Seuraa 

Ysiviikon lopulla mennään ja kuvaan on ilmestynyt uusi vaiva, jota en ole huomannut raskausoireiden/vaikeuksien listalla. Viime viikolla mulla oli toista kertaa elämässäni migreenikohtaus ja tänään aamupäivällä se tuli uudelleen. Molemmilla kerroilla samalla tavalla. Ensin näkökenttään tulee vaaleita läiskiä joihin ei voi tarkentaa katsettaan ja puolen tunnin kuluttua alkaa hedari, joka pahenee oksetukseksi ja siirtyy silmien takaa koko päähän. Voiko hormooneilla olla osuus vaivan laukeamisesta? Parasetamoli ei paljoa oloa helpottanut, ainoastaan pimeä ja uni. Onko kokemuksia?

Kommentit (2)

Hormoonithan ne ilman muuta ovat syynä migreeniin, jos se sitä sinulla on. Ekassa raskaudessa mulla hävis vaiva kokonaan raskauden ja imetyksen ajaksi, mutta toisella kerralla migreeni vain paheni. Aloitin syksyllä akupunktion, koska lääkkeet eivät poistaneet migreeniä vaan kärsin siitä jopa 3 päivää viikossa. Täsmälääkkeet kyllä olis auttaneet, mutta ovat aika vahvoja, enkä halunnut koko ajan lääkitä itseäni. Raskauden aikanahan ei lääkkeitä myöskään suositella.

Akupunktio on auttanut vaivaan hyvin. Nyt olen raskaana ja jouduin lopettaamaan hoidot vähäksi aikaa, koska akupunktiota ei suositella ensimmäisten kolmen raskauskuukauden aikana. Migreeni on pysynyt poissa ja hoitoja jatkan varovaisesti n. viikoilla 13. Sun tapauksessahan voisit kohta aloittaa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Jos sinulla sattuu olemaan sairausvakuutus, akupunktio korvataan migreenin hoitona jos on lääkärin lähete.

Toivottavasti saat migreenin kuriin.

Mutta ei ole ollut kertaakaan kohtausta pojan syntyman jälkeen (03/05). Mutta nyt on olllut taas jo kolmasti raskautumisen jlkeen.

RV 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat