Vierailija

Etsin kohtalotovereita. Onko kaikissa paikoissa niin, että lääkäri sanelee kaiken?

Kommentit (15)

Itselläni ei ole kokemusta yksityispuolelta kuin potilaana. Olen ollut juuri siinä uskossa, että sh:n viihtyvyys (hyvät työajat, työnantajan koulutusmyönteisyys jne.)työssä on paljon parempi yksityisellä kuin kunnallisella puolella. Itse työskentelen sh sairaalan osastolla, 3-vuorotyötä. Olen ajatellut, että ratkaisu löytyisi yksityiseltä ja nyt en enää ajattelekaan niin. Jospa se kadonnut oma työmotivaatio alkaisi löytyä, kun töihin meno edessä.

Koen vastuun suurena, ei ole lääkäriä jolta kysyä neuvoa. Itse on kokemuksen ja tietojen pohjalta mietittävä miten toimin. Tarvitseeko potilas lääkärin apua? Mistä oireilu voi johtua? Y. Meillä mm. tajuttomuuteen johtavia TIA kohtauksia ym.

Aikaisemmin sairaalamaailmassa työskennellessäni en tajunnutkaan kuinka helppoa se oli, kun apu oli melkein vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaiken sanelee raha. Välttämättömyyksiäkään ei aina hankita koska ne maksaa ja omistajat haluaa tietysti hyvät tuotot. Joissakin asioissa mielestäni ihan potilasturvallisuus vaarantuu, viittaan tällä esim. siivouksen tasoon ja välinehulltoon.

Lääkärit ovat usein tosi ärsyttäviä, valittavat kaikesta mahdollisesta, potilaista yms. Kiva niitä on kuunnella kun tietää että toinen tienaa varmaan kymmenen kertaa enemmän ja silti saat olla kaatopaikkana jolle voi valittaa joka asiasta.

Meltä odotetaan myös valkoisten valheiden kertomista asiakaspalvelussa, välillähän lääkäri ilmoittaa viime tipassa että en tule nyt pitämään ylihuomenna vastaanottoa vaan lähden risteilylle. Sitten pitää soitella kymmenille ihmisille ja kuunnella ihmisten valitukset yms.

Toiset lääkärit ovat jatkuvasti myöhässä. Eihän asiakkaat lääkärille valita asiasta vaan hoitajille.

Huvittaa kun kunallisella puolella työssä olevat sairaanhoitajat tuntuvat monet kuvittelevan että yksityisellä on jotenkin helpompaa. Kiire on kova myös yksityisellä ja palkka jopa hivenen pienempi kuin julkisella puolella. Plussana on tietysti se että joulut yms. ovat vapaita eikä yövuoroja ole.

Siinä näin alkajaisiksi!

Raha ratkaisee kaiken. Lääkärit haluaa yleensä heti palvelua, jos siihen on tarvetta. Luulin, et palkka ois ollu korkeempi, mut huonompi on. Työaikoja kytätään, kaikki on hirveen tarkkaa jne.

Oiskohan jollain todella jotain positiivista kerrottavaa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat