Seuraa 

Sivut

Kommentit (21)

minähän näköjään ryhdyin oikein ahkeraksi.. ;) jotainhan sitä on keksittävä, ettei vaan tartteis mitään hyödyllistä tekemistä aloittaa.. *viheltelee*

Camelotille vastailen edelleen, että juu-u, oli TODELLA " outoa" -ja edelleen aina välillä- totutella tähän " tyttöeloon" kahden pojan jälkeen! ;) meni monta päivää sairaalasta tulon jälkeen ennenkuin edes sanoin luontevasti " tyttö" , eihän se ollut todellista ollenkaan ;D ja kyllä se vieläkin helposti lipsahtaa väärin, varsinkin jos on tytöllä joku poikien vanha vaate päällä tai muuten vaan oon ajatuksissani, niin ukkelia yms tulee sanottua. Noh, ehkä tähän tottuu... ja sit kun voi nimeä alkaa käyttää jne. Niin onnellinen oon kyllä siitä, että me tämmönen ihana pikku prinsessa saatiin! baikka oisi se poikakin ollut ihan yhtä rakas ja ihana, mutta silti.. ;)

no mutta, ei mulla muuta " asiaa" ollut, mutta jospa tässä nyt tulis vähän useamminkin kirjoiteltua.. tulee vaan käytyä lueskelemassa, mutta on tuo kirjautuminen niin työlästä.. ;D

mukavaa lauantai-iltaa! mitähän sitä nyt sitten osaa tehdä, kun BB:kin loppu?? :-O

-jedelede taasen

Typy veti sitten 6 tunnin yöunet,

mutta musta tuntuu että oon entistä väsyneempi ku sai nukkua??!??

Outoa.

Toivotaan että sama jatkuu, siis tytön nukkuminen, ei mun väsymys ;)

1kk neuvolassa käytiin tänään,

painoa oli 5595g, eli hyvin on syöty :)

Ootteko muut saaneet neuvolasta jotain pakettia?

Mulla sisko oli saanu, siel oli kaiken näköstä " krääsää" ollu, mukana oli myös aurinko-naama.

Mä sain tänään vaan pelkästään sen naaman??!??

Ei sillä että kaipaisin nurkkiini ylinmääräistä krääsää...

Oli ollu joku MLL:n paketti muistaakseni.

Tänä viikonloppuna typykkä pääsee vähän sukuloimaan.

Huomenna mennään serkkutyttöjen syntymäpäiville,

mihin on ilmeisesit haalittu jo puol sukuu vauvaa kattomaan.

Ja sunnuntaina mennään vihdoin moikkaamaan vaaria.

Hankalaahan tuo liikkuminen auton kanssa on,

mutta mun on jo PAKKO PÄÄSTÄ täältä jonnekkin,

muuten pehmenee pää!

Mitäs virsiä teillä oli/on ristiäisissä?

Olis kiva saada sinne joku harvinaisempi, kaunis virsi.

Kyllästyttää jo toi ystävä sä lapsien ja jumalan kämmenellä.

Usko lapsuuden, on kanssa mun lemppari virsiä,

mutta siinä ei sanat oikeen sovi tohon tilaisuuteen.

Mukavaa Joulukuun alkua kaikille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aina yhtä väsyttäviä nämä appivanhempien vierailut ;)

Jedelede: Kylläpä tosiaan on samanikäisiä nämä meidän viikarit :)

Oliko teillä pojat innoissaan kun tuli pieni prinsessa perheeseen? Varmasti " outoa" kahden pojan jälkeen ostella tyttöjen juttuja, sillä jo yhden pojan jälkeen mulla on opettelua :) Vieläkin kun vaippoja vaihtaa niin saattaa siinä leperrellessä höpötellä pikku ukosta jne...;o)

Olis muutakin asiaa, mutten jaksa nyt näpytellä enempää.'

Millähän sitä nyt sitten täyttää illat kun BB loppui =O

Kivaa illan jatkoa!!!

Minä en olekaan vielä tänne vauva-puolelle ehtinyt kirjoitella, mutta jos joku odotuspuolelta vielä muistaa ;)Lueskelemassa oon silloin tällöin ehtinyt käydä. Eli meillehän syntyi tytöntyllerö 17.10. suunnitellulla sektiolla. Reilu nelikiloinen typykkä syntyessään ja hyvin on kasvanut senkin jälkeen.

Elämä pikkuneidin ja isovelijien (4½v ja 2v9kk) kanssa on sujunut ihan mukavasti. Neiti on rauhallinen ja tyytyväisen oloinen tapaus, syö ja nukkuu hyvin.

Meilläkin on ristiäiset 10. päivä ja sama kuin Camelotilla, ei todellakaan olla voitu sanoa neidin nimeä (joka siis päätetty) noille isoveljille, vaikka miten mieli tekis. Ja monesti on meinannu jo lipsahtaa, kun ite kumminkin ajattelee tyttöä jo omannimisenään.. Meillä siis myös tapana, että vasta papin suusta kuullaan nimi ekaa kertaa. :) Ja sukulaiset harrastaa tuota arvailua... hoh hoijaa.. :D

Ristäisvalmisteluja pitäis tässä tehdä, mutta en oo vielä keksinyt, mitä kaikkea tarjottaisiin.. ite oon aikonut tehdä kaiken, saapa nähdä miten onnistuu.. tai ennenkaikkea MISSÄ välissä! ;D No, mies kyllä auttaa, vahtii lapset sillä aikaa. Mutta mulla on kuitenkin tuo imetyspuoli hoidettavana, joten se tietysti vähän hidastaa tuota muuta puuhailua. :) Mutta eiköhän ne juhlat saada järkättyä, vaikkei joka paikka nyt niin kiilläkään tms. :) Vauvaahan ne kaikki kumminkin kattelee.. ;)

Joulua täällä kovasti odotellaan, kunhan saa nuo ristiäiset hoidettua, niin voi siihen odotukseen keskittyä sitten kunnolla. :) Vielä enemmän taidetaan kyllä tällä hetkellä kaivata LUNTA.. voi kun sitä taas pian sataisi! Alkaa tympiä tuo synkkyys ja pimeys. :S

Eipä tänne ihmeempää, ajattelin nyt kerrankin kertoilla kuulumisia, kun oli hetki aikaa. :) Mukavaa joulunodotusta kaikille lokakuisille vauvoille ja perheille! :)

-jedelede ja pikkuneiti 6+ viikkoa

Meillä oli toisena virtenä virsi 503. Mä itse tykkään siitä kovasti.

Meillä menee tytön kanssa ihan hyvin. On kova tyttö juttelemaan ja hymyilemään. Nukkuu yöt ihan hyvin. Syö pari kertaa yössä noin 3-6 tunnin välein. Päivällä nukkuu kahdet unet ulkona 2-4 tuntia ja sit illasta vielä pienet torkut.

meidän kakkospoika täyttää 3v maaliskuun 11.pvä. ;) ja lehti tulee täälläkin luettua syntyneiden ja kastettujen osalta (sunnuntain kohokohta... ;D), joten täytyypä sit 2 vkon päästä tiirailla " sillä silmällä" ! :)

Eipä ole ollut voimia kirjoitella. Ihan täystyöllistettynä ollaan pyöritty mutta ei voi valittaa!

Bernuski: Olipas kauniit sanat tuossa virressä jonka laitoit. Voisinkin ottaa ylös ja kysäistä papilta ens viikon keskustelussa et sopisko se laulaa viikon päästä ristiäisissä.

Mianni: Meillä tuo 3v on tosi kivasti ottanut vauvan...Käyn esim. postilaatikolla ja huikkaan pojalle, et vahtii vauvaa sen aikaa ;)

Mitään tönimisiä jne. ei ole ollut ja jotenkin uskon ettei sellaisia tulekaan. pikemminkin on aika suojeleva pikkusiskoaan kohtaan. Hyvä niin!

Kohta pitäis lähteä viemään tuota poitsua parturiin ens viikon ristiäisiä varten...Voi kun olis jo ohi koko kemut..Mun äiti auttaa ja leipoo oikeastaan kaikki..No, aikoi leipoa sydänpipareita ja soitti sitten yks päivä ja pokalla yritti udella että kerro nyt edes se nimen eka kirjain että vois sen kirjoittaa niihin pipareihin...Eli joka välissä yrittää udella nimeä ja poikaa tenttaa että kerros nyt mummulle...Eli ei olla siis todellakaan voitu kertoa isoveljellekään nimeä...No kohta se selviää kaikille,ihanaa!!!

Mutta oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille, täällä paistaa aurinko :)

Camelot ja touhis 5viikkoa ja jotain...

Tytöt ja Tuomas nukkuvat yhä yöuniaan ja esikoinen on mummolassa. On siis erittäin hiljaista täällä.

Eilinen operaatio meni tytöllä hyvin ja päästiin iltapäivällä kotiin. Tosin kotona oltiin vasta 23 aikoihin, kun mentiin anoppilaan saunaan ja katottiin siellä sitten se BB. Ja että mulla ÄRSYTTI kun se Sari voitti (Sori vaan Wades). Minä en tykkää yhtään sen tyylisistä ihmisistä. Minusta noista neljästä Kaki ois ollu ehdottomasti paras, sen jutuille ollaan miehen kans naurettu tosi paljon. Oikeestihan se on ihan pimee ja sairas pölvästi, mutta kuitenki jotenkin hassun harmittomalla tavalla :) Noh, onneksi se on vaan ohjelma ja ihan sama mulle, mutta ottaa vaan päähän, kun nyt pitää kattoa sen naikkosen naamaa varmaan seuraavat puoli vuotta joka lehden kannessa. Jättäs ees puolet pakkelista pois ja ostas itelleen voittorahoilla isompia puseroita :DD Ja WADES, toivottavasti et loukkaannu, tämä on vain minun, yhden pienen ihmisen turha mielipide ja minähän EN sitä Saria tunne niinkuin sinä, joten minun mielikuva hänestä voi olla hyvinki vääristynyt.

No, se siitä ohjelmasta.

Tuomas oli eilen illalla myöhään pitkästä aikaa itkuinen ja piti kanniskella mahallaan ja pystyssä, kunnes viimein klo 00.20 nukahti ja otin viereeni nukkumaan ihan lähelle (heräsi joka kerta, kun yritin panna omaan sänkyyn). Siinä vieressä sitten nukkui yli viiteen, syötiin ja nyt nukkuu yhä. WAU! Ihmeen hyvin pikkumies myös jaksoi eilen olla autossa koko pitkän matkan. Ja tiedättekös, isompi tyttö nukkuu OMASSA sängyssään, eli siis ei oo tullut yöllä meidän viereen. JA tämä on meidän perheessä historiallista. Kävin äsken sujauttamassa hänen tyynyt alle 1 ¿ kolikon ja aion sanoa, että tonttu on palkinnut reippaan tytön omassa sängyssä nukkumisesta ja voidaan käydä päivällä lähikaupassa, josta saa tyttö ostaa mitä haluaa rahalla.

Täällä on tullu yön aikana ihan mielettömästi lunta, IHANAA!! Kunhan vaan oisivat auranneet pyörätiet, että päästään tuplarattailla. Jo alkoikin se vesisade, jää ja loska kyllästyttää.

ONKO kenenkään muun vauva jo pelkällä korvikkeella? Eilen oli eka päivä, kun en edes tarjonnu Tuomakselle rintaa ja taidan nyt sitten lopettaa koko imetyksen. Poika itse syö mielummin ja paremmin pullosta, rinnalla vaan ähisee ja pyörittää päätä. Ja itsekin koen pulloruokinnan vaan jotenki helpommaksi ja enempi " mun jutuksi" .

Tuomas syö kerralla 80-120ml korviketta, syöntiväli vaihtelee 1,5-5 tunnin välillä. Pääasiassa aamuisin ja iltaisin syö hieman tiheempään, päivällä n. 3t välein ja yöllä nukkuu yhden pidemmän (4-5t) pätkän. Ihan hyvä näin.

Vielä viimeiseksi kysymys teille, joilla on pieni(ä) isojasisaruksia:

ANTAAKO ISOMMAT SISARUKSET VAUVAN OLLA RAUHASSA VAI PITÄÄKÖ TEILLÄ KOKO AJAN VAHTIA KANSSAKÄYMISTÄ?

Meillä ei voi hetkeksikään jättää vahtimatta. Isompi tyttö (3v) on tosi arvaamaton, nostaa vauvan syliin tai menee viereen/päälle, jos selkäni käännän. Ja jos vauvan laittaa lattialle, on siinä heti 2 tyttöä härppimässä. Ja tämä on minusta todella rasittavaa, tuntuu etten saa tehtyä mitään kotihommia, kun jos Tuomas valvoo, häntä pitää pitää sylissä ja jos hän nukkuu, pitää unta varjella ettei tytöt mene herättämään. Ainoostaan ulkounien ajan voi olla rauhassa, mutta silloinki tehdä vaan hiljaisia hommia, että kuulen kun Tuomas herää (ei oo itkuhälyttimiä)

Mutta nyt heräs koko kolmikko, joten aamuhommiin.

Täällä taas pikkasen parempi yö! Jipii!! Annoin Elman sit vaan keinutella, enkä jaksanut stressata. Jotenkin epäilin, että onko se hyvä ja rentouttava asento ja miten sen paikat siinä väsyy. No, Elma keinutteli 2 tuntia putkeen, torkahteli varmaan välillä, koska äitikin torkahteli pikkupätkiä varmaan jostain puoli yhdestä kahteen. Välillä kun itki, annoin käsin kovempaa vauhtia ja pistin musiikkia uudestaan soimaan. Se kun soi kerralla jotain varmaan 10-15 min. Kahden mais kun oli puoliunessa, nostin viereen ja pidettiin toisiamme taas lujaa kädestä kiinni. Katteli äitiä hetken ja sitten nukahti. Eipä taida Elmaa saada omaan sänkyyn laitettua ja on se ihanaa molempien nukahtaa, kun on käsi kädessä kiinni. Se vetää oikeen rintaansa vasten mun käden ja pitää sormenpäät valkosena kiinni :' ) Nukku siitä sit taas puol kasiin, söi ja nukkuu taas. Lillis vai kukahan se kysy, koska se sit nukkuu :) niin nukkuu aina sit loppuyön, kun on itkeny, jotain 4-6 tuntia, syö ja sit yleensä nukkuu vielä 3-4 tuntia. Eilen kun huusi neljään, niin otin sen sit ylös ysiltä, puin rauhas ja toin valoon ja syötin, mut oli ihan yöunilla vielä, ei avannu silmiänsä ollenkaa. Eli kyllä sen pitää antaa nukkua vielä toisen hyvän satsin sängys. Eihän se nukuttua saa yöllä kuitenkaan kun on kipee. Ehkä se joskus myöhemmin kääntää rytminsä... Itte oli pakko nousta, kun maitoa tursus yli taas, ei oo kyllä yhtään kivaa!! Päivisin nukkuu aika huonosti, mut yritän puoliväkisin pihalla pitää 2-3 tuntia, siinä on niin hyvä hyssyttää uudelleen uneen, kun sisällä ei oikeen saa uudelleen nukutettua, jos nukkuu vaan pätkän.

Eilen päästiin muutaman mamman kans teatteriin. Voi vitsi, kun oli ihanaa!! Jänskäsin välillä ja kattelin puhelinta, onko hätää kotona. On se ihme juttu, että sitä ei täysin pysty kuitenkaan rentoutumaan. Sieläki piti tissiä välillä kokeilla, joko ne vuotaa. On niin raivostuttavaa!!! Lypsin tyhjäksi ennen lähtöä, mut silti joskus käy niin, että paita on märkä, hävettävää!!

Jännittää iltainen BB! Sari voittakoon!! (WADESilla etenkin jännät paikat!) Kyllä uskon, että Sari sieltä potin vie! On se niin herttanen ja sosiaalinen flikka!

bernuski ja Elma 2 kk+ (eli se 3 kk lähestyy, josko se veis tosiaan meiltä tän koliikin *toivossa on hyvä elää*!)

että meillä isoveljet on suhtautuneet hyvin vauvaan. Keskimmäinen (vajaa 3v) halailee ja silittää paljon, isompi käy juttelemassa ja huolehtii että vauva tulee mukaan ja että äiti muistaa antaa vauvalle maitoa, jos neiti inahtaa... ;) Leikkivät keskenään paljon, ja antavat äidin hoitaa vauvaa. Isistä ovat tarkempia, ei saisi kesken leikin mennä auttamaan äitiä/vaihtamaan vauvan vaippaa tms.. Mutta ei siitäkään ole suuremmin taisteltu. Reippaita isoveljiä ovat! Ja ylpeitä pikkusiskostaan! :) ♥

Jos tässä jotain ehtis kirjoittaa ennen kuin Lilia herää ja esikoinen kaipaa äidin läsnäoloa..;)

Yö meni hyvin taas, Lilia heräsi ekan kerran 4.45 - kerrankin katsoin kelloa. Siitä nukkui sitten johonkin seitsemään vielä ja sit noustiin ylös mutta vein tunti sitten tytön takaisin nukkumaan. Olisi varmasti nukkunut tuosta syötöstä putkeen tähän saakka mutta nenä on ollut eilen ja tänä aamuna tukkoinen että Lilia on välillä pitänyt nostaa ylös hetkeksi, on vaihdettu päivävaatteet ja tehty pesut mutta sitten takaisin nukkumaan kun noukka on auennut.

Ja hassua mutta totta, Lilialla oli eilen ääni käheä. Kuulosti hauskalta kun hän itki nälkäänsä kylvyn jälkeen.

Meillä nuo illat tai siis nukahtamishetket ovat menneet helposti viimeisen viikon ajan. Lilia torkkuu klo 21 saakka sylissä, syö välillä ja klo 22.30 aika tarkasti vien hänet sänkyyn ja sinne tyttö jää nukkumaan.

ESIKOINEN on sen sijaan nukkunut meidän välissä koko yön nyt 3 yönä - ajateltiin rauhoittaa tilanne ja nyt neiti onkin ollut tyytyväinen eli ei ole yöllä herännyt. Pikku hiljaa aletaan taas totuttaa omaan huoneeseen ja sänkyyn ja jos LIlia nukkuu jatkossakin noin hyvin, voimme pian alata miettiä siirtoa omaan huoneeseen. EI kuitenkaan ihan vielä kun en malta;)

Olin eilen ekaa kertaa kuntosalilla ja päälle jumpassa. Hartioiden takia jo on pakka päästä pari kertaa viikossa kuntoilemaan. Mun hartiat on nimittäin aivan sairaan kipeät. EIlen jo särki ihan päätä (eikä mulla ole koskaan pää kipeä) kun hartiat oli niin jumissa.

Jaahas, pitäisi taas tehdä vaikka mitä, siivota ja pyykätä jne ja joululahjojakin pitäisi katsella - onneksi on netti!!! Olen jo monta lahjaa tilannut netistä ja vielä monta tilaamatta. SOpii mulle paljon paremmin kuin kaupoissa kiertely. En millään jaksa niitä kauheita joulutungoksia ja kiukkuisia ihmisiä!;)

Mukavaa viikonloppua kaikille lokavauvoille ja äideille!

Nazu ja typyt

Iltaa!

Meillä oli tänään sitten ristiäiset. Oli niissä järjestelemistä, joten en ole tännekään ehtinyt kirjoitella. Poikamme sai nimen Tuomas Samuel. Ensimmäinen nimi oli jo selvillä oikeastaan ennen pojan syntymää, mutta toista nimeä pohdittiin pitkään. Nyt on sitten lokakuisissa ainakin kaksi Tuomasta, Miannin poikahan on myös Tuomas.

Hyvin meni juhlat. Tuomas oli melkein koko ajan unessa, ja sen aikaa kun valvoi niin oli hyväntuulinen ja hymyili kovasti. Äitini auttoi kovasti ristiäisten valmisteluissa, siitä oli tosi iso apu. Voileipäkakku ja makea kakku tilattiin leipomosta, mutta muita pikkusuolaisia ja pikkuleipiä olin tehnyt itse. Vieraita oli yhteensä 20, joista lapsia oli 6.

Tuomas on muutenkin ollut viime päivät tosi rauhallinen, mahavaivat tuntuvat menneen kokonaan ohi. Nyt on kuitenkin isosisko (1 v 8kk) alkanut osoittaa mustasukkaisuutta tai sitten on uhmaikä alkamassa. Hän tekee kaikenlaista pientä kiusaa ja viivyttelee jatkuvasti pukemisessa, vaipanvaihdoissa ja syömisissä.

Nyt on sen verran väsynyt olo juhlien jälkeen, että on paras mennä itsekin huilimaan, Tuomas kun jatkaa edelleen uniaan.

Viikonlopun jatkoa!

Iris73 + Tuomas 6vko 5pv

josko sitä vasurilla kuulumisia välillä kirjoittelis kun eelis on tisulla =)

viime yö oli meillä vähän itkuinen, tai semmonen tunninkin itkeskely tuntuu yöllä pitkältä... sympatiat kaikille itkuisten vauvojen äideille. kiva kuulla että bernuskin perheellä ollut helpompi yö. meidänkin vauva on yöt vieressä ekan syötön jälkeen, itkeskelee silti siinäkin toisinaan.

maanantaina oli mulla jälkitarkastus ja vauvalla 6-viikkoislääkäri. mulla kaikki okei, eipä mullakaan oo paino pahemmin laskenu... otettiin papa-koe kierukkaa varten. hyvinkäälläkin kunta kustantaa ekan kierukan, harmi että tää olis mulle jo toinen =( kuulemma kuparinen maksaa peräti n. 100 euroa! hormooni jotain 160 euroa(?). on kuparisen hinta tuplaantunu kymmenessä vuodessa... mä aattelen ettei mulle sopis se hormooni kun minipillereistäkin on tullu mielialan heittelyitä... onko kellään kokemusta että aiheuttaako kierukkakin sitä???

vauva kasvanut hienosti, 5140 (3890), 57 senttiä (50,5). kahdessa viikossa tullut yli 400 grammaa painoa. pipo 38 senttiä (35). kaikki oli niinku pitiki, vauva vaan itki kun lääkäri katsoi minut ensin niin eelikselle tuli siinä ootellessa nälkä.

tää viikko on mennyt vissiin " ristiäiskrapulassa" . en oo jaksanu kokkailla, eineksiä syöty tää viikko :( josko ens viikko olis energisempi. ei vaan inspaa oikein mikään. kireetä myös parisuhteen puolella. josko se siitä...

nyt toivottelenkin hyvää viikonloppua lokakuisille!!!

sanna ja eelis 6 vko 6 pvää

Aika paljon annettu vähän harvinaisempia nimiä näköjään, mutta kauniita.

Meijän tytölle tulee aika suosittu nimi, luulen ainakin että kuuluu 10 suosituimman joukkoon.

Tuttavapiiristäkin löytyy tätä nimeä useampia,

mutta meidän mielestä se on niin nätti nimi ja sopii meidän tytölle.

Ristiäiset koitetaan pitää 30.päivä.

Kiitos ristiäisvirsi ehdotuksista :)

Camelot, meillä esikoinen täyttää kyllä jo seuraavaksi 9vee,

mutta on myös syntynyt 6.helmikuuta :)

Sillä oli laskettuaika 2.2. joka olisi ollut minun äitini syntymäpäivä (mummu toivoi pojasta kovin syntymäpäivälahjaa).

Nythän meillä tyttö syntyi sitten minun syntymäpäivänäni.

Nyt täytyy lähteä syöttämään tyttöä ja pakata se autoon.

Mennään vihdoin näyttämään vaarille tulokasta... jo se on odotellutkin.

Oonkin miettinyt että milloinkohan teillevauva syntyi =)

Kiva oli kuulla sinustakin!

Juu, ei kovin montaa päivää näköjän ikäeroa tullut. Meidän tyttö syntyi 24.10 (hehee, piti oikein mieheltä varmistaa että olihan se just tuo päivä)..

Ja niin just, eikös meidän pojatkin ollut aika lähekkäin syntynyt?

Meidän poika juhlii 3v synttäreitään helmikuun 6. päivä.

Täytyypä tiirailla sitten keskisuomalainen tarkkaan ;) Tulee kyllä joka sunnuntai luettua tarkkaan kaikki syntyneet ja kastetut jos sattuis olemaan jotain tuttuja :D

Mutta mukavaa joulun odotusta koko teidän poppoolle, lunta odotellaan täälläkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat