Seuraa 

Eilisellä äitipolikäynnillä kuulin, että alapäässä kasvaa streptokokki b. Lääkärin mukaan ei tarvitse huolehtia, pitää vain tietää. sitten synnytyksessä Kuuluu kuulemma ns. normaaliin bakteeriflooraan, mutta joskus vain joillakin villiintyy. Kolmatta odottelen jo yliajalla, aikaisemmissa raskauksissa ei ole kyseistä bakteeria havaittu. Illalla tietysti surffasin netissä ja löysin kaikenmaailman kauhukertomuksia. Oiskohan täällä joku jolla olis kokemusta asiasta, mitä tuo käytännössä aiheutti synnytystilanteessa? Antibiootteja suoneenko?

siilivaimo 40+4

Kommentit (4)

Minulle laitettiin synnytyksessä antibiottitippa suoraan suoneen ja sillä varmistettiin ettei esikoisemme saa tartuntaa ja bakteeri pysyi poissa. Ei ole mitään hätää kun kyseinen bakteeri on havaittu. Onnea synnytykseen!

Nimenomaan sitä se tarkoittaa, että on hyvä etukäteen tietää, että tämä bakteeri on olemassa, sillä silloin synnytyksessä aloitetaan antibiootit suoraan suoneen. Jos bakteeria ei hoideta, se saattaa olla vastasyntyneelle kohtalokas.

Minulla tätä on epäilty kahdesti, mutta vauvan vaisuus ei ole kuitenkaan ollut agalactien syytä.

On siis hyvä hoitaa tämä bakteeri ajoissa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla oli beetahemolyyttisen streptokokin aiheuttama sepsis syntyessäni. Pääsin suoraan synnäriltä vauvateholle, jossa aloitettiin välittömästi antibioottihoito. Myöhemmin veriviljelyissä sitten selvisi, että streptokokki kasvoi veressä. Silloin oli hengenlähtö ihan oikeasti lähellä. Kiitos penisilliinin, olen yhä elossa! Ei siis kannata leikkiä tämän asian kanssa. Nykyään tosiaan antibioottihoito annetaan äidille jo synnytyksen aikana, jottei lapsi ehdi synnytyskanavassa infektoitua. Nyt kun asia on tiedossa, voit olla huoleti =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat