Seuraa 

Heissan!

Loytyyko taalta ketaan, joka opiskelee kotiaitiyden ohella? Olen ajatellut menna jatkamaan opiskeluja yliopistoon ja mietin, ottaako taysipaivainen rupeama (= kaksi vuotta) vasta vauvan ollessa vahan vanhempi vai samantien osapaivaopintoina (=nelja vuotta).

Haluaisin palata takaisin tyoelamaan 3-5 vuoden kuluttua, mutta haluamiini tyotehtaviin tarvitaan lisaopintoja. Vanhempi muksu on nyt 2-vuotias ja vauva tulollaan. Ei ihan helppo yhtalo.

Eli miten olette parjanneet taaperon ja vauvan kanssa opinnoissa? Mihin aikaan paivasta opiskelette? Millaisia tuntimaaria viikossa?

Odotan innolla vastauksia!

Kommentit (1)

Nuorin on nyt vajaa 2v, seuraavat 5v,8v ja 9½v. Aloitin opiskelut yliopistossa jo syksyllä 2004 eli nuorin ilmoitteli silloin vasta tulostaan. Aluksi opiskelin vielä työn ohessa,mutta jäin siis pian äitiylomalle. Etenin opinnoissa hitaasti, mutta varmasti ja sain kandin tutkinnon valmiiksi keväällä 2006. Olin tosin suorittanut opintoja aika paljon avoimessa yliopistossa jo ennakkoon. Nyt siis olen jo töissä ja samalla puurran maisteriopintojen kanssa. Tarkoitus on valmistua 2008. Itse olen kokenut opiskeluajan rikkautena ja piristävänä tämän arjenpyörityksen keskellä. Päivääkään en vaihtaisi pois. Vaikka opintopisteitä on jo reippaasti yli 300, koko ajan vain tekisi mieli uusia sivuaineita haalia eri tiedekunnista, olen varmaan tällainen ikuinen opiskelija.

Tentteihin lukeminen ja kirjalliset työt ajoittuvat usein iltaan kun lapset jo nukkuvat. Viikonloppuisin usein käytän nuorimman päiväuniajan hyödykseni, mutta kaikki on aina jotenkin järjestynyt. Organisointikykyähän tämä ehkä vaatii :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat