Seuraa 

Ai että hymyilyttää :)

Kyselin teiltä aiemmin vinkkejä siivouspalvelun käyttämiselle: mitä pitäisi huomioida, hyviä firmoja jne. Yksi nimeltä mainittu firma sai muistaakseni neljältä vastaajalta kommentin, että työn jälki on mitä sattuu - ja milloin sattuu, joten peruin tapaamisen heidän kanssaan. Toisesta firmasta oltiin valmiita tulemaan heti seuraavalla viikolla jo tekemään siivous. Kolmas firma on nyt siirtänyt tätä " alkukeskustelua" kahteen otteeseen. Tein siis sopimuksen tämän kakkosfirman kanssa, eli meillä alkaa käydä siivooja noin joka toinen viikko.

Eka kerta ;) oli aikas jänskättävä. Olin listannut paperille ylös huoneittain, mitä pitää tehdä. Samoin olin tehnyt jatkotyölistan " jos aikaa jää, niin..." Siivous kesti kolme tuntia, joka tässä meidän pienehkössä mutta tupaten täynnä kamaa olevassa huushollissamme hyvinkin hurahtaa perussiivoukseen: imurointi, kosteapyyhintä, tasojen pyyhintä, pahimmat tahrat ovista pois jne. Siivooja oli nuori tyttö, mutta osasi asiansa ihan hyvin. En juurikaan löytänyt moittimista työn jäljestä.

Siivoojan päästäminen omaan kotiinkaan ei tuntunut pahalta, olimmehan raivanneet kamat siltä sun täältä paikoilleen, että siivoaminen sujuu joutuistasti (se muuten onkin yksi tämän projektin antoisimmista puolista!). Oli myös ihanaa tulla kerrankin kokonaan puhtaaseen, tuoksuvaan kotiin! Oma siivous tuppaa olemaan sellaista, että kamat jäävät rätkälleen ja siivous kattaa ehkä kaksi huonetta kerrallaan, eli aina jossain on törkyistä.

Jälkeenpäin iski vain kummasti morkkis, että täällä sitä vaan pikkurouwa makoilee sohvalla, kun ei uskalla ryhtyä paikkoja sotkemaan siivoojan jäljiltä ja pyörittelee peukaloitaan. Ihme luterilainen etiikkamorkkis pääsi valloilleen! (Onneksi se on jo ohi.) Ehkä juuri sen takia olen itsekin panostanut nyt aiempaa enemmän siivoamiseen ja imuroinut joka päivä eteisen ja keittiön vähintään kertaalleen (hulluksiko olen tullut?) ja laittanut tavaroita vimman vallassa paikoilleen. Ompelukoneitakaan en ole vielä kaivanut komerosta takaisin, ettei vaan sotkut leviä... Jotenkin tuli sellainen epämääräisen epämiellyttävä olo, että tällainen autuus pitää jotenkin ansaita. Kummallista. Palkkahan siitä maksetaan ja palvelua käytetään tasan niin kauan kuin siihen tuntuu olevan varaa.

Kiitos kaikille aiemman kyselyni kommentoijille! Tähänkin saa vastata, jos tuli jotain mieleen.

Ensikokemuksen perusteella koukkuu jäänyt

Kolli + 3 tenavaa ja sotkeva ukko

Kommentit (15)

kokelin kanssa kolmea eri siivouspalvelua

Hinta ja työn laatu vaihteli:-)

meillä oli myös sellainen jossa loppuviikko kalliimpaa ja jos piti vielä sopia klo aika niin 2e tunnille lisää.

Nyt meillä maksaa 21e, meillä 93neliöö ja aikaa menee 4h, välillä yksi siivooja toisinaan 2.

harvoin olen ollut kotona kun siivooja,lasten kanssa puistossa tai sitten lapset hoidossa ja äidillä ihan omaa aikaa :-)

Siivooja kyllä auttaa, molemmat vanhemmat teemme kolmivuoro työtä.

seuraavaksi tulee siivooja 21.12

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä kovasti haaveilen että palkkaisin siivoojan, mulla on kolme lasta, mies reissuhommissa eikä aikaa jää siivoiluun. Mutta... Olen niin saamaton! miten ihan käytännössä se kototalousvähennys tehdään? Paljonko on tuntitaksa?

Moi!

Laitain vielä alkuperäisen kyselyni osoitteen tähän. Sieltä voipi lukea, mitä vinkkejä olen aiemmin saanut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8855103&p=1&tmode=1&smode=...

Pakko ei siis ole " evakoitua" siivouksen ajaksi. Itsestäni se on vain miellyttävämpää kuin pyöriä täällä " pikkurouwana" siivoojan tiellä. Meidän firmassa siivouksen voi peruuttaa vaikka samana päivänä lapsen sairastumisen (esim. vatsatauti) takia ilman " sakkomaksua" tms. Eivät kuulemma halua niitä pöpöjä itseensä ;)

t. Kolli

Tarkoitan käytännössä sitä, että pitääkö itse lähteä koko remmi jonnekin pakoon siivouksen ajaksi vai lepäilenkö vain laadukkaasti lasten kanssa siinä vieressä samalla kun " vieras" rehkii meillä hommia?

Minulle (meille) on jotenkin vieras ajatus että joku tuntematon ihminen häärää meidän kotona sekä kotitoimistossamme yksikseen tuntitolkulla.

Hän tulee yleensä klo 9, jolloin ollaan just lähdössä kerhoilemaan ja me palaamme kotiin klo 12, jolloin siivoojallla on vielä tunti aikaa siiivota, hän yleensä häärii makuuuhuoneissa ja me olllaan olohuoneessa toisessa kerroksessa. Saa näin työrauhan.

Joskus olllaan oltu koko ajan himassa, silloin vaan sujuvasti ollaan alakerrassa kun siiivooja on yläkerrassa ja niin päin pois.

Itsekin laitoin 9 firmaan kyselyn sähköpostitse ja vain 4 on vastannut. Olen sitten ajatellu, että jos ei raha kelpaa, niin perään en ala soittelemaan. Mitä sekin kertoo firmasta, joka ei viitsi edes vastata. Ei kaiketi paljoa bisneksen teko kiinnosta... kiinnostaako siivoaminenkaan?

Asunto on reilu 100 neliöö ja siivoukseen menee 4h 25 euroa/h. Veroilmoitukseen liitetään tiedot maksuista, takaisin ssaaddan 60%, oma vastuu 100 euroa.

Inhoan siivoomista, mutta siivoan päivittäin, etten vaan sotke siivoojan siiivouksia. Samanlainen olo kuin ap:llä.

ja tunnen siitä hieman huonoa omaatuntoa koska oon kuiteski kotona hoitovapaalla... Mut en oo suursiivoustyyppiä, imuroin kyllä melkein joka toinen päivä mut en tykkää viedä mattoja ulos ja pyyhkiä lattioita enkä pölyjä (kuin äärim. hätätilassa). Maksaa 20e/h, asutaan pienellä paikkakunnalla Savossa. Oon tyytyväinen ja käytän jatkossakin (toinen muksu tulossa), ehkä vähän harvemmin tosin ku hoitovapaalla raha on tiukassa (ennen kävi joka toka vko, kerran kuussa riittäis suurempi siivous jos välillä vähän pölyjä pyyhkisin ite).

ja ne joita et sitten halunnutkaan käyttää, jos ne ovat pääkaupunkiseudulla toimivia. Itselläni juuri valintaprosessi samasta asiasta menossa.

meillä käy tuon paljon parjatun firman siivoojat ja olisikin halukas vaihtamaan, mutta kun muista firmoista ei saa yhteydenottoja. olen laittanut pyyntöjä netin kautta, sähköpostilla, soittanut...ei tulosta. kiirettä tuntuu olevan täällä pääkaupunkiseudulla.

Nyt vielä lisää hyviä ja huonoja kokemuksia pääkaupunkiseudulla toimivista firmoista ihan firman nimellä. Itsekin olin aikonut teettää arvion tuolla Lekator-firmalla, mutta monien negatiivisten kommennttien vuoksi taidan jättää välistä...

ja sovittiin tapaamisaikoja. Tosin en pyytänytkään yhteydenottoa kuin noista kolmesta tässä vaiheessa.

Nyt meillä vihdoin kävi sieltä Kotiringistä rouva juttelemassa (olin autuaasti unohtanut ja kaikki kamat oli levällään vuoteista lähtien... arvatkaa nolottiko...). Siellä sopimus tehdään heti toistaiseksi voimassaolevaksi. Irtisanomisaika on seuraavan kalenterikuukauden loppuun (!). Palvelu on kalliimpaa ja huonompaa. Meille tulisi kuukaudessa vähintään 40 e lisäkustannuksia. Lisäksi kuukauden toisella siivouskerralla he eivät edes pyyhkisi lattioita kostealla (!). Tarkkaa vakituista siivoamisaikaa ei voi lyödä lukkoon, vaan he tulevat edellisessä kuussa ilmoittamanaan aikana (!). Lisäksi he tekevät vain tiettyjä töitä, muista veloitetaan aina erikseen (esim. ikkunanpesut). Että näin. On siirretty franchising-kuluja asiakkaille tyhjästä. En vaihda Lindalta pois.

Muista firmoista en osaa sanoa. En jatka toistaiseksi edes selvittelytyötä, koska kertaalleen kokeilemamme firma tuntuu toimivan hyvin :) Kiitos vinkinantajalle!

Ai niin, uusien kannattaa aloittaa tuo hommeli ensi vuoden puolella, että kotitalousvähennyksestä olisi hyötyä. Meillä menee tämän vuoden toinen siivous kokonaan omaan piikkiin ja toisesta saamme vähän takaisin - sitten joskus. Mutta kyllähän koti tuoksuu ja kiiltää :)

Puhdasta talvea kaikille :)

t. Kolli

mua nämä siivouspalveluyritykset pk-seudulla kosketakaan!

Meillä on nyt käynyt siivooja puoltoista vuotta n. kerran kk!

Voi tätä ihanuutta - tingin melkein mistä vain, mutten siivouksesta!

Aivan ihanaa, kun tulee töistä kotiin niin kämppä on putipuhdas =)

Meillä 3 pientä lasta ja isäntä kellä ei niin väliä ole tuon siivouksen kanssa.

Olen sellainen " siisti" (ylisiisti) ihminen ja sain aikaiseksi kamalat pultit lapsille ja mielhelle ja itselleni kun kämppä on sekaisin, ja likainen. Kyllä oli tämä meidän siivooja ihan pelastus!

Yleensä käyttää kolme tuntia tämän 150 neliön siivoamiseen, siinä ajassa vie matot ulos, pesee kaikki lattiat, pesee vessat, suihkut ja saunan (saunaa ei aina), kaikki pinnat keittiössä, pyyhkii kaikki pölyt ja pinnat; telkkarit, taulut, lamput, hyllynpääliset, ovet, ovenkarmit, pesee roskiskaapin (mikä 3 lapsen kanssa muuten tulee yllättävn äkkiä sotkuiseksi) pesee myös jääkaapin, saunan, niin halutessani. Jos pesee ikkunat, aikaa menee 5-6 tuntia.

On kyllä todellinen tehopakkaus ja tosi edullinen.

Meidän avainta ei halunnut, joten jätän avaimen yleensä ennakkoon sovittuun paikkaan tai toimitan hänelle. Homma toiminut loistavasti!

Suosittelen kaikille! Jää sitä aikaa vaikka lasten kanssa piparien leipomiseen tai muuhun kivaan =))))

Boogey:

Toistaiseksi olen antanut pakit Lekatorille. Kotirinki tulee vielä asioista keskustelemaan (ehkä joskus...) Tämä firma, josta ostin palvelun on pieni yritys, Linda kotipalvelu tms. Taksat ovat melko lailla samaa luokkaa kaikissa näissä, joista olen kysellyt. Linda on ehkä aavistuksen kalliimpi kuin muut, muttei merkittävästi.

Nanna:

meillä tuntitaksa on vähän alle 30 eukkoa. Hinta vaihtelee siivouspäivän mukaan: loppuviikosta kalliimpaa.

Tsikabii:

meilläkin mies reissuaa. Kyllähän se tietysti auttaa, kun on kotona, mutta miten sen asian nyt kauniisti muotoilisi... Ehkä meidän standardit ovat hivenen eri sfääreistä. Karrikoiden sanottuna toinen ei huomaa mitään (ja tiputtaa tavarat käsistä just siihen, missä sattuu kulloinkin olemaan) ja toinen näkee pienimmätkin sormenjäljet. Etsi tässä sitten kultainen keskitie... Ja kun ei tuota " ylimääräistä aikaakaan" ole toistaiseksi siunaantunut...

Vähennys meneekin noin, miten Mujerita kertoi. Vuodessa omavastuu on 100 e ja lopuista saadaan vuoden lopussa tehdä kotitalousvähennys veroilmoitukseen. Fyffet saa siis palautuksena takaisin seuraavana vuonna. Tästä löytyy tarkat ohjeet verohallinnon ja jopa joidenkin siivousfirmojen sivuilta. On kuin pistäis rahaa pankkiin :D

Että kaikki vaan siivouksia tilailemaan! Itse hain firmoja googlella netistä ja laitoin niihin kyselyjä.

t. Kolli +3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat