Vierailija

Jos en raspaa monta kertaa/kk niin jalat on ihan hirveessä kunnossa. Ihan valkoiset ja kovettumia ja kynnet menee koviksi ja semmosiksi hauraiksi. Mitä tää on? Vai pitäiskö niitä rasvata vaan niin usein?

Ei ennen ollut tällaista ongelmaa.

Kommentit (14)

Sitäpaitsi sieni-infektio tekee kynnet pehmeiksi, kellertäviksi ja paksuiksi, mutta hauraiksi.

Mulla on sama vaiva. Tullut " iän myötä" , olen vasta alle 30v. mutta lääkäri sanoi että tässä iässä toi vaiva yleensä alkaakin.

Täytyy vaan raspata ja rasvata.

Mulla on jalat tosi hyvässä kunnossa nyt kun otin joka aamuisen suihkun yhteyteen tavan raspata ne suihkussa, joka päivä. Metallisella raspilla. Ja kunnon rasvaus suihkun jälkeen perusvoiteella. Yöksi rasvaisempaa voidetta ja puuvillasukat jalkaan.

Voih, miten pehmeet jalat mulla onkaan!

... mutta jos viikoksikin jätän hoitamatta, on tosi kuivat ja karheat! Eli jokapäiväistä työtä vaatii, mut onpa ihanaa kun ei tarvii hävetä jalkojaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paljon siinä pelkkä rasva auttaa, jos kantapäihin kertyy 1cm paksu kuollut ihokerros päälle..

Ja tosiaan, koetettu on pärjätä pelkällä rasvalla.

Nyt ei ole kyse pelkästään hieman kuivasta ihosta.. En minäkään joudu koko kehoani raspaamaan, vaikka se kuiva onkin. Rasva riittää muualle.

7

Vierailija:

Lainaus:

Ja sukat jalkaan yöksi. Osta kunnon rasva ja rasvaa joka päivä. 10sek

Välillä tekee ihan vaikeeta kävellä jos on syvä halkeama, eikä se parane millään kun se ei pääse kii kun haavan reunat on kovat koppurat.

Mutta tätäkään vaivaa ei ole ollut kahteen vuoteen kun aloitin jokapäiväisen säännöllisen hoidon jaloille.

7

Ja mä olen just 30v =oJ Hitsi, mikähän ton aiheuttaa? Olen kyllä hirvittävän laiska raspaamaan jalkojani mutta pakko kai ottaa tavaksi sitten. En kyllä usko että sientä olisi.

ap

Jos jaloissa paljon kovettumaa ja kuivaa ihokerrosta. Olisi käynti kunnon jalkojenhoitajalla paikallaan. Sen jälkeen iltaisin rasvausta tai vielä ehkä parempi seesamsiemenölyä. Liiallinen jalkojen raspaus ei välttämättä hyväksi tekee vaan enemmän kovettumaa. Riittävän rasvainen voide tai öljy parempi jaloille. Etenkin talviaikaan jalat pitäisi rasvata joka ilta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat