Seuraa 

Hei Kaikille kasvaville masuille! :D

Meinasin kopioida tuon Avellanan hienon esittelypinon tähän alkuun, mutta kun en osaa noita värijuttuja siihen liittää ja ne ei näyttäneet automaattisesti kopioituvan. Ehkä Avellana tai joku muu ne tänne päivittää. Jos tarpeelliseksi näkee. Monillahan on ihan oma erillinen esittelypino, mut meitä on sen verran vähän, et ei ehkä tarpeellinen.. Mut asiaan! :)

Nyt on kuulkas joulukuun ensimmäinen päivä ja meikäläisillä tasan neljä kuukautta lakettuun syntymäaikaan. Ja pikkuhiljaa tipahtelee teillekin tuo neljän kuukauden raja, kun päiviä eteenpäin mennään. Huh, hirmu nopeesti tämä aika menee! Pian pitäis olla jo gradu valmiina! Mutta olen luvannut itselleni etten ota siitä asiasta suurempaa stressiä, kun en valmistumaan kuitenkaan vielä pääse. Päivä kerrallaan oman jaksamisen mukaan tehdään. Tiistaina tein kymmenen tunnin kirjoituspäivän, kun eilen olin ihan poikki tullessani yliopistolta viiden jälkeen. Toivottavastu teillä muillakin on yhtä ihana mies kuin mulla, että peittelee ja kutsuu puolen tunnin päsätäsyömää ja pitää vielä loppuillan lähellä... Alkaa ilmeisesti muillakin odotus tuntua työelämässä? Aika monihan on jo jäänyt sairaslomalle / kokonaan pois töistä. Tosin osa vähän epämiellyttävistäkin syistä.. Mutta kuten äsken jo totesin, meillä alkaa uudet työkuviot noin neljän kuukauden kuluttua! Eilen puhuttiin seminaarissa siitä, et miten pitkäksi ihmiset ja erityisesti valmistuvat opiskelijat kokee tulevaisuutensa. Mä tajusin siinä, et mun tulevaisuus on tälä hetkellä tasan neljä kuukuatta pitkä! Sen jälkeen mietitään koko elämä uusiksi. Onko muilla ollut samanlaisia tunteita???

Meillä koettiin eilen ilon hetkiä, kun saatiin ensimmäinen yhteinen kokemus kolmihenkisenä perheenä. Kun jostain olen lukenut, että mahan päältä pitäisi pystyä jo kuulemaan sikiön syke, niin sitä kokeiltiin. Ei kuulunut sykettä, mutta miees sanoi kyllä kuulevansa potkut (asia, johon äidillä ei ole mahdollisuutta!) ja tuntevansa ne myös! Posken/korvan alueen iho on ilmeisesti sen verran herkempi, et potkut tuntui. Ja mä kun sohvalla ihmeasennossa rönötin, niin näinkin potkut jopa housujen läpi! (tai ainakin luulin näkeväni) Hurjaa vauhtia kehittyy pikkuinen. Vaan kyllähän sen tuntee jo sisältäkin päin, että voimat lisääntyy ja potkut voimistuu koko ajan! Välillä tuntuu jo vähän ilkeältäkin kun arkaan paikkaan osuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia??? Kädellä ei mies vielä ehtinyt oikein potkuja kokeilla, kun pikkuinen väsyi ja siirtyi jo unten maille siinä vaiheessa. ihanaa saada miehellekin kokemuksia pikkuisesta, kun vähän olen ollut huomaavinani isukin ulkopuolisuuden tunteita.. Samaten tuli eilen ensimmäiset vaippanäytteet ja muuta matskua tähän taloon. Kunpa pian jo... Ei kun nyt nautitaan tästä ajasta, kun vielä on hyvä olla!

onko keneläkään terkkari määrännyt rautaa? Mä aion tänään hakea purkin, mut mietin et mikä on merkki, joka sopii. Eiköhän ne apteekissa tiedä.. Me juteltiin neuvolassa viime viikolla, et koitan ensin ruokavaliolla saada hemppa-arvot nousemaan, mut ei tästä väsymyksestä tuu mitään. Ja sit mä stressaan siitä, et tuleeko niitä rautaruokia nyt sitten syötyä. Eikä tuo purkkirauta millään tavalla kuitenkaan haitallista taida olla.. Hei, mut nyt riittää!

Kertokeehan muutkin kuulumisianne!! Jos saatais tänne joulukuulle vähän aktiivisemmin kirjoituksia! Minä palaan tuonne piparitaikinan teon äärelle, pian saadaan joulun tuoksut tupaan! NAM!

Iloa ja Valoa kaikille!!!

Net-ta ja Iina-Mikko rv22+5

Sivut

Kommentit (22)

Kiitos kysymästä, olen voinut paljon paremmin. Työhuolet nyt vähän painaa tuolla alitajunnassa mutta niistä alkaa olla jo pahin surtuna. Vuoden loppuun tässä kärvistelen mutta kivaa on se, että mulla on kertyneenä ylitunteja yli 20 ja pidänkin niitä pois tässä. Eli töitä teen tosi vähän enää.

Vuotohuolet ovat toistaiseksi takana, viikkoon ei ole vuotanut ja tänään oltiin ultrassa. Tästä päästäänkin itse aiheeseen, eli rakenneultraan :o)

Ultrassa kaikki oli todella hienosti. Se istukka oli siirtynyt vajaan sentin verran takaseinää kohti eli ei enää ollut kohdunsuun päällä. Mutta istukan reuna on ihan millilleen kohdunsuun reunan kanssa kohdikkain, joten ihan kokonaan ei vielä voi huokaista. Rv28 on seuraava istukkakontrolli. Lääkärin arvion mukaan mahkut alatiesynnytykselle ovat noin 60%. Tietty olisi hyvä jos istukka siirtyisi kunnolla pois kohdunsuun luota koska nytkin on se tilanne, että kohdunsuu ei mahdu avautumaan kunnolla. Siksi tilanne seurannassa edelleen. Vuotovaara on olemassa edelleen, mutta on kuulemma harvinaista että enää vuotaisi kun hematoomia ei ollut.

Mutta vauveli... Oijoi! Oli niin upea kokemus tuo ultra, että on pakko hehkuttaa. Saimme todella mahtavan käsityksen tulokkaasta, sillä ihana lääkärimme ultrasi todella perusteellisesti! Katsoimme korvat, sormet, varpaat, kaikki pientä yksityiskohtaa myöten. Ja tietenkin kaikki elimet ja kun olin kertonut esikoisen rakenneultrassa löytyneistä sydänvikaepäilyistä tämä lääkäri ultrasi sydämen oikein todella kunnolla. Joka perspektiivistä katsoimme ja kaikki näytti sydämen osalta olevan täydellisen hyvin. Kuulemma 96% kaikista mahdollisista sydänvioista on nyt suljettu pois.

Painoarvio on 363g ja todella vilkas veijari siellä on. Lääkäri etsi useita kertoja näkymän uudelleen koska vauveli pyöri ja hääräsi niin, ettei mittojen otosta meinannut tulla mitään. Välillä oli kädet ristissä ja suu kävi ja lääkäri kysyikin, että mahtaako olla äitiinsä tullut vai isään kun suu käy nyt jo!

Sukupuolikin selvisi erittäin selkeästi, kuvasta ei voi erehtyä. Se olkoon salaisuus ainakin vielä :o)!!!!

Että positiivista tänne meille tässä vaiheessa. Toivon ja uskon, että pahin paniikki tässä raskaudessa on nyt ohi ja voin keskittyä nauttimaan. Isoveli hokee " vauvah vauvah" alvariinsa ja silittelee masuani. Todella hellyttävää.

En muista paljoakaan mitä on kyselty, mutta me emme ota äitiyspakkausta vaan rahat. Ja sitten joku kyseli isyyspakkauksen perään. Tällä kertaa en varmaan anna, mutta esikoisesta annoin ja iskä olikin tosi iloinen. Laitoin isoon työkalupakkiin sisuaskin, isi-teepaidan, batterytölkin, kirjan ja kaikenlaista muuta, en edes muista. Kovasti oli mieleen.

Nyt pukkaa niin paljon tarinaa, että pannaan poikki ja palaillaan taas kun ehditään. Kaikille mukavaa joulun odotusta ja paljon masupotkuja!

jeppis rv20+1

ps. Niin ja se paino... Sitä kun on seurattu tässä niin pistipä tuo lääkärikin tavoista poiketen mut vaa´alle ja OLIHAN se paino vihdoin noussut 1kg. Eli nyt ollaan lähtöpainosta +0,5kg. Enää ei siis kokoajan kysellä, että olenko dieetillä. Enkä muuten ole ollut, hui hirvee miten olen mättänyt ruokaa ja karkkia :o/

Minä kävin ke neuvolassa ja tämän jälkeen sain tilaisuuden käydä neuvolalääkärillä supistelujen takia. Kohdun suu hyvän tuntuinen ja pituinen kuulemma. Laittoi minut kuitenkin loppuajaksi sairaslomalle noiden supistelujen takia. Ihan kiva, ei tarvitse stressata raskaan työn takia pienokaisen vointia. Töitä olisi ollut 8 viikkoa ennen loman alkua, mutta nyt kirjoitti saikkua 15.3 asti, eli loma maksetaan rahana. Pitää ma mennä pomon luona käymään, tykkää varmaan hyvää. Ke kävin ilmoittamassa asiasta töissä, pomo oli lomalla. Työkaverit ovat suhtautuneet ihanasti koko raskauteen, sanovat vain että heti sairaslomalle kun siltä tuntuu, mutta eipä nuo sairaslomatkaan ole ittestä kiinni, lääkärihän se loppu peleissä päättää kuinka toimitaan.

Moni ihmetellyt että helpollapa loppuun asti saikkua kirjoitti. Yksikin tuttu sanoi, että hänen siskonsa oli joutunut olla töissä vielä kivuliaidenkin suppareiden aikaan, lopulta oli vertakin vuotanut ja sairaalahoitoon joutunut. Tuon kannalta ihana että lääkäri päästi saikulle ennen kuin supparit olisivat muuttuneet kivuliaiksi.

Nyt levossa ilman työstressiä suppareita muutamia päivän aikaan. Pitää yrittää ottaa ihan rennosti niin toivon mukaan nöpönenä kestää vielä viikkoja matkassa.

-Eikka ja nöpönenä 22+1-

Mutta eipä muuta tänne. Joulua kovasti odotellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[size=3][color=EE30A7]Lasketut ajat:[/color][/size]

30.3. violet82

1.4. Net-ta

19.4. Eikka99

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

24.4. jepuli

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

[size=3][color=EE30A7]Huhtihurmurit 2007[/color][/size]

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]annme[/color]

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color] Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Avellana81[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:[/color]Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Eikka99[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:[/color]Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]jepuli[/color]

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS

Taustat:[/color]Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kesä1999[/color]

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kevyt1[/color]

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Net-ta[/color]

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala

Taustat:[/color]Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]pimpula2[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Possukka[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]violet82[/color]

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:[/color]Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Listasta puuttuvat tiedot:

Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)

Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2 ja possukka

Netta, oli kiva lukea teidän kuulumisia, toivotaan onnea mukaan.

Meillä oli eilen ke rakenneultra, aivan ihana kokemus. Nyt alan uskoa, että meille syntyy todella lapsi, saimme kuulla että pienokaisella kaikki masussa hyvin ja terveeltä näyttää, kaikki arvot olivat niin kuin kuuluukin. Painoa oli kertynyt n. 560 grammaa. Söpöksi ja isojalkaiseksi lääkäri kuvasi. Otimme sukupuolen selville, emme vain kerro sitä muille, muille sanomme että sukupuolta emme selvittäneet ollenkaan.

Nyt on ihana aloittaa joulun alus hyvillä ja rauhallisin mielin. Lahjat on ostettu, mutta huomenna ajatuksena lähteä kaupungille pikku systerin kanssa kiertelee. Joulun pyhinä olisi tarkoitus aloittaa tulevan vauvan huoneen remppaaminen, uusi maali pintaan ja nalle boordi sen päälle. Huomenna ajattelin käydä myös vaunut ja sängyn tilaamassa, molemmat ovat tilattava, ovatpahan ajoissa kotona perillä kun nyt jo tilaa. Vaunut otamme emmaljungan city crossit ja sängyn brion moon fashionin. Olemme saamassa vähän sponsoritukea minun vanhemmiltani.

Oikein hyvää joulua kaikille.

-Eikka ja nöpönenä 23+0

ja muutkin tietty!

Kiitos paljon Net-ta kun kävit kirjoittamassa kuulumisia. Olet ollut mielessäni kyllä päivittäin. Ihanaa kuulla, että pienenne on sissi ja taistelee elämässään eteenpäin. UPEA juttu! Toivotaan kovasti, että leikkauskin menee hyvin vaikka se onkin kyllä kova rasite noin pienelle. Tsemppiä ja voimia!!!

Kuten kirjoitin, ystäväni sai myös keskoslapsen, pienen tytön viime viikolla. Vauva syntyi ulkomailla ja ovat nyt siellä sitten miehen vanhempien luona asustelemassa ja pientä ihmettään hoitamassa. Tytär vaan ei voi kovin hyvin, joten aika suuri pelko jäytää heilläkin rinnassa tulevan suhteen. JOkin aivoverenvuoto on ollut ja muutakin häikkää on, mutta aika vähän tiedän kun tosiaan siellä kaukana ovat eikä kamalasti olla oltu yhteydessä.

Pidän peukkuni pystyssä ja sormet ristissä kummankin pienen puolesta!

Ja mahakkaille huhtikuisille sitten vaan rauhaisaa oloa ja supistelemattomuutta toivotan. Täällä on selkää juilinut koko päivän eikä tämä istuminen tee yhtään hyvää. Mulla esikoisesta tuntuikin supparit vaan selässä ja tämä on ihan samaa kipua :o/ Menen siis ottamaan rauhassa.

Vointeja ja tsemppiä kaikille!

jeppis rv20+5

Eilen oli työpaikan pikkujoulut ja nyt tosi väsy olo. Ensin olin aamun töissä, jossa oli tosi kiire, en kerenny kotona käydä, vanhemmilla vain äkkiä suihkussa, sieltä kampaajalle ja suoraan pikkujouluihin, josta kotiin puol kakstoista. Tuli päivälle pituutta ihan kivasti. Yöllä tuntuikin, et olis valvonu hiukka pitkään, ottaen huomioon et aamulla heräsinkin jo ennen viittä, vaik kuudelta olis kello ollu soimassa, ei vain uni enää tullu. Oli kyllä tosi kivat pikkujoulut, kivasti ohjelmaa, sponsoroitu jouluruoka...

Mä kävin ke kuuntelee neuvolassa vauvan sydänäänet, ja siellähän se sydän 150 pomppi. Kaikki hyvin. Noita potkuja on vain paljon vähemmän nyt tuntunu kuin esiimerkiksi 2 viikkoa sitten.

Minulla ei ole rauta-arvot tippuneet yhtään, saa nähdä miten loppua kohden käy.

Ihana kun masu kasvaa kovaa vauhtia ja töitäkään ei olisi kohta enää kuin 2 kuukautta, pidän kertyneet lomat alta pois. Nyt on töissä hyvin jaksanut ahertaa. Joulun aikaan olisi kivat vapaat, viisi päivää, joka on paljon vuorotyötä tekevälle, muutenkin 3 viikossa 9 vapaata, joulusta tulee 3 ylimääräistä vapaata.

-Eikka ja nöpönenä 20+2-

Avellana: Oli tosi mukava huomata että joku ihan oikeasti on lukenut mitä olen tänne kirjoitellut :) Suurkiitokset siis sinulle! Kyllä muistit oikein, meidän vauva täytti 3.12 1v!!! Synttärit meni hienosti ja lahjoja tuli riittävästi. Kävely neidiltä sujuu jo ihan rutiinilla, nyt koitetaan jo ottaa juoksuaskeleitakin (äidin harmiksi).

Mulla oli eilen neuvola ja sain mukaani todistuksen kelaa varten sekä äitiysrahahakemuksen. Eilen sitä sitten täyttelin. Varmaan aiemmin jo sanoinkin etten meinaa ottaa äitiyspakkausta tästä toisesta. Otan mielummin rahana ja käytän sen tuplarattaisiin joka on ihan pakollinen hankinta tuon ikiliikkujan kanssa! Jossain vaiheessa mietin että josko sitä pärjäisi yksösrattailla ja seisomalaudalla, mutta tuo esikoinen on niin vauhdikas tapaus, että mun on välillä saatava se sidottua kiinni rattaisiin :D

Neuvolassa oli kaikki ok. Hemoglobiini on vähän pudonnut alusta mutta ei vielä liian alhainen (122). Paino on noussut jo 7,8kg... Sf-mitta oli 21, olisi ollut paljon suurempikin, mutta vauva olikin poikittain masussa!! Onneksi sillä on vielä aikaa kääntyä oikein päin...

Tähän asti oon voinut tosi hyvin. Tytön odotus oli mulle raskaampi. Jospa tää johtuu siitä ettei viime raskaudesta oo kauaa, joten kroppa " osaa olla" paremmin raskaana. No, toivon että jaksan hyvin loppuun asti sillä tuo pikkuneiti on hoidettava.

Odottelen jo innolla joulua. Vielä ei olla päätetty miten joulu vietetään (kumman porukoille mennään minäkin päivänä), mutta tuntuu kivalta kun saa laittaa omaa perhejoulua. En oo koskaan ennen tehnyt mitään jouluruokia itse (leivonnaisia kyllä) ja päätinkin nyt rohkaistua ja kokeilla peruna- ja lanttulaatikon tekoa! :) Millaisella fiiliksellä muut odottavat joulua? Entä meinaatteko laittaa jotain sapuskoita itse? Jos jollain on kokemusta itse tehdyistä ruuista niin vinkkejä otetaan vastaan!

Nyt täytyy mennä laittamaan neidille ruokaa ennen päikkäreille menoa. Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!!

v, rv23+5 ja tyttönen 1v

Meillä on sattunut ja tapahtunut enemmän kuin yhden ihmisen tajuntaan mahtuu. Lähdettiin maanantaina tarkistamaan outoa paineen/ulosluiskahduksen tunnetta tk:seen. Tänään tulimme kotiin 592grammaisena syntyneen poikamme vanhempina. Poika on parhaassa mahdollisessa hoidossa Kuopiossa ja voi parhaalla mahdollislla tavalla. Siis meidän pieni päätti syntyä 5.12 klo 14.55, poika on pieni ja varustettu hyvin heikoilla selviytymismahdollisuuksilla. Mutta hän on nyt jo näyttänyt uskomattomat halunsa tähän elämään hämmästyttämällä kaikki hoitajansa sitkeydellään. huomenna mennään tutustumaan poikaamme ja hoitajiin. Nii ja poika syntyi ihan normaalisti alateitse, tosin perätilaisena. Tulen kirjoittelemaan lisää joskus kun jaksan ja san asioihin jotain selkeyttä!

Net-ta ja pieni poika 2vrk+4h

Olipas uutinen!!! :O Ensinnäkin onnea pikkuisen pojan vanhemmille. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen jaksaa taistella! Tuntuu ihan oudolta että sait jo vauvasi, meillä oli LA:t ihan lähekkäin...

Sitten kun jaksat kirjoitella enemmän niin kerrohan käynnistyikö synnytys niin nopeasti ettei ehditty estelemään?

Paljon voimia teille tulevaan! Käyhän täällä aina kertomassa teidän kuulumisia.

ällistynyt violet rv23+6

Onnea ja voimia koko pienelle perheelle!! Näinkin voi käydä -toivotaan koko sydämestä, että kaikki menee hyvin ja saatte pikkuisenne aikanaan kotiin. Sairaalassa ravaaminen vie voimia joten tsemppiä!!! Vauva on varmasti ihana...!

Eräs ystäväni synnytti myös eilen vauvansa rv29, joten aika paljon tuntuu nyt tällaista ympärillä tapahtuvan. Raskausaika on todellakin kaikilla yksilöllinen, joten nauttikaamme siitä parhaan kykymme mukaan.

Tsempittäen ja hengessä mukana ollen Jeppis rv20+2

Oli ihana lukea jepulin ultra kuulumisia, itse joutuu odottamaan vielä 2 viikkoa rakenneultraan pääsyä. On varmaan ihana kokemus niin kuin kuvasit.

Minä tyttö se olen jälleen sairaslomalla. Venäytin ilmeisesti su töissä selkäni, siitä asti ollut kipeä, kävin aamulla työterveyshuollossa ja 5 päivää sairaslomaa kirjoitti, sen päälle kaksi vapaata tiedossa, joten viikko olisi taas huilia. Selkä välillä todella kipeä, ihan kuin joku puukkoa kääntäisi. Nyt hetken aikaa taas kivuton olo. Ohjeena oli vain, että kokeilla kylmä/lämpöpakkausta selälle sekä ice poweria, josko noista apua, lääkkeitä apuun ei ole raskauden takia, tietty panadolia voi kokeilla. Yritän sinnitellä ilman lääkkeitä mielummin. Ja liikuntahan se mitä parhain lääke on. Käytiinkin koiran kanssa tunnin lenkillä, lähes koko matkan oli kauhea kipu selässä, mutta sisulla painon eteenpäin.

Masuasukista sen verran, että nyt porkut tuntuu hyvin, ei enää mitään hipaisuja vaan kunnon tällejä. Mies ei ole vain noista vielä osallisiksi päässyt. Ihana kun voi seurata pienen eloa mahassa potkujen kautta.

Muuten elämä hymyilee, joulua ja lunta odotellaan kovasti.

-Eikka ja nöpönenä 21+0-

Olen pysytellyt taustalla, nimittäin pelkään että meikäläinen tunnistetaan täällä erään tutun toimesta. En ole varma, joten siitä syystä en halua paljastaa ikää/synnytyssairaalaa. Olen kuitenkin hengessä mukana täällä taustalla=)

Rakenneultra on takana ja kaikki oli erittäin hyvin. Vauva oli viikkoa isompi kuin raskausviikot, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan koska hedelmöitysaika tiedetään tarkkaan. Potkuja tulee jo oikein reippaasti, ja vauveli liikkuu muutenkin ihan älyttömästi, pyörii ja tekee kuperkeikkoja. Ultrassakaan ei pysynyt hetkeäkään paikallaan. On se ihanaa aina pitkin päivää pysähtyä kuulostelemaan mitä vauvalle kuuluu ja ihanaa tuntea että siellä se liikkuu oikein aktiivisesti.

Ihanaa että kaikki on jo päässeet suunnilleen puoleenväliin asti! Onnellista masunkasvatusta ja joulunodotusta kaikille, kirjottelen taas jossain vaiheessa lisää!

Joku tuolla aiemmin kirjoitti, että olen yksi huhtikuisista, mikä tuntui tosi hyvältä! En ole pikaista käyntiä enempää käynyt vauvojen tai keskosten palstoilla. Täällä on tutut ihmiset ja jatkuvuutta teidän raskauksienne muodossa. Mukava ollut lukea, että teillä on kaikilla sujunut ihan kivasti. Ylimääräisiin supistuksiin ja muihin vaivoihin on saatu sairaslomaa ja joulun vieto on aluillaan! En jaksa muistaa nyt erikseen teidän tilanteitanne, mut yleisesti näyttää hyvältä! Olkaahan vain vaatiia omien huolienne kanssa, minun huoltani ei otettu vakavasti ja tuloksen siitä tiedättekin...

Nyt kun tämä meidän tilanne on alkanut tasaantua, niin huomaan (toki huoli pojasta on ykkönen) ikävöiväni minimaaliseksi jäänyttä raskausaikaa, masua ja pikkuisen potkuja.. Vaatekaupassa tuli paha mieli mamma-asujen kohdalla. Mutta tulevaisuuteen luottaen - kyllähän minäkin vielä ison mahan saan kasvatella! Lupasivat seuravan raskauden kohdalla laittaa kohdunsuun rusetilla umpeen, niin pysyy asukki vähän paremmin sisällä.. Kuopiossa meillä on muuten siinä osaston yhteydessä sellainen vanhempien huone, jota saa varata. Ja sit vähän kauempana potilashotelli, johon ainakin pääsee aina halutessa. Ollaan nyt oltu tässä pari yötä viikosta siellä. Pitää välillä käydä kotona lepäämässä ja hoitamassa asioita.

Poika syntyi rv 23+2 kun sitä joku kyseli. Viikon kun olisi vielä jaksanut olla, niin olis tilanne ollut lääkäreiden mukaan huomattavasti parempi. Vaikka eihän tässä nytkään " mitään hätää" ole. Poika oli viikkoihinsa nähden hyvin kehittynyt myös keuhkojen osalta. Nyt tilanne on hyvä ja vointi vakaa. Pikkumies on selvinnyt oikein hienosti leikkauksesta, haavakin on jo siistin näköinen. Tulehdusarvot oli vähän koholla, mutta laskeneet heti antibiooteilla. Verenpaineet ja hengitysarvot on tasoittuneet, saa nähdä, koska taas kokeillaan kevyemmillä hengityslaitteilla. Edellinen kokeilu kesti 2,5 tuntia, minkä jälkeen laitettiin taas letku suoraan keuhkoihin. Maitoa poika saa jo 3ml joka toinen tunti. Alun annostus 0,5ml joka 4.tunti on siis jo moninkertaistunut: alkaa tulla äidille kiire pumppailla! Tänään onkin tehopäivä, jos nousis maitomäärät kun pumppaa parin tunnin välein pari päivää.. Onko kellään kokemusta/tietoa moisesta?!?

Nyt alkais jo taas ollakin pumputusaika (en halua puhua lypsämisestä, kun tulee ihan lehmäolo).. Sain sairaalsta sähköpumpun, jolla homma sujuu ihan kätevästi. Saa tässä samalla hrjoitusta tulevaan maitopullojen pesuun, kun näitä pumppusettejä keittelee. Aika pitkään vain tätä jatkuu, poika voi saada tuoremaitoa (pastöroimatonta) vasta 32 (raskaus)viikon jälkeen. Puhuvat kehityksestä ja edistymisestä raskausviikojen kautta, antaa permman kuvan siitä, missä vaiheessa ollaan. Mut ihan oikeasti imettämään pääsen vasta aikaisintaan joskus helmikuussa. Silloinkin on epävarmaa, jaksaako poika vielä itse rinnasta imeä. (Tai jaksaako poika yleensä sinne asti eloaan jatkaa.) Pahin ongelma tässä vaiheessa ovat jatkuvasti nurkan takana piileksivät erilaiset infektiot. Oman kehonsa ja kehittymättömyytensä kanssa poika jaksaa kyllä lääkärien ja hoitajien (ovat tosi ihania) avustuksella taistella. Sitkeä pikkumies! Ja nyt käväisen vielä netti-pankissa ja ihan oikealla jääkaapilla ennen kuin tartun maitopumppuun ja otan rakkaalle pienelle pojalleni ruuat talteen!

Oikein hyvää ja lämmintä joulua teille kaikille! Uusi vuosi tuokoon kaikille uuden onnellisen pienen elämän! Toivokaamme että meidänkin perhe saataisiin ihan yhteen ensi vuonna (lasketun ajan tienoilla yleensä saa lapsen kotiin, jos ei suurempia murheita tule)

Terkuin, Net-ta & Poika 2vko+1pvä!

Plääh... Äsken soitti täti äidinmaitokeittiöltä. Ovat ottaneet maidoistani normaalinäytteitä, joista näkyi liiallisia määriä ihobakteeria.. Sinänsä ihan normaalia, mut noin pienelle suurina määrinä ei hyvä. Nyt alkaa rintojen ja käsien tehopesu aina ennen pumputteluja. Toivottavasti laskee ne arvot tehopesulla, muuten ei pieni enää saa äidin omaa maitoa... Ja sit tulee kyllä itku... :( Toivotaan, et pesu auttaa!

.. nauttikaa raskausajasta - se voi loppua yhtäkkiä! Juuri kun ehdin tajuta olevani raskaana, olinkin jo synnyttänyt äiti! Ei tuota oikein vielä tajua... Net-ta

Olen ollut nettipimennossa jonkun aikaa kodin muutoshommien takia. Tietokone siirrettiin makarista olkkarin uusiin kaappeihin ja oli huonekkalujen siirtojen ja kasausten ajan pois käytöstä. Mukava että niin moni on käynyt kertomassa kuulumisiaan!

Net-ta: Kyllä oli huimia kuulumisia! Kuinkas pitkälle raskaus ehti edetä? Matkustatteko kotoa sairaalalle vai oletteko päässeet majoittumaan sairaalan lähelle? Aika hassua että kuun alussa vasta pohdiskelit seminaarissa että tulevaisuus on 4 kk pitkä ja sen jälkeen on kaikki mietittävä uusiksi. Nyt elämän myllerryksessä teillä kai tulevaisuus etenee päivä, tunti tai pieni hetki kerrallaan. Gradu kannattaa varmaan siirtää syrjään ellei tekeminen sitten helpota oloa, mutta tavoitteellista työskentelyä on varmaan turha edes yrittää tuossa tilanteessa. Toivottavasti leikkaus on sujunut hyvin ja kaikki on kunnossa. Toivottelen tosissaan kaikkia joulunihmeitäkin teille sinne ja jaksamista koko perheelle. Ja käyhän ihmeessä voimiesi mukaan kertoilemassa koko perheen kuulumisia! Olet kuitenkin yksi meistä ja ajatuksissamme!

Possukka: Laitan listaan viivat nuille kohille kun eihän ne nyt niin tärkeitä tietoja ole. Kuulumisiasi on mukava kuulla ja että pikku possulla (muistinkohan tuon oikein?) on kaikki kunnossa! Itsekin välillä oikein hätkähdän kun mahassa oikein muljahtaa kuperkeikkojen tai minkälie uimahyppyjen harjoitusaikoina. :)

violet: Teillä taitaa siis olla vilkkaat ajat siellä kun taaperon ulottuvilta pitää kerätä sopimattomat tavarat pois ja ne kun saa yllättävistäkin paikoista kiellettyjä esineitä käsiinsä. :) Minä odotan paljon innokkaammin nyt joulua kuin parina aikaisempana vuonna. Näemme taas siskoni kanssa jouluna ja mummo tekee ihanaa jouluruokaa. Perinteiset lastentekokysymyksetkään eivät tällä kertaa ahdista etukäteen. Onhan se joulu kuitenkin aika lailla lasten juhla ja nyt mummolaan tulee serkkujemme pieniä lapsia jotka jo ymmärtävätkin joulun päälle. Itse tein juuri ensimmäistä kertaa lanttulaatikkoa ja se onnistui hyvin. Kokeilen jouluruokien tekoa näin ennen joulua kun vihdoinkin on sellaiseen aikaa, mutta syömme jouluna niin monessa paikassa että kotiin en jouluruokia aio enää silloin tehdä.

jepuli: Onneksi istukka on liikkunut ja toivottavasti se ehtii vielä liikkua lisääkin. Toivottavasti kivut helpottavat sinullakin! Ihania noi sun ultrakuulumiset ja on varmasti mukavaa kun isoveli on innoissaan uudesta tulokkaasta. On hauska katella kaverilla kun isommat sisarukset halii ja juttelee uudelle siskolleen niin nätisti kun ne ei huomaa et joku kattelee.

eikka: Kertoilehan sitten ultrakuulumisia ensi viikolla. Ota kuitenkin sen selän kanssa rauhallisesti ja liiku kivun sallimissa rajoissa ettei hammasta tarvi purra. Toivottavasti kivut ovat jo helpottaneet! Minulla ei vielä ole ainakaan tietääkseni ole ollut supistuksia. Välillä vatsa tuntuu iltaa kohti pinkeämmältä, mutta se ei ole hetkittäistä vaan epäilen sen olevan vaan vatsan kasvukireyksiä. Eipä ne supistukset tässä vaiheessa varmasti ole kivoja, varsinkaan Netan kuulumisien valossa. Otahan rauhallisesti!

Minulla on aika oikein hujahtanut ohi kodin järjestystä muuttaessa, jouluostoksia tehdessä ja kyläillessä. Aika ei kyllä ole käynyt pitkäksi. Minulla maha kasvaa, potkut kovenevat ja vointi on ollut loistava. Toivon kaikille muillekin näitä mukavia ja luottavaisempia oloja! Mieheni äitikin sai tietää viimein raskaudesta kun kävimme kylässä ja hän aikansa katseltuaan kysyi että saakos meitä onnitella. On se hurja ajatellakin että kun minullakin on vasta maha alkanut näkyä ja ajatukseen on hiukan tottunut, että vauva nyt jo syntyisi.

Työkkärissä viimeksi sanottiin että seuraavaksi voin vain käydä ilmoittamassa äitiysloman alkamisajankohdan, eikä minun vissiin tarvi enää osallistua niihin työnhakukoulutuspäiviin. Kouluttajakin vaan selitteli siellä viimeks et se ottais mielummin töihin 50-vuotiaan kuin parkymppisen urasuuntautuneen hulttionuoren, joka tekee heti vaan lapsia. En tainnu kuulua sen kohderyhmään. :) Kysta ja se syöpäarvokin kontrolloidaan sitten synnytyksen jälkeen, eli niistä ei tarvi huolehtia enää jos kivut ei kovene. Täytyy vaan toivoa että se synnytys menee sinne huhtikuulle!

Kovasti jaksamisia kaikille, etenkin Netalle perheineen ja hirmuisesti taisteluvoimia pienen pienelle pojalle!

Avellana 21+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat