Vierailija

Tuli vain mieleeni kun mies sanoi ettei ex-vaimo ikinä antanut lasten tehdä mitään (eikä kait oikein vieläkään) ja sen huomaa nytten kun ovat jo isompia (10&12)

Tänään oli ainoa vapaapäivä ja se piti käyttää kunnon siivoukseen, nyt ei enää miehen imuroinnit auttaneet. Ja ah, että taisi hermot mennä kun 2,5+v haluaa auttaa äitiä ihan kaikessa. Samaa kohtaa hinkkaa imurilla viisi minuuttia ja puolet lattian pesu vedestä lilluu lattialla. Jos nätisti sanoo että kiitos avusta, olit tosi kiltti kun autoit ja passittaa matkoihinsa, huuto on valtava että hän haluaa auttaa =/ Kun kuitenkin olisi ollut mukava saada tehdä hommat nopeesti että aikaa jää muuhunkin.

Mutta onhan se ihanaakin kun toinen vilpittömästi haluaa auttaa; laittaa pyykkejä koneeseen ja kuivaajaan, tiskaa altaassa astioita (vaikka pitääkin itse tehdä lopputarkastus joilleen astioille) ja kiikuttaa roskapusseja. Häärää keittiössä " apu- tai päätottina" ja milloin mitäkin. Kuin kuitenkin tulee vielä sekin aika ettei totakaan jätkää voisi vähempää kiinnostaa autella yhtään missää jossei siitä saa jotain rahaa..

Kommentit (7)

Auttaa kovasti kotitöissä. Tiskikoneen tyhjennyksessä, pyyhkii pölyjä, täyttää pesukonetta ja auttaa puhtaiden viikkauksessa. Toisin sanoen levittelee niitä valmiita viikattuja vaatekasoja... Lakaisee harjalla lattioita. Siis heiluu harjan kanssa. jne

(2v ja 4v esim tappelee kuka saa täyttää pesukoneen) mutta olen ajatellut, että jos niiden ei nyt anna ottaa osaa kotitöihin niin miksi ne myöhemmin kiinnostaisi?! Taon siis rautaa kun se on kuuma. 2v tyhjentää astianpesukonetta sujuvasti kunhan olen tyhjentänyt terävimmät ja kunhan otan vastaan painavimmat nopeasti. Pyykkikasat sujahtaa koneeseen ja (kunhan olen mitannut pesuaineet)nappulat painellaan... Imurin varressa ollaan vuorotellen ja pölyjä pyyhitään joukolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hän siivoaa oman huoneensa ja vie roskia ulos ja järjestelee pikku siskojen jälkiä.

Vanhempi tyttö on kohta 2v ja auttaa astianpesukoneen tyhjennyksessä. (otan tietty puukot sun muut ensin pois, ettei säre itseään)

Mielellään auttaisi pölyjen pyyhinnässä sun muussakin, mutta ei siitä vielä mitään tule, joten olen antanut kuivan pyyhkeen ja saa sillä pöytiä pyyhkiä.

Kun pesen lattioita, on puolitoistavuotias innolla mukana. Hänellä on oma rätti jolla hinkkaa lattiaa. Kehun kovasti ja lapsi on iloinen kun saa olla avuksi.

Tiskatessani lapsi " huuhtelee" muoviset astiat ja puulastat. Hänellä on pesuvadissa vettä jossa lilluttelee astioita, minä kastan astiassa lasit ja muut särkyvät. Ja muksu on onnesta soikeana kun pääsee läträämään. Osaa myös laittaa pikkulusikat haarukkatelineeseen. :)

Pyykkejä ripustaessa lapsesta on haittaa, mutta otan silti mukaan. Ojentaa minulle vaatteita ja ellen ota niitä vastaan HETI, lentävät lattialle. Lapsi koitta myös itse lakaista lattiaa ja kehunkin häntä ahkeruudesta mutta joskus täytyy sanoa että lattia on nyt tarpeeksi siisti ja kiittää avusta ja ottaa harja pois.

astiapesukoneen tyhjennystä ja täyttöä, ojentaa koneesta astiat niin aikuisten ei arvitse kumartua :) ja on ihan innoissaan, taputtaa itselleen ym. saa myös laittaa pesukoneet päälle. " pyyhkii pölyjä" ja " imuroi" ja " lakaisee" , auttaa myös pyykinpesussa -viimeksi kyllä niin,m että laittoi mukaan vessapaperirullan eikä mieheni huomannut tätä, nyt sitten mies putsailee vessapaperimoskaa mustista lempivaatteistani! ;)

eli haluaa auttaa kaikessa ja annetaan auttaa, hitaampaahan se on ja monet jutut saa itse korjata sen jälkeen, mutta tekemällä oppii ja poika tykkää siivoamisesta ainakin toistaiseksi :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat