Vierailija

on tämä absolutisti-alkoholisti jaottelu? Itse olen absolutisti, mutta minusta se, että juo esim. jouluaterialla viiniä, tekee harvasta alkoholistin. Muualla maailmassa ei viinin juomista aterialla tarvitse mitenkään selitellä eikä siitä käydä millään palstalla tällaista tappelua. Ranskassa esim. jouluaterialla juodaan shamppanjaa läpi koko aterian, eikä kukaan pidä sitä yhtään kummallisena. Itse en siis juo jouluaterialla, mutta se että joku juo, ei ole minulta pois. Harvassa perheessä oikeasti vedetään perseet jouluna.

Kyllä me ollaan vielä metsäläisiä monessa suhteessa...

Kommentit (3)

kun kansalaiset melkein peloteltiin hengiltä alkoholin haitoista. Siitä on tehty ihan älytön tabu, ja siksipä ihmiset jopa rikkovat tabua ja kittaavat viinaa minkä ennättävät tai sitten moralisoivat pientäkin lasillista.

Ja kumminkin valtaosa on ihan kohtuukäyttäjiä. Mulle viini on juhlaruokien ruokajuoma ja maataloustuote siinä missä vaikka maitokin, ei mikään tapa sekoittaa päätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alkoholismi ei lakkaa ilmiönä olemasta, vaikka siitä ei puhuta. Ei Suomenkaan meininki ihan tervettä ole, mutta kuvastaa ehkä sitä, että " viini on viisasten juoma" . Todellakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat