Vierailija

Minua ei ole kukaan koskaan auttanut läksyissä- ja olen ihan hyvässä ammatissa.

Mutta lapsiani pitää auttaa koko ajan- kertotauluja jo 2-luokkalaisella ja ilman taskulaskinta...

Kommentit (9)

ei siitä varmaan suurta vaivaa ole jos vähän osallistuu lasten koulunkäyntiin. Kerro opettajalle, jos tuntuu että lapsesi ovat jäämässä jälkeen opetuksesta. Kertotaulut ovat pelkkää ulkoa pänttäämistä, ei siinä mitään matemaattisuutta tarvita vaan pehvalihaksia, jotta jaksaa opetella.

Kyllä vanhemmillakin joku osuus on lasten koulumenestyksessä ja läksyjen teossa, ei 2-luokkalaiselta voi vielä odottaa täydellistä vastuunkantoa. Ainakin minun pitää vielä 2-luokkalaiselta kysyä, ootko varmasti tehnyt läksyt ja kyllä se neljäsluokkalainenkin joskus tarttee apua.

Vai meinasitko siis, että nykyään koulu on vaativampaa kuin ennen muinoin?

sanoi, että miten paljon enemmän on nykyään opetettavaa kuin ennen ( on opettanut muakin aikoinaan). Eli tosi koville joutuvat sekä lapset, että opet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos ennen oli hyväksyttävää antaa lapsen pärjätä omillaan jo pienenä koululaisena, selviytyä yksin läksyistä, olla yksinään pitkiä aikoja koulun jälkeen jne, niin tänä päivänä se on vähän toisin. Vanhemmilla on nykyän tapana (ainakin monilla) osallistua enemmän lastensa elämään, enkä tarkoita nyt mitään ylihysteeristä paapomista vaan ihan tavallista lapsen elämään osallistumista ja auttamista.

on ehkä vähän toinen kuin omien vanhempien. Omat vanhempani ovat käyneet vain osittain kansakoulua, joten ei siltä pohjalta paljoa voinut edes auttaa. Itse en muista kaivanneeni vanhempien apua, koska se ei ollut silloin tapana.

Minua kannustettiin, huomasin, että vanhemmat olivat kiinnostuneita minun koulunkäynnistäni ja sitä kautta itsetuntoni vahvistui. Ja koulumenestys parani.

et sina voi lapsesi oppimista jattaa koulun vastuulle!

kylla vanhempien taytyy osallistua lasten kasvatukseen 100%.

itse olisin halunnut etta omat vanhemmat olisivat auttaneet,koska sekin on jo suurta valittamista!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat