Vierailija

Myin tuossa about puoltoista kuukautta sitten yhden lautapelin netin (osto- ja myyntipalstan, Suomi24 torin) kautta. Huomasin, että pari tyyppiä etsi just tuota peliä ja tarjosin sitä heille. Kyseessä on sellainen peli, jota ei enää valmisteta ja joka on keräilijöiden suosiossa.

Sanoin noille henkilöille, että pari muutakin henkilöä on kiinnostunut tuosta pelistä, joka oli ainoastaan avattu, mutta sitä ei oltu koskaan pelattu. Yksi tyyppi halusi tuon niin kovasti, että tarjosi siitä 80 euroa posteineen. Mikäs siinä, tehtiin kaupat, vaikka olisin tyytynyt 30 euron hintaankin.

Sain rahat ja postitin pelin. Meni pari päivää ja ostajalta tuli viestiä, että pelistä puuttuu yksi osa. Mikä on mahdotonta, tarkistin pelin ennen lähetystä ja kaikki osat olivat tallella, kyseessä ei ole mukamas mikään pelinappula vaan pelikortti, joka on kateissa ja juuri nuo kortit tarkistin ennen lähetystä.

En kyllä uskonut ostajaa, mutta sanoin hänelle, että tuolla on yksi varaosien myyjä, jolla voisi olla tuo " puuttuva" osa, ostajalle ei kelvannut vaan hän sanoi, ettei hän suostu ottamaan itse tuohon tyyppiin yhteyttä jne. Tarjouduin sitten itse ottamaan tuohon myyjään yhteyttä. Ostaja sanoi lähtevänsä kahden viikon lomalle ja palaavansa sitten asiaan.

Tuo varaosien myyjä lupasi etsiä tuon varaosan ja lupasin maksaa siitä 10 euroa, mikä on kyllä törky hinta, mutta tuo ei suostunut myymään halvemmalla. Ja sanoin tuon myös tuolle ostajalle, ennen kuin hän lähti lomalle ja lupasin palata asiaan, kun hän palaa lomalta ja kun tuo myyjä on ottanut yhteyttä.

Ostaja laittoi pari viestiä lomansa aikana ja vastasin hänelle, että odotan edelleenkin tuon varaosa myyjän vastausta.

Olin tuossa kaksi viikkoa kipeänä ja myös lapsi oli kipeänä, lapsi oli vatsataudissa ja itse olin pahassa keuhkoputkentulehduksessa, joten en päässyt nettiin ollenkaan (lapsi oli myös viikon tiputuksessa, oksennettuaan ja ripuloituaan ensin melkein viikon) ja olen lapsen kanssa kahden kotona, mies on neljän kuukauden ulkomailla työharjoittelussa opiskelujen takia (mies päätti vaihtaa alaa tuossa kaksi vuotta sitten) ja hän tulee kahden viikon päästä kotiin.

Tänä aikana ostajalta oli tullut kaksi viestiä, joista toinen on erittäin uhkaava. Siinä hän uhkaa tulla tänne meille ja keskustella henk. koht. ja ottavansa rahat takaisin ja jos en vastaa hänelle kahden viikon kuluessa, niin hän tekee sen yhden asian, minkä hän voi tehdä (uhkailee siis poliisilla). Vastasin hänelle, että ollaan oltu lapsen kanssa kipeinä ja en todellakaan suostu palautukseen, koska vaistoni kieltää sen ja vaistoni on aina ollut oikeassa (pari kertaa joutunut melkein huijatuksi huutiksessa, onneksi vaistoni kielsi maksamasta). Ja entäs sitten, jos en saakkaan peliä takaisin, mutta hän saa rahat? Ja ihan varmasti ostaja tuli katumapäälle.

Sanoin myöskin, että tuo 80 euroa on tässä kuussa iso raha, noiden lääke- ja lääkärilaskujen takia, kävin itse yksityisellä ja kolmen kuukauden sähkölaskun jälkeen ja jouluakin pitäisi järjestää. Ja sanoinkin, että jos tuolla varaosa myyjällä ei ole tuota korttia, niin maksan tuon 80 euroa takaisin tammikuussa.

Eli voiko ostaja tehdä tästä rikosilmoituksen?

Kommentit (1)

Siis tollaiset kaupat on kahden ihmisen välisiä sopimuksia, ei oo olemassa mitään automaattisia palautusoikeuksia. Ainoa epämääräinen asia on tuo puuttuva kortti, jolloin on sun sana ostajan sanaa vastaan. Ite en palauttaisi rahoja jos olisin varma että kaikki osat ovat olleet tallella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat