Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä oli jo toinen kerta peräkkäin kun iso yritys saneeraa ulos kaikki uudet. En voi tajuta tätä maailman meninkiä, että ensin rekrytoidaan ja sitten irtisanotaan. Itselläni on vakituinen virka mutta palkka on pieni eikä sillä viisihenkistä perhettä elätetä. Koko syksy ollaan luovittu näissä työttömyysongelmissa ja jo vähän aikaa ehdin ajatella että nyt ne ongelmat loppuivat mutta EI. En jaksa enää yhtään!

Sivut

Kommentit (28)

Munkin myyntitykkimieheni teki keikkavarastohommia työttömänä ollessaan muutaman kuukauden. Nyt ollut kaksi vuotta kiinteistövälittäjänä. Ei siis kannata nirsoilla.. Tsemppiä miehellesi, kyllä hän vielä duunia saa. :)

Lainaus:

, asunto 680,

?? Velka? Ei kai edes etelässä saa muuten noin paljon kulumaan?

Haloo! Kuka selviää viisihenkisen perheen asumiskuluista halvemmalla kuin 680 euroa. Tietty, jos on perinyt tai maksanut muuten vaan jo kaiken pois, mutta keskimäärin 680 e on tosi pienet asumiskulut!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

5 vai 6 kertaa!!

Mä en kans tajua et miks otetaa töihin ja sit ei kuitenkaa riitä hommia??

pätkittäin rahaa kokoajan ku päiväraha katkee töihin mennessä, muutama palkka, sit taas uudestaa liittoon paperit, ei saada heti tarvittavia papereita työpaikasta ja ei rahaa mistään.. =(

Mä olen kotihoidontuella, et hurjat tulot meillä.. Kela tekee päätöksiä kuukausitolkulla, vauhtia tulee sit ku on hyvä palkka. Ei yhtää otetaa huomioon et välil tulot ihan pienet.... Ei tajua!!!!

p*rseestä

Ja tuo 680e ei todellakaan oo mitenkään iso summa asumisesta pk-seudulla,ei vuokra- eikä varsinkaan laina. Tässä tais olla vuokra kyseessä?

Missäs tän kirjoittaja oikein asuu jos ei tätä tiedä??

Tiedän miltä tuntuu, kun matto vedetään alta. Itseltänikin mennyt alta pari firmaa mennyt myyntiin ja tiedän, ettei vika ollut itsessäni, toisesta soiteltiin jälkikäteen kuitenkin perään, toisessa näki pomosta, että todella harmitteli, kun ei voinutkaan aloittaa uutta projektiaan. Nuorena ja kokemattomana en kuitenkaan ollut se, josta olisi kynsin hampain pidetty kiinni. Kaikesta huolimatta itsetuntoa on koiteltu.

Nyt olen myynnissä muutenkin suhdanneherkällä alalla ja olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että jossain vaiheessa tuulee taas. Ja jälleen uutena työntekijänä ja siten vähiten kokemusta omaavana olen todennäköisesti taas lähtijöiden listalla korkealla. Olen yrittänyt järjestää elämämme niin, että selviämme hätätapauksessa jonkin aikaa vain toisen palkalla.

AP, selviäisittekö mitenkään ilman autoa toistaiseksi? Sen käyttökulut ovat kovat ja niitä saa uusia kaupasta nopeasti, jos tarve tulee. Onnistuisiko laittaa kaikki ylimääräiset hankinnat jäihin vähäksi aikaa? Miehesi vaikuttaa yritteliäältä kaverilta, joten eiköhän taas jossain vaiheessa jotain työtä löydy. Ja sillä välin hän varmasti voi säästää kotona tekemällä ruuat itse, leipomalla ja hakemalla tarjoukset. Oikein näppärä kaveri hankkisi ompelukoneen ja ompelisi ainakin lasten vaatteet itse. Jos on vanhoja vaatteita, huonekaluja jne, hän myyntimiehenä varmaan saa ne myytyä huutonetissä tms. Näin vanhempani aikanaan selvisivät vastaavassa tilanteessa laman aikana, kun edes niitä uusia töitä ei meinannut löytyä.

Päivähoitomaksut putoavat kyllä mutta eivät vielä tässä kuussa kun laskut tulevat aina kuukauden jäljessä. Auto on pakollinen, sillä en pääse itse työpaikalle ilman sitä, lasten päivähoito on vähän kauempana ja toisaalta myös miehen työhaasteluissa käyminen ei onnistu ilman autoa.

ja voi hyvänen aika tuota henkilöstöpolitiikan linjattomuutta ja tempoilua. Joutuu vähintään vuosittain hakemaan työpaikkaansa uudestaan jne...

... mutta onko auto ihan välttämätön? Asutteko sellaisessa paikassa? Mun mies opiskelee ja saattaa mennä tovi ennen kuin saa töitä. Meillä on periaateratkaisu, että autoa ei hankita. Se on mieletön kulunki.

Myötätuntoa lähetän kuitenkin... tiedän itse, millaista on perheen elättäminen yksin. Joka penni lasketaan, tuntuu että posti ei tuo muuta kuin laskuja.... kurja olo!

tv-, sähkö-, vesilaskut vai onko jotain muutakin.

Ja ruokalaskussa on yleensä vara suureenkin säästöön. Erityisesti jos toinen aikuinen on kotona, on aikaa kokkailla raaka-aineista lähtien vaikka mitä hyvää ja halpaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat