Vierailija

Sillä on ollut ikävä sinua.

Annat rangaistuksen, jos ei tule suosiolla.Ei saa jäädä kotipihalle, jos ei tule nätisti hoidosta tai ei saa katsoa lastenohjelmia. Palkitset sitten lastenohjelmalla tai pihaleikillä, kun lähtee nätisti hoidosta.

Lapsen kanssa on oltava kun haet hänet hoidosta. Ei kai ketään lasta kiinnosta lähteä kotia jalkoihin pyörimään, kun äiti tekee ruokaa, siivoa, lepäilee tms. Lapsen kanssa on oltava työpäivän jälkeen.

Kommentit (15)

Aina kun haen meidän 3-vuotiasta ryhmiksestä alkaa ihan kauhea venkoilu, karkuun juoksu, äidille lällättely... Saattaa jopa kirkua suoraa huutoa, että ei halua vielä kotiin... Minusta hakutilanteet ovat muuttuneet erittäin rasittaviksi ja henkilökunta ei juurikaan auta minua tässä. Useimmiten siis raskaan työpäivän jälkeen kannan kirkuvan lapsen autoon. Mikä voisi auttaa tähän? Uskon, että on kurjaa, kun pitää lopettaa kivat leikit ja kaverit jäävät vielä hoitoon, kun haen lapsen klo 15.30. Mutta myöhemminkään en voi hakea, koska haluan ITSE jo kotiin työpäivän jälkeen... Isän hakiessa tyttö lähtee sopuisammin, mutta minulle kohdistuu tuo "venkoilu"... puuuuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

asiaan täysin välinpitämättömästi etkä ota siitä yhtään stressiä. Minä lähdin yhteen aikaan joka päivä päiväkodissa kaksi kiljuvaa kakaraa kainalossa (mukava stereoääni) kunnes sekin vaihe meni aikanaan ohi. Ei kaikkea kannata ottaa niin kauhean vakavasti.

että olet jättänyt hänet sinne. Ihan tavallista. Kyse ei todellakaan ole leikkien tai kaverien jättämisen vaikeudesta, vaan siitä, että hänet on jätetty sinne.

lapsi nimittäin tykkää olla hoidossa ja vapaapäivinäänkin pyytää päästä päiväkotiin :/ Toki tykkää olla kotonakin, mutta aina iloisella mielellä lähtee hoitoon...

Meillä on kerätty tarroja jos mistäkin aiheesta, myös tästä, että lähdetään nätisti hoidosta kotiin.

Minulla on autossa valmiiksi leikattuja tarroja, joista lapsi saa aina yhden kun lähtenyt reippaasti ja antanut pukea/ pukenut itse. Kotona hän saa liimata sitten tarran omaan tauluun.

eikö kerhon tädit voisi alkaa vaikka puolta tuntia ennen muistutamaan, että äiti tulee kohta hakemaan, että lapsi olisi pikkuisen valmistautunut sun tulemiseen. En tiedä tekeekö ne niin yleensä.

Voi olla jompaakumpaa tai sekä että (leikit kesken tai mielenosoitusta). Henkilökunta voi toki auttaa esim. juttelemalla lapselle, mutta vanhempien on se "likainen työ" tehtävä eli oltava jämäköitä lähtemisen suhteen. Lapsen kanssa voisi yrittää tehdä sopimusta (etukäteen kotona) tyyliin "kun tulen hakemaan sinua, saat leikkiä muutaman hetken, sitten lähdetään kun äiti sanoo". Ja kun menet hakemaan, varaat esim. viisi minuuttia aikaa sille, että annat lapsen lopettaa leikin. Jos ennakoinnilla ei ole mitään vaikutusta, on vain tosiaan tartuttava toimeen ja vietävä lapsi kotiin huutavana tai hyväntuulisena. "Jokos lähdettäis"-linja ei ole kovin toimiva.

Ja samaa neuvon, että lapsi vaan kainaloon ja menoksi. Yrität vaan olla rauhallinen mutta jämäkkä, sitä ne tarhantäditkin toivoo. Meillä kerhossa sama juttu eli jotkut lapset ei millään suostuis lähtemään kotiin kun vanhempi tulee vaan aina sanovat, että ihan kohta ja en lähde vielä jne...Itse kerhonohjaajana toivon, et vanhemmat todellakin olisivat joissain tapauksessa jämäkämpiä kotiinlähtöjutuissa. Itsekin olen huomannut saman, että useimmiten kun isät tulee hakemaan, niin ei ole ongelmia. Mutta iskät tekeekin monet niin, et ne vaan sanoo, et nyt lähetään , eikä mene millään tavalla mukaan lapsen kiukutteluun.

Me kyllä kerhossa pyritään ennakoimaan tilannetta (mikäli muistetaan) ja sanotaan lapsille esim. että leikkiaikaa on esim. 10 minuuttia ja sit sua tullaan hakemaan kotiin.Jos siis tiedetään suurinpiirtein kotiinlähtöaika.

Lainaus:

saada lapsi lähtemään tarhasta, vaikka sitten juuri pitemmittä puheitta kainaloon nappaamalla. Ei henkilökunnan tarvitse eikä kuulu siinä vaiheessa puuttua asiaan.

Ja vanhemman vastuu. Mutta kyllä lasta kasvatetaan yhdessä. Henkilökunta voi tukea vanhempaa esim sanomalla lapselle, että pannaan lelut varastoon nyt ja huomenna nähdään tms.

Silti käytännössä sen tenavan joutuu usein kantamaan pois, mutta on lapsenkin etu nähdä, että aikuiset seisovat yhdessä rintamassa ja ovat samaa mieltä.

saada lapsi lähtemään tarhasta, vaikka sitten juuri pitemmittä puheitta kainaloon nappaamalla. Ei henkilökunnan tarvitse eikä kuulu siinä vaiheessa puuttua asiaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat