Vierailija

Kommentit (18)

Olen tosiaankin ollut Jehovan todistaja (huomaa, nyt oikein kirjoitettu ;)), vaikka sen kirjoitinkin aiemmin väärin. Siitä on kuitenkin jo yli 10 vuotta kun olen itse ollut Jt, ja kuten sanottua, olin silloin teini. Ei ole näemmä pysynyt se oikeinkirjoitus päässä enää, ja niin no, koska minua ei ole vuosiin kiinnostanut kyseiset opetukset, niin ei ole mielestäni ennenkuulumatonta että tuo oikeinkirjoituskin unohtuu.

On kyllä hiukan liioiteltua väittää ettei KUKAAN joka olisi joskus ollut tekemisissä Jehovan todistajien kanssa, kirjoittaisi tuota väärin... Jehovalaisista en sentään ole edelleenkään puhunut, mutta tunnen kyllä muita entisiä Jehovan todistajia, jotka puhuvat esim. jehovaaneista ja jehovista. ;) Että siinäkin meni väärin sinun teoriasi.

- se ent. jehovantodistaja / Jehovan todistaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itseään haukkumanimellä jehovalaiset.

Jehovan todistajat eivät vietä joulua,eivätkä jaa lahjoja,eivätkä toivota joulua jne. Jos joku väen vängällä haluaa antaa lahjan joulun aikaan,vaikka vakaumuksemme tietää,niin antakoon,kunhan antajalle on selvää,että ottaja ei ota sitä vastaan joululahjana,mielellään kuitenkaan ei tarvitsisi antaa edes,koska kuten joku juuri sanoi,niin näin osoittaa kunnioittavansa toisen vakaumusta.

Ja se,että taas Jt ottaa lahjan vastaan jos toinen sen (leikkimielinen ilmaisu=) tunkee,niin johtuu nimenomaan tuosta kunnioituksesta taas lahjan antajaa kohtaan. Olisihan hyvin epäkohteliasta olla ottamatta. Jt kuitenkin tekee selväksi kantansa joulusta jollei se ole jo valmiiksi selvä.

Tottakai syntymäpäivänä voi tuoda kukkia,samoin kuin joulupäivänä voi antaa lahjan,siis Jt,koska päivä ne ovat muiden joukossa,siis toivottavasti tajuatte pointin,ei tietystikkään sanota et jee,nyt ostaan joululahjaa,tai siis " lahjaa" ja sit anneta sitä :D vaan meinaan et noi päivät ei eroa " arjesta" Jehovan todistajilla ja Jehovan todistajilla ei todellakaan itse lahjoja vastaan ole mitään,kyllä Jt lapset lahjoja muuten saa.

Koetko todella -olleesi- jehovalainen,vaikka olit lapsi/teini? voiko sinusta tuon ikäinen (no sanotaan ainakin ne sun ekat 0-12v) " olla" mitään,tuskin sinua oli kastettu ainakaan heidän metodiensa mukaan?

Mun vanhemmat on buddhalaisia ja minä kasvoin siis buddhalaisessa perheessä koko lapsuuteni,mutta en koe koskaan olleeni itse buddhalainen ja selkeän pesäeron heihin uskonnon suhteen tein 15v iässä.

Muuten,mun mielestä on loukkaavaa jos mun vanhempien uskonnosta käytetään vääriä termejä,vaikka en itse sitä uskontoa edustakaan.

Vierailija:

Lainaus:

miksi ei niille lahjat kelpaa? Lapseni opettaja on jt ja siksi asiaa pohdiskelen...

me jehovalaiset ollaan muutenkin niin fiksua ja aivoillamme ajattelevaa sakkia.

Kirjoitit tuossa, että KUKAAN (!) joka olisi TODELLA (!) ollut tekemisissä jehovantodistajien kanssa, kirjoittaisi jehovantodistajia niin kuin minä nyt, eikä puhuisi jehovista. Miten sitten määrittelet, kuka on TODELLA ollut tekemisissä heidän kanssaan? Riittääkö, että minun koko muu perheeni on Jehovan todistajia (siirryn nyt taas tähän oikeinkirjoitukseen sinun mieliksesi!), ja että olin itse ensimmäiset 16 vuotta Jehovan todistaja? Riittääkö muiden tuntemieni entisten Jehovan todistajien - jotka tosiaan puhuvat nykyään mm. jehovista ja jehovaaneista - 10-17 vuoden historia Jehovan todistajina? Kerrohan suuressa viisaudessasi...!

No, olin jehovantodistaja teiniksi asti, koska vanhemmatkin oli, ja sitten ikään kuin kasvoin siitä ulos. Ei kiinnostanut enää, en uskonut enää niihin opetuksiin.

Ja joku kysyi että miksi pikkujoulutkin on joulun viettoa. Eiköhän se selviä ihan itse miettimällä, että miksiköhän

Lainaus:

pikkujoulut

liittyy jouluun... Kysyitkö ihan tosissasi?

- se ent. jehovantodistaja

ps. jt:t ei usko helvettiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat