Vierailija

Mulla menossa rv 34 ja nyt napa on pullistuneena ja hieman kääntyneenä ollut jo pitkään. Ei kuitenkaan kai ihan varsinaisesti ole pullahtanut ylösalaisin.

Nyt tota napaa SÄRKEE ihan kamalasti. On kosketusarka, mutta siihen koskee muutenkin koko ajan.

Onko kenelläkään ollut moista vaivaa ja mikä siihen auttoi??? Pliis, auttakaa!

Kommentit (3)

Neuvolantäti heti tarkasti, ettei ole kyse napatyrästä. Ei mulle ollut tullut sellainen mieleenkään. Ei mulla mitään tyrää ollut, olipahan vaan mahanahat sinkeellä ja vauva potki vielä sopivasti siihen keskelle. Mutta kantsii varmaan sanoa neuvolassa asiasta kumminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Napa tuli kipeäksi jo puolessa välissä raskautta. On ehkä alkava napatyrä. Ensiapuna voit laittaa siihen ison (n. 5 cm) laastarin tai ihoteipin niin, että vedät napaa vähän kasaan sormilla ja liimaat laastarin ennen kuin irrotat otteen. Tällä lailla sain sen siedettäväksi. Voit myös käyttää tukiliiviä.

Mulla se napa sattui muissakin raskauksissa, sitä kipua pahensi, jos söi ähkyyn. Ja ähky tulee äkkiä, varsinkin noilla sun raskausviikoilla... Kun menet seur neuvolaan, kerro tosta vaivasta, mutta itse pärjäilin tolla teippijutulla eikä mun neuvolaterv.hoitaja siihen enempää puuttunut.

t. Kätilö, vieläkin napa vinossa, synnyttänyt 2 v sitten viimeksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat