Seuraa 

eli tollasta aattelin kysyä teiltä kokeneimmilta ja viisaammilta :)

perheessä nyt taapero 1v5kk joka nukkuu päikkärit aina rattaissa (ei suostu nukkumaan sisällä) ja nyt odotellaan uutta tulokasta toukokuuksi..

autoa ei ole minulla käytössä päivisin joten rattaila ollaan kuljettu kaupassa, puistossa yms. (matkaa n.1km/suunta)

ajattelin että onko tuo 1-2 km vielä liian pitkä matka " kävelyttää" vajaa kaksi vuotiasta vai pitäisikö ostaa sisaristuin?

entäpä jos esikoinen haluaa vauvan tultua nukkua silti päikkärit rattaissa ja vauvankin pitäis kyllä päästä pihalle nukkumaan?

jos molemmat nukkuis kaksosten rattaissa niin herääkö toinenkin sitten kun toinen huutaa..?

paljon on kysymyksiä mielessä :) olis tosi kiva jos joku jolla on tullut myös pienellä ikäerolla viitsisi kertoa omia kokemuksia tai muutkin ajatuksia asiasta.. kiitos jo etukäteen.. :)

Kommentit (4)

En osaa kokemuksesta sanoa mitään mutta meille on myös uusi tulokas tulossa toukokuussa ja esikoinen täytää viikon päästä 1,5v. Ikäeroksi on siis tulossa 1v11kk. Olen itse ajatellut, että tuollainen vajaa parivuotias ei pitkiä matkoja jaksa kävellä ja jos jonnekin kaupungille lähdetään niin ei myöskään välttämättä osaa olla nätisti vaunujen luona vaan saattaa hyvinkin lähteä vipeltämään omia menojaan.

Seisomalautakin olisi tietysti ehkä vaihtoehto mutta en oikein itse pidä sitä hyvänä vaihtoehtona kun ikää esikoisella on kuitenkin vain pari vuotta. Olen ajatellut näin, että helpompi liikkua kaupassa ym. julkisilla paikoilla kun molemmat voivat olla rattaissa. Itselläni on auto kyllä käytettävissä aina mutta kuljetaan varmasti paljon myös vaunuilla.

Teidän esikoisella on kuitenkin ilmeisesti omat rattaat vielä käytössä? Jospa esikoista nukuttaisi niissä ja vauvaa kaksosten vaunuissa jos tuntuu siltä, että häiriintyvät toisistaan. Tai ainakin me aiomme säilyttää myös esikoisen vaunut vaikka tuplavaunut ostetaankin

Meillä ei onneksi tuota nukuttamisongelmaa tule, koska esikoinen ei oikeastaan koskaan ole välittänyt nukkua ulkona vaunuissa vaan on aina mieluummin ja paremmin nukkunut sisällä omassa sängyssä. Katsotaan nyt minkälainen tämä uusi tulokas on.

Vaikea sanoa vierestä vaikka tietäisi lasten iätkin ja kauppamatkan mikä se todellinen tarve.

Mietinnän alle pistäisin seuraavat asiat:

-onko vanhempi jo tottunut kävelemään vai matkustaako aina rattaissa?

-minkä kokoinen isompi on (yli 15kg/100cm ei ole enää helppo nukkua makuullaan rattaissa ja se 15kg on sisaristuimenkin painoraja)?

-lenkkeilettekö rattaiden kanssa vai vain pelkät pakolliset menot hereilläoloaikaan?

-saatko pidettyä kurissa isomman seisomalaudalla vai saako uhmakohtauksia?-

-riittäisikö matkarattaat->asutteko etelä-Suomessa ja kaupungissa asvalttiteiden ympäröimänä (joillain ilmakumimatkiksilla pärjää hiekkateilläkin) tai käytetyt isommat tuplat (voi saada edullisestikin noin 5v vanhoja)

Meillä oli tarpeen tuplat kun oli vauva ja 2v 3kk isompi ja tarvittiin rattaita vielä kun isompi oli jo 3v 5kk (!). Sen jälkeen on isompi kulkenut pyörällä ja pulkalla. Minä kyllä lenkkeilin tuplien kanssa ja lasten nukkuma-aikaan vielä ja isompi oli liian raskas sisaristuimiin eikä olisi ikuna pysynyt seisomalaudalla 2v 3kk iässä kun sai hurjia raivokohtauksia. Rattaisiin sain kyllä torpattua vöihin silloinkin ja päästiin kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kalliit vaunut eikä raskittu heti alkaa ostamaan uusia kaksosten rattaita. Mutta minä kyllä suosittelen niitä. En tietysti tiedä miten tuo päiväuniasia sitten, että herättääkö toinen toisen.

Meillä on ollut kaksostenrattaat, ikäeroa lapsilla vähän vajaa 2 v. Ja vieläkin käytän aamuisin hoitoon viedessä, jos autolla ei pääse. Meillä oli ihan tarpeeseen, koska autoa ei ollut käytössä päivisin ja käveltiin paljon paikasta toiseen. Matkoillakin oli ehdottomat, koska tietenkin oltiin koko päivä liikkeessä ja silloin lapset saivat levätä rattaissa milloin tuntui siltä.

Kyllä se 1 km pitkältä tuntuu, varsinkin, kun täytyy takaisinkin kävellä. Meillä monesti kävellessä isompaakin alkoi väsyttämään, joten oli helppo vaan laskea nojia alaspäin. Isompi ei meillä kuitenkaan enää päiväunia suostunut ulkona nukkumaan.

Itsestä se sisaristuin tuntui vähän turhan kiikkerältä, eikä siinä nukkuakaan voi, jos alkaa väsyttämään.

Laita hyvät ja huonot puolet paperille ja toimi sen mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat