Vierailija

Olen tähän saakka luullut, että alle hintavarauksen tuotetta ei ole pakko lunastaa.

Nyt sitten törmäsin tapaukseen, jossa myyjä ei olisi millään suostunut perumaan kauppoja. Hintavaraus ei ollut ylittynyt, mutta hän olisi myynyt tarjoamallani hinnalla.

Kaiken lisäksi hän syytti minua valehtelusta ja " hupihuutamisesta" , vaikka perumiseen oli mielestäni pätevä syykin.

Mun mielestä tuossa ei ole nokan koputtamista, säännöt on säännöt. Kai?

Kommentit (15)

Juu, siis olisinhan minä sen ostanut, JOS myyjä ei olisi suostunut kaupan perumiseen. Mutta kun tämä kimmastui siitä niin satasella, että kehtasin edes moista kysellä!

Missään nimessä en siis sanonut suoraan peruvani.

Kummallista väkeä. :(

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kysyin nimenomaan kauppojen purkamista, JOS se hänelle sopisi. Olisin siis lunastanut huutoni, vaikka tuote olisi jäänyt käyttämättä hyvästä syystä. Mutta tämä alkaa nakella niskojaan ja kiukutella.

Lopulta sanoin, että anna tilinumero, maksan rahat vaikken tuotetta saakaan, mutta sekään ei kelvannut ruovalle.

Mutta niinhän se on kaikissa kaupoissa: samat säännöt molemmille. Tämän opin purjevenekaupassa: jos kauppakirjaan laitetaan, että ostaja maksaa korkoa, jos maksu viivästyy, niin samallalailla laitettiin, että sakkoa maksaa myyjä, jos luovutus viivästyy.

" Tarjousten tekeminen on aina sitovaa - siksi niiden kanssa tulee olla tarkkana. Kun käyttäjä on tehnyt tarjouksensa, sitä ei enää voi perua, vaan se on voimassa kunnes joku tekee sitä korkeamman tarjouksen. Siten tarjouksen tekemiseen kuuluu samalla sitoumus ostaa tuote huutokauppa-ajan päätyttyä tarjoamallaan hinnalla, mikäli tarjous on siinäkin vaiheessa korkein. Kuitenkin mikäli hintavarausta ei ole ylitetty ei myöskään tarjouksen tekijällä ole velvollisuutta tuotteen ostamiseen."

Viimeisessä lauseessahan se sanotaan ihan selvästi.

mitä laittaa HV:n jos kuitenkin haluaa myydä alle? En ymmärrä. Itse käytän HV:tä vain jos en todellakaan halua luopua alle sen hinnan. Ihme porukkaa

Olen tehnyt kauppaan jo vuodesta 2003, eikä koskaan ole ollut ongelmia kenenkään kanssa.

Sitten tälläinen munapää tulee ja " pilaa" kaiken. Sanoi, että mitäs järkeä siinä on jos alle hv:n voi perua huutonsa.

Pah!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat