Sivut

Kommentit (24)

Eilen en kehdannut kirjoitella, kun olin niin negatiivisella päällä, meinaa väsymys vaivata, kun poika valvoo yöllä. Töissä olen jaksanut yllättävän hyvin, nyt vain on tullut noita liitoskipuja, joten illalla on aika kipee olo :(.

Viikonloppu olisi vapaata! Huomenna mene yksin kaupungille jouluostoksia tekemään ja jotain pitäs ostaa pojan synttäreillekkin, joita juhlistetaan sit ens viikonloppuna. Sunnuntaina ollaan menossa veljen luokse pikkujouluja viettämään ja toisenkin veljen perhe tulee sinne, joten jotain pikkujoululahjaakin pitäis tenaville ostaa. Mukava nähdä kaikkia!

Eilen oltiin miehen ukin 75 vuotis synnttäreillä ja nyt sitten pojalla taas ripulia, niin kävi viimeksikin kun oltiin siellä juhlimassa :(. Onneksi poika ei kuitenkaan vaikuta mitenkään kipeältä!

G: Vatsanympärys oli hurjat 100,5 cm

Masuliko se oli, jolla töissä käynti taitaa loppua, ota nyt rauhallisesti ja lepää, ehtiihän siellä töissä käydä taas vaavin syntymän jälkeen. Mä toivon, että pystyisin kanssa edes samoille viikoille olemaan töissä, joten tiedän tunteen.

Sori kirjoitusvirheet, poika sylissä hieman hankala kirjoittaa..

möhkis ja tiitiäinen 24+0

Sorry, hämäs toi otsikon isolla laitettu joulukuu.

Kopsu äskeisestä:

No niin nyt on pakko myöntää, että taitaa työt olla tehty. Tänään supistellut taas koko päivän töissä ja pakarakipukin on vaan pahentunut. Kumartelut tuntuu ikävälle ja jos kyykistyy, alapäähän tulee ihan hirvee paineen tunne. En oo vaan töissä kellekkään mitään puhunut,joten jos ma pitää jäädä saikulle, taitaa tulla aikamoisena yllärinä kaikille. Muutenkin on taas sellanen pieni vi**tuksen maku suussa, raivostuttaa olla avuton. Ei vaan huvittais " antaa periks" .

Tulihan omanapaista marinaa, mutta muuta ei nyt just ole mielessä.

Viikonloppua rakkaille maalisiskoille.

-m- ja Hippu rv 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joulukuu :) Kalenterin ekan luukun saa avata :))

Meillä taas herätty niin aikaisin ettei tästä mitään tule, itse kun voisin todellakin vain nukkua! Eilen supisteli aika mukavasti mutta nyt näyttää rauhoittuneen ainakin näin aamusta tuntuu.

Sairauslomasta: Nyt ylipäätään tässä kun Tappertilla tuntuu olevan tuo tilanne mikä on niin yleisesti vaan totean, että pitää itse vaatia ja tehdä selväksi että " minä en voi siellä töissä olla" .. Terkkarit harvoin kirjoittaa sitä saikkua kun ne saavat kirjoittaa sitä vain 2-3pv mutta terkkarin täytyisi laittaa lääkärille tai ohjata äitiyspolille ja jos terkka on noin urvelo niin silloin täytyy soittaa itse ja kertoa tilanne! Mitä varten siellä neuvolassa käydään?? No sitä varten että se terkka seuraa tilannetta ja sen odottavan äidin jaksamista/hyvinvointia ja kun on väsy ja aivan loppu niin vitsi mua sieppaa jos ei todella sitä siellä neuvolassa sitten tajuta kun sen kerran asiakas itsekkin niin selkeesti sanoo!!!

Että ei muuta Tappi kuin puhelua äippäpolille vain!

Voi ei.. meidän 2v tuli tuohon , on teipannut mun pikkuhousunsuojan haaroihinsa..siis teippipuoli jalkovälissä ;) Kumma kiinnostus tullut tuota vessan kaappia kohtaan missä mun tämmöiset tarvikkeet on :) Lähden kattoon mikä siivo siellä vessassa nyt on!

Sinna rv26 *pox*

Eilen alkoi älytön närästys, en saanut nukuttua kun poltteeli niin paljon ja sama vaan jatkuu.. Kaikki vinkit siis otetaan vastaan, että olo helpottaisi

Kiitokset kaikille perseelle potkijoille :) Tuli heti parempi mieli kun tietää että edes ruudun takana on ihmisiä jotka välittää ja tukee..kiitos teille siitä!!

Lupasin aamunavetalla emännälle, että teen tänään iltatyöt - mutta vain jos saan apulaisen tekemeään rankemmat työt..ei se ole kun 3 tunnin juttu, joten siihen suostuin, kerroin samalla, että voi varautua siihen etten tule töihin kun mahdollisesti vasta loman jälkeen - jos sillon enää kykenen.

Varaan tänään ajan lääkärille, yksityiselle jos ei arvauskeskukseen pääse - josko sen saisi maanantaille kun on vielä vapaapvä, tai sitten käyn vaan maanantaina valittamassa terkkarille niin maan pirusti että kirjottaa sen 2 pvää sairaslomaa (joka olis töitä ennen lomaa)..lomalla ehdin sitten hoitaa pidemmän saikun jos tarvii. Terkkarilta tuon 2 pvää varmaan sais ihan " helpolla" kun menee itkusen näkösenä ja vähän ontuen ja valittaa selästä, kädestä, jalasta,päästä ja väsymyksestä..lisäks varautuu vetämään mukaan allergiset reaktiot ja alkavan migreenin, nii...ja mahataudin tietysti. Luulis pari pvää heruvan.

Olo on muuten ihan ok, mutta käyn jo niin ylikierroksilla, että aamulla yöunien jälkeen nukuttaa enemmin kun nukkumaan mennessäillalla, vaikka eilenkin nukahdin salkkareiden loputtua sohvalle koira kainalossa (enkä mä niistä salkkareistakaan mitään muista). Jotenkin en osaa rauhottua ja nukkua sikeesti..kai se vaan johtuu stressistä - nyt on sattunu kaikki mahdollinen viimeisen kk;n ajalle, ja sen huomaa.

Eikä tulevat vkot taida helpotusta paljoa tuoda; itseppäisyyspvänä lähdetää kummityttöä kattomaan länsi-Suomeen (n.5h;n ajomatka), ja sieltä seuraavana päivänä Ikaalisiin kylpylään maatalousyrittäjien rakennus-seminaariin kahdeksi pväksi (onneks saa illat lojua altailla), sitten kotiin ja aamusta miehen siskon häihin..sitten maanantaina koemeikkiin itse ja paastoten kohti tiistain sokerirasitusta..sitten olis omat vihkiäiset (sattu muuten kai lucian päivälle) :) ja muutama lepopäivä..sunnuntaina sitten kahvitetaan kaverit..ja siihen se kiireinen loma jo loppuukin! Aijai, ei ihme että jonkinlainen stressi alkaa ahdistaa.

Loman jälkeen en ole kyllä edes suunnitellut töihin paluuta, jotenkin ajattelin että jään " automaattisesti" sairaslomalle, kun viikon töistä poissaolon jälkeen tuskin taivun enää mihinkään! Mutta katsotaan nyt.

LEANNA;

Jätä se yltiöterveellinen syöminen pois niin kilojakaan ei niin paljoa tule :) Usko pois. Mulle käy AINA niin, että syön super-terveellisesti ja kevyesti, ja lihon..syy; kun välttää kaikkea sitä mitä haluaa, se halu täytyy korvata jollain, eli tulee syötyä sitä " terveellistä" paljon enemmin. Kun taas napsii suklaapalan sillon, toisen tällön, niin pärjää paljon vähemmällä. Eikä sillon tule niitä päiviäkään millon vetää koko levyn kerralla..kielletty hedelmä on aina se parhain - ikävä kyllä.

Juuh, nyt tais tulla taas kauhee maraton-viesti..taidan jättää tilaa vähän muillekin :)

Tappert ja potkiva Puksu 25+5

niin se vaan aika menee eteenpäin huomaamattaan. Kirjoitellut en ole aikoihin, mutta lueskellut senkin edestä:)

Ens vkon tortaille piti olla neuvola , tytön 1v6kk ja mun oma, mutta ylläri terkka soitti ja peru, koska oli tullut (?) niin paljon liikaa aikoja, silloin kun varattiin (vko14mulla) silloin oli vaan tyhjää, joten onpa nyt sit helvetin kiva...eikö ois voinu jonkun muun perua... kerrankin oisin saanut miehen mukaan neuvolakäynneille, lähinnä tuonne neidin ...ja oisin helpommalla päässyt itekkin kun on niin mukavaa kahden lapsen kanssa siellä olla! Tyhmä asia, mutta olin niin sitä odattanut.

Hassua miten tuo asukki on ruvennut yöllä jylläämään, vähän menee " väärään" asentoon niin rupee jo potkuja tulemaan, että pitäis asentoa vaihtaa..tulee siis herättyä aika monta kertaa yössä, ja asiaa ei helpota nuo nuorimmaisen yölliset vierailut meidän sänkyyn, yleensä herään jo tepsutteluun ennenkuin on edes meidän huoneessa, ne on niin inhottavat äänet! (mielikuvitus...)

Olipas omaa napaa mutta kai sitä välillä saa ollakkin:)

Pamppari + Nirppu 23+1

Pari päivää sitten kaivoin jostain varaston uumenista äitini tekemän, hyvin vanhan ja nostalgisen joulukalenterin. Se on säkkikankaaseen tehty, 24 punaista ja vihreää pientä huopakankaasta tehtyä pussilokeroa (sydämen, tähden ja kuun mallisia) ja mustalla tussilla jokaiseen pussiin on kirjattu numerot. Yksinkertainen mutta ihana, etenkin tietysti nyt kun siinä näkyy äidin kädenjälki. Sinne oli viime yönä tonttu piilottanut pienen yllärin ja arvaatkapa saiko huonosti yönsä nukkuneen esikonkin ylös sängystä, silmät tähtenä loistaen!

Mä keksin ajatuksen että tilaisin joululahjoja Kirkon ulkomaanavulta. Sinne voi lahjoittaa jonkun summan, ostaa ikäänkuin esim. kanoja ja nimetä lahja jollekin. Sukulaisilla on jo vaikka mitä ja tiedän että meillä tällaisiakin lahjoja osataan arvostaa.

Ruskovillalta on tulossa sekä tytölle että miehelle pehmeitä paketteja. Ja vauvalle silkkimyssy :-)

Mulle joulukyynel tuli silmään kun kaikkien lelukirjojen keskellä, tyttöni (on siis parin viikon päästä 3v) sanoi haluavansa vain joulukuusen ja siihen niitä palloja. Liikuttava.

Nimistä: mulla on itselläni ollut pojan nimi jo iät ja ajat valmiina, miestä pitäisi vielä lämmitellä siihen nimeen. Tytölle onkin vähän hankalampi juttu, eikä siis valmiina, mutta paria nimeä olen vakavissani pyöritellyt mielessä.

Mulla on muuten norsu olo! Tää painon nousu on ihan kamalaa! Mä syön aamupalan, lämpimän lounaan, ehkä hedelmän välipalaksi (joskus jonkun kahvipullan), lämpimän päivällisen (lounaalla enemmän) ja iltapalaksi taas ehkä jugurtin tai hedelmän. Ja paino nousee niin että kohina käy! Kurja fiilis, kun tuntuu että posket pursuaa päästä ja takapuoli ei mahdu enää mihinkään.

Ja joku toivotteli meidän kisulle vierihoitoa ;-D. Kiitosta vaan,mutta vanha äijä on jo niin elämänsä kunnossa, että jäi eilenkin päiväksi pihalle. Juoksi häntä mutkalla karkuun kun yritin pyydystää sitä sisälle. Ja kuulin kuinka se melkein nauraa hekotti mennessään...

Tuliko jo tälle päivälle megatekstit. Mua vähän hirvittää tämä ajan kuluminen. Pelottaa etten ehdi laittaa mitään vauvalle valmiiksi, kun aika kuluu nopeasti ja ajatukset ovat jossain muualla. Nyt esim. joulussa.

-Telma ja potkiva maha 23+2

G;

Eikö kellään muulla ole näin isoa masua!!! *simmut ymmyrkäisinä* mittasin päivällä navan kohdalta 110cm, tasan. Järkyttävää suorastaan.

MASULI;

En siis olekaan ainoa joka ei millään tahtos antaa periks..ikävä kyllä joskus se vaan on parempi niin.

(.) Niin se vaan taas kulu tämäki päivä - onneks kulukin. Mua väsyttää - liekö enää mikään yllätys.

Huomenna lähden koiruuksien kanssa metsälle aamusella (susihavainto taas reilun 15km:n päästä tänään aamulla, mutta siellähän se on aina ollu), vähän hirvittää laskea ajuri metsään, mutta mitäs koiran elämää se on jos ei pupukoira pupumetsälle pääse. Ei auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Jos iskee kamala väsy jne metsällä niin voin sitten kömpiä mökille nukkumaan huoletta, koirat osaa mökille vaikka unissaan :) tietävät aina että odotan siellä.

Päivällä väsäsin piparkakkutaikinankin, huomenna pääsis paistelemaan niitäkin, ja koristelemaankin :) kerrankin ajattelin koristella oikein kunnolla pipruja, on sitten mitä kaffe-vieraillekin tarjota...tai no, riippuu siitä jääkö tota taikinaa paistettavaks asti vai meneekö kaikki masuun jo ennen sitä.

Nyt tää lähtee kattomaa mitä lohkoperunoille ja kuorrutetuille seitileikkeille kuuluu uunissa..namnam..pakastepikaruokaa.

Tappert ja Pukkeli

Tappert kiltti, ota iisisti! Olen lukenut joka päivä kirjoituksiasi, ja olen ollut huolissani sinusta ja pikkuisesta.Sano niille lääkäreille kova sana ja älä huoli kieltävää vastausta.Olen hengesä mukana ja latelen monia valittuja sanoja puolestasi..

Itse olen ollut jo 12.10 lähtien kotona, ja totta puhuttaessa, en olisi kyllä päivääkään halunnut tehdä töitä tuon jälkeen.Olen nauttinut ns.vapaudestani ja olen saanut tehdä ja mennä ihan miten huvittaa.

No kävin sitten hakemassa ne rattaat eilen, JIPPIIIIIIIII !!!!!!!!!!!

Nyt ne odottavat tuolla pojan huoneessa sängyn alla ( sänky on sellanen ikean LO-sänky minkä saa puoli kerros sängyksi, joten sen alla on hyvää tilaa), ja tekis niin kovasti mieli hiplailla niitä koko ajan.Sanoin äidilleni eilen kun kannoimme ne sisälle, että seuraavan kerran ne tulevatkin rappuset alas vasta huhtikuussa;) aika hassua, vai mitä?

Ne on nyt siis viralliselta nimeltään TEUTONIA PRESTIGE 2007. Ja ne on siniset.Väri on niin ihana että se menee kyl pojalle ja tytöllekin ihan samalla tavalla.Olen onnesta soikeena.

Ja kyllä, minula oli stressiä noiden rattaiden suhteen koska pelkäsin ettei rahat tule riittämään noihin kun teutoniat on niin kalliita, mutta onni potkas!!

Kunhan nyt vaan maaliskuu tulisi pian.

Ai joo, nyt siis poikakin tietää että vauva on tulossa, ja on iloinen asiasta.Eilenkin kertoi mieheni kaverille heti että ' äitille tulee vauva ja musta tulee isoveli.Eli nyt sitten kohta kaikki tietää.Enhän mä millään voinut mennä vaunuja kattomaan pojan kanssa ilman että kerron vauvasta koska olisi kuitenkin kysellyt paljon ja en voi valehdellakkaan pienelle.

Teillä oli ollut jotain puhetta vauvojen nimistä. Me tiedetään tytön nimi ihan tarkalleen,mutta pojan nimestä me ei päästä millään yhteisymmärrykseen.Toi nimen valitseminen kun ei ole mikään helppo juttu.

Nyt täytyy ruveta laittamaan pojalle joulukalenteria valmiiksi.Poika kun oli yötä mummilla, niin nyt täytyy kalenteri olla seinällä ja ylläri sisällä kun haen sitten pojan päiväkodista kotia. Meillä on ollut jo monta vuotta sama kalenteri johon itse teen tai ostan jotain pieniä ylläreitä.Mun mielestä toi systeemi on parempi,kuin että ostaisin jonkun suklaa kalenterin kaupasta.

Mutta oikein hyvää joulukuun ekaa päivää kaikille. Täällä on ainakin jo yksi joulutonttu ihan innoissaan!!

Hanan rv 23+6 (huomenna poksuu) ja pikkuinen pulla joka potkii ja liikkuu todella reippaasti

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat