Seuraa 

Kävin tänään rakenneultrassa Naistenklinikalla. Olin ennen tätä käyntiä jo valmiiksi jotenkin masentunut, kun tällä palstalla (en tarkoita tätä toukopinoa) on niin monesti kirjoitettu, ettei Nkl:llä kategorisesti suostuta kertomaan sukupuolta ultrakäynnillä.

En ottanut sukupuoliasiaa itse edes esille (kun ajattelin, ettei sitä kerrottaisi), mutta lääkäri itse kysyi joko tiedetään ja halutaanko tietää sukupuoli. Odotan kaksosia, ja lääkäri näki selvästi pienet pallit A:n jalkojen välissä ja haki ne uudestaan kuviin meidänkin katsottavaksi. B:llä oli napanuora justiinsa kriiittisten paikkojen päällä, joten sukupuolta ei voinut edes yrittää arvata.

Asia riippunee siis mm. lääkäristä ja siitä, miten lantiota pääsee katsomaan (vauvan liikkuminen, napanuoran sijainti jne.). Ultraajilla näyttää olevan myös aika tiukat aikataulut (oma aikani oli peräti puoli tuntia myöhässä), joten jos ei vehkeitä satu näkymään niin on aivan ymmärrettävää ettei sukupuolen tutkimiseen pystytä hirveän paljon aikaa käyttämään, kun vastaanottoajan puitteissa on (anteeksi vain) tärkeämpiäkin asioita tutkittavana. Halusin kertoa tämän siksi, etteivät muut stressaisi asiasta turhaan etukäteen niinkuin itse tein.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat