Vierailija

Miksi pidätte meitä uskovaisia jotenkin omituisina jopa mieleltään järkkyneinä? Entä miten voitte sanoa että Jumala ja Jeesus ovat satuhahmoja? Onko niin että sisimmässänne haluiaisitte uskoa mutta ette vaan uskalla " heittäytyä" siihen?

Kommentit (3)

Vierailija:

Lainaus:

Miksi pidätte meitä uskovaisia jotenkin omituisina jopa mieleltään järkkyneinä? Entä miten voitte sanoa että Jumala ja Jeesus ovat satuhahmoja? Onko niin että sisimmässänne haluiaisitte uskoa mutta ette vaan uskalla " heittäytyä" siihen?

En pidä kaikkia omituisina tai mieleltään järkkyneinä. Pari kaveria on uskossa, ja ovat ihan ok tyyppejä:) Sitten on näitä kahjompia, jotka silmät päässä seisoen tarraavat kadulla käsivarteen kiinni ja sopottavat pelottelutarinoita saatanasta... Tuollaiset on pelottavia! Ja EI siksi että heidän juttujaan pelkäisin, vaan koska ihmislelä ei silloin ole kaikki kotona.

Voin sanoa että kristittyjen jumala on satuhahmo siinä missä kreikan jumalat ja Ukko. Jeesus on jossain määrin historiallinen henkilö, mutta kuinka tarkkaa tieto on, sitä en arvaile. Voin sanoa näin, koska raamatulla on minulle sama painoarvo kuin antiikin tarustoilla, kalevalla yms.

Viimeinen kysymys on sellainen, että vastasin mitä vain, kehotetaan jumalaa etsimään koska mielestänne sisimmässäni jumalan haluaisin löytää, eikö niin ;)

Joskus teininä olen halunnutkin uskoa, mutta jumalanne sana on minulle tyhjää sanahelinää, kirkkonne tunteettomia ja kylmiä. Kristinuskolla ei ole minulle mitään annettavaa. Ja hyvä näin:)

Ja sinä tai kukaan muukaan ei voi kiistää sen olemassaoloa. Satuhahmo? Tuskin. Usko sinä vain Jeesukseen ja Jumalaan, en estä. Yhtälailla on heidän olemassaolonsa mahdotonta selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat