Seuraa 

Kommentit (13)

suosittelen lämpimästi teille kaikille jotka saatte toisen tai kolmannen tai neljännen tai viidennen jne. lapsenne niin ottakaa minispinaalipuudutus. on hyvä. t. mymmeli ja poika 2 vkon ikäinen

Nukuin yön kuin tukki, otti (henkisesti) koville eilinen polikäynti. Vettä olikin ihan mukavasti ja vauvalla kaikki oikein hyvin, mutta itku pääsi äidiltä siinä vaiheessa, kun lääkäri latasi painoarvioksi 4,1kg... Ja meidän vauvat kun on aina arvioitu väärin, kilon tai jopa puolitoista ALASPÄIN! Esikoisen (4,5kg)synnytys oli vaikea, 2h ponnistusvaihe, joka päätyi lopulta imukuppiin ja silloin kätilö totes, että jos olisivat tienneet noin isoksi, niin ilman muuta olisi leikattu. Tosin sektiota en kyllä haluais millään, mutta hirvittää ajatus 5-kiloisen puskemisesta alakautta... Lääkäri yritti vakuutella, että arvio on yläkanttiin, mutta vaikeaa on uskoa, kun 2 lasta arvioitu jo ihan puihin. Lisäksi naikkarilla on uusi käytäntö, jonka mukaan käynnistystä ei edes aloitella ennen 42+2, kiva.. Sen verran lääkäri kuitenkin onneksi heltyi mun hysteriakohtauksen edessä, että seuraava kontrolli varattiin ens maanantaille, eikä vasta uuden ohjeen mukaisesti sitä seuraavalle viikolle. Huokaus, vähän on siipi maassa. Ensimmäinen käynnistetty 2 viikkoa yliaikaisena ja kakkonenkin syntynyt 9 (vai oliko se 10) päivää yli eli toivo tämän vauvan pikaisesta näkemisestä on aika olematon. Ei edes lääkärin kohdunsuun venyttelyt saaneet suppareita aikaseksi. Sinänsä lääkärin mukaan tilanne hyvä, reilusti sormelle auki ja kanava pehmeä ja vajaa pari senttiä jäljellä. Itseä ei vaan paljon naurata, tilanne ollut sama jo 2 kuukautta ja tuolla perusteella jouduinkin saikulle makaamaan " uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen" takia. Hah...

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille marrasmuruille, aika paljon tuntuu tyttöjä syntyvän:).

siilivaimo 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta vaan!!

Niin siitä sit tulee joulukuinen ;)

Tytöillä näyttää olevan kiire aamupalalle, yleensä kun käyvät vasta nelosen lastenaamun jälkeen, niin nyt pitää mennä jo niitten aikana - onkin muutama joulukalenteri avattavana (suklaa, spr, miun tekemä ja sampo).....

Olo edelleen ennallaan... illalla repii niin vietävästi, mut muutoin suhteellisen hyvä olo. Eilenkin liikuin kuitenkin noilla kauppareissuilla ja sit taistelin nuo neitien luistimet kiinni jne. ja kyllä sen sit illalla huomaa - mut kun ei vain supista niin ei supista :(

No, jos nyt ei käynnistykseen tarviis mennä - edellisetkin menneet yli, ja ultra näytti silloin vkolla 19, et olis nelisen päivää lasketun ajan mukaisia mittoja pienempi, eli tiedä sit kuin paljon tuokin vaikuttaa. Vaikea kuvitella, et kolmas ei lähtis itsestään....

Pitäis lähtee kaverin luo, et pääsee neidit leikkiin kavereittensa kanssa... Jos sit vaik huomenna tapahtuis jotain - pääsis tuo isi juhlimaan ;) - niin ja mie ehtisin pois sairaalasta, kun olis 12 pvä. Sillanpään konsertti, johon pääsisin ilmatteeks.... (toivoa sopii)....

Mut nyt vuoroa muille, kun ei täällä sen kummempaa...

--Mirpa ja masukki rv 41+1--

ps. joulupukkia kattomaan tänään cittariin....

Heipat!

tulin kans kattomaan keitä täällä on vielä odottavalla kannalla. oma vaavi on 3 vkoa " vanha" . On se kumma miten aika menee sairaasti nopeammin vauvan ja 2,5 v:n kanssa kuin odotusaikana. Ihan on kauhistuttanut kun oon nähnyt kaverien 2-3 kk ikäisiä vauvoja ja tuntuu, et ei ne oo enää mitään vauvoja vaan isoja lapsia! Muistetaan siis nauttia niistä hetkistä kun nämä lapset on pieniä palleroita. Kyllä teidän odottaminen pitkän kaavan mukaan (olette jo toista kuukautta odotelleet " aktiivisesti" meidän muidenkin lapsia ja loppuajan kärvistelyä kestäneet) vielä palkitaan!

Iloista pikkujoulua kaikille!

t: Lempi

Tosiaan, joulukuun vauvoja nyt sit odotellaan. Toinen asia mikä myös on varmaa, niin kaikilla meillä on jouluaattona vauva kotona!! =) Lohduttavaa, totta tosiaan. Ei tällä hetkellä..

Voi siilivaimo, tsemppiä sinne! Älä mieti asiaa liikaa, kyllä ne asiat tavalla tai toisella luonnistuu. Onneksi edes pääset hieman aikaisemmin uudelleen lääkäriin, ettei rv 42 asti tarvi odottaa.

Taas huonosti nukuttu yö, tai nukun siihen asti että pitää mennä vessaan ja sit en nukahda millään uudestaan. Eli 5.30 asti tänään valvottu. Päikkäreille siis päivällä.

Täällä ei myöskään merkkejä synnytyksestä. Saunassa olin eilen, mutta ei mitään vaikutusta. Kai mä meen tiistaina yliaikakontrolliin ja sit kyllä vaadin käynnistystä. Viikkoja silloin 41+5. Viimeksi kun kävin lääkärissä, lapsivesi oli hiukan vähentynyt, joten toivottavasti sitä riittää loppuun asti. Jännityksellä odotetaan milloin alkaa tapahtua. Kuka on meistä seuraava?! En minä ainakaan...

rusina 41+1

On PAKKO tunkeutua teidän pinoon.. Mä olin viime vuonna marrasmassu ja tyttö syntyi juuri 1.12.2005, rv 40+6. Täällä haikeena järjestelen synttäreitä ja mietin kun mun vauva on jo NIIN iso..Pikku nelosta alan kohta kuumeilemaan, heh heh!;o)

Tsemppiä teille kaikille, muistan kun itse kärvistelin!!

vielä tulen vanhastaan tänne puolelle, en oikein vielä tunnu kuuluvani tuoneen vauva-puolelelle kun toisten vauvat on siellä jo kuukuauden vanhoja. Pitäisköhän perustaa sit loppukuusta marraskuuta ja alkukuusta joulukkuta linkki?Hih!

Niin siilivaimolle: Mulla meni eka arvio oikein 4kg lasketuuna arvioi. Sit sairaalan ultra menikin ihan pipariks kun sai 3 vko saman painoarvion. Sairaalalla Taus:ssa onkin paljon huonompi kone kun Keskusäitiysneuvolalla et meni tosiaan 700 g väärin. Mut voin lohduttaa et yleensä kolmas ja neljäs on jo paljon helpompia synnytyksiä kun eka ja toka.

Mulla su 26.11 tyttö 4190 ja helpoin synnytys, en revenny nyt kävelen jo täsyillä. 2 h syntyi sairaalaaan tulon jälkeen ja mulla kaikki lapset ollu alle 4kg, Pelkäsin kans kauhulla. Mut oikeesti se vaan niinkun liukui ponnistusvaiheessakin ulos.

Toivottavasti sulla sama!!!

Tsemppiä teille loppuodotukseen kaikille kovasti!!!!

Nyt on talo taas siivottu...supistusten toivossa...mutta ei mitään ihmeempiä tuntemuksia. plaah. Taitaa tosiaan mennä itselläkin kuten siilivaimokin arveli melkein omille synttäreille. Mulla vaan omat synttärit koittaa jo ennenkuin on kaksi viikkoa edes ylitetty, joten tosiaan se yhteinen syntymäpäivä on mahdollista. Jospa ei kuitenkaan. Toiveikkaana odotan, että josko tänä viikonloppuna pääsis oman nyytin hakemaan. Nyt kun olen tervehtynyt, alkaa toden teolla ahdistaa tämä odotus jo!!!

Joten tsemppiä meille kaikille kärvistelijöille!!! Joku meistä keksi edes yhden positiivisen pointin: se on varmaa, että jouluna meillä kaikilla on jo se nyytti kotona! :)

Minea75 rv 40+5

no niin..yliaikakontrollissa käyty tänään, mul oli jo reppu mukana et jos oisin voinu jäädä käynnistykseen mut paskat ne mua sinne ottaneet..

Sanoivat et vaavilla on kaikki hyvin, ja kohdunsuun tilanne on vielä hieman epäkypsä..lääkäri sitten lupasi että jos ei mitään vklopun aikana tapahdu niin maanantaina käynnistetään. aikakin varattiin käynnistykseen jo.

että semmoista..sitten vain ootellaan.

zadu81 rv41+2

Itsellä taas hyvin nukuttu yö takana, mutta eroa muihin aamuihin ,olen hyvin levollinen ei hermostutua lapset ym. Laitoin vauvalle tutit ym valmiiksi ihan kun olisi lähtö edessä ja alitajuntaisesti valmistelee... Taitaa vain olla toiveajattelua.

Illalla sanoinkin miehelle, että kumma kun oikein toivoo kauheita kipuja ja olisi valmis maksamaan mitä vain, että saisi kärvistellä, ja nauroin että muistutuaa sitten kun ollaan synnyttämässä, että tätä sinä toivoit...

No, ainoa varma asia on, että tämä vauva syntyy Joulukuussa!!!

Saarimar rv 41

Saa tosiaan nähdä kuka meistä maijamyöhäisistä on seuraavaksi vuorossa. Pitäisköhän tässä oikeen julistaa kisa, että kuka saa mahdollisimman pitkälle venytettyä joulukuistaan...:). Itselläni on synttärit joulukuun puolivälissä, pitäisköhän sinne tähdätä??? Huh, toivottavasti ei sentään..

siilivaimo 40+5

Sitähän ne kaikki toitottaa, että pääsääntöisesti esikoisen jälkeen vauvelit tulevat helpommin ulos. Totta olikin kakkosen kohdalla, oli kyllä vähän esikoista pienempi. Ja kun kerran kaks 4,5 kilosta on tullut jo pihalle puskettua, niin kai se kolmas menee " samalla vaivalla" , tarpeeks vaan epiduraalia äidille:). Itseni tuntien en todellakaan edes mieti mitään luomusynnytystä, pelkkä ponnistusvaiheenkin tuska hirvittää jo valmiiksi (on mulla se kaikkein kivuliain vaihe, esikoisen kanssa kesti 2h, huh...). Ja kuka tietää, josko kerrankin olisivat arvioineet meiän vauvan painon väärin yläkanttiin.

Eilisen sörkkimisen tuloksena olen kuin olenkin aikaansaanut muutaman supistuksen tässä päivän aikana. Sen verran tehoa on niissä ollut, että kävely on tosi tuskaista. En kyllä usko, että vielä tässä lähtö olisi edessä, sen verran harvakseltaan suppareita on tullut. Mutta parempi nuokin kuin ei mitään. Viikonlopuksi on nyt sitten buukattu miehen ja poikien kanssa kaikenmaailman menoja, kuluu aika nopeemmin ,kun ei ehdi niin paljon oman navan ympärillä pyörimään:).

Viikonloppuja kaikille!

siilivaimo 40+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat