Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8947534&p=3&tmode=1&smode=1

Linkkiä edellisiin.

Eilen kävn sitten äitiyspolilla tarkistamassa tilannetta, ja kohdunsuu edelleen kiinni, lääkäri kuitenkin jatkoi sairaslomaa supistusten takia, ja nyt näillä näkymin ollaan kotona tuonne tammikuun puoleen väliin saakka.

Minä olen myös pessyt ikkunoita tällä viikolla ja odottelen kovasti uusia jouluverhoja saapuvaksi. Nyt on vähän paljasta kun en halua laittaa tosiaan mitään verhoja ikkunaan ennen kuin saan ne jouluiset :)

Ensi viikolla alkaa täälläkin jouluruokien teko, kaikki laatikot teen itse ja rosollit ja sillit. Olen jo leiponut pipareita, joulutähtiä ja suklaakeksejä. Jouluihminen siis minäkin :D Joluaattona mnemme siskoni luokse syömään jonne tulee sitten myös joulupukki. Joulupäivänä vietämme joulua kotona mieheni perinteiden mukaan, ja jätäme osan lahjoista siihen jouluaamuun.

Nyt pitää lähteä kuitenkin äymään töissä adventtikahvilla. Rauhallista perjantaita kaikille!

Nyla 21+6 piti kauan miettiä että missäs sitä mennäänkään :)

Kommentit (9)

Mäkin kävin just rakenne ultrassa..Kaikki hyvin ja vauva voi isosti..Peppuaan piilotteli niin ettei ees lääkäri saanu näkyviin kumpi ois tulos..:)

Aattelin nyt sitten pitää sen yllätyksenä,enkä kysyä tulevissa ultrissakaan.mulla piti laskettu aika paikkansa,9.4..Aika nopeeta menee aika kun lääkärikin sanoi että ollaan jo pulen välin paremmalla puolella :9

Mä aattelin kanssa ruveta leipoon tänää,oon kyl ihan himona jo leiponut pakastimen täyteen kaikkee mahdollista..

Ihania vointeja kaikille!!

21+4

Pitkästä aikaa! En ole kanssa käynyt kirjoittelemassa aikoihin, " ei ole ollut mitään asiaa" :) tosin olen koittanut pysyä ajan tasalla lukemalla teidän juttuja!

Tänään oli meilläkin rakenneultra. Kaikki oli hyvin, siellä se kaveri keikisteli! Kovin vaikuti notkealta, heh! Sanoin jo etukäteen miehelle että aion tiirailla jalkoväliin (me ei tahdota ottaa sukupuolesta selvää), mutta eihän tällänen tavis siitä nyt mitään selvää saa.. mielestäni ei ainakaan vehjettä näkynyt, mies taas oli näkevinään " kivet" . Että ota nyt sitten tästä selvää.. no pääasiahan kuitenkin oli että kaikki oli hyvin :) Sain myös kopion esikoisen syntymän raportista (onneksi muistin pyytää!), siinä lun on edelleen joitani hämäriä aukkoja. Synnytys ei ollut helpoin mahdollinen, joten tuntui mukavalta käydä se kätilön kanssa nyt vuoden jälkeen läpi.

Jep nyt kun esikoinen vielä nukkuu, taidan silittää jouluverhot! Vointeja ja isoja masuja kaikille!!

Sanna ja " pekkapauliina" 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joka pävä kyllä luen kirjoitukset, mutta jotenkin tää oma elämä on niin tasaista tallaamista ettei ole mitään kiinnostavaa kirjoitettavaa. Joka päivä ei viitsisi kirjoittaa että " vauva potkii ja kaikki hyvin." =)

Mutta, maha siis kasvaa kovaa vauhtia, mammavaatteita saa ostaa jatkuvasti lisää... Kovasti potkii ja möyrii, esikoinenkin tunsi liikkeet mahan päältä ja oli kovin ihastunut. Kikatteli kamalasti, kun vauva muksaisi häntä. =)

Uusia vaivojakin on ilmestynyt. Iskias kiusaa niin ettei meinaa ylös päästä jos erehtyy takapuolensa laskemaan ja sit kun tällä hetkellä ei pahemmin tee mieli edes laskea takamusta mihinkään,kun toiseksi vaivaksi ilmoittautui peräpukamat. =( Ällöttävää ja pirun kipeetä... Käveleminenkin sattuu. :´( Apteekkiin siis suunta, heti kun vaan isäntä tulee kotiin. Kävellen en jaksa mennä... (laiskakin siis =) )

Supistukset on vähän helpottaneet, kiitos lääkkeiden. Nyt vaan välillä tulee sellaisia ihme pistoja tuonne alas, et melkein voisi sanoa tuntevansa ku kohdunsuu aukeaa. =/ Toivottavasti ei kuitenkaan näin käy...

Nyt likka huutelee tuolla apua, tarvii mennä katsomaan.

~Murmutti 21+1

Hyvää joulukuun alkua kaikille!

Nyt on sitten rakenneultrassa käyty.Oli aivan ihana lääkäri,katsoi tarkasti ja selitti joka kohdan ja kyseli myös minulta että tunnistinhan varmasti kaikki rakenteet.

Laskettu aika säilyi 7.4 joten pääsiäiseen tähdätään,mutta luultavasti yli menee.

Siellä oli vikkelä vauva jolla kaikki raajat ja elimet oikeilla paikoilla.Istukka vaan on liian lähellä kohdunsuuta ja sitä tarkkaillaan vielä rv 30 tienoilla äippäpolilla.

Haaroväli ei kunnolla näkynyt kun piti jalat tiiviisti koukussa,mutta yhdessä välissä jalkoja suoristaessa olin näkevinäni siellä sellaiset pallukat että taitaa olla poika tulossa.Lääkäri ei tätä 100 % vahvistanut,mutta luulen kyllä sieltä pojan putkahtavan.Toisaalta itsellä oli tosi vahva tyttö olo (ehkä enemmän sittenkin haave)kun kolme poikaa jo on niin olisihan se ollut tyttökin välillä kiva,mutta poika ihan yhtä rakas ja hoito menee jo rutiinilla :)

Nyt jatkamaan töitä

edram himppu rv 21+6

Heips!

Itsekin olen taas huomenna menossa lääkäriin sairaslomaa varten kun väsymys ei vaan hellitä.

Olisi ihan kiva jäädä jo kotiin ihmettelemään tätä esikoisen kasvua mahassa ja antaa aikaa itselle.

Tänään laitoin joulukoristeita ja mieskin ihan " intoutui" auttamaan kun tahtoo olla maha vähän tiellä. Eilen olin jouluostoksilla tulevan mummon kanssa. Tosin hommasta ei meinannut tulla mitään kun joka kaupassa alkoi naaman väri vaihtumaan ja oli päästävä ulos istumaan. Niin että vähään aikaan en taas täältä maalta lähde sukuloimaan kaupunkiin. Ihanat mammafarkut löysin! :)

Lunta odottelevat Mykyrä ja vaavi

Onpa ollut taas hiljaisempi jakso, välillä oon jaksanut käydä lukemassa mutta en kuitenkaan kirjoittamassa. Eilen oli joku kummallinen ruokamyrkytys varmaankin kun maha oli kuralla koko päivän ja oksensikin joitakin kertoja..nyt kuitenkin jo töissä ja vointi hyvä. Oli vaan kovin kummallinen ja vähän jo pelästyinkin ettei vauvalla ole mikään hätänä kun krampit vatsassa oli tosi kovia.

Vauvan liikkeitä tuntuu jo päivittäin, kivan tuntuista..Masu kasvaa ja välillä jo vähän ahdistaakin. Varmaan hb nousussa kun jaksaa jo valvoa yli 20 :)

Joulua odottelen jo kovasti ja yritän saada viikonloppuna ittestäni irti että rupeis vähän leipomaan ja koristelemaan. Tänään olis pikkujoulut, kiva päästä vähän ulos kotoota.

Hauskaa viikonloppua kaikille masuille!

Sanna rv 19+3 (en oikein taho pysyä laskuissa mukana)

Pikkujouluja ollaan mekin nyt viikonloppuna vietelty. Ihan vaan perheen parissa, ei siis mitään järjestettyjä. Jouluverhot laitoin jo keittiöön ja makkariin, kun niitten ja pojan huoneen ikkunat sain jo pestyksi. Pienet pikkujoululahjat oltiin ostettu keskenämme kaikille ja sit leivottiin pojan kanssa pipareita ja joulutorttuja. Että sellaiset pikkujoulut.

Meillä on pojalla parhaillaan tosi kova uhma päällä. Mikään ei käy. Ei syöminen, ei pukeminen, peseminen, vaipanvaihto... Välillä meinaa käydä rankaksi, kun ei tuo omakaan olo ole enää mikään notkein. Olen silti onnellinen, että juuri nyt meillä ei vielä ole vastasyntynyttä, toivottavasti kevääseen mennessä pahin uhka jo vähän helpottaisi. Muuten poika olisi jo varsin omatoiminen, käy potalla, syö ja osittain pukeekin itse. Hän on kaksivuotiaaksi melko kookas (n.95cm ja 15kg), joten kiukuttelevana ja riuhtovana vähän raskas kannettava :)

Mulla tuntuu välillä ilkeä pistos vasemmalla puolen mahaa. Pitää varmaan mainita siitä viikon päästä lääkärineuvolassa. Esikoisen odotuksesta en muista tuollaista tunnetta ollenkaan. Sitten toi häntäluu on tosi kipee, kovalla tuolilla ei voi istua ollenkaan ja välillä nojatuolistakaan ei meinaaa päästä ylös enää ollenkaan. Mä oon nykyään kauhee valittaan näis mun viesteis, mut pakko valittaa täällä, ku jos muuten puhun vaivoistani, mun äiti ja sisko on heti kiidättämäs mua sairaalaan :) Koittakaa siis kestää.

Oletteko muuten moni menossa synnytystapa-arvioon? Mulla se ois tammi-helmikuulla, vaikeahkon ekan synnytyksen takia. Sektiota en silti millään haluiais, ku pelottaa, jos sen takia pitää kauan olla nostelematta ja mulle se ois tosi vaikeeta. Toivon ja uskon, että vauva ei viimeksi laskeutunut siksi, kun en päässyt kävelemään tarpeeksi, eikä mun ahtaan lantion takia.

Tulispa sitä lunta jo pian!

t. Joikkuli n.rv 23

Ajattelin nopsaan tulla muutaman sana naputtelemaan, ollaan lähdössä reissuun viikonlopuksi. Tämä onkin mitä todennäköisimmin viimeinen pidemmän matkan reissu, kun tuo autossa istuminen ei vaan tunnu hyvältä.

Esikoinen lähti aamulla päiväkodin kanssa adventtikirkkoon ja ollaan rauhassa pakattu tavaroita. Oli aamulla hyvännäköinen ilme, kun availtiin joulukalenterin luukkuja ja sieltä löytyikin suklainen auto....meillä kun ei ole annettu pojalle karkkia ollenkaan ja joulukalenteria lukuunottamatta emme aio karkkia jatkossakaan ostaa. Mutta se ilme...voihan sitä kuvitella , miltä ensimmäinen pala suklaata maistuu 2v 8kk suussa...

Mutta nyt äkkiä pakkaamaan auto valmiiksi niin päästään sopivasti pojun päikkäriaikaan matkaan.

Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille huhtimasuille!

Beatitude & Eemeli rv 23+3

Yhdyn edellisiin: " oon lukenu teidän kaikkien kirjotuxet mutta en oo ite jaksanut kirjottaa" . Anteex, yritän parantaa tapani =)

Jouluverhot roikkuu keittiön ikkunassa ja joulukuusi koristeltiin illalla esikoisen kanssa (tekokuusi, sisoo pöydällä). Torttuja ollaan paistettu mutta myös syöty =)

Kuopus, 1½v, viskeli tuttiaan lauantaina koko ajan kun kaupassa oltiin. Mulla " pimeni" päässä kun se tutti koko ajan oli jossain hyllyn alla eikä ees tuttiketju pitäny sitä paikoillaan joten jattelin että nyt riitti!

Pvällä hän ei ees pyydä tuttia, päikkäriykin nukkui tänään ilman mitään itkua mutta nää illat.

Eilen huusi 50min mutta nukkui yön 11h putkeen =)

Tänään huusi 40min. Ehkä tämä tästä.. Mutta voi siis sanoa että meillä ei enään käytetä tuttia... Kunnes nro 3 saapuu huhtikuussa!

Huomenna on rakenneultra. Isäntä oli reissussa kun oli niskapoimu-ultra eli ei päässyt mukaan. Aamu 5 isäntä starttaa huomenna kohti Keminjärveä joten ei taaskaan ehdi mukaan. Onnex sieltä saa kuvia..

Ekat liikkeet tunsin vkolla 12+6 mutta jossain vaiheessa ne loppui. On kuulema tavallista uudelleen synnyttäjällä?? Mutta nyt niitä hentoja liikkeitä alkaa tuntuu taas =)

Kirjoittelen huomenna sit ultra kuulumiset!

t. jonzku80 rv 19+5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat