Seuraa 

Eilen alkoi flunssa ja aivan tolkuttoman kamala päänsärky. Edes Panacod mikä ennen tehonnut joka vaivaan ei vie sitä pois. Tänään soitin neuvolaan ja sain luvan poikkeuksellisesti ottaa yhden Buranan koska sanoin että olen jo aivan voimaton koko yön yli jatkuneen päänsäryn seurauksena. Sain luvan ottaa yhden maksimissaan kaksi. Kotoa löytyi vain 600mg Buraanaa ja yhden sellaisen otettuani alkoi elämä taas hetkellisesti voittamaan. Ei sekään vienyt kipua kokonaan pois mutta vei siltä pahimman kärjen ja pystyin touhuamaan jo suht normaalisti. Nyt järkyttävää päänsärkyä on ollut jo taas koko illan ja tiedän jo valmiiksi ettei nukkumisestakaan tule tämän säryn kanssa mitään.

Onko teistä kukaan saanut lupaa syödä buranaa vielä viimeisellä kolmanneksella (ainakin omien laskujen mukaan olen sillä nyt) vai pitääkö tässä vaan kärsiä ja kärvistellä ties kuinka monta päivää?

Mun on ihan turha soittaa esim. päivystävälle koska täällä ei saa sieltä koskaan mitään kunnon vastausta vaan vastauksia on niin monta erilaista kun sattuu olemaan vastaajia.

Jos joku voisi tässä asiassa auttaa niin olisin tosi kiitollinen :)

Kommentit (7)

Jopa suositellaan yhdistää noita kahta vaikuttavaa ainetta, teho tällöin paras. Verenkiertoon ibuprofeenilla ei ole vaikutusta. Ennemminkin parasetamolilla (panadol jne), jota käytetään pieninä annoksina mm. veritulpan ehkäisyssä. Myös esim. asperiini on tälläinen lääke.

Buranaa saa siis ottaa, määräysten mukaan tietenkin.

Onhan jopa todettu, että hoitamaton kipu on haitallisempaa sikiölle, kuin lääkkeen otto ja kivun lievitys. Kun äiti aistii voimakasta kipua, nousee mm. stressihormonitasot ja verenkierron mukana ne vaikuttavat sikiöönkin sitten.

sitruska ja muksut 5kk/2,5v

ihan vaan korjaisin että parasetamolilla ei ole verenkierrollisia vaikutuksia ja muilla ns. nsaid lääkkeillä ( burana, ketorin, naprosyn yms.) on. Parasetamoli ei ole sama kuin asperin ja sitä ei käytetä verenohennukseen!

Käsittääkseni ibuprofeiini yms voivat sulkea duktuksen ja siksi niitä ei suositella loppuraskaudessa ja aikaisemmin kiellettiin koko raskauden ajan. Kyseisiä lääkkeitä käytetään keskosilla duktuksen sulkuun. Duktus on keuhkovaltimon ja aortan välinen aukko, jossa virtaa veri sikiöaikana kun se ei käy keuhkoverenkierrossa. Syntymän jälkeen aukko yleensä menee itsestään kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin juuri raskaana olevan ystäväni kanssa sairallan ensiavussa ja antoivat pissatulehduskipuihin buranaa. Yhdessä tätä ihmeteltiin, mutta siellä sanottiin, että ennen rv 30 voi ottaa, EI sen jälkeen. Syytä en tullu kysyneeks, mutta tää on ihan tuore tieto!!

Ihan uus juttu mullekin! Kävin viime tiistaina lekurissa, kun migreeniä olen potenut raskausajan panadolin voimalla(ei MTN tehoa!)

Lekuri määräs nyt 600mg buranaa jota saan ottaa tarvittaessa 3tabl. päivässä. Nyt on migreeni kadonnut jo siitä hyvästä että on kunnon lääkkeet!(myös panacod)

Ja lekuri sano että huoletta otat rv 32 asti.

Mun neuvolaterkka näytti ihan kirjalliset uudet ohjeet, jotka oli saanut lääkäriltä. Siitä kävi ilmi, että itseasiassa nykytietämyksen valossa aika moni ennen kielletty särkylääke on nyt sallittu! Buranaa sain itsekin ottaa!

Mut ei nyt kuitenkaan pakettia kerralla ;)

Mulle lääkäri määräs buranaa kun olin flunssassa esikoista odottaessa...

Ymmärsin lekurin puheista että alku raskauden aikana ei buranaa kannattaisi syödä, mutta puolen välin jälkeen siitä ei ole mitään vaaraa sikiölle...

Ja annetaahan synnärilläkin imettäville äideille buranaa jos vaan kipulääkkeitä haluavat/tarvitsevat...

raskausaikana,mutta nimenomaan joka paikassa on painotettu ettei raskauden viimeisellä kolmanneksella suositella syötävän mitään tulehduskipulääkkeitä (esim. buranaa) koska niillä voi olla haitallisia vaikutuksia sikiöön (olikohan joku verenkiertojuttu..) Kertokoon joku tarkemmin joka muistaa :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat