennään tutustuun uuteen pph, tuntuu kyllä toosi pahalta viedä poju uuteen paikkaan. no murehdin sitä vasta maanantaina.

Nyt täytyy alkaa toimia et ehdin hakeen poikaa hoidosta.

tiivii

kiva enkeli kuulla että menee paremmin jo!!

Mulla ihan karsee olo, supistelee ja sellanen menkkajomotus sekä mahassa että selässä, plus väsyttää aivan tautisesti, kun viime yö meni enimmäkseen valvoessa. Kunhan ukko tulee tösitä taidan ottaa kaurapussin selkään peiton alle ja painua unten maille. Periaatteessa nyt viikonloppuna olis hyvä syntyä, lapsenvahtejakin olis oikein montakin vaihtoehtoa, mutta olen jotenkin varautunut että ei tästä vielä mihinkään lähdetä, harjoitellaan vaan. Siispä olen suunnitellut ikkunanpesua huomiselle ja siivoilua muutenkin, lahjojakin on vielä paketoimatta ja vaikka mitä. Ja ne pikkujoulut! Tän päiväinen yläkerransiivouskin on vielä kesken.

raahaudun ruoanlaittoon, jotain supernopeaa ja helppoa kun en jaksa seistä. Uppoiskohan perheelle paistettu jauheliha kera riisin....

raihnaisena äitikuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Väki valmistautuu Tampereelle? Kade minäkin...

Täällä syön ranskanpastilleja, jotka ostettiin mukaan synnärille. Siellä ei sit mikään kelvannu, janotti vaan. Lapset nukkuu ja mies kattoo leffaa. Kävin Nekun kans vähän ostoksilla, kun naapurin tytölle piti se synttärilahja hommata. Kiva reissu oli ja käytiin Hesessäkin. Kotona ootti mies ja Mini, jonka iho oli parempi, kun oli yksi imetykerta jäänyt väliin..? Raukan silmä rähmii urakalla ja mä alan olla aika vainoharhainen tän allergiajutun suhteen. Kun tytölle menee rela-tipat ja Disflatyl 3 krt päivässä ja eivät vaan auta ilmavaivoihin (Nealla sama juttu oli sillon). Nyt Minin unet alkanu huonontumaan, ähkii ja ärisee ja vääntelehtii samalla äänellä, kuin Nekku pienenä ja alkanut heräilemään pieruihinsa poloinen.. Neahan ei ikinä nukkunut, kun aina sitten heräs itkemään ja piereskelemään. Kauankohan seurailen vielä näitä ilmavaivoja ja näppylöitä, ennen kuin tilaan ajan allergialääkärille..?

Sittis, toivottavasti olo helpottaa!

Äk ja Tomera, jaksamisia vikoihin hetkiin masun kanssa! Ette usko, miten iloitsen, kun ei mahaa enää ole ja jatkuvaa pissahätää ja voi nukkua mahallaan! Oli niiiin raihnainen se loppuaika!

Hilu, vau miten hienosti menny tutittomuus! Meillä tutti edelleen ja saa ollakin nyt kun vauva tuli. Toivottavasti ei vesirokkoa Lintsulla!

Leanna, alkoiko leikit sujumaan?

Tiivii, voi surku hoitojuttua! Laitoin sulle s-postia, Neocatea tarvitaan!

Oon kyllä niin onnellinen, et Nea rauhallisempi. Nyt tullut sitten näitä mustisjuttuja, kuten: älä syötä sitä vauvaa, mee heti pois vauvan kanssa, ennen ku se rääkyy jne- Toisaalta on ylpeenä kun antaa Minille maitoa, näyttää sille leluja ja silittää tai halaa. Mut ei voi mitään, et kauhulla mietin, et miten kolmestaan menee. Pakko siitä vaan on sit selvitä, mut Nean kans välillä niiiiiin hankalaa, kun uhmailee. Samanlaiselta kuulosti temppuilu ruuan kanssa, kuin Tomeran Idalla ja paljon muuta. Plääh. Mut oon silti niin onnellinen, et kaks ihanaa tervettä lasta! Just miehen kans puhuttiin, et ihan ihmeellistä, kun voi sanoa, et meidän LAPSET! :-)

Kohta pitää Nekku taas herätellä..sotkustakin on, ku en ite ollu tääl aamulla touhuamassa. Hetken vielä surffailen. Mukavaa viikonloppua ja pikkujoulua!

Enkeli1 ja Nea+Mini

huomenta!

Takana liskojen yö, hikoilin, supisteli ja väsytti aivan armottomasti mutta uni ei tullut, poikakin nukkui levottomasti ja ynisi itsekseen yöllä ja kuuntelin sitä huolissani. Vasta aamuyöllä tajusin ottaa itse panadolin supisteluihin ja sain pari tuntia nukuttua. Olis pitänyt jo aiemmin. Yöllä aattelin että saattaahan tämä jo piankin syntyä, tuosta syyspoitsusta kun ei ollut MITÄÄN supistuksia tai muutakaan ennenkuin käynnistettiin rv 41. Toisaalta voihan sitä supistella vielä kaksikin viikkoa hyvin ilman että mitään oikeasti tapahtuu.

Neuvolassa oli eilen kaikki ok. Vauva on rt mutta " pää heilui irtonaisena" vielä, tuota ilmausta täti käytti.... mua nauratti ;-) Ei ollut kuulemma kuitenkaan oikeasti irti .. ;-)

Tänään siivoan yläkerran makkarit. Pojalla oli kuumetta aamulla vaan 38,5 eli laskusuunnassa ehkä toivottavasti. Tarkkailen nyt vielä kuitenkin. Näppyjä tai muuta ei ole tullut tai en ole huomannut, jos ne vauvarokon pilkut vaan hetken ovat niin voivat kai tulla vaikka yöllä ilman että kukaan huomaa? tai sitten kyseessä olikin joku muu kuumevirus, neljän päivän pelkkä kuume?

Oma napa isoin napa taas. mukavaa peraa kaikille, osan kanssa huomenna nähdäänkin!!

äitikuu rv 38+4 / 39+3

Monelta se safka on huomenna????

M

Lastenohjelmat loppuu just, mutta tiedoks, että joulukalenteri aukes s-postissa :)

Enkeli. Mietin sitäkin, että jonku verran oon täältä lukenu, että Rela-tipat ei myökään sovi kaikille.

Palaan varmaan illemmalla

T@hti

No, ei auta kadehtia. Liekö tuun lähteneeksi vuoden päästäkään. Jos vaikka Iika kuitenki jää viimeiseksi vauvaksi, niin sitä varmaan pitää imettääkki vuositolkulla :) Vaatteinaki tulee pidettyä koko ajan bodyä ja potkareita. Collegeasut saa olla vaan kaapissa. No, toki säätkin vaikuttaa.

Pekka tuolla vielä huutelee ja höpöttelee omia juttujaan. Koko ajan tulee lisää sanoja, mutta tarkasti saa kuunnella, että saa selvää.

Esikonen on yökylässä mummolassa. Neiti on jännä, kun hänellä on heti niin orpo olo, mutta toisaalta keksii kyllä itelleen tekemistä, kunhan pääsee alkuun. Ja nukahti ihan reippaasti.

Esikoisella ei muuten vieläkään tahdo kieli kaikkiin sanoihin taipua, vaikka täyttää helmikuussa seittemän. Esim. adventti on tosi vaikea. Samoin traktorista tahtoo vieläkin tulla trattori. Pekallahan myös k:n tilalla on t.

Ja alkukirjaimia puuttuu tai muuttuu, esim nalle= lalle jne.

Pikku hiljaa oon rakennellu meille joulua ja jopa itekin päässy tunnelmaan. Tämä kotielämä kyllä sopii mulle vaikka välillä jaksamisen rajoja kolkutellaan ja just nyt oisin kovinkin irtioton tarpeessa.

Täyttä työtä, mutta samalla täyttä elämää :)

Sori, kun en nyt osaa kellekään mitään sanoa, omiani vaan jorisen

T@hti

Ihanaa joulukuun eka päivä, typykin sai avata aamulla luukun omasta s.kalenterista. Ei meinaa oikein ymmärtää että huomenna saa avata taas yhden luukun, mun pieni.

Jatu ymmärrän täysin pointtis tuttihommelissa. Sen takia mäkin oon venyttänyt tätä poisottoa, ettei hyvät yöt kärsi :)

Hienosti menee, tänään kysyny vaan kerran tuttia päiväunille mennessä.

Löysin tytöstä aamupäivällä näppylöitä muutaman, nyt jos on vesirokko niin voi vitalis, tässä oltu vasta vajaa viikko terveenä edellisen rokon jäljiltä. No kauaa ei tarvii arvuutella jos on vesirokko niin näppylöitä tulee kyllä lisää....

Taidan painella suihkuun, pitäkää lystiä Tampesteriin lähtijät :))

Olen kade.

Hilu

Tosi kurja olo ollut koko viikon! Ruoka ei tahdo mennä alas. Päivät painetaan tyyliin yhden tai kahden leivän tai banaanin voimin. Sekin niin pakkosyöntiä kuin vaan voi olla. Tiistaina ostin töihin Saarioisten tonnikala-katkarapupitsan missä meni päiväys sinä päivänä umpeen. Keskiviikkona sain töissä syötyä siitä puolet, torstaina söin toisen puolikkaan... Ja yök kun oksettaa. Mahtoikohan olla pilalla jo? Torstai illalla ei mikään pysynyt enää sisällä. Pari hapankorppua sain syötyä ja nyt aamulla pelkkä ruoan haju teki jo pahaa, kahviakaan ei pysty juomaan yhtään! Ruokatauolla luovutin kun ei tullut töistä enää mitään. Keskittymiskyky ihan nollassa kun tarvii miettiä kokoajan ettei oksenna. Yritä siinä sitten hymyillä iloisesti asiakkaille! Labran kautta tulin sitten kotiin. Antoivat purkin ja käskivät tuoda pissanäytteen maanantaina. Eli raskauttahan ne tietenkin ekana epäilee... Mulla nyt vaan sattuu olemaan se hormoonikierukka ja kuukautisetkin päällä parhaillaan, joten kun se negatiivinen tulos maanantaina tulee niin voin sitten ottaa yhteyttä lääkäriin.

Toivottavasti ei poika saa nyt multa mitään mahatautia! Se tästä vielä puuttuisi! Joutusin jo olemaan ekan viikon poissa töistä kun oli se korvatulehdus. Ensi viikolla korvaan sitten tämän päivän tunnit. Jos huomenna on yhtään parempi olo niin voin mennä töihin.

Poika on taas keksinyt itselleen uuden lempisanan! " Pimpom" Nyt kaikki on pimpom ja usein myös äitikin hieman lyhennetyssä versiossa, arvaatte varmaan, pimpo.... Onpas kivaa kun rakas poikani huutelee kaupungilla " Äitiii, Bimboo..." :)

Nyt tulee taas hiukan oksu olo... Taidanpa siirtyä löhöilemään jos vähän helpottaisi. Palailen..

Sittis & Axu

Aamu alkoi Idan kanssa taas kauhealla tappelulla, ei suostu syömään nykyään itse ollenkaan. Odottaa sen ajan, et mä syön ja sit antaa lautasensa mulle et äiti auttaa. Jos ei ole lautasta, vaan on esim. leipää tms. niin sen murustaa lattialle. Meni niin hermot kun syömiset on koko ajan tätä, en nyt voinu toista päiväkotiin laittaa ilman aamupalaakaan. Menispä nää uhmakohtaukset taas hetkeksi pois, nyt en oikeasti tällä hetkellä jaksais.

Pari yötä oon nukkunu tosi huonosti, unet vaan karkaa kuten viime yönä kolmen aikaan... Siinä sit pyörin ja on hiki ja vaikka mitä... Mies on kuumeessa, joten sängyssä tuntu olevan superkuuma ku toinen siinä vieressä... Kunpa ei tarttuis tauti mulle, vaikka kai se tulee jos on tullakseen.

Kivaa Tampereen reissua kaikille matkaanlähtijöille, vähän olen kade...

Pitäis kohta lähteä neuvolaan, ens viikolla ei tarviikaan mennä jos ei mitään erikoista oo, koska th:lla on loma.

Päässä ei liiku mitään, päätin jo aamulla et jos ei paino oo paljoa noussu (no tähän mennessä tullu 1kg, kun aluks paino laski) niin käyn ostamassa suklaata ja cokista! Hyvät herkut mulla, tää vauvakin on varmaan kasvanu cokiksella...

Joo... kamoja pakkailemaan, ensin ehtii vielä enkun läksyt tekemään.

Petra, Ida ja vauva rv 37!!!!!

tein justiinsa suursiivouksen ja laittelin joulujuttuja.

tytöt ja iskä mummilassa.

ihanan hiljaista vielä vähän aikaa,ja siistiä!

siis missä kaikki on????

joulukalenterin ensimmäinen luukku olis?

ramika

Väsyttää niin että itkettää!

Illalla alko typy yskiä,viikon oli ollu nuhassa eli odotettavaa!Mutt apoikaalko yskimään yöllä kauheesti,oli vajaa 2vkoo yskimättä ja ite valvoin 5-6 ja yskin limaa vessassa.Aamulla olo ihan raato ja pää kipee!

Tänää on auto vikaa päivää joten piti hyödyntää.Jumbossa käytii,etinsaappaita mut ei ollu mieleisiä mut onneks löyty isille synttärilahja ku ens vklna juhlitaa :-) typy on alkanu nukkuu rattaissa,vihdoin!!!puol1-1 pyytää unimaidon ja sit pötköttää niin et nukahtaa eli shopattii ihan rauhas,poika oli tarhas.

Illalla hain vielä vaippoja yms.isoa.Sot piti tavarat laittaa ja siivota ku ne miehen vanhemmat tulee huomenna.Onneks tulevat :-)Voin ite olla rauhallisemmin koska tiiän et mies ois ihan hajalla jos ois yksin.lapset ku lähinnä riehuu ja tappelee ja yksineipysty antaa huomioo oiekin kummallekaa-yhteisleikit ei suju!

Innolla ja kauhulla olen lähdössä!Olen reissun tarpeessa mut ikävä jo nyt!Eka yö erossa typystä!Mut enköhän selviä-onhan mulla tukijoukot!

Aamulla vielä lentokentälle,sit mun vanhemmat heittää mut Tikkurilaa ja sieltä junaa.Toiv.Kukkuulla on mulle lippu...

Nyt syömää ja pitäs saada lapset nukkuu,unetki myöhäs ku ei ole ehitty!!!BB finaalin katon sit,menee dvdlle...

Tomera:kiitos ohjeesta,oli oikee :-)

omanapainen jatu

Neuvolassa kävin aamulla, kaikki oli ok, ja paino oli laskenu 400g joten sitä paikatakseni ostin sitten suklaata... niin ku ei olis tota vararavintoa ennestään! Sf-mitta oli 32cm, kun vko sit lääkäri mittas 28cm. Lääkärin mielestä vauva olis korkeintaan 3,2kg la:n tietämillä, th:n mielestä taas isompi, 3,5kg tai enemmänkin... No saa nähdä kumpi sitten on oikeassa tai lähempänä oikeaa. Seuraava käynti onkin vasta 13.12, jolloin on jo rv 38+5. Idasta vika nla-käynti oli 38+6 koska seuraavalle käynnille en enää päässy (Ida synty samana yönä ku aika olis ollu). Kävispä nyttenkin niin!

Mies nukku 5h ku on niin kipeä kuulemma, kävi äsken juomassa ja hetken leikki Idan kanssa, nyt nukkuu taas. On noi miehet kyllä niin onnettomia sairastajia.

Pesin lattiat ja rupesin siivoamaan pesuhuonetta, mut supisteli inhottavasti ku yritin kylpyammetta pestä. Jätän sen homman sittenkin miehelle, mä voin hoitaa ennemmin pyykkienpesun :)

Ihanaa Enkeli et teillä on helpottanu, mut toivottavasti ei Minillä olis allergiaa. Suloinen neiti oli kuvissa samoin kuin Reelinkin pikkutyttö.

Pitäis vielä lukea kokeisiin tänään, johdon laskentatoimea tai ruotsia... mä valitsen ruotsin, paljon mukavempaa (ja sitä osaan edes jotenkin) ku toi toinen aine...

Ei mulla kyllä mitään asiaa oikein ollu...

Petra, taas

Huh kun on täysi olo, haettiin pizzat iltapalaksi. Ja pitihän se syödä kerralla kokonaan tietenkin... masuvauvakin sai hikan ;)

Oon nyt kotiutettuna äitiysloman alkuun, sairauslomalla siis. Tänään käytiin typyn kanssa päiväkodilla hakemassa tavaroita, irtisanomassa hoitosopimus (!) ja jäätiin sitten lounaallekin kun typy mua kiskoi pihalta sisään kun muukin ryhmä meni. Piti kyllä HYVIN tiukasti kädestä kiinni, ja hoki että " äitin kanssa sisälle, äiti tulee mukaan" . On haikea olo, se päiväkoti ja hoitajat on niin ihania. Pala kurkussa olin, kun lähdettiin lounaan jälkeen kotia kohti. Joulujuhliin mennään vielä mukaan ja joulukirkkoonkin. Täytynee se varsinainen itkemissessio typyn oman hoitajan kanssa pitää silloin... Oli hoitajakin haikeana, kun tyli niin yhtäkkiä tämä lopettamispäätös - alunperin typyn piti olla laskettuun aikaan saakka ainakin osaviikkoisesti.

On tuntunut kyllä todella hyvältä päätökseltä tämä " luovuttaminen" eli sairauslomalle jääminen. Ihan kuin olisin saanut itseni takaisin, nyt alkaa vasta näkyä kuinka stressaantunut ja väsynyt olen ollut. Ja Vennakin on kuin eri tyttö, nukkuu univelkoja pois ja on ollut aivan ihana koko ajan. Jos en ois raskaana, en tietenkään olisi näin tehnyt vaan jäänyt vaikka puolikkaalle työajalle ja alkanut katsella toista työpaikkaa. Nyt ei kannata kahden kuukauden takia sellaista vaivaa nähdä ja puolikkaalle jäädessä ois suoraan sanottuna tullut taloudellisesti liikaa häviötä. Ja olihan tuo sairauslomalle jääminen ihan aiheellista muutenkin, raskaus vaan taitaa korottaa ongelmat potenssiin kaksi.

Meidän kirottu vessaremppa on nyt päätöksessä - lattialämmitys saatiin vihdoin toimimaan. Ja miehen selkä leikataan viikon kuluttua, sai peruutusajan tänään. Meidän perheen asiat siis loksahtelivat nyt loppuviikolla kohdalleen koko syksyn jatkuneen stressin jälkeen.

Tottakai leikkaus pelottaa, mutta ihan luottavaisin mielin ollaan eikä vaihtoehtojakaan ole, ei tuon kivun kanssa voi enää elää.

Enkeli, ihana kuulla että Nea on jo noin hyvin tottunut vauvaan. Oiskohan selvyyden vuoksi helpointa jättää ne Rela-tipat pois ja jos sama jatkuu, kokeilla maidotonta diettiä+korviketta aika nopeastikin?

Äitikuu, alkaa kuulostaa siltä että kohta se on menoa. Toivottavasti kuitenkin huomenna nähdään!

Tomerallakin noin hirmu paljon jo viikkoja. Miten muuten miehesi veljenvaimon raskaus on edennyt? En oo nähnyt vilaustakaan hänestä moneen viikkoon, miestään vain ohimennen.

Nyt janottaa tuo pizza. Hyvät turvotukset taisin itselleni huomiseksi hankkia!

Hyvää viikonloppua ja huomenna näkemisiin osan kanssa!

- tea -

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat