Vierailija

uskoontulo varmasti siais turvallisen tunteen tms elämään. muttenvain usko vaikka kuinka yritän, en usko millään että kuolemanjälkeen on enää mitään



olen kysellyt pyhäähenkeä ja lukenut raamattua muttei ne auta, en vain saa uskoa

Sivut

Kommentit (24)

ei nuo rukoukset ole auttaneet.



eikä minulla ole uskoa, en vain pysty uskomaan että tuolla on mitään, uskon tieteeseen en luomiskertomukseen, en usko myöskään että raamatun tarinat ovat tosia, vaan suurimmaksi osaksi kuvitelmaa ja provokaatiota ja yritystä saada ihmiset uskomaan jotakin jonkun maallisen asian vuoksi, jonkun maallisen ihmisen hyväksi. en usko jeesukseen koska se vaan on niin utopistinen tarina, suoraan sanoen ihan huuhaata. on niin paljon eri uskontoja, miksi tämä olisi se oikea?



en siis usko ollenkaan. uskon että kun kuollaan, niin se oli siinä ja mitään ei enää sen jälkeen ole. tulee aina vaan uudet sukupolvetkuten kasveissa ja eläimissäkin, en usko että joakinen kuollut ititkka siirtyy taivaalliseen elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla


Siis ihan jokainen meistä, niin ateisti, kristitty, buddhisti tai kuka tahansa Maija Meikäläinen, jopa Äiti Teresa. Sellaista ihmistä ei olekaan kuka ei pahaa tekisi. Mutta jos jatkuvasti tekee tieten tahtoen jotain tosi väärää, voi olla, että Pyhää Henkeä on vaikea saada. En osaa selittää sen tarkemmin.



Tekstistäsi saa käsityksen että todellakin pidät kristinuskoa huuhaana, kuitenkin aloituksessasi uskot, että sillä saa turvallisen olon vai miten sen kuvailitkaan. Mainitsin myös Pyhän Hengen. Luulenpa siis, että sisimmissäsi uskot näihin asioihin jollain tapaa mutta jokin sinussa taistelee asiaa vastaan.



Parempi olla kuuma tai kylmä, kuin olisi haalea, kuten Raamatussa sanotaan. Mullakaan ei ollut mitään kokemusta pitkään aikaan, vaikka halusin uskoa. Oli tosi heikko usko. Mä jatkoin kuitenkin rukousta ja pyrin elämään Jeesuksen sanoman mukaan. Rakastamaan lähimmäistä ja välttämällä syntiä. Se ei antanu kuitenkaan mitään. kerran sit mä täytyin pyhällä hengellä ja puhuin vierailla kielillä. Minä, joka aina skeptinen kaikelle ja en ole koskaan kokenu mitään ns. yliluonnollista. Siitä lähtien olen kokenut Jumalan eri lailla läheisenä. Mulla ei ole epäilystä enää olemassaolosta. Älä anna periksi. Jumala näkee sun taistelun ja luovuta pinnistely. Luovuta elämä hänelle oikeasti. Pyydä esirukousta.

Rukoilen puolestasi, mutta suosittelen, että etsit myös käsiisi elävässä uskossa olevan ihmisen. Pyydä esirukousta ja syntienanteeksiantoa. tottakai Paha taistelee sinusta, kun olen etsivällä tiellä. Vaikka ei tunnu miltään, olet Jumalalle rakas lapsi. Hän on meidän Isä. Uskoa ei löydy järkeilyllä. Toisaalta nyt uskossa kaikki on loksahtanut kohdalleen. Miksi evoluutio ei esim. jatku. Miksi on kaikki eläilajit ja apinat ei jatka kehitystään ihmisiksi. Olen lukenut paljon evoluutioteoriasta ja sen puutteista. Ruotsissa meinattiin juuri poistaa se koulusta tämän takia, mutta se päätettiin kuitenkin jättää koulukirjoihin muun teorian puutteessa.

n voin melkein sille aueta mutta samalla lyön lukot päälle ja lasiseinä kalahtaa takaisin eteen. elikkä järkeilen kai liikaa =P ja jos joku oinein tuputtaa luulen että voin innostua ja jopa kuvitella uskovani mutten usko että se on oikeaa uskomista van tahtomista uskoa.



kun rukoilen jumalaa ja pyhäähenkeä , voin aivan selvästi huomata kuinka ihankuin puolet minusta nauraa sisälläni omaa järjetöntä toimintaani ja sanoo että come on, ei tuolla mihinkään pääse.



minä tunnen kuitenkin vahvasti pahan läsnäolon jatkuvasti elämässäni ja minusta tuntuu kuin pahuus keskusteli kanssani , mutta hyvään ei minulla ole kontaktia, tai se ei ainakaan vastaa minun puheluuni



voiko olla että joku paha pitää minusta kiinni, tunnen että minussa on kaksi puolta, tämä " paha" ei oleminulle kuitenkaan paha vaan mukava, hauska ja nauraa paljon. tosin pitää pilkkanaan kaikkea mikä edustaa jotain muuta. en osaa kuvailla enempää. taidan siis uskoa että on olemassa pahoja henkiä ainoastaan

Oletko miettinyt syyta uskonnottomuuteesi? Ehka syy siina ettei kristinusko ole se oikea uskonto (ainakaan sinulle..). Tutustu avoimin mielin muihin uskontoihin, jospa loytaisit sen, mihin voit uskoa...

usko on Jumalan lahja. Hän antaa sen omalla ajallaan sinulle, sinun omilla pinnistelyilläsi ei ole merkitystä. Jumala kantaa ja johdattaa meitä, välillä usko tuntuu vahvalta, välillä sitä ei tunnu olevan ollenkaan. Luota siihen, että sinua johdatetaan. Yksi on välimies ja hän on Jeesus Kristus. Siunausta sinulle etsijän tielläsi!

Lopeta nyt se pinnisteleminen ja anna Jumalan tehdä työnsä rauhassa. Avaa sydämesi ja anna Hänen täyttää se uskolla. Ihminen ei ole niin hyvä, että voisi itse omin keinoin alkaa uskoa. Uskon antaa Jumala, ihminen voi vain vastaanottaa sen. Lopeta pohtimiset ja jahkumiset ja ota vastaan se, mitä annetaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat