Seuraa 

Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää!!

Tästä se joulun odotus sit käynnistyy oikein toden teolla! *<:) (<--Toi on olevinaan niinku tonttu.. =D )

Linkki eiliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8970471&p=2&mpage=2&tmode=...

(osasinkohan ny oikein..)

Maaret(ti)

Sivut

Kommentit (33)

Minä olen ihan puhtaasti nollalinjalla, eikä mieli tee yhtään viinejä (en normaalistikaan juo viinejä), saati väkevämpiä (niitä kyllä normaalisti silloin tällöin nautin). Alkoholitonta siideriä kyllä tulee nautittua joskus, mutta sehän onkin kuin limsaa (siideriä juon normaalisti [siis yleensä yhden-pari viikonloppuisin], olutta en ikinä). =)

vaikka ei ollakaan vanhoja palstatuttuja, kun olen ollut vasta hetken mukana - kaikkea hyvää elokuulle saakka !

Tuota nasevaa kommenttia yritin miettiä sanottavaksi niille, jotka käy silittelemässä ja ihmettelemässä masun kokoa. Olisko liian ilkeää kertoa, että " juu, niitä yleensä tulee lisää pitkin raskautta" , mikäli joku epäilee, että siellä on toinen selän takana piilossa. Nolointa on ollut, kun on vihjailtu masun koosta, vaikka en ole ollut raskaanakaan - siitäs saivat !

G:

Koko lailla ilman alkoholia on tullut oltua, oisko mennyt koko aikana pari minttukahvia. En muutenkaan enää nykyään ota kovin usein, tosin täytyy myöntää, että joskus olis kiva lähteä tyttöjen kanssa oikein urakalla riekkumaan. Uskoisin, ettei joulunakaan tule mitään otettua, punaviinikin tahtoo jo ekan lasillisen jälkeen tehdä päänsäryn aamuksi.

Tosi oudolta tuntuu, kun ei aamulla tarvitse enää lähteä töihin ! Mun ensimmäinen vapaa aamuni alkaa vieläpä tosi luksuksella, sillä mies vie pojan aamulla mukanaan, joten siitäkään ei tarvitse huolehtia - wow !

Jos katsois vielä NYPD Bluen, näin sairaslomalaisena...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !

kirsi-mama 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänää mulla oli äitiyspolilla kontrolli, mikä ei mennytkään ihan niin kun olin ajatellut. Kehuskelin aluksi miten supistelut on vähenytyneet ja mainitsin yöllisistä mahakivuista.. Johon lääkäri aluksi epäili että suoli ei kunnolla toimi, vaikka kyllä toimii. No syy selvisi..

Kohdunsuu täysin pehmeä ainakin kahdelle sormelle auki (ei viitsinyt enenpää ärsyttää paikkoja joten tarkka mittaa ei ottanut), kanavaa jäljellä uä.llä 1,4 cm. Pömppis oli siirtynyt raivotarjontaan, mikä tietenkin hyvä asia.. Sain kortisoonipiikin ja huomenna käyn hakemassa toisen, niitä pitää kuulemma antaa kaksi 24h sisällä. Vaihtoehtona sairaala tai täysilepo kotona, valitsin jälkimmäisen, ylläri ylläri.. Epäili että pömppis olisi sylissä jo ennen joulua, no toivottavasti ei kuitenkaan.. Rupesi taas vähän masentamaan..

Pitänee lähteä makuuasentoon, kaikille muille helmenkalastajille paljon mukavampaa ja antoisampaa viikonloppua

t. oona+pömppis 31+1

[b]Helgalle[/b] suurensuuret onnittelut plussasta!! Pidähän siitä " junalipusta" nyt kaksin käsin kiinni, että elokuussa pääset vihdoin perille määränpäähän!! = )

Minä olen kanssa huhuillut RvaPomeloa ja Sillysausagea välillä, makkara kävikin ilmoittautumassa ja kertomassa kuulumisia, mutta Pomelosta ei ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin.. Ja monta muutakin " vanhaa" on kateissa..

Mulla tais eilen supistella jonkun verran! En oo vieläkään ihan varma onko ne supistuksia (kun koskaan ei oo kivuttomia suppareita ollut), mutta alkaa tuntuun, ettei ne mun tuntemukset voi olla muuta.

Te joilla on kivuttomia suppareita, jos yrittäisitte kuvailla miltä supistus tuntuu!?

Mahan kovettuminen on yks merkki sen tiedän, mutta onko muita selviä tuntemuksia?

Mulla tuntuu sellanen paineen tunne tuolla alhaalla ja se tulee ja menee aika aaltomaisesti, eli pikkuhiljaa voimistuu ja sitte lakkaa..

~Hassua kysellä kahden lapsen jälkeen tälläsiä, mutta ilmeisesti edellisestä raskaudesta on liian kauan aikaa..~

Löysin vihdoin sellasen jalustallisen turvakaukalon, josta tein kaupat, kun niin hyvään hintaan lähti, joten nyt alkaa oleen oleellisimmat (ja kalleimmat) hankinnat vauvalle tehty!

Ihanaa, kun voi lopettaa noilla osta&myy-palstoilla pyörimisen ja saa alkaa keskittyyn kunnolla jouluvalmisteluihin!

Uuni on vielä rikki, joten leivonnaiset jää ihan viimetippaan, mutta ei voi mitään..

mammutti ja Vilppu rv 29+2

[b]Helga[/b] onnittelut loistavista uutisista. Kiva kuulla että nyt löysit junan kyytiin.

Itsekkin täällä kaipailen kaikkia " vanhoja" , ei sillä että uusissa mitään vikaa olisi =)

Taitaa muillakin olla sama laiskuus kuin itsellä. Luen mutta en jaksa kirjoitella. Johtunee siitä, että alan olla jo niin h******* täynnä tätä raskautta. Koko ajan on jo tukala olo. Pelottaa ajatella mitä se on reilun kuukauden päästä! Maha on todellakin valtava. Ei ihme että sitä kaikki kyselevät milloin hän syntyy. Sekin ärsyttää. Puoli vuotta sitä ollaan yhteiskunnan omaisuutta. Ja kaikilla on oikeus kommentoida mitä vain. Tuntuu ettei itse ole enää olemassa. On vain maha ja elämä mikä alkaa helmikuussa. Mitä tämä odotusaika sitten on! Kohta ne sulkevat meidät odottajat jonkun lasiseinän taakse katseltaviksi. Muuta virkaahan meillä ei ole =)

Ja kaikille jo varmasti paljastui syy miksi en viitsi kirjoitella :D

Positiivista on tietysti se, että vauvalla on ilmeisesti kaikki hyvin.

Jaksamista kaikille helmille

MyQ 30+4 (on sentään jo toi 30 rikki =))

...eli kerran olen juonut ravintolassa 12cl valkkaria ja jouluna ajattelin aattona juoda tilkan punkkua! Pidän hirmuisesti viineistä, mutta ei kyllä ole pahemmin tehnyt mieli, vaikka mies joskus lasillisen ottaakin. Muutaman kerran olen saunajuomaksi ottanut alkoholittoman oluen. Kylmä olut saunan lauteilla on mulle luksusta!

Joko joulukalenterin Eka luukku on avattu?!

Kyllä sitä lunta odottaa edes sen verran että maa peittyis, niin tulis vähän enemmän jouluinen fiilis!

Mulle eilen terkka sanoi, ettei sais olla vielä näillä viikoilla sellasia oireita, kun mistä valitin, mutta lääkäri ei sit kommentoinu niitä mitenkään!

Oona: Kylläpä ne vaunut ja kaukalot tosiaan hinnoissa on, mutta ihan oikeessa oot, että saahan niistä sit käytettynä ihan hyvän hinnan vielä!

Huuto.netistä minäkin olen niitä kaukaloita katellut, mutta yritän jostain löytää kuitenkin pikkasen halvemmalla tai ainakin lähempää, että säästäis edes ne toimituskulut!

Mua jäi hiukan kaiveleen se lääkärin lause " vauva on hiukan laiha" eilisessä ultrassa!

Tuskin ite pystyn asialle mitään tekeen, mutta onko se taas merkki jostain...jostain!?

Mulle ei kyllä pitäis mitään negatiivista kertoo missään tutkimuksessa, kun pyörittelen sitä ajatusta sit päässä ehkä vähän liikaakin!

Ton mukaan mun olis varmaan turha mennä edes siihen sokerirasitustestiin, kun eikös yleensä vauva kasva tosi isoks jos sokereissa on häikkää!?

no mutta nyt on lähdettävä poikaa viemään eskariin.

mammutti ja Vilppu rv 29 TASAN!!

Mairannelle onnea uuteen kotiin!!

Vauva0207: Kiitos lohduttavista sanoista!

Tosin, jos tämä vauva on pitkä ja laiha, niin pistää miettimään, että kenenkähän se sitten on..heh heh.. Minä 165cm ja pullero, mies kyllä lähemmäs kahta metriä, mutta laiha ei sekään ole!

Oma [color=red]( . ) [/color] on kanssa mitattu ja tulos 129cm!! Ylimääräistä ei paljon tuossa navan tienoilla oo, kun paino tippu alkuraskaudessa. Ei ihme, että th siunaili mun mahan kokoa eilen!

..ja nyt on lähdettävä hakeen poikaa eskarista..

m & v

Heippa!

On pitkä aika, kun olen viimeksi kirjoitellut. Pinoja olen ehtinyt lukemaan - tai no, ainakin selailemaan. Viime to-la muutettiin tavarat tänne uuteen asuntoon. Nettiliittymä siirtyi vasta tänään. Muutto meni ihan hyvin, kun kerta edellisestä ei ollut aikaa kuin 4kk. Ei tullut edes haikea olo. Tuuti-kultamme sen sijaan ei yhtään tykännyt muuttamisesta. Vaikka kuinka rauhassa yritin ottaa ja olla kantamatta, kurkottelematta jne, maha oli lauantai-iltana niiiiiin kipeä, että soitettiin jo TYKS:iin varmistuaksemme, pitäisikö tulla käymään näytillä. Tosi ilkeää vihlontaa! Vuodelepo, Panadol ja puhelinkeskustelu lääkärin kanssa kuitenkin rauhoittivat tilanteen.

Työpäivät alkavat käydä vähiin. Toisaalta haikeaa, toisaalta onnellista. Olen tällainen harvinaisuus, joka suorastaan rakastaa työtänsä = kutsumusopettaja :P Viimeiset tunnit on 15.12., jonka jälkeen joululomaillaan. Koeviikolla pidän kokeet vielä 2.1. ja 4.1., 5.1. olen äitiyslomalainen. Vieläkin pelottaa äitiyspäivärahat, kun tuntuu, ettei täällä omassa Kelassamme kukaan tiedä niistä mitään. Piti mennä naapurikaupunkiin selvittämään asioita. Mulla puolen vuoden tulot on reilusti isommat kuin vuoden 2005 tulot, joten tässä jännätään jokaista tilinauhaa avatessa. Kelan täti (täällä) kuitenkin totesi, ettei ole varma, voidaanko opettajien tuloja (mulla kurssikorvaukset) lukea normaaliksi kuukausituloksi vai ovatko ne ns. provikkapalkkaa! Hiukan nauroi naapurikaupungin virkailija...

Esitietolomakkeen nimistä: Minä olen aina tykännyt eräästä pojan nimestä ihan hirveästi. Kun aloimme seurustella mieheni kanssa, selvisi, että tämä on myös hänen isoisänsä toinen nimi. Se oli siis ihan selvä juttu. Tytön nimeä olemme pyöritelleet mielessämme n. puolitoista vuotta, joten sekin oli lopulta aika helppo kirjoittaa lomakkeeseen. Mun vanhemmilleni olemme uhkailleet, että teemme lapsesta Nauri-Pajun (molemmat Suomessa käytössä olevia nimiä). Käy kummalle vaan, tytölle tai pojalle. Tuleva vaari uhkasi aloittaa adoptointiprosessin jo nyt :D Ehkei Tuutista sitten tule Nauri-Pajua...

*Mairanne ja Tuuti 29+6*

********************* <-- paljon lumihiutaleita joulukuuhun!

...ja rauhallista odottelua! Jalat ristissä kattoa kohti kuulostaa teoriassa toimivalta,mutta älä jumpaa liikaa!

Joku kyseli kylpylään menosta: itse käyn kerran viikossa uimassa kilometrin ja se tuntuu tosi hyvältä. Käsittääkseni niin kauan kuin paikat on kiinni, saa rauhassa polskutella eikä se aiheuta normaalia suurempaa tulehdusriskiä. Itse on uidessa vielä huomannutkin, että vedessä meno on yhtä sulavaa kuin ennenkin eikä edes supistele kuten kävellessä vaikka ihan rivakkaan tahtiin polskuttelen.

Satulatuoli oli mulla ja se on kyllä loistava! (en ole missään sellaisessa firmassa töissä että sen puolesta kehuisin). Siinä on selälle hyvä asento ja jalat ovat loivemmassa kulmassa vartaloon nähden, joten veri kiertää paremmin kuin vatsan roikkuessa reisien päällä. Hui! kuulostipa pahalta :-) mut siltä alkaa välillä istuessa tuntua että veri ei kierrä jalkoihin normaalissa työtuolissa. Turvotustakin on alkanut tulla jos koko päivän istuu.

Mahan koosta: mulle on mies kommentoi että maha on iso, samoin lähisukulaiset. Mummoni veikkaa poikaa, koska perheessä on aiemmin pelkkiä tyttöjä, eikä kuulemma kellään ole ollut näin isoa mahaa. Yläkäyrällä sf tosiaan meneekin, mutta toisaalta ympärysmitta on vasta 92 cm (olin ehkä hoikka alkujaankin - tosin lyhytkin). Omasta mielestä maha ei ole mitenkään poikkeuksellisen iso. Omat takit mahtuu juuri ja juuri vielä päälle - housuista vain verkkarit. Alusvaatteissa olen siirtynyt ostamaan L ja XL-koon alushousuja kun ennen meni S-koko.

Poikkeuksellisesti olen tulossa viikonloppunakin töihin, joten palailen sitten taas. Nyt kotiin ja sohvalle pitkäkseen!

äippä + masukki 29+5

viihtyä samassa kropassa vielä muutama viikko ! Tapasin aikoinaan Naistenklinikalla rouvan, joka oli juuri edellisenä päivänä aloittanut 3 kk pakkolevon, eli vain vessassa käyntiä varten sai nousta sängystä - ja kotona mies kahden alle kouluikäisen kanssa - apua ! Täytyy toivoa vaan, että omat paikat pysyy tosi vetskarilla helmikuuhun saakka...

Olin torstaina neuvolassa, ja onneksi sokerit, pissat sun muut oli kunnossa, mutta hemoglobiini vaivaiset 90 ! Tämän siitä saa, kun lopettaa tupakoinnin, silloin ei ollut Hb:n kanssa ongelmaa (tosin taitaakin olla ainut hyvä puoli tupakoinnissa). En tosiaan tiedä, mitä tälle tekisi, kun olen lisärautaakin popsinut jo 3kk. Sf-mitta oli 29, ja mittasin justiin vyötärönympärykseksi 124cm, mutta minullahan on lähtöpainokin yli sadan, eli ei tässä ole kovin kaposia oltu muutenkaan. JJa kyllähän se roikkuu, ei siitä pääse mihinkään.

Aika tyhmälle kuulostaa tuo kommentti laihasta lapsesta ! Melkoinen fakiiri ollut asialla, kun osaa niin tarkasti määritellä, taitaa olla enemmän puhetta kuin asiaa. Minäkin ottaisi mieluummin vähän pienemmän, koska sen luulisi tosiaan olevan selvä osoitus siitä, ettei sokerin kanssa ole ongelmaa. Aikoinaan varmaan ihannoitiin rubensmallisia vauvoja, mutta kyllä nykyaikana taitaa olla päinvastoin.

Tänään kävin vielä työterveyslääkärillä hakemassa toista mielipidettä käsieni puutumisongelmaan, ja hyvä, että menin, sillä lähetti minut yksityiselle mittauttamaan hermojen sähkötoimintaa. Sen jälkeen tiedetään ainakin varmuudella, onko ranteissa hermot ahtaalla, vai onko ongelma jokin muu, ja toivon mukaan osataan sitten menetelläkin oikein. Ei kuulema ole ollenkaan poissuljettu mahdollisuus, että kädet leikattaisiin nyt jo ennen synnytystä ja vapautettasiin hermot pinteestä. Mutta katsotaan nyt, kunhan mittaukset on ensin tehty.

Nyt on sitten työpaikallakin laitettu pillit pussiin, eli vapaaherrattaren elämä alkaa huomisesta ! Oli tosi motivoivaa tehdä muutama tunti pitempään hommia, kun tiesi putsaavansa pöytäänsä keskeneräisistä töistä, jotta voi olla lähes vuoden poissa !

Huomenna pitäisi viimein yrittää löytää uusi auto, ennen kuin vanha jättää meidät tien poskeen. Tai ei me uutta olla ostamassa, pikemminkin vähän uudempaa ja tilavampaa, jolla minäkin uskallan liikkua pelkäämättä, että seuraavissa valoissa ei enää kaasuta. Jotenkin vaan illat on olleet niin kiireisiä, ettei ole saatu tätäkään asiaa hoidettua.

Palaamisiin huomenissa !

kirsi-mama rv29+

kaikille ja hyvin alkavaa joulukuuta samalla!

Ja kiitos aamuvirkut ketjujen avaajat tuosta linkistä edelliseen päivään - kun luen vain työpäivän aluksi/päätteeksi viestejä niin siitä on helppo katsoa edellinen ilta.

Joululahjoista oli puhetta. Meillä tuttavapiirissä on 10 lasta, joita pitäisi aina jotenkin muistaa. Ennen olen aina ommellut kullekin talvisen fleecepuseron, mutta tänä vuonna en yksinkertaisesti jaksa. Onneksi veronpalautusta tulee kivasti, niin ostettakoon jotain kaupasta. Ko. lapset on iältään 3-11 v, joten suosimme pelejä ja kirjoja. Leluja en oikeastaan ostele, koska niitä melkein kaikilla lapsilla on mielestäni liiaksi asti ja aika monet jopa pitävät niitä niin huonosti että harmittaa ostaa yhtään lisää hukattavaksi/rikottavaksi. Taitaakin tällä omalla esikoisella tulla olemaan ankea lapsuus: omat vanhat puupalikat ja -junat, Legot, pehmolelut, nuket, metalliset pikkuautot ja kirjat saavat riittää pitkälle :-) Toisaalta nämähän ovat tehdyissä tutkimuksissakin olleet niitä leluja, joista lapset viimeiseksi luopuvat kun lelumäärää on alettu karsia.

Kavereille taidan polttaa muutaman hyvän levyn ja tehdä kylkiäisiksi vaikka hyasinttiasetelman. Tässä mennään ajatuksella ettei se lahjan arvo vaan muistaminen yleensä ja antamisen ilo on minulle tärkeää.

Appivanhemmille en osta erikseen mitään vaan kokoamme miehen kanssa yhdessä heille jonkun herkkukorin tms. Anoppi on käsityöihmisiä, joten satsaan siihen että askartelen mukaan kauniin kortin tms.

Oma siskoni ja vanhempani ovat ehkä vaikeimmat, joille lahjaa pitäisi keksiä. Äidille ehkä runokirja, mutta isä uusine vaimoineen on todellinen pulma. Siskollekaan en osaa ostaa vaatteita, enkä oikein tiedä mitä hän tykkäisi lukeakaan.

Eli enemmän tais tulla pulmia kuin hyviä vinkkejä!

Mahamitoista joku oli kai taas kysellyt sitten viime kirjoitteluni jälkeen. Sf on edelleen viikkoja vastaava, eli rv 29, 29 cm, yläkäyrällä. Kasvun täytyy kyllä pian alkaa hidastua, kun tila on loppu. Toisaalta ihan pahasti maha ei vieläkään roiku edessä kun selkä on pysynyt kunnossa. Uimalla sitä hoidan kerran viikossa ja kotona teen istumatyöt satulatuolilla. Painoarvio 28+4 oli 1200 g.

Mittanauhalla sain ennen raskautta vyötärön ympärykseksi 67 cm ja tällä viikolla 29+1 92 cm eli 25 cm on kertynyt jostain. Taitaa siis mitta vielä ehtiä yli sadan ennen helmikuuta.

Liikkeistä koitin alkuviikosta muistaakseni kysellä muiltakin eli kun mulla liikkeet ovat selvästi vähentyneet viimeisen viikon (- kahden) aikana. Olen kyllä ollut niin vauhdissa etten ehkä ole ehtinyt tunnustellakaan. Eilen illalla nimittäin kun sain itseni ekaa kertaa tällä viikolla pitkäkseni ennen nukkumaanmenoa, alkoi koko vatsa hytkyä samantien. Eli hengissä siellä ainakin ollaan. Ehkä pitäisi vaan hidastaa tahtia. Miten siis muilla on liikkeiden laita? Jostain vain luin että n. rv 28 jälkeen lapsi on aktiivisimmillaan! Musta tuntuu että aktiivisinta on ollut n. rv 25-28.

En taas muista mitä piti enää kommentoida! Tsemppiä sairaslomalaisille ja stressittömiä jouluostoksia kaikille. Itse koitan hoitaa kaiken pois ennen kuun puoltaväliä, koska en kestä kauppojen viimehetken tungosta ja jatkuvasti soivia joululauluja.

Niin - nimistä piti vielä kysellä! Meillä ainakin sairaalan esitietolomake palautetaan neuvolaan rv 30 tienoilla ja siinä pitäisi olla nimiehdotukset. Miten muilla ja onko nimi ollut heti selvillä vai onko sitä joutunut miettimään pidempään? Meillä tytön nimestä oltiin heti yksimielisiä (toisesta nimestä mies vähän nikotteli, mutta suostunee ehdotukseeni, joka on oman äitini toinen nimi). Pojan nimi oli vaikeampi, ja eilen kun viimeksi asiasta puhuimme, mies totesi, että kai se se sitten on, mitä on pari kertaa pyöritelty - " kun ei keksitä parempaakaan" . Ja toinen nimi vastaavasti sitten miehen isän toinen nimi. Mut enpä paljasta tarkemmin kun en tiedä ketä minut on täältä palstalta tunnistanut ja haluamme pitää nimet salassa.

Niin ja neuvolasta tuli mieleen kun joku kyseli milloin alkaa 2 vkon välein niin käsittääkseni rv 30 viimeistään. Ja sitten rv 36 alkaen viikon välein? Mutta minulla ainakin kun kaikki on mennyt hyvin, on välit olleet nytkin 4-6 viikkoa ja seuraava neuvola vasta rv 31+. SItten tahti tihenee.

Töihin taas ja hyvää viikonloppua Helmille ja -mammoille!

äippä + masukki 29+5

Helgalle paljon onnea ja tarrasukkia junamatkalle!

Oon mielenkiinnolla lueskellut teidän kuulemia kommentteja mahan koosta. Tuntuu siltä, että oli maha minkäkokoinen vaan, niin ihmiset kommentoi ja ihmettelee.. Että päivitellään näillä viikoilla että syntyykö se jo pian tai sitten jos maha on pieni, niin päivitellään sitä että miten se maha onkaan niin pieni... Aika tahditonta kieltämättä! Sehän riippuu niin ruumiinrakenteesta että millai se maha asettuu ja miten mahtuu kasvamaan. Ja jos on pieni maha, ni senhän luulis olevaan vaan äidille mukavampi, eikä vauvastakaan sitten kasva ainakaan liian iso eikä synnytyksestä tuu hankala. Pitäis varmaan kehittää joku äitien tokaisu millai näille kommentoijille vois pamauttaa takaisin ;) Keksiikö joku..? Mua henk.koht ärsyttää jos tullaan taputtelemaan mahaa! Sit oma hupinsa on nämä , jotka salaa vilkuilee mahaa mut ei oo niinku huomaavinaankaan..

Mammutti kyseli miltä supistus tuntuu. Sun oma kuvauksesi kuulosti kyllä ihan supistukselta eli varmaan sullakin niitä jo on! Omat supistukset (joita tulee paaaaljon) vaihtelee tosi paljon. Välillä voi tulla vaan semmonen kevyt ja lyhyt mahan kovettuminen (selällä maatessa maha menee välistä ihan suipoksi). Sit toisinaan tulee sellainen aalto, että tuntee että aha, kohta tulee supistus. sit se varsinainen supistus tuntuu joko mahassa, selässä tai molemmissa tosi epämiellyttävältä. Mulla siis alknu olee jo sellasia puoli-kipeitä supistuksia. Ne voi kestää mulla yli minuutinkin. Sit usein supistuksen jälkeen tulee heti pissahätä, ihan ku joku paine työntäs sieltä pissaa .... .D (vaikka ois just käyny vessassa!)

Ollaankos me puhuttu muuten helmenkantajien alkoholilinjasta? Aiotteko esim jouluna ottaa kinkun kaveriksi viintä vaiko nollalinjalla pyhätkin? Tässä olisi ajanvietteeksi gallupintynkää.. Aloitan itse, eli nollalinjalla oon ollut ja aion jatkaa loppuun asti oli sitten arki tai pyhä. EIkä kyllä tee edes mieli, kumma kyllä!

Sunnuntainjatkoja helmille!

Viherrys 28+3

Olipa piinaavaa katsella illalla, kun mies veti perjantaipizzaansa. Se tuoksui koko asunnossa -enkä uskaltanut syödä palastakaan, koska se närästää ihan kauheesti koko yön -kokeiltu on!

Supistuksia ei tule juurikaan kun ottaa rauhallisesti. Olen jopa alkanut kävellä lasten kanssa läheiseen leikkipuistoon, jonne on matkaa ehkä 300 m. Sitä piristyy kun voi edes seisoa ulkona, kun on muutenkin tottunut ulkoilemaan paljon. Lenkille tekisi mieli, mutta heti jos ottaa vauhdikkaita askeleita, alkaa supistaa kovasti. Ainakin lapsilta lähtee pahimmat höyryt kun saa heidät puistoon hillumaan. Onneksi mies on nyt iltaisin askarrellut lasten kanssa niinä päivinä kun lapset on hoidossani kotona, kun olen iltaisin taas yhtä tööt kuin alkuraskaudessa, varmaan johtuu myös hempan alhaisuudesta, laski yhden neuvolakäynnin välillä 130 ->100. Kuinkahan nopeasti raudan syönti auttaa? Yritin vetää kahta obsidania päivässä, mutta maha meni ihan jumiin. Nyt siirryin takas yhteen ja aina välillä uskaltaudun ottamaan myös illalla yhden, mutta siitä kärsii sitten seuraavana aamunakin.

Lapset on 4-päiväisessä hoidossa enää pari viikkoa, sitten kotona. Toivottavasti supparit pysyy sittenkin loitolla. Syksyllä oikein laskin päiviä, koska saan pitää ihanat tyttöni kotihoidossa ja nyt kun se päivä lähestyy, hirvittää. Mutta se johtuu vain supistuksista ja väsymyksestä. Ehkä hemogl. on parissa viikossa jo parantunut ja sittenhän on sentään rv 33 joten aina parempi tilanne vaikka kohdunsuu aukeaisi lisää. Ja onhan siinä joulukin tulossa mummoineen ja pyhineen.

Oletteko muut uudelleensynnyttäjät huomanneet, että kovan metelin (lasten riehuminen) sieto on vähentynyt loppuraskautta kohti? Yleensä mua ei häiritse lasten iloinen riekunta, mutta nyt tuntuu ettei sitä hillumista jaksa yhtään. Pitäisi saada olla itse jotenkin rauhaisassa ympäristössä, eikä missään 3- ja 5-vuotiaiden juoksun ja hillumisen keskellä!

Tänään leivotaan pipareita lasten kanssa, siitä he on tosi innoissaan.

Rv 30+5

kun löysin tuon mittanauhankin eli vatsanympärys on tällä hetkellä sellaiset 105 cm navan kohdalta. En nyt muista paljonko oli ennen raskautta mutta sellainen kokoa 38 olen normaalisti. Mulla roikkuu toi vatsa kummallisesti tuolla alhaalla eli ylhäällä on ihan hirmuisesti vielä tilaa ja kohdun yläreuna on lääkärin mukaan navan kohdalla. Tiedä sitten kun tuo sf-mitta on kuitenkin ihan kohtuullinen nytkin eli vähän keskikäyrän yläpuolella. Hassun muotoinen massu täytyy myöntää ja ihan täysin erilainen kun on ollut aikaisemmissa raskauksissa =)

Nimistä oli mietintää jollakulla. Mä en ole taas miettinyt tuota nimiasiaa vielä ollenkaan ja toivottavasti meillä tuossa esitietolomakkeessa ei niitä kysellä, koska saan sen vasta seuraavassa neuvolassa ja kaiketi se täytyy sit palauttaakin ajoissa ennen synnytystä. En tiedä. Jos joku tietää tuosta täällä uudellamaalla (ainakin hyvinkään sairaalaan pakollinen) olevasta esitietolomakkeesta niin olisi kovin kiitollinen tiedoista, että mitä siinä kysellään.

t.kolomonen rv 27+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat