Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kaipaisin muilta supistelun takia sairaslomalla olevilta kommentteja - mitä kaikkea te uskallatte päivisin tehdä, jos ei ole määrätty vuodelepoon? Uskaltaisinko mennä mammajoogaan?



Olen saanut ohjeeksi että pitää välttää esim kauppakassien kantamista, imurointia, mutta kevyttä liikuntaa voi harrastaa. EIkös tuo ole kevyttä liikuntaa kuitenkin?? Teen myös rauhallisia kävelylenkkejä, eikä se tunnu lisäävän supistuksia. Itse asiassa supistusten ajoittaisella lisääntymisellä ei tunnu aina olevan mitään järjellistä syytä, ne vaan tulevat ja menevät omaan tahtiinsa...

Kommentit (3)

eli vaikuttaneet jotenkin alakertaan, niin mielestäni voi mennä mammajoogaan. Siellä tehdään kuitenkin liikkeet tosi rauhallisesti ja tietenkin jokainen kuuntelee omaa kehoaan itse aina parhaiten.

Jos joku liike ei tunnu hyvältä, jättää sen pois.



Mullakin oli supisteluja kun kävin joogassa (rv 19-26), mutta nekin tuli ja meni. Rv 28 lääkärin tarkastuksessa mulla todettiin, ettei ollut supistukset vaikuttaneet mihinkään.

Tietääkseni voi myös sopia ohjaajan kanssa, et lähtee kokeilemaan ja jos ei tunnu hyvältä, niin voi saada rahat takaisin??

Nyt aion jatkaa kotona liikkeitä aina kun siltä tuntuu ja mielestäni tuo jooga auttaa monessakin asiassa jo ennen synnytystä ja varmasti sitten siinä itse synnytyksessä. Meillä kun kuului siihen sellainen 3 tunnin synnytysluento, niin sen jälkeen tuntui et toi synnytyshän on ihan jees juttu :))



onnea odotukseen!

Mykis rv 30+6

Itse olin sairaslomalla moneen otteeseen ennen äitiysloman alkua. Ensimmäinen, viikon mittainen sairasloma taisi olla rv 22-23. Kyselin silloin, mitä mieltä lääkäri on kuntosalilla käymisestä ja hän kirjoitti todistuksen, ettei sitä suositella. Luulen tosin, että kuntosalilla käynti on tehokkaasti tehtynä raskaampaa kuin mammajooga.



Itselläni ei ole kokemusta mammajoogasta, mutta en tiedä, olisinko uskaltanut kokeilla sitä vai en. Hmm. Ehkä sitä voisi kerran kokeilla ja katsoa, mitä tapahtuu? Jos se tuntuu pahalta tai jos supistukset lisääntyvät joogatessa tai sen jälkeen, ehkä se sitten kannattaisi jättää väliin.



Eri asia on tietenkin, haluaako pelata täysin varman päälle. Esikoiseni syntyi rv 35, mihin oli olemassa yksi todennäköinen, mutta ei täysin varma syy. Niinpä halusin pelata varman päälle ja lopetin kyllä liikunnan. Ainoastaan kävelyä olen harrastanut sen jälkeen. Sen jälkeen, supistelut jatkuivat edelleen kivuttomina ja raskausviikot alkoivat jo reilusti kolmosella, en ole isommasti enää varonut. Noilla kakkosella alkavilla viikoilla kyllä otin varman päälle.



Tämä on sitten ihan mutu-mielipide. En ole lääkäri, puhun vain omasta kokemuksesta ja omista mielipiteistä. :-)



Iituli rv 38+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat