Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihan ekana, linkkiä en osaa luoda aiempaan ketjuun, tälläinen tietsikkatumpelo kun oon, tehköön sen joku fiksumpi:)

Hyvää joulukuuta kaikille ja kiitos eilisestä, ketkä stokkalle ennätti. Oli mukavaa! Olipas ihania pieniä vauvoja, oma alkaa tuntua niiin isolle. Osse, kyllä se vaan on ihan sinun näköinen! Ja Vumpen samoin. Se on kyllä kummallista, miten koko ajan kuvittelee omaa vauvaa pieneksi ja sitten huomaa, ett äse todella on kaksinverroin isompi kuin ihan uunituore vauva. Nyyh....

Ja arvatkaas!!! Meillä meni ilta tietysti känkkäilyksi, kun ei nukuttu päikkäreitä... Oli varmaan kello 11 ennekuin uni sitten tuli. Mut eka kerran poju söi vaille viisi ja sitten seitsemältä! syyksi moiseen outoon käytökseen epäilen uutta tuttia. Poika on ollut aina aikas tukkoinen nenästään, muttei ole tuttiakaan syönyt (sehän auttaa kuulemma). Eilen ostin kokeeksi isojen poikien tutin, ja sehan on niin rakas ja pysyy suussa, että sitä syödään nyt hereilläkin. Pari kertaa öhki yöllä ja rauhoittui sillä tutilla :o Tai sitten sai Vumpen pojalta jonkun unitautitartunnan:)) Kiitos siitä.

Nyt on varmaan aloitettava joulusiivous, kun tuntuu uni maistuvan vaunuissa. Vaihtoiko joku mun vauvan, mitä? Tuntuu, että itse oiken pursuaa energiaa. Mitähän tapahtuu sitten, kun meillä nukutaan kokonaisia öitä?

Kuutar, kyselit niistä tukisukista. Mulla oli käytössä ne lentosukat koko ajan, riitti, kun vaihdoin isompaan kokoon. Niitä kun niin monenlaisia myynnissä. Mutta se on tietysti aika yksilöllistä, sopiiko. Ostin itse ihan marketin hyllystä, ei oo niin kapeita ja tiukkoja materiaaliltaan, kuin jotkut apuvälineliikkeiden mallit. Terkkuset kaikille!

P.S Hei ja vielä vaipoista. Kun puhuttiin eilen Lidlin vaipoista, niin kävinkin sitten illalla hakemassa taas paketin pitkästä aikaa. Niistä oli tullut myyntiin myös pienempi koko, 4 kg:sta ylöspäin. Ja niiden peppupyyhkeet on muuten tosi hyviä (itse en viitsinyt vedellä jokaista kurautusta pestä, ja on nytkin ihan kätevät) ja niistäkin oli tullut uusi sensitive-pakkaus. Ja molemmat on todella paljon halvempia kuin muilla. Oon itse pyrkinyt vuorottelemaan kahdella eri vaippamerkillä. Sain tään vinkin kesällä joltakin, eikä meillä oo ollut vaippaihottumaa, vaikka tosi herkkäihoinen lapsi onkin...

No niin ja siivoamaan... H-R, pistän sulle muuten sen tekstarin ihan pian... Aina jotain unohtuu:/ Sori

Sivut

Kommentit (39)

Hei kaikille!

Vielä olis reilut neljä viikkoa laskettuun aikaan...

Pahuksen lonkkasärky...mulla on alkanut vaivata oikea lonkka oikein makoisasti. Maatessa ja istuessa se ei (vielä) vaivaa, mutta kävely on lievästi sanottuna TUSKAA. Ajattelin, että kyllä se pian ohi menee, mutta nyt on jo(?) kolmas päivä menossa. Jos tätä jatkuu seuraavat viikot aina synnytykseen saakka, ei liikkumisesta tule mitään ja taidan viettää kaiken ajan kótosalla neljän seinän sisässä. Onko muilla ollut samaa vaivaa? Mikähän siihen auttais ja mistä se ylipäänsä johtuu??

Muuten elämä tuntuu varsin makoisalta ja joulun odotus on ollut kivaa. Painoa on tullut hirmu paljon. Viime viikkoina kilo/viikkoa, mutta kaikki arvot ovat ok. Turvotusta on sormissa niin, että näin aamulla on vaikea saada sormet koukkuun ja kädet puutuu herkästi.

Tapaamisesta...mulle olis paras päivä tulla tapaamaan teitä esim. tiistaina. Taisi olla Osselle huono päivä?? Keskiviikkona mulla on neuvola ja maanantaina koirakoulu. Jos saisin vaikka samalla ostettua viimeiset joululahjat ja olispa kiva nähdä Auringon massu ennen kuin vaavi kuoriutuu ja Ossen pikku karjakko :-) Keskiviikkoonkin voisin yrittää sovitella tapaamista. Kuutarkin olisi kiva tavata :-) Olisiko se sitten kahdelta Stokkalla keskiviikkona??

Keinuhepolla on tosiaan aika jännät paikat! Täällä odotellaan kuulumisia!! Entäs mitä Ibizan pikku veijareille kuuluu?

Joulua odotellessa, Katariina ja Helmi 35 +2

vumpe:

Lainaus:

Meillä siis rytmi jotakuinkin sellainen, että poika aloittaa syömisen vaikkapa kello 10, valvoo päivällä syötön päälle noin tunnin ja sitten nostan omaan sänkyynsä, johon nukahtaa, ja herää uudestaan pyytämään ruokaa joskus 12.30-13.00 välillä. Syöttöväli yleensä lähempänä tuota kolmea tuntia. Jos ollaan ulkona kärryjen kanssa, niin saattaa vetää pitkät unet ja syöttöväli venyä jopa neljään tuntiin.

Iltasyötöltä (jossain 21-22 välillä) en enää pidä poikaa valveilla, vaan vien suoraan sänkyyn, jonne nukahtaa omia aikojaan pienen ähinän jälkeen ja nukkuu sellaisen 6 tunnin pätkän. Yöllä syödään kerran ja sitten aamulla joskus 7 maissa seuraavan kerran.

Päivällä ehkä päästään tuolla rytmillä tai pidemmälläkin välillä, mutta nyt just on takana yö, jolloin tissille haluttiin kahden tunnin välein ja siitä väliajasta 15-30 minuuttia ähellettiin ja öristiin sängyssä niin, että äiti ei ainakaan nukkunut... päätä särkee taas ja pelottaa, että kohta se taas herää syömään... ei vaan, ilman tätä päänsärkyä pärjäisin ihan hyvin, mutta hypin seinille, kun alkaa jo oksettaa kivun takia. No, eiköhän se tästä. Tyttö on onneksi niin suloinen, kun äheltää itseään hereille eikä silmät millään meinaa aueta... :)

Tänään on neuvola, saas nähdä paljonko on tullut lisää mittoja.

-Osse ja P-neiti 3,5vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mekin tulossa näillä näkymin... Kiva nähdä vielä Keinistäkin ennen h-hetkeä. Harmi, ettei Katariina pääse. Meidän mummola on muuten siellä teillä päin, voitais joskus tavata kun ollaan pojun kanssa siellä suunnalla?

Nähdään pian! Niille jotka ei tänään pääse tapaamiseen toivotan mukavaa jqa stressitöntä jouluviikkoa! Hui, neljä päivää jouluun!

vegax ja poika 6 kk

Täällä joulukorttitalkoita.. :) On ne masuvauvat kyllä sit helppoja (vrt. Osse) ;), eli täällä kovaa potkuttelua, kaikki hyvin. Olin eilen lääkärillä, kävin vielä kerran sillä omalla gynellä, ja painoarvio oli n. 2600 g, koitteli lantiota, ja pitäisi (!) mahtua syntymään normaalisti.

Olisiko kellään aikaa tavata ensi viikon ma, ti tai ke päivällä glögien merkeissä vaikka Stokkan kahvilassa tms.?

Tsemppiä Keinikselle ja Sitruunalle! Mites Mi-ki ja Katariina, kuinka vointi?

t aurinko 35+3

Treffeistä: Mäkin haluan mukaan ja mulle käy maanantai tai keskiviikko. Tiistai ei käy ollenkaan kun mulla on sillon ne valmistujaiset!!! :) Keskiviikko olis paras päivä. Mutta me ei päästä millään ainakaan ennen kahta kun neiti nukkuu sillon just päikkäreitä...

Osse: Siis mitä, et saa reseptiä jos ei ole kuumetta??? :O Mulla oli imetysaikana yks rintatulehdus. Se ei nostanut kuumettaa ollenkaan, mutta kipeä kohta ei lähtenyt kahden päivän kuluessa pois vaikka kaikkeni tein (ja se oli TODELLA kipeä!). Sain neuvolasta heti reseptin kun asiasta soitin. Koita nyt päästä siitä tulehduksesta, se on tosi kurja, tiedän...

Kuutar: Onnea hyvin menneestä ultrasta! Kyllä sitä omaa mussukkaa on aina niin kiva nähdä... :)

En ehdi nyt sen enempää kirjoitella. Tultiin just neidin kanssa kylästä ja menen laittamaan ruokaa.

v, rv24+6 ja tyttönen 1v

Treffit siis muotoutuneet ensi viikon ke klo 14, paikkana Stokkan yläkerran kahvio, kivaa!! Toivottavasti Katariinakin saa sovitettua tuon keskiviikon kalenteriin :)

Oltiinpahan tänään mi-kin kanssa samassa perhevalmennuksessa oppimassa vauvanhoidosta. Oli kyllä ihan kiva ja hyödyllinen juttu. Vaikka käytännössähän nuo taidot sitten vasta karttuvat. Mulla ei mies päässyt mukaan, mutta se ei kyllä muistaisi noista etukäteen annetuista ohjeista mitään sitten h-hetkellä.

Toivottavasti Keiniksen piparitalo pysyy kasassa, nyt on varoitettu piparitalojen rakentajia romahtamis-vaarasta näiden surkeiden kosteiden säiden takia.. (hesarissa) :)

Violetille hyviä valmistujaisia! Ja Osselle paranemisia tulehduksesta, toivottavasti ei pahene. Kuuttarelle onnittelut np-ultrasta, olo on varmasti hieman helpottunut (ainakin hetkeksi).. Vegax, perhepeti on var-masti ihan hyvä ratkaisu, jos se tuntuu siltä :)

Nähdään pian!

aurinko 35+4

...olen tulossa, ei puhettakaan mistään synnyttämisistä! Mies lähtee kuin lähteekin jouluostoille samalla, joten saan kuninkaallisen kyydityksenkin paikan päälle! :) Näemme siis kahden maissa, ilmeisesti Stockan yläkerran kahviossa?

Katariinalle tsempitystä! Ikävä vaiva, toivotaan, että on pian ohi (= vauva syntyy!)! Näemme sitten sinut ja vauvan yhdessä seuraavalla kerralla... :)

Keinuhepo ja Sitruuna 40+3

Paino + 156g/vko

RR 138/86

Pissa puhdas

Sykkeet 136 ja 138

Liikkeet ++

Turvotus -

Kaikki siis hyvin, nyt odotellaan ens perjantain TAYS äitipolia seuraavaksi.

Ibiza + Himpula ja Vimpula rv 34+2

Laiskana kopioin pco-pinosta kuulumiset... :)

Meidän tyttö pääsi ensimmäiselle pidemmälle reissulleen kun lähdettiin mummoloissa käymään. Lauantaina ajeltiin kuutisen tuntia parilla pysähdyksellä ja oikein nätisti tyttö nukkui. Sitten kyllä yöunet meni ihan pipariksi, kun taitaa olla meillä sellainen vauva, joka ei tykkää muutoksesta. Valvoi neljään asti itkien ja torkkuen, muina öinä uni on tullut onneksi jo yhden maissa. Hirmuista taistelua on yöunille meno eikä meinaa nukahtaa kuin syliin... saa nähdä, jatkuuko sama touhu kotona. Päivisin kyllä nukahtaa kiltisti itsekseen kun laitan pötköttelemään kun alkaa olla väsynyt, mutta yöllä meno on sitten ihan toisenlaista. Taitaa olla vähän mahavaivojakin, kun ainakin kakka tulee aina alkuyöstä ja sitten on melkoista vaippashowta.

Mutta meidän neiti oppi tällä reissulla hymyilemään!! Melkoisen suloisen näköinen on... sulattaa mummon ja äidin sydämet ihan täysin. Mies lähti jo sunnuntaina takas kotiin ja on vaan kateellisena kuunnellut ja kuvien välityksellä hymyjä nähnyt. Toivottavasti saa tänä iltana sitten ison hymyn kun päästään kotiin.

Muuta uutta ei tule mieleen... paitsi vähän yrittää jo jokellellakin. :) Viikko sitten oltiin neuvolassa, painoa oli 4615g ja pituutta 55cm, eli hienosti kuulema kasvaa. Ja onhan tuo ihan selvästi isompi kuin syntyessään, vaikkei koskaan mikään pieni ole ollutkaan (oli jäntevä heti syntyessä).

Joululahjat on vielä puolitiessä, mutta eiköhän ensi viikolla ala ideoita tulla ja toteutua. Onhan mulla kaikki päivät aikaa luuhata kaupoissa, tyttö kun nukkuu tosi hyvin aina kauppareissut. Onneksi asutaan keskustassa, niin pääsee nopeesti kotiin tarvittaessa. :)

Keiniksen ja Ibizan uutisia odotellaan, Ibiza nyt tosin sais vielä vähän odotella...

Mulla muuten on flunssa, melko sitkeetä sorttia, muttei onneksi kovin kipeäksi tee oloa. Nyt kuitenkin pakko mennä asioille, kun neiti nukkuu ja isotäti olis hoitamassa.

-Osse ja neiti-P melkein 5vk

Vaikka kieltämättä vähän jännittää autolla ajaminen kun tukkijalkojen lisäksi tänne on ilmaantunut särkevät tönkkökädet. Huoh! Mutta lisää juoruilua sitten klo 14 :D

-miki

36+4

ei mulla muuta, mutta eilen neuvolassa P oli 55cm pitkä ja painoi 4615g. Kasvaa nätisti +1:llä. Vähän väsyttää, kun huutoa pidettiin taas yli yhteen, mutta vastapainoksi nukuttiin yli kuuteen ennen syöntiä. Musta tuntuu, että voisin nukkua vaan... mulla on kurkku kipeä edelleen, ei etene suuntaan eikä toiseen tää flunssa. Toivottavasti nyt ei vaan tartu vauvaan...

Mies yrittää ehdotella, että mentäis johonkin, mutta mä oon vaan väsynyt. Outoa. No, joskus näinkin päin. :)

-Osse ja P melkein 4vk

Sainkin neuvolatädin jo kiinni. Peruttiin se aika ensi keskiviikolta, eli silloin tosiaan mulle käy koko päivä.. Se on mulle varmasti paras päivä, maanantaina yritän lueskella ja tiistaina sen tentin jälkeen (joka alkaa siis JO kahdeksalta) olen aika puhki, mutta sopii nuokin, jos ne muille paremmin aikatauluun istuvat.

Juu, tarvii varmaan kokeilla vielä niitä deetippojakin. Sitten meillä onkin kunnon kokoelma erilaisia d-vitamiineja, kun ne vielä hankin.... :)

Täytyy varmaan ite syödä niitä jostain päästä pois...... Jekovit ei ainakaan houkuttele, oli se niin hirvaatä....

ootteko kokeillu maitohappopakteereja teidän vauvoille, rela tippoja, ja minkä ikäsenä. Nekään ei käynyt ainakaan vielä meidän pojalle, oli sillon noin 1½ kuukautta, aiheuttivat samanlaista kitinää kun d-vitamiinitkin.

" Käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain..." Eli yhdes kooss ollaan edelleen Sitruunan kanssa :)

Äitipolikuulumiset 5.12 (rv 38+2):

RR 107/73

pissa puhdas (JESSSS!)

ctg: vahva, hyvä syke noin 130 luokkaa, hyvät vaihtelut ja muutamia supistuksiakin saatiin käyrälle.

RT edelleen, ei ole laskeutunut

Paikat sormelle auki, cx edelleen 3cm.

uä:ssa painoarvio mittojen mukaan 3000g

Samalla tehtiin synnytystapa-arviotakin, kun en enää mene omalle tk-lääkärille. Lantio vaikutti hyvin tilavalta ja lääkäri sanoi, että ei ongelmia mahtumisen suhteen. Hyvä!

Nyt siis vaan odotellaan, koska Sitrus kyllästyy masuasumiseen ja päättää tulla ulos. Vielä ei mitään kovin tramaattisia merkkejä ole ollut, iltaisin supistelee, mutta aika kesyiltä vaikuttavat. Neuvolaan mennään taas ensi tiistaina.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, meinaa tää kirjoittelu jäädä väkisinkin, kun istuminen ei ole enää mitään kauhean mukavaa (monoa tulee kylkiluihin, jos yhtään yrittää lyyhistyä...) :)

Keinuhepo ja Sitruuna 38+5

Olisiko kellään aikaa tavata ensi viikon ma, ti tai ke päivällä glögien merkeissä vaikka Stokkan kahvilassa tms.?

Oma aikatauluni on sellainen, että maanantaina on vapaata koko päivä, tiistaina on tentti klo 8, sieltä lähden viimeistään klo 11, keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri klo 12.30 enkä tiedä kaunako siellä menee... Eli ma sopis koska vaan, ti miel. heti tossa klo 11 maissa ja ke ei taida sopia - iltapäivällä sitten paremminkin, mutta kun en tiedä aikaa...

Mukava olis teitäkin viimein nähdä, ainakin osaa porukasta! Mikäli nyt huomisesta np-ultrasta on hyviä uutisia. Toki jos muille sopii muut ajat paremmin, niin treffatkaa ihmeessä ilman minua, vielähän tässä ehdin nähdä teitä =) Paikkana toi Stocka on hyvä.

Kuutar rv 12+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat