Vierailija

Pelkään, että olen kohta leskenä.

Itsetuhoisia ajatuksia hänellä ollut jo pitkään ja nyt aloitti lääkityksen. Pelkään ihan kauheasti, että lääkkeet saavat miehen vaan tekemään sen, mitä on jo mielessään tehnyt. :'(

Kokemuksia kaipailisin kovasti!

P. S. itsekään en ihan parhaimmillani ole...

Kommentit (7)

Lainaus:

Mistä syystä miehesi on masentunut? Itse joudun kärsimään noista uhkailuista myös, mutta jotenkin luulen, että sellainen ihminen joka ääneen uhkaa tappaa itsensä ei sitä oikeasti tee. Erittäin rankkaa tämä on perheelle.

Sain sinnikkäällä utelulla ja tivaamisella kuulla miehen ajatuksista. Hoitoon ei meinannut millään lähteä, vaan jouduin itse uhkailemaan erinäisillä asioilla ja ihmettelen että yleensäkään uhkailut tehosivat.

Mies on osannut kätkeä pahan olonsa todella taitavasti ja järkytyin, kuinka pahalta miehestä on loppujen lopuksi tuntunut jo ties kuinka kauan (vuosiakin ehkä).

Minua itkettää ajatus siitä, että mieheni on jossain katolla seisoskellut ja tuuminut jo alas hyppäämistä tai että on jo katsonut itselleen narua ja minä olen ollut autuaan tietämätön tästä kaikesta.

Miehen itsari olisi tullut kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Nyt tuntuu todella pahalta, kun mies on ollut mulle aina se kallio ja nyt yhtäkkiä sellaista tukea ei olekaan.

MITEN SITÄ VOI OLLA NIIN SOKEA, ETTÄ VAIKKA VUOSIA ON OLLUT TOISEN KANSSA EI HUOMAA MITÄÄN ENNEN KUIN KOHTA OLI JO LIIAN MYÖHÄISTÄ?!?!?!?!?!?

:'(

-ap

Masennuslääkitys voi pari ensimmäistä viikkoa tosiaan pahentaa oloa. Minulla on siitä omakohtaista kokemusta, pari kolme viikkoa voi olla todella synkkää ja kuolemanajatuksia kierrellä päässä. Mutta kyllä sen sitten pitäis auttaa. Parhaassa tapauksessa miehesi masennuskierre saadaan nyt katkaistua ja tilalle voi tulla toivoa ja valoa, kun saadaan ainakin välittäjäaineet aivoissa kuntoon.

Onko miehelläsi mitään tukihenkilöä esim. terapeuttia tai muuta, jolle soittaa tarvittaessa, tai jonka luokse mennä juttelemaan? Onko sinulla? Vai oletteko tämän asian kanssa aivan yksin?

Se että mies sentään suostui lääkityksen aloittamaan, kertoo ainakin halusta kokeilla jotain keinoa, jolla selvitä. Mutta se ei tosiaan tehoa heti, joten älä menetä toivoa. Ja sitten jos tilanne menee ihan kamalaksi, voit soittaa sairaalan kriisipäivystykseen. Mies voi tarvita sairaalahoitoakin, jos on tosi itsetuhoinen ja sekava ja tuntuu ettet pärjää enää hänen kanssaan.

Et voi tietenkään loppuun asti varjella toista ihmistä tekemästä pahaa itselleen. Voit varmaan ilmaista hänelle, että olet hyvin huolissasi ja haluaisit selvitä tästä yhdessä. Ja muista pitää huolta myös itsestäsi. On miehellekin parasta jos sinäkin saat apua, ota esim. yhteys mielenterveystoimistoon oman jaksamisesi tiimoilta.

KUnpa osaisin paremmin lohduttaa, mutta toivon teille hyvää jatkoa, että saisitte kaiken tarvitsemanne avun ja miehesi saisi nousta masennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieheni oli myös aikoinaan todella masentunut, myös itsetuhoisia ajatuksia, jopa jonkinmoista ajallista suunnitelmaa näiden ajatusten toteuttamiseksi. Lääkkeillä ja aivan tavallisten lääkärien keskusteluavulla sai elämänsä parempaan suuntaan, syö kyllä edelleen lääkkeitä, vaikka tuosta on jo kymmenkunta vuotta aikaa. Luulen ettei uskalla jättää niitä pois, kun pelkää että masentuu taas.

[ Nyt tuntuu todella pahalta, kun mies on ollut mulle aina se kallio ja nyt yhtäkkiä sellaista tukea ei olekaan. -ap

[/quote]

En osaa auttaa, mutta voin kertoa että tutulta kuullostaa. Mieheni on ollut vuosikausi a masentunut. Välillä muutaman viikon käyttää masennuslääkettää ja heti ku olo vähän helpottaa lopettaa sen. Monta kertaa on häipyny teille tietymättömille ja ainaki kerran on vakavasti aikonu tehdä itsarin. Luotan siihen, ettei lasten takia pysty siihen. Sitähän on itsekin sanonut.

Musta myös tuntuu erittäin pahalta kun yhteiselon alussa koin mieheni olevan tukeni ja turvani kaikessa. Kuitenkin nyt vuosikausia olen aina minä se jonka täytyy jaksaa ja joustaa. Aina vaan. Nyt huomaan itsekin olevani menossa kohti vakavaa masennusta. En kuitenkaan keksi ulospääsyä tähän tilanteeseen.

Tsemppiä ap ja kaikki samassa tilanteessa olevat!

essi

Mistä syystä miehesi on masentunut? Itse joudun kärsimään noista uhkailuista myös, mutta jotenkin luulen, että sellainen ihminen joka ääneen uhkaa tappaa itsensä ei sitä oikeasti tee. Erittäin rankkaa tämä on perheelle.

Lainaus:

Mieheni oli myös aikoinaan todella masentunut, myös itsetuhoisia ajatuksia, jopa jonkinmoista ajallista suunnitelmaa näiden ajatusten toteuttamiseksi. Lääkkeillä ja aivan tavallisten lääkärien keskusteluavulla sai elämänsä parempaan suuntaan, syö kyllä edelleen lääkkeitä, vaikka tuosta on jo kymmenkunta vuotta aikaa. Luulen ettei uskalla jättää niitä pois, kun pelkää että masentuu taas.

Eikös lääkkeet vie seksuaaliset halutkin pois?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat