Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ja milloin on neuvolan ultra,siis se ensimmäinen " virallinen" ?Jos raskausviikolla 9 otan yhteyttä neuvolaan, onko ihan ajallaan?Kiitellen ja joulun odottelua kaikille tässä odottelun lomassa:)

Kommentit (15)

ja molemmilla kerroilla olen ollut ekaa kertaa neuvolassa rv 10 tienoilla. Soitin viikkoa tai kahta aikaisemmin, ei sinne niin kauhea kiire ollu mulla ainakaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jo viikolla 7+3, muistaakseni soittelin joskus reilua viikkoa aikaisemmin sinne.

Mulla oli ekassa raskaudessa vain rakenneultra (~viikolla 20), nykyisin meillä myös tuo np-ultra ~viikolla 13.

Tällä kertaa ajattelin soitella neuvolaan vasta viikolla 7, ei sinne niin kova kiire tällä toisella kertaa ole, nyt viikkoja kasassa ' huimat' 4+6.

Jyväskylässäkin, ja se on alkuraskauden ultra. Katsottiin siis vain, että kohdussa oikeasti on jotain ja määritettiin laskettu aika ultran perusteella. Np:t ja rakenneultrat saa itse maksaa yksityisellä, jos haluaa. Muitaakseni olin neuvolassa ekaa kertaa joskus kymmenennellä viikolla (ja sitten ultrassa lähti viikko pois, eli todellisuudessa yhdeksännellä).

Kerttu 21+3

...menen tässä raskaudessa että ehdin saamaan paprut sisään viikoilla 11-13 tehtävää ultraa varten. MIMIMARLElle vielä että nykyään tehdään KOKSassa kunnan tarjoamat np-ultra + rakenneultra, siitä en tiedä vaikuttaako minkä kunnan alueelta tulee mutta Kymenlaaksossa siis tehdään 2 ultraa!

Titti

kävin neuvolassa ja koska epäilen, etten ole vielä niin pitkällä (pitkä kierto), niin laitettiin se ultra mahollisimman myöhään... Eli neuvolan laskujen mukaan sillon ois rv 12+2, eleensä tehty täällä rv 10+x....

kisu

Esikoista odottaessa oli n. rv 8 eka käynti, ultrattiin.

Nyt asustellaan eri paikkakunnalla niin eka käynnille käy kutsu rv 10, sama monetta oottaa.

Eli täällä ei ole alkuraskauden ultraa, ja loppuodotuksessakin vain sitten jos epäillään joitain ongelmia tai halutaan tarkistaa jotain.

Onkohan Suomessa muuten paljonkin seutuja, joissa äidit saavat vain yhden ultran?

Itse on sitten käyty toisessa ultrassa yksityisellä ja maksoi 100 euroa. Olkaa iloisia jos saatta enemmän kuin yhden ultran ilmaiseksi!

Mietimme vielä loppuodotuksen ultraa koska olisi hyvä tietää, että kaikki on kunnossa.

Joku kyseli äitiyspakkauksesta. Minä sain päätöksen noin 2vkoa sitten ja itse paketti haettiin postista toissapäivänä eli sain äippäpakkauksen rv 26+5.

Mimimarle

Rv 27+0

" Pakko" ei ole mennä ennen kuin... Olikohan se rv 16? Siis että saa sen äitiyspakkauksen/rahan.

Mä huomasin raskauteni rv 7, soitin saman tien neuvolaan ja kysyin että koska sinne pitää tulla. Mentiin sitten viikkoa myöhemmin, eli rv 8.

Eka ultra, eli niskapoimu-ultra, on suunnilleen viikolla 12. Jos sinne haluaa, kannattaa mennä neuvolaan hyvissä ajoin ennen sitä, että ehtii saada lähetteen ja ajan.

Jos sitä ennen haluaa nähdä, onko kaikki varmasti hyvin tai tarkistaa viikot, niin yksityiset tekee ultria myös.

Rakenneultra on raskauden puolivälissä, noin rv 20, mutta tässä on eroja kuten jossain muussa ketjussa kävi ilmi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat