Vierailija

Kuinka epäpäteviä käytännössä palkataan?

Palkkaisiko/tiedätkö tapausta, että hakijalla olisi tutkinto, mutta puuttuisi pedagogiset opinnot + sen aineen opinnot, jota hakee opettamaan? Entä voisiko tällaista henkilöä ajatella luokanopen pitkäaikaisempaan sijaisuuteen? Opetuskokemusta on useammalta vuodelta.

Kommentit (9)

ilman edes sitä tutkintoa, mistään pedakogisista puhumattakaan. Eikä mitään kkemustakaan mistään. Olin edellisen kevään ylioppilas.

Ihan hyvin se sujui, vaikka ei mulla tietysti hommaan ryhtyessäni ollut mitään kuvaa siitä, mitä olin tekemässä.

Sun mahdollisuutesi epäpätevänä tai pätevänä riippuvat ihan siitä, kuka muu kyseistä sijaisuutta hakee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollessani lastentarhanopettaja. Pääsin kyllä pian sen jälkeen okl:ään sisään ja pätevöidyin 2½ vuoden kuluttua, siitä kun ensimmäisen pestin sain. Samassa koulussa työskentelen edelleen pätevänä tosin jo nykyään.

Pienemmillä paikkakunnilla otettaan helpommin huomioon epäpätevätkin. Jos sulla on kokemusta ja alan opintoja olet varmasti paremmassa asemassa kuin rehtorin tutun tuore ylioppilasnuori. Sit toisissa paikoissa, yleensä isommissa kunnissa, tehdään törkeästi niin, ettei alle vuoden tai ainakaan puolen sijaisuuksia laiteta ollenkaan julkiseen hakuun, vaan annetaan ne tutulle epäpätevälle, jolle tarttee maksaa pienempää palkkaa. t. opettaja, työtön

p.s. jos itse olet hakemassa paikkaa, soita ihmeessä rehtorille ja kysy mahdollisuuksiasi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat