Sivut

Kommentit (27)

[color=#800080]mullakin, niinkun kandillakin.. Mies lähti sen pomon yllätyssynttärijuhliin (" pakko mennä" ;)) ja nyt mä alan kohta olla hermoheikkona täällä yksin ku muka kuvittelen heti jotain jos rapusta kuuluu ääniä :/ Tuskinpa samat ihmiset nyt taas alkaa riehumaan mutta kai sitä on vaan vieläki järkyttyny viime yöstä.. Jos ovikello sois nyt niin en varmana menis avaa :D Onnex ei kuulemma kauaa oo mun turva siellä synttäreillä...

Pitäs vissiin vaikka kattoa toi mies vailla menneisyyttä, en o vielä ehtiny sitä kattoo, kuluis aika. Tulee telkkarista vaan joku tyhmä ihmemies macgyver, vai mitenkäs se nyt kirjotetaan..

Pitää varmaan pistäytyä täällä vielä uudestaan illemmalla..

Riikka&d[/color]

Sain vinkin ilmoitella itsestäni tänne,kun ekaa babyani odottelen.

Rakastan kirjoittamista,mut myytiin just muuton alta meidän tietokonepiste pois ja pöytä normipöydällä ja tuolina keittiöntuoli eli kun asento muuttui-tulee kirjoitusvirheitä ihan kamalasti---älkää välittäkö siis...sanasokeuskin tai vauhtisokeus ajoittain on syynä, ei kaikkea voi olosuhteiden syyksi laittaa.

Tässä siis hiukan faktaa minusta/meistä:

Oon 33v nainen,tänne kirjautunut nimimerkillä Masu-mamma. Asustan vielä nyt Vantaalla avomieheni ja kissani kanssa,mut ukkeli on ostanut Keravalta rivitalokaksion eli sinne muutetaan ennen vauvan syntymää.

Mulla on siis meneillään rv 25+0 ja laskettuaika 18.3.2006. Oon menossa synnyttämään Kätilöopistolle Helsinkiin ja siellä oon käynyt myös molemmat ultrat,joissa ei ole havaittu mitään hälyyttävää...mikä on tosi hyvä juttu,mulla kun on taustalla 10 vuotta sitten keskenmeno niin olisin varmaan hajonnut,jos nyt olisi ilmaantunut paljon ongelmia.

Raskautta ei meillä varsinaisesti yritetty,mahdollisuuden olemassaolo oli titenkin tiedossa,kun ei ehkäisyä ollut,mut suhde oli vähän heikossa hapessa,joten punkkapaini suhteellisen harvinaista. Vauva kuitenkin ilmoitti itsestään heinäkuussa mun Kuopion matkan aikana erikoisella ololla ja vaikka kuinka tahdoin väittää kaiken johtuvan helteistä,tiesin itse sisälläni mikä oli tilanne,enkä siitä myöskään ollut pahoillani.

Testi tehtiin sitten 18.7. ja se oli selkeää plussaa heti,seuraavana päivänä vielä varmistettiin labrassa jne. Eka neuvola oli 10.8,silloin lähtöpainoa oli 84,2kg, hb oli 133 ja verenpaineet 107/77 ainakin muistaakseni. Viimeksi kävin neuvolassa 4.11. viikoilla 21+1, paino oli 79,6kg, hb 134 ja varenpaineet 102/60 (tosi alhaiset siis). sf oli 17,5. Tänään mittasin masunympärystän ja se näyttää noin 92cm. Tiistaina on tulossa sokerirasitustesti,se vähän mietityttää,vaik neuvolan hoitsu olis itä mieltä ettei syytä huoleen pitäisi olla.

En ole paljoa kärsinyt pahoinvoinnista, pientä yökkäytystä oli alkuun ja hiukan ruokahaluttomuutta ja väsymystä. Virtsatieinfektiot kiusasi niin paljon alkuun et sain estolääkityksen loppuajaksi,resepti pitäisi muuten käydä uusimassa,lääkkeitä nyt jäljellä pariksi viikoksi,kontrolli asian tiimoilta kerta kuussa. Ja sit selkä mua vaivasi jo ennen raskautta eli sen pahennuttua sain fysioterapeutilta tukivyön,jonka pitäisi auttaa, en tiedä auttako,kun tällä hetkellä selkä ei oo pahana kovinkaan usein.

Suhde voi nyt paremmin kuin koskaan,välillä tietty tingataan,mut ollaan paljon läheisempiä kuin aiemmin.

Oon päivät kotona,kun mun määräaikainen työsopimus ehti just loppua juhannuksena ja piti jatkua syksyllä mut eipä jatkunut kun selvisi et oon raskaana, eikä musta kyllä siihen hommaan nyt olisikaan. Jouduin ajoittain tekemään myös uimahallien siivousta eli painavat painepesurit, saunan pesut ja pesuainehöyryt ei kiinnosta.

Ajankuluksi siis kun laiskamato on puraissut, eli aika usein, oon netissä ainakin osan päivästä. Mulle voi myös meilata Masumamma@luukku.com

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hui RH sulla ollut todella kauhujen yö! Missään tapauksessa sulla ei ole velvollisuutta mennä väliin tai puuttua, mutta poliisi kannattaa kutsua paikalle sen naisparan suojaksi jos vielä kuuluu jotain outoja ääniä (valitettavan usein naiset päästää ne miehet takaisin, vrt. Mervi ja Matti...). Tosiaan jos menee väliin ja puolustamaan, voi pahimmassa tapauksessa itse saada turpiin tai jopa syytteen pahoinpitelystä, vaikka puolustaa itseään (itsepuolustuksen raja on häilyvä)!! Ajatelkaa miten kauheaa jos siinä olisi ollut vielä lapsia mukana, sit olisin varmaan ite yrittänyt napata ne siitä käytävästä suojaan. Voi kauheeta.

Muistuu mieleen mitä meidän naapurustossa tapahtui kerran kun olin lapsi: melkein naapuriomakotitalosta lapset pimpotti keskellä yötä ovikelloa, kysyivät saako tulla nukkumaan, äiti lähetti. Pian tuli lasten äiti. Sitten meidän talon eteen kurvasi perheen isä vaimonsa autolla ja sytytti sen tuleen! Mun pikkusisko heräsi ovikelloon ja putosi yläsängystä ja käsi katkesi. Minä nukuin koko yön ja ihmetteli aamulla miksi meillä on niin paljon porukkaa, siskolla kipsi kädessä ja pihalla palanut auto... Muuten on mielettömän rauhallinen alue eikä mitään tapahdu.

Totta on että suljettujen ovien takana voi tapahtua vaikka mitä, eikä omistusasunto takaa ettei olis väkivaltaa ym. Meidänkin nykyinen kerrostalo on " hienostoalueella" ja asunnot on omistusasuntoja. Ihmiset päästävät kuitenkin rappukäytävään kaiken maailman tyyppejä samalla ovenavauksella, ja rappiksessa on ollut huumeruiskuja, kun kerta keskustassa näitä narkkareita liikkuu. En todellakaan haluaisi viedä lastani puiston hiekkalaatikolla jossa juopotellaan ja narkkaillaan.

Kuka kyselikään, niin ostamamme omakotitalo on Vantaalla ja naapureita siinä on lähellä (hyvä että on turvallista) mutta oma piha rajaa kivasti yksityisalueen, vaikka tontti ei suuri olekaan meille se on riittävä. Siinä on nyt pensasaita, ehkä laitetaan joskus rakennettu aita jos halutaan lisää yksityisyyttä. Liikennettä siitä ei myöskään mene ohi koska tie päättyy, ja on tosi pikkutie eli vaan tonteille ajoa.

Nyt suihkuun ja valmistautumaan joihinkin miehen kaverin juhliin. Mitenköhän jaksan, kun viimeyönä nukuin ehkä 2 tuntia. Ehkä ensi yönä sitten nukuttaa..

t. Heini rv 36

Ei auta sängyssä pyöriä kun ei uni vaan tule...

Kiitos talokauppaonniteluista. Minäkin inhoan välillä kerrostaloasumista. Nytkin alhaalta kuuluu hirveä mökä ja aina jossain jotain kolinaa kilinää, paukutusta, kaikkialla harmaita rumia taloja ja pissaa, pölyä, autoja... yök. Toisaalta iskee paniikki kun talon osto on niin iso elämänmuutos ja iso investointi. Tuliko nyt oikea valinta ja entä jos ja mitäpä... Ei auta jossitella. Ellei uskalla tehdä päätöksiä ei saa mitään...

Mammanalku on käynyt Bondin heti tuoreeltaan katsomassa, millainen se oli?

Aurora hienosti joululahjat hankittuna ajoissa, mulla ei juuri mitään valmiina...

Poppis tosiaan kirjoittaa hauskasti ja elävästi. Miehesi tilanne tulee välillä mieleen. Pidän peukkuja todella sydämestäni, että hän kuntoutuu.

Mykis, kyllä kävin siellä Pikkukengurun YSMY:ssä. Ostin P.OPin vaatteita, ne oli puoleen hintaan, sit ostin ihanan Fleece Wrapperin johon vauvan voi kietoa " kapaloon" esim. pikaista ulkokuljetusta varten. Mielettömän söpö ja toimii myös köllöttelyalustana. Heillä on ehkä toinen myynti vielä ennen joulua. Joulun jälkeen kyllä alkaa alet ja silloin varmaan saa puoleen hintaan kaupoistakin. Ainakin kesällä oli hyvät aleprosentit, mutta silloin en tiennyt tuleeko meille prinssi vai prinsessa..

Kuka niistä synnytyspeloista kirjoittikaan... miettii vaan ei muista... jonkin verran synnytyspelkoa on varmaan ihan normaalia. Kyllä ajatteleva ihminen miettii niitä riskejä ym. ja siitä jonkun verran pelkoa tulee.

Jouluvalmisteluista on kirjoiteltu. En ole oikeastaan tehnyt mitään. Herkut ostetaan valmiina, ja jos ei olla synnärillä niin syödään jouluateriat vanhempien luona. Rupean varmaan pikkuhiljaa pakkaamaan, joten joulukoristelu jää muutamaan juttuun, eikä mitään kuusia hankita. Ens jouluna sitten uuteen kotiin. Olen kyllä aikamoinen jouluihminen ja haaveilen jo siitä että saa laittaa kaikenlaista koristetta ja tunnelmanluojaa :-)

Mukavaa viikonloppua kaikille enskoille. Ihanaa että olette olemassa !!

t. Heini ja myllertäjä rv 36

Masu-mammalle tervetuloa!!

Vai on kandi harrastanut " extremeä" ...kyllä se varmaan siltä tossa loppuvaiheessa voi tuntua :) toivotaan et vielä voisi vähän helpottaa ennen H-hetkeä!

Iida-linnea, kyllä se on mukava ku liikkeet alkaa tuntumaan enemmän. Mulla on tällä hetkellä jopa välillä tuskaista, ku toi hippis oikein i nnostuu. Onneksi sillä ei loputtomiin ole tilaa tuolla masussa tehä noita kärrynpyöriänsä ym. kivaa :))

Mä olenkin sitten tämän viikonlopun palstaterroristi =) laitan ohessa linkin, jonka kopioimalla osoitekenttään pitäisi päästä mun masukuvaan?? ......mä kun en näitä ihan haldaa ja ukko ei oo avittamassa.

http://fi.msnusers.com/htflbguqqr6q6i0tqarq64mj72/Asiakirjat/Kuvat%2F31%...

Mykis

sitähän mä tossa just kirjottelin että me asutaan kanssa osaketalossa, ja kalliilla alueella vai miten sen nyt ilmasis... Että ei se sitä kato missä asuu, suljettujen ovien takana perheissä tapahtuu vaikka mitä ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Ihanan yllätyksen oli kaverit sulle Heini järjestäneet:)) Jäi varmaan mukava muisto tuostakin illasta! Hyvin osasi mies pitää salassa kaiken ja näyteltyä mukana;)

Laitan nyt ton lupaamani masukuvan. Se on ISO mun omasta perspektiivistä vaikka monesta saattaa näyttää pieneltä=)

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=view...

No nyt soi ovikello ja isä tuli käymään, jatkan piakkoin....

Aurora + Poitsu rv28+1

Juu, uusiin ihmisiin tutustuminen on toisaan toivelistan kärkipäässä mullakin eli mielellään treffataan kun päästään sinne asettumaan. Me muutetaan siihen Sorsakorvelle(Ahjon vieressä) eli ei pahasti syrjässäkään ole se paikka.

Mulla on joitain kavereita täällä pääkaupunkiseudulla,mut oon asunut täällä vasta hiukan yli vuoden niin eipä niitä liiaksi asti ole kuitenkaan. Työkaveritkin jäi hiukan unholaan kun lopetin duunit, ei niihin niin henkilökohtaisella tasolla sit kuitenkaan ehtinyt tutustua,kaikilla omat elämänsä. Yksi niistä on noussut mulle ihan ystäväksi asti onneksi,aivan ihana tyyppi.

Ja oikein hyvää ensimmäistä adventtia kaikille enskattarille!

Masu-mammalle tervetuloa niin enskoihin kuin Keravallekin! Keravalla on mukava asua ja tosiaan jos treffausseuraa kaipaat, niin kaffelle olen aina valmis lähtemään tahi kävelylle. =)

Heinillä oli ollut vauvakutsut! Tosi ihana yllätys. Siskoni asuu Yhdysvalloissa ja aika ihanat juhlat hänen sikäläiset ystävät järjestivät. Mekin täältä kaukaa Suomesta olimme omalla laillamme mukana juhlissa. Lähetimme mm. järjestäjille siskoni vauvakuvia ja kertomuksia liittyen siskoni lapsuuteen tai muita muistoja. Kokosivat sellaisen kirjan hänelle missä on nyt sitten myös suomenkielisiä tekstejä.

Juska oli saanut hyvät uutiset ultrasta. Onkin iso ero kun np-ultraan menet, kun silloin jo ihan oikeasti pikkuinen näyttää ihmiseltä. =)

Kerrostaloasumisesta olitte jutelleet. Me asumme myös kerrostalossa. Tässä on sekä vuokra- että omistusasuntoja. Talo on rauhallinen. Normaalit elämisen äänet kuten vauvan itkut kuuluu, mutta ei ylimääräisiä älämölöjä tms. Haaveissa on sitten joskus asua omakotitalossa tai rivitalossa, mutta ei ihan vielä.

Omaan napaan kuuluu sellaista, että masu kasvaa! Ja liikkeitä olen tunnistanut silloin tällöin. Sellaisia muljaisuja. Eiköhän pikkuinen ilmoittele itsestään äidin iloksi. Töissä on ollut intensiivisiä ja mielenkiintoisia päiviä, joka kyllä on näkynyt unen määrässä. Päikkärit nukun aina kun mahdollista ja silti riittää unta yöksi...

Anoppi on tulossa huomenna kylään, joten taidan leipoa kääretortun valmiiksi. Keittiötä kohti siis!

Hyvää alkavaa viikkoa, iida-linnea 19+4

Peipposkalle onnittelut täydestä kympistä :)

Riikalla ollut todella kauhea yö. Me asumme kerrostalossa jossa suurinosa omistusasuntoja. Onneksi tähän asti on kuulunut vain koiran haukuntaa ja musiikkia, niin ja poraamista, joskus jopa klo 23.00..

Heinille oli järjestetty ihana yllätys. :)

( . ) Masu jatkaa kasvua ja nyt luulen tuntevani suppareita melkein päivittäin, jos ne voi tuntua vain ylävatsassa..? Eilinen menikin istuessa Taekwondon junnukisojen ajanottajana. Suloisin oli 6v poika jolla oli aivan liian isot suojat, varsinkin M-koon alasuojat herättivät hilpeyttä ihmisissä. Mutta reippaasti otteli kaikki matsinsa, vaikkei suojat meinanneet pysyä päällä. :)

Ihana viikko tulossa, miehellä on ma-ke vapaata, ja tiistaina mennään shoppailemaan Öttiäiselle kaikkea kivaa. Sitä ennen mennään yhdessä neuvolaan, mies tulee ekaa kertaa mukaan. Itse ehdotti et on ma-ti, eikä to-pe lomalla et pääsee mukaan. Yllätti minut täysin. :)

Nyt odottelemaan Sormusten herran alkua.

bejpi ja öttiäinen 38+0 (Hui, enää 2vk laskettuun..)

Nyt tulikin otettua kunnon yöunet, menin nukkumaan " jo" 00:20 ja heräsin tänään 11:30. Taas sitä jaksaa! Tosin aamulla tuli laattamies joka kolisteli tuolla alakerrassa, mut eipä häirinnyt kauheasti mun unia:)

Heini on alkanut kans kukkua iltaisin...;=) Mä yritän epätoivoisesti päästä tosta valvomisesta eroon ja saada rytmin kuntoon, kun aamulla nukun sit puolille päiville eikä sekään ole kivaa:(

Peipposkalla tuli kymppi täyteen, niin se aika vain kuluu. Onnea!

Riikan yö oli ollut aika " vauhdikas" . Tosin tollasta ei oikein kaipaa omaan taloyhtiöön varmaankaan. No, onneksi joku hälytti apua ja kaikki ok. Mut en ois mäkään ovea avannut!!!

Jushkalla ultrassa sydän sykki:))) Nyt vaan neuvolakäyntiä odottelemaan..

Sain eilen yläkerran siivottua, tai no vielä vessat pesemättä:( Ja kyllä olikin jalat puuduksissa ja joka paikka kipeä illalla ja yöllä. Sit kun saan ton laattamiehen täältä ulos, alan alakertaa siivoamaan. Haluan sunnuntaina saada joulukoristeita sun muuta tilpehööriä vähän tänne kotiin ja joulutunnelmaa:) Ihanaa kun taas saa polttaa tuikkuja ja kynttilöitä luvan kanssa lähes 24h..........

Pitääpä tänään ottaa taas masukuva, kun edelliset otettu rv 24 ja rv26. Nyt kyllä masu kasvanut viikossa HURJASTI. Nyt ekaa kertaa taitaa olla tilanne että musta sen kyllä huomaa ulkopuolinenkin. HUI! Se tuli niin äkkiä.. No, laitan kuvia tulemaan kunhan saan ensin otettua sellaisia:))

Mukavaa viikonloppua!

Aurora + Poitsu rv28+0

Peipposkalle onnittelut kympistä =)

RH, olipas sulla kauhun yö....ei sinne väliin kyl uskaltais itekään mennä ja aika riski on naapurisi ollut, jos väliin on mennyt x(

Toivottavasti asiat nyt siellä rauhoittuu ja saat nukutuksi.

Silloin kun asuin kaupungin kämpässä, niin mulla oli seinänaapureina juoppoja ja niillä vielä kaksi lasta. Tyttö oli jo teini ja poikakin koulus, mut oli hirveetä seurata tai kuulla mitä siellä asunnossa tapahtui. Siellä ravas milloin sossutädit milloin poliisit (munkin kutsumina)!

Sit kun olin tarpeeksi touhua kattonut, niin rupesin kerää nimiä valituskirjettä varten ja taisin 3 sellaista laittaa kaupungille. Just ku muutettiin pois, niin olivat saaneet häädön. Toisin sanoen, pääsivät johonkin toiseen paikkaan mesomaan. Lapset oli sijoitettu muualle, onneksi.

Heini, jos viitit taas vinkata, ku seuraava YSMY lähestyy...tosin joulun alemyynneissä kannattaa sit kierrellä :)

Nyt aamupuurolle..

Mykis 31 tasan

Päätin tulla vaan ilmoittamaan, että hengissä ollaan. En ole vaan yksinkertaisesti jaksanut tai kerenny tulla kirjoittelemaan.. Eikä tässä oikeen " uutisia" ookaan..

Mulla on ylihuomenna, tiistaina, eka neuvolakäynti.. Jos mä sitten sen jälkeen tulisin taas kirjoittelemaan..

Nyt aamupalan tekoon.. KIRJOITTELEN TAAS PIAN!! =)

=) Lisbet, rv 8+0!!

Riikka, taisin lukea vähän nopeasti sen sun viestin, kun silmiin hyppäsi vaan se Jakomäki.. ;) Mutta pointtihan sullakin oli juuri se, ettei kyseessä ollut sellainen alue. Tottahan se, että sellainen not-in-my-backyard -ajattelu on vähän turhaa, kun tuollainen perheväkivalta koskettaa kaikkia sosiaaliluokkia. Toivottavasti kuitenkin jatkossa saat nukkua yösi rauhassa (ja toiv. ne sun naapurisikin saavat)!

Aurora, laitapas niitä kuvia näkyville tänä viikonloppuna!

Heini, mistäs päin Vantaata se asunto löytyi? Niistä alueistahan oli silloin Amarillossa jotain puhetta, muttei tainnut olla talokaupat selvillä vielä silloin..?

Niin ja millainen olo sulla nyt on? Tuntuuko, että vauva syntyy jo parin viikon sisään?

Omaa napaa: tylsä ja pitkä lauantai! Mies lähti aamulla puoli seitsemältä, ja sillä on työpäivän päälle Keskon pikkujoulut, eli herraa sopii odottaa kotiin joskus puolenyön jälkeen (jos ehtii vikaan nopeaan junaan)... En kyllä edes yritä mennä nukkumaan ennen kuin se tulee, koska aion katsoa telkasta yhden jännän leffan, enkä uskalla olla pimeässä talossa yksin :) Pitää siis pitää kaikki valot päällä ja puuhailla siihen asti, että saan seuraa. (Naapurit varmaan pitää ihan pimeänä, kun hääräilen täällä yksinään yömyöhällä...)

Laitoin juuri perunalaatikot foliovuoissa imeltymään, ja teen ne nyt siihen pisteeseen, että voin laittaa ne yöllä pakkaseen, ja jouluna sitten sieltä suoraan uuniin. Vielä pitäisi jostain saada sellaisen joulumakaronilaatikon ohje, mies kovasti kaipailisi sellaista jouluksi. Se on ilmeisesti hämäläinen (keskisuomalainen?) juttu, koska ainakaan savolaiset vanhempani eivät ole ikinä tehneet sellaista jouluksi.. Joten jos joku vääntää sellaisen aina jouluksi, laittakaa reseptiä pinoon! :)

Kandi & Muhku 36+2 edelleen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat