Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uskon Jumalaan, ja pyrin elämään " oikein" , eli rukoilen, pyydän anteeksi jos olen tehnyt väärää ja autan lähimmäisiäni yms.

Mutta uskovalle äidilleni tämä ei riitä, vaan olen kuitenkin menossa kadotukseen, koska en ole antanut koko elämääni Jumalalle.

Mitä siis täytyy tehdä, kun en ole kokenut sellaista " valaistumista" mistä monet uskoon tulleet kertovat, ja onko se minun vikani, jos olen kerran rukoillut ja toivonut että kokisin sen valaistumisen, ja olen halunnut antaa sydämeni jeesukselle.

Mutta mitä tässä enää voi sitten tehdä, jos en ole " tarpeeksi" uskossa niin se siitä sitten vai?

Sivut

Kommentit (23)

luota omaan uskoosi ja Raamatun sanaan. Älä välitä äidistäsi ja hänen mielipiteistään, hänellä ei ole MITÄÄN oikeutta sanoa, että tämä tai tuo asia vie ihmistä lähemmäs kadotusta tms. Kukaan ei näe toisen sydämeen, Jumala näkee ja se riittää. :) Jaksamista!

katsoo jossain vaiheessa asiakseen antaa sulle jotain yliluonnollista " valaistumista" , niin se on hänen päätettävissään. Sun tehtäväsi on elää ihmisen elämää iloineen ja suruineen ja täyttää maallista kutsumustasi. Usko ei tarkoita sitä että hörhööntyy pois tästä maailmasta. Hiljainen, arkinen usko on ihan yhtä hyvää uskoa, ainakin perheellisille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

elämänsä antaminen Jumalalle tarkoittaa sitä, että myöntää, ettei omilla ansioillaan ikinä pelastu - Jumala pelastaa meistä kenet haluaa ja se siitä. Toivotaan, että Hän haluaa pelastaa meidät kaikki.



Tuon uskominen on tärkeää. Valaistuskokemus on jokaiselle omansa ja monet meistä ovat kasvaneet lapsenuskossaan ja kyseinen kokemus onkin siinä. Niitä kokemuksia ei voi verrata ja olisi tyhmää ja syntistä ylpeyttä yrittää.

koska kelpaamme Jumalalle juuri selaisina kuin olemme, ei siinä mitään sen kummepaa vaikeutta ole. Minäkin saan olla huono ja syntinen koska olen ihminen. Ja täydellisyyteen ei kukaan pääse ainut täydellinen oli Jeesus ja siksi hän oli ainut joka kelpasi kuolemaan syntisten takia. Koska ilman Jeesuksen kuolemaa meistä ei kukaan olisi oikeutettu armoon ja taivastenvaltakuntaan.

Ap, sun ei tarvi kun uskoa pelastus kohdallesi. Teoilla ei pelastu koska kaikki tekevät väärin. Suorittamisella saa aikaan vaan sen että palaa loppuun ja silti huomaa että on yhtä vajaa ihmisenä kun ennenkin.

Niin kauan kuin toisen ihmisen mielipiteillä on sinuun noin suuri vaikutus, et todellakaan kulje Jumalan kanssa. Sinä olet täällä täysin yksin, sukulaisista ja ystävistä huolimatta, ja Jumala on ainoa, johon voit turvata, ja ainoa, jota sinun pitää kuunnella.



Polyteisteille ja panteisteille sama monikossa ;)

Vuosien ahdistuksen jälkeen annoin yrittämiselle periksi. Elän niin hyvin kuin voin (ei kovin hyvä), Jeesus hoitaa loput.



t. Syntinen uskova

9: Väärin tekemistä eli syntiä tekevät kaikki. Usein ajatellaan että sitä on vaan tämä näkyvä, mutta myös sydämen ajatukset katsotaan ja näin kukaan ei ole syytön. Pelastus on mahdollisuus välttyä kadotukselta ja päästä Jumalan luo. Sehän olisi helppoa pelastua teoilla kun näyttelisi hyvää ihmistä ja silti kateus, ylpeys, jne...olisivat olemassa siellä sisällä. Tiedän varsin hyvin että nämä ovat vallan sellaisia asioita, joita ei ymmärrä järjellä ja koskaan ihminen ei tule valmiiksi ajatuksineen näistä asioista.

Sydämen usko riittää. Teot taas eivät riitä, ts. kukaan ei ole riittävän hyvä, ei elä tarpeeksi hyvin kelvatakseen Jumalalle. Siksi Jeesus kärsi meidän puolestamme ja siksi ei tarvi muuta kuin uskoa tuohon Jeesuksen sovitustyöhän.

siellä meinaan kielletään itsensä ylentäminen.





Luuk. 14:11 Joka itsensä korottaa, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se korotetaan.

Vierailija:

Lainaus:


äitini mukaan pyhä henki puhuu hänelle, ja jo se tekee hänestä " puhtaan" ts paremmassa asemassa olevan, ja sillä oikeudella hän " tietää" etten ole tarpeeksi uskovainen... Olen oikeasti miettinyt että rahtaanko hänet suoraan hoitoon...?




Minä kierrän aina kaukaa uskovat, jotka luulevat kuulevansa Jumalan jotenkin selvemmin kuin muut. Jos jollakin todella tällainen etuoikeus olisi, niin hän tuskin toitottaisi sitä koko maailmalle.



Sinä et ole vastuussa äidillesi, vaan ihan Jumalalle vain. Ja Jumala rakastaa sinua.



Voimia! :)



t. uskis

äitini on saanut uskoni horjumaan, uskon siis edelleen jumalaan, mutta kokoajan tuntuu ettei sekään riitä :( vaan pitäisi olla vielä jotain enemmän, muuten joudun kadotukseen..

Saatana yrittää houkutella mm. musiikin kautta, jos on sellaista " maallista" , joten esimerkiksi baareissa käyminen on itsensä alttiiksi laittaminen saatanalle ja television katsominen on väärin ym. Pelottaa että sillä oikeasti viiraa päässä, ja kaikki on mielikuvitusta....

Vierailija:

Lainaus:


Teoilla ei pelastu koska kaikki tekevät väärin. Suorittamisella saa aikaan vaan sen että palaa loppuun ja silti huomaa että on yhtä vajaa ihmisenä kun ennenkin.




Pelastu miltä? Ja mitä kaikki tekee väärin?



Mun mielestä riittää, että teen niinkuin omatuntoni sanoo ja niinkuin lait käskee. Mitähän siinä on sitten väärää ja syntistä ja miltä ihmeeltä mun tulisi pelastua?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat