Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Appi kävi tässä yhtenä päivänä ja toi mulle ja miehelleni kansallispuvut, toinen on appiukon oma ja toinen on anopin oma, anoppi on nuo itse tehnyt joskus vuonna Nakkisota.

Missä noita voi käyttää? Puvut ovat täydelliset, ainakin apen mukaan.

Kommentit (9)

että olet saanut lahjaksi kansallispuvun. Se maksaa maltaita. Täydellinen puku maksaa tuollaisen tonnin verran ja käy todellakin kaikkiin juhliin, linnanjuhlia myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

että olet saanut lahjaksi kansallispuvun. Se maksaa maltaita. Täydellinen puku maksaa tuollaisen tonnin verran ja käy todellakin kaikkiin juhliin, linnanjuhlia myöten.

Kallein naisten puku (Tuuterin uusittu malli) maksaa muistaakseni 4000-5000 euroa, Kaukolan tarkistettu naisten puku maksaa melkein 4000 euroa.

Miesten kallein puku (muistaakseni Kaukolan) maksaa 5000 euroa, Etelä-Pohjanmaan puku maksaa 4000 euroa.

Halvimmat puvut maksavat 500-600 euroa (esim. Munsala).

Itselläni on Jääsken puku, joka maksaa uutena 2800 euroa, toinen pukuni on Elimäen puku ja se maksaa 3400 euroa (muistaakseni). Miehellä on myöskin kaksi pukua; Johanneksen ja Elimäen, hintoja en just nyt muista, mutta nekin ovat maksaneet ihan mukavasti. Olen tehnyt nuo Johanneksen ja Jääsken puvut itse, Elimäen puvut ovat mummini peruja, hän on ne itse tehnyt.

Meidän lapsilta löytyy myöskin kansallispuvut: pojilta löytyy Johanneksen puvut ja tytöiltä Anjalan puvut.

Käytämme pukuja lähinnä kansantanssiesityksissä, mutta myös häissä ym. ollaan käytetty.

Ja tuosta " työn teosta" kansallispuku päällä, niinhän se on, että esim. kotiseutumuseoon ei saa laittaa kansallispukua vaan esim. feresin. Mutta kyllä meidän seuran nuoret ja välillä me aikuisetkin ollaan oltu kahvia kaatamassa erilaisissa juhlissa ja puvut on ollut päällä...

Hei! Oletpa onnenmyyrä, kun SAIT arvokkaat puvut! Kansallispukuja voi käyttää kaikissa elämän kulkuun kuuluvissa arvokkaissa juhlissa: mm. häissä, sukujuhlissa, syntymäpäivillä, ehkä kuitenkin suhteutettuna juhlien kokoon. Kanna pukusi ylpeänä - sehän on perintöäsi edelliseltä sukupolvelta!

nimim. Folklore

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat