Sivut

Kommentit (25)

[color=darkviolet]Aamulla sain morkkiksen, ku motkotin akalle koko ajan :/ oli niin vatula aamupalan kans ja piti suht ripeesti joutua matkaan. Mun pahin puoli on varmaan, ett kaiken pitäs tapahtua heti just sillon, ku niin haluan. Kymppiin en osaa laskee enää ollenkaa.

Mesessä porisin sit kaverin kans ja se helpotti, ku sai omaatuntoa purettua. Ja yhen toisen kaverin kans kävin päiväkaakaolla. Arvatkin ostettiin muttei rikastuttu, mut piristypä ainaski mieli :) :)

[b]Tgger[/b] enpä osaa sanoo miten käy, jos piimällä korvaa. Luulis kyllä ettei siinä nyt älytön ero oo, ku kummiski vaan desistä kyse.

[b]Ukon lahjasta [/b]niin pokkarin oon jo ostanu ja sinne kirjanmerkiksi ostanen arvan. Sitten huomenna käyn ostamassa kaulaketjun. Just tässä keksin, ett taianpa ostaa Geishan sellasen pienen neliskanttisen " konvehtirasian" ja laittaa sen sinne :) ukko ku tykkää tuosta suklaasta (yäh). .

[b]Ceciliah [/b]niin mitkä viikot sulla tarkalleen on nyt? Mut oot säkin jo sen verran pitkällä kummiski, ett parin viikon välein kuulus käyä. Omituista. .

Niihän se on, ett vanhempien geenit vaikuttaa tuohon kokoon. Vaikka nykyään tahtoo enempi isoja vauvoja syntyäkki.

[b]Beijaflor [/b]pitäskö sun jorailla iisisti, jos meette keikalle tai sit jäähä suosiolla yleisöksi. Meinaan ku paineet on koholla.

[b]Pupina [/b]*ojentaa luutua* ett viittis meilläki pyyhkiä pölyt. Se on mun mielestä niin vihon viimestä puuhaa.

Ja onnea pyöreästä päivästä ;)

[b]Tau [/b]sinäpäs sen sanoit mitä mun piti jo kysyä kaverilta, tarkotan tuota pukkiasiaa. Pitäs varata se jo hyvissä ajoin. Ainaki tää kaveri kävi viime aattona useemmassa paikassa, joten haluan varata etes suht mieleisen klo ajan etutassuun.

[b]Taneli [/b]eläs nyt vielä oottele meiän jakaantumisavauksia ;) Vaikka pakko kai se on tajuta kohta, ett j o ens kuussa on h-hetki käsillä :O

Nyt pitää saaha ukko ylös soffalta. Lupas ettei päikkäreitä ota mokoma ja tuhisee uhkaavasti. .

jo ainakin Ardisia kaipaili, mihin olen hukkunut. olen jäänyt ihan ulkopuoliseksi, kun en ole kerinnyt koneelle.. :( veto ollut muutenkin poissa.

täällä ei neuvolakäynnit lisääntyneet laisinkaan nyt näin loppua kohden.. seuraavan kerran menen vasta jouluviikolla ja väliä tuolloin yhä se 4vk! niin ja tässä olikin toissapäivänä tilanteita, kun laittoivat tk:sta ä-polille (lapsiveden tihutteluepäilystä) tarkistuskäynnille ja jouduin jäämään sitten yöksi osastolle :( vauvakin oli ollut sinä päivänä hiljainen, eikä herännyt tönimisiin. no siellä osastolla yöllä alkoikin sitten kunnon rymyämiset ja nauroin, että tais suuttua, kun heräsi ja kaikenmaailman vakoilulaitteet (KTG ja UÄ) otettuna :) oli onneksi kaikki kunnossa. tyttö vaan on pieni, käyrän alaviivalla mennään ja 1500g oli kokoarvio rv31. tosin en ole itsekään mikään " iso" ja mieskin oli alle 3kg syntyessään, vaikka koripalloilija onkin nykyään :) jospa sisu ja luonne korvaa koon!

niin ja nyt päästäänkin jo puhumaan, että ensikuussa vauvat syntyy! toivottavasti.. ettei kituutella helmikuussa :)

jeps, mutta vointeja muhkeille mammoille! koitan välillä heittää kuulumisia ja etenkin lukasta pinoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huh mitä nivuskipuja. Oltiin pojan kanssa jouluostoksilla ja käveltiin takaisin kotiin n.4,5 km. Nyt kyllä tuntuu tosiaan liikkuneensa.

moominmammalle vielä lahja-asiasta: se habbo-juttu on internetissä oleva lasten/nuorten habboklubi, johon on tullut ympärille kaikenlaista lisämateriaa. Jos tämä lahjansaaja 11v. tyttö ei käy koskaan siellä, niin lahja voi olla vähemmän toivottu :)

Autoilusta: me käytiin vielä viime viikonloppuna katsomassa parin sadan kilometrin päässä yhtä mökkiä, eikä oikeastaan tuntunut missään, mutta koskaan kun ei tiedä milloin olo muuttuu...

Miehelle lahjag: ostin miehelle kaksi pulmatehtävää Kampin heurekashopista, kun mies sellaisia toivoi. Minä henk.koht vihaan noita pulmatehtäviä kuten pirunnyrkki, rubikinkuutio yms. koska olen niissä ihan tosi surkea.

Perinteiset kalsarit löysivät tiensä myös pukin konttiin. Meillä on perinteenä ostaa jotain " yleishyödyllistä" kotiin, joka annetaan toiselle lahjana. Yhtenä jouluna kumpikin oli ostanut veitsen (ei onneksi samanlaisia) kun meidän veitset oli huonossa kunnossa. Tänä vuonna olen ajatellut kiuaskiviä antaa lahjaksi. Ei saa ainakaan pelkkiä pehmeitä paketteja :)

Tänään meillä on ohjelmassa piparien leivontaa ja koristelua, kun miehen tytär tulee viikonlopuksi. Tehdään pojan mieliksi muumipiparitalo, kova muumifani kun on.

Jännityksellä ihan odotan aina kun avaan odotuspalstan, josko joku meistä tammiksista olisi heittänyt kehiin viestiotsikon " tammivauva syntynyt" koska mikä hetki tahansa joku kyllä sen vauvan jo saa. (no toivottavasti tietenkin kaikilla menee odotus loppuun asti)

sokereista Lydialle: Jaksan edelleen ihmetellä eri paikkakuntien käytäntöjä. Meilläkin täällä Espoossa on rajana 5.1 ja koska minulla oli vain tämä paastoarvo kohollaan 5,3 silloin, jouduin/pääsin dieetille ja paastoarvoa seurataan kuukauden välein käymällä labrassa paastosokerimittauksessa. Nyt lukemani ovat olleet 4,6 ja 4,7 eli ei edes paljoa sinun lukemaasi alemmat ja minulle arvot ovat hyvät :)Mutta tsemppiä mittauksiin!

Beijaflorille myös tsemppiä proteiinien ja verenpaineen kanssa. Toivottavasti lepo auttaa!

Nyt herättelemään poitsu.

Taneli + perttuvauva 34+5

Pitkasta aikaa lahdin tanne yliopistolle, laiskottaa aina lahtea, kun pitaa polkea pyoralla linkkaripysakille...nyt odotan seminaarin alkamista ja ajattelin pikapikaa raapustaa tanne terveiset.

Ulkona tosiaan muutama pakkasaste ja aurinko porpttaaa, ihanan piristava ilma. Olen yrittanyt taalta loytaa kynttelikkoja ja joulutahtia, huonolla menestyksella.

on se hyva, etta toiset saa valtavasti energiaa uimisesta, eiko se kuluta energiaa ja siita energiaa lisaantyy, kasittamaton yhtalo, miten sen voi todistaa :)

Nasu, hyva , jos jostain saat apua, tuo Panacod voi aiheuttaa ummetusta. Vain pieni varoitus. Mina en parjaisi ilman miestani yhtaan, toivottavasti ei mee ikina loukkaan kasiaan, on ne niin tarpeen. on varmaan liian hyvaan tottunut, ku mies niin paljon palvelee. Mm hieroo kintut joka ilta :). Oisinpa puoliskaan yhta hyva hanelle...

yleensa vaan helposti loytaa huomautettavaa toisen tekemista toista, hyi minua, vahan kerrassaan sita oppii, etta miehen tapa tehda asioita on erilainen ja sille on annettava vapaat kadet!

Miehelle pitaa varmaan jotain ostaa, lahina olen huolehtinut lasten lahjoista, tana vuonna olen tehnyt kaikki ostokset netin kautta, katevaa ja helppoa. Haluaisin ostaa miehelle ktjun, mutta se inhoo niita ja ei viiti kiusaksi ostaa. Ja en ole onnistunut paata kaantamaan ollenkaan, ei millaan hempeillakaan keinoilla, voi mua.

laitoin eilen illalla ruisleipataikinajuuren happanemaan, toivottavasti nyt saadaan kunnon leipa, viimeksi ei tullut tarpeeksi hapanta. Taalla kun ei ruisleipaa loydy kaupoista.

Tau, oliko sun laskettu aika 21.1, jos oli maa voin aina sulta vaklata viikot ;) Mulla oli ultran mukaan joviikkoa aikaisemmin, muttakun on aikaisemmin mennyt yli, niin tuo on passeli paiva, hui hirvea 7 viikkoa enaa aivan liian vahan.

zatu, tuttu tunne tuo " morkkis" . Joskus lasten aikakasitys tahtoo ottaa paahan. heillekun kiire ja aikataulu eivat merkitse mitaan....mullakin pikkuinen syo niin hitaasti ja kay valill aleikkimassa jne. ja lopulta iska syottaa...heh. Han sanookin itse, etta on lellitty! Ja niin onkin! Eika aio vauvelin asemasta luopua, vaikka uusi vauva tulee, on kuulemma viela pikkuisen vaavi ja haluaa sitten maistaa maitoa!

terkkuja, nyt taytyy menna...

leperus ja viikot 32+ seuraavalla kerralla tarkistan taulta

Nyt se sitten on melkein jo ovella, joulu siis!

Ja h-hetki vaan lähestyy, jännää!

Tein tänään ZATUT ja tulin nyt vasta koneelle että sais jotain fiksua aikaseksi täällä kotona....

Siivosin ja pyyhin pölyt sitten koko kämpästä , imuroin ylä ja alakerran ja vaihdoin lakanat ja ravistelin vähän petivaatteita parvekkeelta, pyykkäsin, viikkasin, mankeloin, ja johan tuntui vatsassa & selässä että jotain tullut tehtyä...!

Sanoinki miehelle kun soitti töistä että saa luvan pikkuhiljaa ruveta opettelemaan tuota imurin käyttöä, sen verran ilkeeltä tuntuu kyykkiä joka nurkasta pölyjä & koirankarvoja....

Eilen en jaksanut paljoa koneella istua kun olin taas liikkeellä koko päivän ja nukuinkin sitten ihan hyvin vain parilla vessäkäynnillä aamu puol 10 asti!

Tänä viikonloppuna taitaa olla taas ruuhkaa koneelle kun miehen tyttö tulee valtaamaan tietsikan, joten pääsen varmaan taas " kunnolla" kirjoittelemaan sunnuntai-iltana!

Huomenna ajattelin hoitaa loput joululahjaostokset ja sitten keskittyä vaan paketoimiseen ja pakkasen täyttämiseen jouluherkuilla!

Sitten voikin loppuviikot vaan " odotella" ....:)

TIGGER:illä oli kiva joulukalenteriyllätys meidän piristykseksi, kiitos nauruista!

AUTOILUSTA oli jonkinlaista galluppia, me käytiin siellä Tampereella alkuviikosta (200 km yhteen suuntaan) ja se oli kyllä vika reissu ennen vauvan tuloa! Sanoinkin anopille että seuraavan kerran sitten kun jaksaa vauvan kanssa lähteä.

" Normaali" autoilua aion kyllä jatkaa niin kauan kun mahdun ratin taakse, täällä " landella" ei paljon muulla tavalla liikuskella ellei halua ihan mökkiinsä hautautua!

Nyt taidan heittää pitkäkseni toviksi ettei taas kostaudu liika hääriminen....

Yritän päästä koneelle vielä jossain välissä lueskelemaan pinoa!

Voikaa hyvin!

Pupina 34 tasan!

Oli terkka soitellu aamulla kasin jälkeen ja jättäny vastaajaan viestin että pitää mennä käymään. Mentiin sit ja proteiinit edelleen plussalla ja nyt se verenpainekin sitten on lähteny nousuun. Ei vielä mitään hälyyttävää, mutta uusintamittaus on tiistaina ja torstaina sit neuvolalääkäri.

Isa ja Ardisia: Voi ei..toivottavasti mun ei tartte mennä sinne äippäpolille jos ne takapuolen kautta jotain sorkkii. Ihan hirveetä. Vauva on kyllä pieni, ja mielestäni mä en nyt mikään ihan mini oo, kun pituutta on kuitenki 170, mutta yök. En kyllä ala mitään..mutta kiitos et varotitte

nyt lepuuttamaan taas

Beijaflor rv 34+4

oon jo pukeissa, puuro syöty ja pojat hoidossa. Pitäis käydä neuvolassa hakemassa saikkutodistus ja sitten uimaan. Ens viikolla vien sitten sen todistuksen duuniin ja tyhjennän kaapit, jeeeee..... pitäis kait leipoakin niille sinne jotakin, joku jouluinen kakku olis varmaan hyvä?

Ilma vaikuttaa surkeelta ja lämpimältä. Onneks eivät luvanneet sateita.

Oon katsellut aamu-tv ja siinä kerrottiin Lempäälän uudesta Idea-parkista. kuinka moni lähistöllä asuva aikoo siellä vierailla? Aikas hienolta se vaikutti.

Nuorempi jätti tänään tuttinsa joulutontun pussukkaan vastalahjaksi kun toi maisa hiiren joulu tarinoita. Toivotavasti ens yö sujuis jonkinmoisesti. Tutti on ollut vain uni käytössä ja viime aikoina siitä on tullut hyvin tärkeä. Osa syy voipi olla kun ollaan juteltu sen pois antamisesta.

Taneli, en ookaan ennen kuullutkaan tosta habbo jutusta, pitää mennä tsekkaanmaan sitä. Kiitti vinkistä.

Elin@, se ystäväkirja oli tosi hyvä idis pienemmälle.

Eiku päivän jatkoja kaikille.

-MM- ja baby tasan 32

Mulla on parempi mieli! :)

Piti tuo heti alkuun laittaa, kun tuntuu itsestäkin jo melko oudolta, kun on hyvä mieli ;) Ei vaan oikeesti, kun ei oo niin hirveitä särkyjä nyt, niin elämä tuntuu hyvältä. Tosin tuota oikeeta jalkaa vielä vetää välissä ilkeesti, mutta ei oo enää niin paha kuin vähän aikaa sitten - vai voiko tuohon särkyyn tottua?!

Eilen leivottiin lasten kanssa pipareita, ensimmäistä kertaa. Ja oli kuulkaa naperoilla hymy korvissa asti! :) Iltasella sitten miehen kanssa yhdessä koottiin piparitalo. Tänä vuonna en jaksanut (kuten kai tullut perinteeksi jo) väsätä muumitaloa piparitaikinasta. Tehtiin vaan semmonen tavallinen mökki ja siihen piha. Lapset sai leipoa sinne pikkuisia ukkoja, pupuja, enkeleitä, kiviä, ja hevonenkin sinne ilmestyi ;)

Lapset on aivan onnessaan tuosta herkusta! Sen verran jo tajuavat itse, että siihen ei kannata oikeesti koskea vielä, ihailla vain... Aattona sitten ollaan perinteisesti annettu lasten syödä koko talo. Oli kyllä tosi kivaa väsätä sitä lasten kanssa, itsellekin jotain kivaa näpräämistä :)

Tänään oli aamulla lääkärineuvola. Se oli minun mielestä aika aikaisin, ennen ollut muistaakseni myöhäisemmillä viikoilla...!? Kaikki oli ok, edelleen. Tai siis niin ok kun vain voi nyt olla :) Hb oli huimat 97, eli ihan ok mulle. Verenpaineet oli aika matalalla, mutta th sanoi ettei oo hätää. Ja huimaukset ja pyörtymiset johtuu kuulemma noista kahdesta yhteensä...

Lääkäri antoi neuvoksi tuohon iskiakseen syödä vaan tuota Panacodia. Olenkin sitä yöksi ottanut, mutta päivisin en uskalla. Kun siitä tulee semmonen vähän tokkurainen ja pöhlö olo, niin ei lasten takia uskalla... Pitää kuitenkin sen ainoan aikuisen, joka lasten seurana kotona on, olla suunnilleen järjissään ;)

Vauva oli alhaalla, ei vielä ihan kiinnittynyt, mutta melkein, kuulemma. Eli ei ihme että liitoksia venyttelee jo... Lääkäri sanoi, että jos vielä pari viikkoa saatais pidettyä kaveri sisällä, niin sitten vois melkein jo kotikonstein alkaa käynnistelemään ;) Jee!! En kyllä kovin uskalla vielä " odottaa" synnytystä - viimeksi petyin niin kovasti kun kaikki lääkärit, terkat ym. " lupailivat" ennenaikaista synnytystä ja sitten menikin reilun viikon yli, kun sain pääni läpi käynnistämisestä :( Ei ollut kivaa!

Mies sai eilen lastan pois ranteestaan, ja nyt voi aloitella pikkuhiljaa sen kuntoutusta. Jospa me sitten tulokkaan maailmaantulon yhteyteen mennessä saatais siitä edes lähes toimiva käsi ;)

Tänään mennään illalla yhteen joulujuhlaan, siellä mm. tiernapojat esiintyy. Tullut jo perinteeksi, niin lapsetkin osaavat jo odottaa sitä ;) Tällä hetkellä lasketaan tunteja juhlan alkuun, yksi " Montako minuuttia vielä, äiti?!" - kysymyskin on tullut :)

Nyt ruokaa laittamaan...

Anteeksi, kun on aina vaan omaa napaa, mutta ei vaan virta riitä nyt muuhun! :( Toivon kuitenkin, että jokaisella meistä olisi asiat hyvin ja loppuraskaus sujuisi hienosti! Hyvät voinnit kaikille!!

Nasu rv 34+6

en ole paljon näillä palstoilla kirjoitellut, vaikka aika usein tuleekin lueskeltua muiden juttuja, varsinkin näitä tammisten kun omakin laskettu aika on tammikuussa. nyt on kuitenkin pakko sanoa noista sokeriarvoista... mulla neljävuotias esikoinen ja häntä odottaessani oli tuo paastoarvo 4,9 ja rajana tuolloin 4,8 - kaikki muut arvot oli todella alhaiset. silloin neuvolan täti uhkaili sairaalassa makuuttamisella, vauvan kuolemalla, ja jos sun vaikka millä, ja sokeria ei saanu syödä tippaakaan ja kaloreita sai vuorokaudessa tulla vain 1800 jne. eli todella tiukkaa yhden kymmenyksen takia. silloin säikähdin hoitajan uhkailuista ja dieettasin niin että paino tippui viikossa kolme kiloa. sokeriarvoja seurattiin neuvolassa viikottain ja ei enää olleet koholla, mutta uhkailut jatkuivat. no nyt kun odotan tätä toista, oli rasituksessa paastoarvo 5,1. kysyin, mikä se raja-arvo nykyään on, mutta siihen en saanut keneltäkään vastausta (!). neuvolakäynnillä sitten kyselin, vieläkö kaloreiden kanssa pitää olla yhtä tiukkana jne. ja hoitaja oli todella hämmästynyt. hän ei selvästikään ollut ikinä kuullutkaan mistään kalorirajoista, ja hän sanoi että minun tapauksessani voi hädin tuskin mistään diabeteksesta puhuakaan. ainoa neuvo oli välttää sokeria ja kovia rasvoja, ja harrastaa liikuntaa mahdollisuuksien mukaan. esikoista odottaessani asuimme eri paikkakunnalla, täällä sitten kerroin neuvolan tädille miten tiukkaa silloin oli, ja hän pyöritteli päätään todella hämmentyneenä. esikoisen kasvua myös seurattiin äitiyspoliklinikalla ultralla viikottain viimeisen raskauskuukauden ajan, täällä (asumme nyt Helsingissä) kun olen useamman kerran kysellyt sekä lääkäriltä että terveydenhoitajalta, että seurataanko sikiötä jotenkin tarkemmin kun on se diabetes, niin kumpikaan ei ole osannut vastata mitään, eli ilmeisesti ei. on todella kummallista miten voi näin paljon vaihdella käytännöt. kumpi lie parempi, täytyy myöntää että nyt kun neuvolassa ei ole sokereita seurattu eikä ohjeita tullut, olen itsekin suhtautunut dieettiin ihan liian lepsusti, mutta toisaalta painoa ei ole tullut paljoa ja maha on paljon pienempi kuin esikoista odottaessa, eli ei ilmeisesti ole sokerit paljoa vaikuttaneet. ainakaan en ole stressannut asiasta (niin kuin esikoista odottaessani, ihan itkun partaalla laskeskelin kaloreita) joten hyvä kai sekin on.

beijaflor: nyt vaan lepäilet ja koitat olla ajattelematta koko asiaa.. RR kun nousee helposti (etenkin yläpaine) hermoillessa. koita keksiä jotain kevyttä tekemistä, jossa hetkeksi unohtaisit huolet. :) helposti sanottu kyllä kun tehty.

niin ja zatu kyseli viikkojani eli niitä on nyt 31+6. jännä, kun kuulen muiden kuntalaisteni käyvän 2vk välein nyt rv30 ->. kyselin sitä omalta tädiltäni viimeksi ja sanoi, ettei ole tarvetta käydä tiheämmin, kun kaikki ok. olen sitä miehen kanssa kummastellut tosiaankin, voihan sitä tulla mitä vaan yllättäen.

[color=darkviolet]( . ) ihan ku yöllä oisin heränny tuntuvaan supistukseen. Mut varma en oo oliko se sitä vai, että peipi punki tiettyyn kohtaan voimalla. Heräsin silti joksiki aikaa, sitten ku helpotti niin jatkoin unia.

Olkkarin verhot jätin eilen vaihtamatta, ku ei vaan ollu olo yhtään enää niin energinen ett ois jaksanu silittää saati laittaa nipsuja

Heh, masu on ihme tönkyrä, ku peipi just protestoi tätä könötystä ja änkee ja punkee navan viereen.

[b]Elin@ [/b]wau, että jollaki muullaki on yhtä haakura ukko ;) luulin, jo ett ihan poikkeevan yksilön oon löytäny.

[b]Moominmamma [/b]mä kans varmaan huristelen ite viimeseen asti autolla, mutten ehkä pitkiä matkoja. T o s i n, jos raskauskutina tulee niin sit on pakko käyä ä-polilla likemmäs sadan kilsan päässä kontrolleissa suht tiuhaan. Mut ainaki viimeksi mahuin ongelmitta ratin ja penkin väliin ;)

[b]Mirabella [/b]mitäs nyt jatkossa? Pitääkö vielä olla öitä laitoksella? Hui, varmaan jännää nähä noin likeltä toisten tositoimiin lähtemistä :O

[b]Neuvolakuulumisia oli paljon ja hyviä bd bd.[/b]

Nyt laittamaan akalle aamupala ja viemään hoitoon, että pääsee reissuun :)

[b]Z ja peipi 32 ♥ [/b]

[color=darkviolet]Saunan lämpiämistä ootellessa. Alko paleltaan joulunavauksessa, ku liian vähillä vaatteilla lähin liikenteeseen. Oltiin kylässä ja ei muka ehtiny poikkeen mökillä vaihtamassa vaatetta. Toivottavasti ei kerenny vilustua.

[b]Nasu[/b] mukava kuulla, ett siellä ollaan jo paremmalla mielellä :) Jospa se ukkos käsi suht pian alkaa toipumaan. Oliko pahasti murtunu?

[b]Nenn [/b]mä saan huomenna uuen pään ;) Itekki on joskus menny tk:een ootteleen, vaikka just labraan pääsyä niin sitten ollaan kahvitauolla :O joten ymmärrän hyvin tuon ketutuksen tunteen. Mä inhoon muutenki odotushuoneissa oleskelua ja sit jos tulee lisäviivästyksiä niin avot palaa hermot.

[b]Ceciliah [/b]on tuo silti jännä käytäntö, jos kaikki hyvin niin ei tarvi tiheemmin käyä. Mä luulin, ett se on joka paikassa sääntönä, että ensin kuukauden välein. Sitten viikoilta 32-36 kahen viikon välein ja rv 36 -> viikon välein.

Käytiin kaupassa ja viimein sain koristeketjua. Laitan sillä muutaman kynttiläsydeemin katosta roikkumaan. Tuli ostettua akan huoneeseen lentotähti-jouluvalokuvio. Nyt ei saa muita valoja laittaa kuulemma ja näkee silti leikkiä. .

Saatiin kaupanpäälle suklaakalenteri niin akka tuumasi ettei me tarvita :D niin ku eilen sille ostettiin jo.

Nyt lähtee saunaan köllötteleen :)

( . ) kankee olo, ja peipi punki hirveesti autossa istuessa, ett meinas tulla tukalat oltavat. Saa nähä miten selviydyn huomenna omasta reissusta.

Rattosia iltahetkiä kaikille :) :)

elikkäs sokerirasituksessa mun ensimmäinen eli paastoarvo oli muistaakseni 4,9, kun sais olla 4,8. Sijaisterkkari oli sitä mieltä, että ehdottomasti sokeriseurantaan päiväksi eli saan kotiin mittarin ja mittailen aamulla ja jne.. Mitähän siitäkin tulee, kun joka välissä on laitetttava jotain suuhunsa, ettei ala äklöttään.. Mutta siis miten teillä muilla, kuinka pienestä sokeria on alettu seuraamaan? Kun musta tämä nyt tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta..

Myöhemmin lissää. Leppoisaa perjantaita!

L30+1

Juu nyt tulee omaa ( . )

Tosiaan eilen valittelin niitä liikkeiden hiljaisuutta, ja hiljaisina jatkuivat. Tein kotona liikelaskentaa ja siitä ylös noustessa lorahti housuun vähän lapsivettä! Meinas siinä pikku paniikki iskeä. Ja eikun miehelle soittamaan että tulis kotiin. Soitin myös naistenklinikalle ja käskivät tlla samantien. No kun mies tuli kävin herättämässä tytön päikkäreiltä ja lähdettiin. tyttö mimmille ja menoksi.

No siellä makoiltiin käyrillä piiiiiitkään kun oli käyrät niin korkeat ja ilman vaihtelua. Lääkäri teki tutkimuksen ja vettä ei tihkunut määräkin on massussa normaali. Paikat oli vaan jo siinä mallilla että pikkuinen voi syntyä milloin vain. No mutta kuiteskin vauvalla kaikki ok. harjoittelee jo hengitysliikkeeitä ja painoakin oli jo 1800g. Kotiin sit päästiin kun rupes sykkeisiin tulemaan hieman vaihtelua. sanoivat vain että jos vielä jatkaa hiljaiseloa tai tuntuu että lapsivettä tihkuu/lorahtaa niin takas vain ja sit osastolle.. toivottavasti ei tartteis mennä..

Että sellaista tänne,ja nyt kyllä on hieman väsy joten taidan käydä nukkumaaan kun tyttökin jo nukkuu..

äityli ja rinsessa 32+2

[color=FF3030]Laitetaas sit myös joulunpunaista tekstiä :) Joulukalenteri on vielä kaivamatta esiin täällä. Muistin vasta äsken, kun luin kirjoittamianne tekstejä, et tänään saapi aukaista ensimmäisen luukun. Mies osti minulle salmiakkijoulukalenterin. Sanoin kyllä, ettei salmiakki ehkä ole kovin hyväksi tässä loppuraskaudessa, mutta kun minä nyt olen niin suuri salmiakin ystävä, että ehkä sitä voi sen yhden aamuisin syödä :)

Elin@: Sairaalaan kehoittivat valmennuksessa lähtemään heti, jos tulee veristä vuotoa siteellinen tai enemmän ja ambulanssilla. Myös jos lapsivesi menee, mutta silloin voi lähteä maltillisemmin pikku hiljaa ja rauhassa pakkailla tavaroita yms. Ja jos supistaa, niin sit kun supistukset on säännöllisiä (eli tulevat koko ajan alle 10 minuutin välein) ja kestäneet ainakin pari tuntia. Pidempäänkin niitä voi seurata ainakin ensisynnyttäjät, jos pärjäilevät kipujen kanssa kotona. Ja aina kannattaa soittaa synnytysvastaanottoon ja kysyä neuvoa, jos epäröi kotona, et koska lähteä. Tällaiset ohjeet annettiin meidän valmennuksessa. Siellä puhuttiin myös limatulpan irtoamisesta, mutta sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä mihinkään.

Mulla olis tämän päivän projektina pieni siivous ja paikkojen järjestely. Miehen sisko miehineen tulee huomenna meille viikonlopun viettoon, joten ainakin imurointi ja pölyjen pyyhkiminen on paikallaan. Vähän hävettää myös majoittaa vieraat tänne vieras/lastenhuoneeseen, kun tää on täynnä vauvan tavaroita. Toin jopa vaunut tänne, sillä ne ehtii kuukauden aikana joku vaikka varastaa tuolta ulkoiluvälinevarastosta.

( . ) Napa voi hyvin, mutta Papulla oli eilen joku aivan mieletön jumppapäivä. Vaihteli asentoa koko ajan ja musta tuntuu, että se oli välillä jopa poikittain ellei pylly alaspäinkin. Nyt on kyllä taas pää alaspäin, kun kantapää/-t tuntuu tuolla vasemmassa kyljessä. Hauska tyyppi! :)

Kysely: Mitäs ostatte miehillenne joululahjaksi, jos voitte asiasta tänne kirjoittaa? Jos miehenne käy palstaa lukemassa, ei tarvitse vastata :)

Mut nyt hakemaan sitä joulukalenteria esiin...

Sulina + Papu rv 36+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat