Vierailija

Minkälaisia leikkejä jaksatte leikkiä? Paljon leikitte päivittäin? Otatteko käyttöön videot / dvd...

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensinnäkään ei ole pakko leikkiä lapsen kanssa ollakseen hyvä äiti. Toisekseen, jos haluat, voit myös oppia leikkimään hänen kanssaan.

Itselläni oli esikoisen kanssa alkuvaikeuksia leikkimisessä, kaikki leikit tuntuivat väkinäisiltä. Lapsena en koskaan muista leikkineeni leluilla tai nukeilla, vaan sisarusten kanssa enimmäkseen ulkoleikkejä, en kai ollut tottunut leikkimään.

Päätin, että vietän esikoisen kanssa mahdollisimman paljon aikaa kaikenlaista kivaa yhdessä tehden, siis sellaisia asioita, mitä tykkään ja osaan tehdä itsekin. Käytiin metsäretkillä, ihmeteltiin luontoa, kaupungilla kaupoissa, kerroin paljon asioista ja kommentoin ja selitin maailmaa, kotona leivottiin ja muovailtiin ja tehtiin kaikenlaista kotihommaa, annoin naulata ja ruuvata kun jotain piti korjata jne, käytiin näyttelyissä jne. Sain näin lähennettyä suhdetta lapseen (joka oli hylkinyt mua aika voimakkaasti, halusi vain leikkiä isänsä kanssa), ja sitten pikkuhiljaa alettiin leikkiäkin. Kirjoilla aloitimme, se tuntui luontevimmalta, ja nykyään leikitään jo lähes mitä tahansa. Vaikka edelleen isä on paras leikittäjä ;-)

... jos ideat loppuu, niin ulkoilua vaan ja paljon.

Sisällä:

- puupalikat

- dublolegot

- autorata

- briopuujunanrata

- potkuauto

- brio tms työntökärry

- piirtäminen liiduilla

- vesivärimaalaus

- muovailuvaha

- saksilla leikataan paperia

- leipominen...

- kirjojen lukeminen

---

videot vasta sadepäivänä...

Ap- minunkin lapseni leikkii, rakentelee yksin- äitinä seuraan ja autan tarvittaessa.

Askartelupuolessa sen sijaan aikuisen on oltava koko ajan mukana ja se on KIVAA!

Nakitan kolmesta isoveljestä jonkun vuorollaan leikittämään. Jos olen itse pienimmän kanssa, ripustetaan pyykkiä, siivotaan, sovitellaan vaatteita ja kammataan tukkaa. No joskus voin jonkun kirjan lukea ja houkuttelen likkaa ajamaan pikkuautoilla selkääni pitkin. se on niin kivaa hierontaa ;)

leikitään nukeilla, rakennellaan palikoilla, keitetään teetä ja leikitään teekutsuja, laitetaan leikkiruokaa, tehdään hiekkakakkuja, juostaan hippaa, tehdään kuperkeikkoja ja tanssitaan jne.

Lapsi leikkii ihan koko päivän, osan aikaa isosiskonsa kanssa kahden.

mulle tulisi burn out jos mä tekisin tuollaista lasten kanssa.

Yhdenkään kanssa en oo leikkinyt, kotitöitä on tehty ja isompana sitten harjoiteltu lukemaan, laskemaan jne.

kakkonen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat