Vierailija

Siis vaikka pipareita tms.

Sivut

Kommentit (85)

solutistit. Muutama lasillinen viiniä on ERITTÄIN TERVEELLISTÄ! Tästä on tehty paljon tutkimuksia.

Vierailija:

Lainaus:

Entä jos sen pullon poisheittämiseen on sivistyneempi kuin kukaan sen juoja?

Jos päässä on sen verran järkeä ettei näe tähdelliseksi juoda moista tököttiä? Alkoholia en pidä ravitsevana, joten puhutaanko ruoasta ja juomasta ravintona erikseen? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaupoissa on nyt niitä pienempiä juustolahjarasioita joissa on esim 3 eri juustoa pienoismuodossa. Se ja sit viinipullo ois mun mielsestä ihana lahja.

Kai teillä siellä koulussa on muitakin töissä kuin sinä?

Minäkään en juo viiniä mutta säästän saamani pullot ja vien tuliaisiksi kun menen vaikkapa kaverille iltaa istumaan. Lähinnä tuollainen viemäriinkaatamiskiukuttelu kuulostaa keskenkasvuiselle snobismille.

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole lähimaillakaan ketään, kenelle antaa, enkä viitsisi niitten takia lähteä monen sadan kilometrin päähän. Naapureitten oviakaan ei viitsi alkaa kolkutella ja kysyä, että otatko juustoa tai viiniä. Eivät ole niin hyviä tuttuja. Viini menisi viemäriin ja juustot kompostiin. Juustot hyvällä tuurilla kelpaisivat miehelle.

25

ja jos oppilas ei anna mitään, en ajattele siitä yhtään mitään sen kummempaa. Kaikilla vanhemmilla kun ei ole aikaa, voimia, rahaa tai edes halua ostaa lahjaa, ei se ainakaan suhtautumiseeni oppilaaseen vaikuta. Lapsen itse tekemä joulukortti ilahduttaa aina. 50

Valitettavasti harva oppilas tuo yläkoulun opeille mitään. Opettajien lahjominen ei ilmeisesti oikein lisää katu-uskottavuutta!

Omat lapset vievät yleensä hoitajille ja opettajille suklaata tai karkkia.

Vierailija:

Lainaus:

Joku makukahvi tahi vastaava on asia erikseen.

Meillä ainakin kaikki maustekahvit yms. niinkutsutut joulukahvit jäävät juomatta tai niistä keitetään vain jos tavallinen kahvi sattuu loppumaan :)

Jos juusto ja viiniä haluaa antaa, niin varmin valinta olisi hyvä sinihomejuusto (joo, ei siitäkään kaikki tykkää) ja todella makea jälkiruokavalkkari. Yhdistelmä on aivan uskomattoman upea.

Tosin tulee sille hintaakin... Me ollaan yleensä annettu jotain lapsen itsensä tekemää pientä. Ja kun nykyään itsekin olen lastenhoitaja, niin kyllä ne lasten itse tekemän jutut on niitä parhaita.

Meidän lasten päiväkotiryhmissä tai luokissa tuntuisi mahdottomalta. Useita vanhempia en ole koskaan tavannut, eikä meillä ole mitään sellaista paikkaa tai aikaa, missä koskaan yhtäaikaa kohdattaisiin. Miten oikein pitäisi homma hoitaa, jonkun urkkia yli 30 oppilaan vanhempien puhelinnumerot ja soittaa jokainen läpi vai miten ?

Mikä tahansa vähänkin kauemmin säilyvä on kiva. Kahvit, teet, keksit, suklaat voi aina laittaa itse vieraille -> säästyy vaivaa = hyvä lahja.

koska ollenkaan kaikki eivät sitä juo, kuka mistäkin syystä. Samoin juustot ja punaviini lentäisivät tältä opettajalta saman tien jätteisiin. Eipä sillä, ei yläkoulun opettajalle juuri koskaan mitään tuodakaan. :)

Minä kyllä ilahdun lahjasta kuin lahjasta, niin pienestä kuin vähän suuremmastakin. Suurieleisestä nolostun ;-) Enkä ihmettele, jos joku ei korttia/lahjaa tuokaan.

Tosiasia vain on, että esim. koriste-esineitä ei taloon paljoa mahdu ja siksi " kuluva" lahja on armeliain :-)

Lahjominen on kyllä vaikeaa, kun yksi ei pidä kahvista tai jostain muusta tai ope on kukille allerginen. Ei sitä pidä liikaa säikähtää, ajatus on tärkein!

Jouluiloa kaikille!

Ap

söisitkö itse nenää todistetusti kaivelevan naapurin lapsen tms. varmastikin kauniilla ajatuksella tekemän leivonnaisen?

Etenkin jos olet todennut kodin hygieniatason heikoksi (poltetaan sisällä, kuljetaan likaisissa vaatteissa, kissat kävelevät pitkin pöytiä)?

Minä opettajana olen ottanut tietysti ilolla ja kiitollisuudella vastaan itse leivotut lahjat, mutta valitettavasti en uskalla niitä yleensä syödä. Moni kaunis piparkakku on tosin ollut joulunajan koristeena, mutta roskiin olen ne sitten laittanut.

Itse ottaisin mieluiten lahjaksi juuri kukkia (ruukussa!) ja suklaata tai muuta joulukarkkia. Juustot ja viini olisivat aivan mahtava lahja, mutta tämän seudun kulttuurin tuntien en voisi moista kuvitellakaan.

Omat lapseni ovat vieneet hoitotädeilleen ja opettajilleen Pentikin lautasliinoja + jonkin pienen neutraalin kuusenkoristeen tms., ja niistä ilahtunut itsekin.

Jokaikisestä lahjasta olen aina ollut iloinen ja kiitollinen, sillä varsinkin omien lasten myötä tiedän, miten tärkeä henkilö ope heille on, ja miten " sydän kämmenellä" oppilaat lahjojansa opettajilleen tuovat!

t. Äitiyslomalla oleva ope, jonka entiset oppilaat aikovat kuulemma kaapata kevään luokkaretkelle mukaan : )

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat