Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (29)

Täälläkin vaihteeksi yks kukkuja, joka ei malta mennä nukkumaan. Just otin jalkakylvyn ja mies hieroi käpäliin viilentävää jalkavoidetta. On niin pahuksen turvoksissa jalat ja kädet, että tuntuu ihan tukalalta ja lisäksi kutina on ollut koko päivän taas ihan uutta tasoa. Alkaa jo vähän hermo mennä näien vaivojen kans. Onkohan tässä jotain psykologista kehissä, kun viimeksikin viikonloppuna alkoi kutajamaan enemmän? Tosin silloin arvot oli nousussa, mutta viime mittauksessa laskussa. Ota näistä sit selvää...

Vauva yrittää kovati pöngetä liitoksia päin, oiskohan se jo pikkuhiljaa laskeutumassa paalupaikalle? Ilkeältä tuntuu sekin, kun oikein raastaa liitoksia päin. Mutta jotain positiivista kuitenkin: vauva on liikkunut tosi hyvin ja vaikuttaa virkeältä.

Vauvan syntymäpäivästä: miulla on semmoinen vahvistuva tunne, että tää syntyy joulun ja uuden vuoden välillä, la on 5.1. Ihan jännä sit nähdä, kuin nää tuntemukset pitää paikkansa.

Mutta jos nyt ihan oikeesti yrittäis mennä nukkumaan, kun tyttö kuitenkin herättää seitsemän jälkeen. Viikonloppuja kaikille!

T: Monttu 35+1

Täällä kans yksi mahataudin selättämä. En ole jaksanut ees avata konetta pariin päivään, niin heikossa hapessa ollaan oltu. Poikahan sairasti alkuviikosta ja minä ja mies sairastuttiin molemmat torstaina. Tosi rankaa olla yhtä aikaa kipeenä, kun ei kummastakaan ollut oikeen pojan kanssa oleileen. Onneksi poika on hyvin jaksanut touhuta itsekseen, välillä on valitellut, että kun on tylsää, eikä ihme.

Torstaina lisäksi supisteli ja maha oli muutenkin ihan hirvittävän arka ja sitten tähän päälle se kamala oksentaminen, sitä kesti sitten koko seuraava yö. Vähän kun joikin jotain, niin hetken päästä nekin tuli pihalle. Loppuyöstä tuli molemmista päistä. Hyi olkoon. Ja joka kerran kun oksensi niin tuntui että koko maha repee. Olin jo ihan varma, että tässä lähdetään kohta synnyttään tällä menolla.

No, mahatauti on menossa ohitse, lievää kuvotusta on edelleen, eikä ruoka maistu. Mutta sitten on ollut vaivana myös hirvittävä alaselän jomotus. Siis tää kipu on suorastaan helvetillistä, en pysty nukkuun kunnolla ja välillä käy mielessä, että mitä jos nää on jotain supistuksia. Panadolia oon joutunut ottaan kahtakin kerralla, mutta ei se mitään auta. Univelka on ihan mieletön, kun koko viikko on mennyt lähestulkoon valvoessa. Hirvittää jo ensi yö, että meneekö taas valvomiseksi. En tiedä pitäiskö ottaa synnytysvastaanottoon yhteyttä ja käydä näytillä, mutta toisaalta olo on vieläkin niin heikko, etten jaksais millään lähtee sinne. Täytyy nyt katsoo vielä ensi yö.

En tosiaan muista ikinä olleeni näin kammottavassa mahataudissa. Ehkä joskus lapsena on ollut, en tiedä miten sitten nyt iski tuollainen. Mutta onneksi se tuli nyt, eikä sitten lähempänä synnytystä. Vaikka tällä menolla mistäs sen tietää, koska toi vauveli päättää tulla ulos.

Eli sitä syntymäpäivää kun kyseltiin, niin mulla on tunne että 15.12, silloin on viikot 35+6 , mies on veikannut että 20.12. Laskettu aika on 13.1, mutta en usko, että menee tammikuun puolelle. Kyllä välillä jännittää että koska lähtö tulee. Pysyis nyt vielä pari viikkoa ainakin tuolla mahassa.

Mikäs tää verikoejuttu vauvan keltaisuuden takia on? Poika oli kans valoissa pariinkin otteeseen, ei meinannut arvot millään pysyä kohdallaan, vaan aina lähtivät nousuun. Viikko siä sairaalassa sitten vierähti. Kumpa tällä kertaa pääsis nopeemmin. Vaikka en kyllä lähtiskään ihan heti seuraavana päivänä, just ton keltasuudenkin takia, kun sitä ei heti huomaa. Olis inhottava viedä vauva takasin sairaalaan kun on kerran kotiutunut.

Taas oli vaan omaa vointia, sori...jaksamista kaikille, varsinkin yökukkumisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pikaisia toipumisia kaikille vatsatautilaisille.. varmaan kamalin kulkutauti minkä voi raskausaikana saada.

Mä olin eilen siellä keikalla,puol kolmen aikaan jo kotiuduin =) Tänään onkin saanu sitten kärsiä " krapulasta" eli pää tosi kipeä ja tosi huono olo,toivottavasti johtuu vaan yövalvomisesta. Oli oikein kiva päästä katsastamaan yöelämää,etenkin kun suureksi ilokseni huomasin että kyseinen paikka oli savuton :)

Sulina mä oon käyttäny monissa kakuissa erään prinsessakakun täyte ohjetta vähän muunneltuna,eli oon ostanu kaupasta vaniljavanukas jauhetta ja tehnyt sen ohjeen mukaan ja vatkannut kerman vaahdoksi ja sekoittanu sekaan (sokeria kermaan vähän) ja kakkupohjalle levittäny tätä seosta+vattu/mansikkamarmeladia ohuen kerroksen.

Oma (.) Oon vähän huolissani,mutta onneks on ma neuvola.Jotenkin toi vauvan poikittaistila huolettaa,kun on jämähtänyt siihen kokonaan,sekä sitten se että oikeassa kyljessä tuntuu sellasta jännää repivää kipua aika ajoin jos sattuu liikahtamaan väärin ja kaverilla oli just sellasta edellisessä raskaudessa kun vauva kisko napanuoraa (oli kietoutunu siihen moneen otteeseen) Vauva liikkuu tosi vähän ja pienesti ja edelleenkin koko paketti on siististi alavatsalla navan alapuolella,pelottaa ettei se pääse kääntymään.. aikasemmissakin raskauksissa napanuora on ollu tosi lyhyt,en oo saanu vauvaa rinnalle ennen napanuoran katkaisua (pituus on ollu n.30cm molemmilla tytöillä) Jos se onkin jääny jotenkin jumiin se koko napanuora ja vauva ei pääse mihinkään..

Kiitos kun sain purkautua,helpottaa omaa oloa edes vähän :)välillä tuntuu että raskaus herättää mitä kummallisempia ajatuksia ja pelkoja.. mutta kyllä odotan että saan oman pikkuisen syliini pian..

Nyt sänkyyn parantelemaan päänsärkyä.

T:Isa ja masukki 32+6

Kiitos avusta, eli kun tuo 42 koko oli pienin minkä löysin niin pidän sen, tuleehan alle kuiteski kypärämyssy!

On niin vaikeeta kuvitella se pikku pää sinne myssyn sisään, vaikka kaikki näyttää niiiiin pieneltä niin kaipa se totuus sitten selviää kun huomaa kuinka pieni se vauvelikin aluksi on!

Ja ultrassa meidän vauvelin pään mitta on ollut n. 5 pv isompi viikkoihin nähden eli ei kai sieltä ihan minipää oo tulossa!

Mukavaa illanjatkoa!

Pupina

ois sitte Jennan 2v syntymäpäivä,kakkua ostettii ja lahjanki hän saa huomenna vaik paremmin ne pidetää vasta 16.päivä..ja sitte mulla ois kysyttävää noista kestovaipoista kun mä en ole löytäny niitä yhtään mistään täältä tampereelta,että ne ketä käyttää semmosia nii mistä te ostatte niitä?

mansemamma ja vauva rv 35+4

Tänään taitaa olla se " virallinen" pikkujoulupäivä, eikö se joulukuun eka vkonloppu ole?

Täällä voidaan itse kerrankin hyvin, mahataudista selvittiin ja ei ole supistellutkaan hirmuisesti. Eilen oltiin miehen kanssa melkein koko päivä liikenteessä. Aamusta oli perheneuvola ja se oli tosi hyvä juttu!! Puhuttiin paljon parisuhteesta ja siitä miten vauva muuttaa kaiken. Mun mielestä hienoa että näistäkin asioista puhutaan, seksistä puhuttiin avoimesti ja mahdollisesta väsymyksestä mikä ainakin äidille helpolla tulee, mutta mieheltä kyseltiin myös paljon tuntemuksia ja odotuksia. Oltiin molemmat tosi tyytyväisiä tuosta tunnin palaverista. Ja uskon että siitä jäi varmaan miehellekin paljon käteen, on ihan eri asia kun joku vieras neuvoo kuinka äidin arkea pystyy helpottamaan ja mitä odotuksia molemmilta vaaditaan kuin se että mä niitä koittaisin kotona puhua ja kysellä.

Neuvolan jälkeen mentiin jouluostoksille, käytiin ravintolassa syömässäkin ja oli kivaa viettää aikaa yhdessä. Illalla oli ihan väsynyt ja vähän selkää kolotti, mutta ei onneksi supistellut.

Miehen joululahjaG: Ajattelin ostaa jonkun uuden pleikkari-pelin ja sitten 5- tai 10-kerran lahjakortin hierojalle, tiedän että se on taatusti mieluinen ja varmaan tosi hyödyllinenkin kun vaan vauva on tullut, pääsee edes johonkin pakoon ja rentoutumaan =).

VauvansyntymäG: la meillä on 10.1, mutta jostain olen saanut päähäni että vaavi tulee tähän maailmaan 28.12.

Tänään sain äidiltä aamulla viestin että hänen parhaan kaverinsa mies on kuollut viime yönä. Tämä pariskunta on aina ollut ne ystävät mun vanhemmille joiden kanssa ovat matkustelleet, viettäneet iltoja yhdessä, nähneet viikottain. Myös mulle he ovat olleet äärimmäisen tärkeitä ihmisiä, esim. kun lapsena vihdoin pääsin ratsastustunneille innostui myös meidän äiti ja tämä tuttavamme asiasta ja hekin kävivät samalla tunnilla mun kanssa. Tämä tuttu myös jaksoi aina raahata mua tallille,lätkämatseihin ja ties minne.

Tällä miehellä todettiin vuosi sitten syöpä ja useista hoidoista huolimatta ei siitä ollut apua, tauti vain levisi eteenpäin. En ollut tätä miestä nähnyt nyt kevään jälkeen kun hän meni huonompaan kuntoon, ennen sitä hän kävi mua usein töissäkin päivisin moikkaamassa. Juuri tällä viikolla oli puhetta äidin kanssa että saattaa olla parempikin etten häntä nyt nää sillä hän oli laihtunut ja kaikki voima oli hänestä kesän ja syksyn aikana hävinnyt. Siksi ajattelin näin että ne muistot mitä hänestä mulle jää on niitä parhaita muistoja kun hän oli oma iloinen itsensä. Olisi saattanut olla järkytys nähdä hänet niin muuttuneena.

Onneksi vanhempani olivat heillä kylässä viime lauantaina ja istuivat heidän kanssaan koko illan íhan kuin silloin ennenkin. Se nimittäin jäi viimeiseksi kerraksi kun näkivät, sillä vanhempani lähtivät tällä viikolla Thaimaaseen lomalle. Tämä mies oli vain 55-v.

Se on hassua miten tälläisissä tilanteissa alkaa asioita miettimään jotenkin uskonnollisesti tai jotain, niin vaikeaa selittää. Jotenkin tämä meidän vauva tuntuu nyt taas vieläkin ihmeellisemmältä lahjalta. Menetimme yhden tärkeän ihmisen, mutta kohta saamme uuden ihmeen, jotenkin se elämä aina vain jatkuu.

Nyt taidan lopetella, kohta on talossa vilskettä kun ystävämme tulee 4 lapsensa kanssa meille kylään, laitetaan ruokaa ja juodaan glögiä, vietetään mukavaa iltaa =).

-Outi ja pikkueepo 34+3

Piti tulla vielä tänne kurkkimaan kun telkkaristakaan ei oikein tule mitään. Ihmeitä ei ole tänään touhuttu, kaupassa käyty ja ruokaa laitettu, saunottu ja olla möllötetty. Jos huomenna olisi reippaampi ja saisi noita jouluvaloja yms. laitettua, tai sit ens viikolla.

Elina - minkäs ikäinen teidän poika on?

Hermione - paranemisia, koittakaahan ens viikolla olla terveinä että keritään nähdä :-) Onnittelut kulkupelin hankkimisesta.

Sulina - mä laitan usein täytekakkuun banaania ja jotain vanukasta sekoitettuna rahkaan. Vanukas riippuu vähän että onko suklainen vai marjainen tai hedelmäinen kakku... Tai sitten jotain hilloa tai muuta hedelmää ton banskun sijaan.

(Ukko valittaa vieressä kun naputan tätä konetta, koittaa katsoa telkkaria ja mun näppäily häiritsee häntä kovasti :-)

Mary - toivottavasti paineet kohdallaan eikä tarvitse mennä osastolle. Voiskos olla jotain kalkin tai muun aineen puutetta, ehkä en sitä betonia maistelis ;-)

Fable - se verikoe otetaan kai sen takia ettei niitä vasta-aineita ole tässä raskauden aikana kehittynyt. Mahdollista just kun aiempi / aiemmat lapset olleet keltaisia.

Zatu - kuvia vaan niin päästään ihailemaan. Ukkoas haukuit jostain mattojen asettelusta haakuraksi :-)

Oma vointi ihan jees, tarkkana oltu ruuan kanssa ja insuliinit pistetty. Ei oikein supisteluja mutta jotain ihme vihlontaa välillä kai ne niitä kasvu- tai liitoskipuja on. Kädet puutuu ja on turvoksissa, siitä kun pääsisi eroon...

Kyllä tuo mies nyt urkkii ja kattelee mitä kirjoitan :-) Vaatii mua kehumaan sitä kovasti jne. No mikäs siinä onhan se aika usein ihana vaikka välillä ottaa mua kovastikin päähän. Komeakin haluaa kertoa olevansa (etsii varmaan uutta nuorempaa vaimoa alle 26 v :-) ja nyt se heittäytyi ihan mahdottomaksi ton vaimojutun suhteen. Tukan värillä ei väliä, kuhan on pitkät hiukset, hoikka ja isorintainen olisi kuulemma kiva ja mitähän vielä, varmaan pitäisi taloudellisesti hyvin toimeen tulevakin olla jne. ;-) Siis aika lopettaa, kädet väsyy...

Paranemiset sairastaville!

Öitä

Mirabella ja Albert 35+5 kera uteliaan ukon :-)

[color=darkviolet]En tiiä minkä merkkisiä oot ostanu, mut tabuja kai? No eni vei. Mites ois Sana-solia, se on nestemäistä ja siinä on A-, B-, C-, D- ja E-vitamiinia. Makeutettu sorbitolilla.

SyntymäpäiväG: Oon ollu niin varma että yli menee kun on esikoinen tulossa. LA siis 8.1, mutta nyt näitten raskausmyrkytysoireiden vuoksi en oo enää yhtään varma että edes tammikuulle menee..tarkkaa päivää en kyllä osaa/uskalla veikata. Tuntuu jotenki ihan hurjalta että ihan kohta on nyytti sylissä.

MARY: Ottiko terkkari sulta ne verikokeet sen raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi vai kävitkö jossain laboratoriossa tms??Kun mä en oo tiennykään että sen voi verikokeista nähdä...Pitääkin tiistaina kysyä kun meen taas kontrolliin.

(.) Vähän päänsärkyä on ja eilen tiirattiin miehen kanssa mun varpaita kun näyttivät muka turvonneilta, mutta lopputulokseksi saatiin et ei ne nyt ehkä ollukaan..Jotenki pelottaa koko ajan kun on viikonloppu että mitä jos jotain vakavampaa alkaa ilmetä. Protskut kuitenkin edelleen vaan +1, testasin toisenkin kerran tänään ku alko päänsärky, mutta ei oo kohonnu kakkoselle, onneks.

Uskomatonta, että kohta se ensimmäinen tammivauvakin on syntynyt..Toivottavasti kuitenkin pysyvät mahdollisimman loppuun asti meillä kaikilla mahassa. Ite en ollenkaan tajua että kohta synnytän. Välillä ihan ahistaa, kun en tiiä osaanko sittenkään olla äiti ja hoitaa vauvaa..

Tenttikirjoja pitäs lueskella..

Beijaflor rv 34+5

[color=darkviolet]Värinvaihossa käyty tänään ja tuulettumassa shoppaillen, joten paljon parempi mieli on ollu tänään :) Peipille on nyt ammusoittorasia, ukolle kaulaketju konvehtipaketissa ja kaikkee muutaki tähellistä hankittuna.

Ostin sit akalle rukan kurapökät eli menin nyt matalasta aidasta ;) ei kerta kaikkiaan huvittanu ompeluhommat. Kaverin tytölle tuli ostettua synttärilahjaksi paita prinsessalehen lisäksi. Peipille luulin jo löytäneeni ihanan talvilakin, ja olikin se sitä kunnes katoin hintaa :O pitkästi yli 20,-!! Ja mähän en sellasta summaa maksa lakista.

En tiiä saisinko ukon lahjottua käymään Kaphallissa kattomassa yhtä pipaa, ku sitä kattelin kerran kulkeissani, mut hönönä luulin sitä liian isoksi. Myöhemmin tajusin ettei se ois ollukkaan. Ja sillä oli hintaa jotai vaivaset 5,-. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :D

[b]Chiccan G: [/b]on tainnu ollakki puhetta tästä ja sen kummempia tuntemuksia mullei oo päivästä, mut sanotaan vaikka 12 tammikuuta. 12 päivä on akanki synttäripäivä.

[b]Leperus [/b]laitakko sä osan juurta sit pakkaseen ja käytät seuraavassa taikinassa hyväksi? Mä en oo tainnu koskaan kokeilla ruisleivän tekoo. Ja taitaneeki jäähä haaveeksi, ku jauhoallergiat on lisääntyny :/

[b]Äityli [/b]pitäsköhän sun iskee joku tulppa lapsiveen lorahtelun estämiseksi ;D Ei mutta oikeesti niin säikyttää varmasti hirveesti tuo, että rinsessa haluaa jo maailmaan. Otahan nyt iisisti, etkä sitten tee joulusiivouksia. Ukko voi hoitaa ne :)

[b]Piparitaikinan maistelusta [/b]että eikös suomessa oo salmonella tapaukset kanaloissa. . .munaloissa ;) tosi tosi harvinaisia, joten varmaan voi turvallisin mielin maistella munallisia taikinoita.

[b]Mirabella [/b]missähän yhteydessä mä kirjotin haakuran. . .lahopää taas täällä :) Mut siis se on suomeksi sellanen joka unohtelee ts. on ajatuksissaan. Oiskohan muitaki merkityksiä *miettii*.

[b]Hermione [/b]jopas teillä pöpöt myllää. Toivotan pikaista paranemista.

[b]Sulina [/b]miten ois, että ostat valmista mansikkakermaa ja vaahotat sen. Ja lisäksi joku hillo tai leikkaat suklaata veitellä rouheeksi. .

[b]Omk [/b]*halaa* se on aina niin pysäyttävää, kun joku läheinen nukkuu pois. Ja kun odottaa uutta elämää syntyväksi, sitä varmasti miettii mikä elämän tarkotus on. Hyvä, että vanhempasi ehtivät vielä ennen reissuaan viettää aikaa " kuin ennen" ystävänsä kanssa.

[b]Mary [/b]eläs nyt ala kummiskaan sitä betonia nuoleskeleen. Ei mutta pokalla niin se voi olla merkki jostain " puutteesta" , ehkä kalkin tai muun sellasen. Näin muistelen " vanhan kansan" neuvon menevän.

Mikähän puutos mulla on, ku yks päivä nuuskuttelin kirkasta teippiä rutattuna kätösissä kauan aikaa -> se tuoksu n i i n hyvälle :)

[b]Mamm@mia [/b]en osaa sanoa sun kipuiluun, mut jaa omaa kipuani sulle ;) jaettu kipu puoli kipua. . .no joo mäpäs loistan tänään, siis mulla on jo muutaman päivän ajan tuntunu masussa kiristävyyttä, ku teen jonku kiertoliikkeen. Navan vieressä jossai tuntuu, ku vähän käännyn *hmm* oikeelle puolelle. No, ei parane kääntyillä.

Pitääpä lähtä vieraileen blogissa ja ruveta akan kans iltapalalle. Ukko on tekemässä kattilaremppaa. Luulin sen olevan jo valmista, mut ehei :/

Z ja peipi 32+1

Chicca se täällä valvoo, mietinkin että taasko Maria on työn touhussa vielä öiseen aikaan. Auttaiskohan joku kamomillatee tms. tuote?

Palasin juuri pikkujouluista, käytiin katsomassa uusin Bond ja syömässä. Ihan kiva oli työkavereita nähdä vaihteeksi :-)

Tänään kotiuduin Kättäriltä ja insuliinia on eilen ja tänään pistetty. Nyt on sitten se ja tarkka dieetti että vauva ei kasvaisi liikaa. Parin viikon päästä kontrolli äitipolilla. Ihan hyvä oli osastolla olla, kyllä oli henkilökunta mukavaa, ei voi valittaa.

Mitäs täällä on tapahtunut?

Zatu - öö mikä on haakura? En usko että tarvii enää mennä osastolle jos sokerit pysyy hyvinä. Kontrollit ä-polilla.

Miehelle joululahjaksi: olen yöpän ostanut kun sai itse hommata metsästystarvikkeita itselleen. Ehkä vielä jonkun dvd:n ostan.

Täälläkin yksi keltaisen vauvan pyöräyttänyt - verikoe ensi viikolla.

Lydia - mulla oli paastoarvo 5,3 ja neuvolasta (Vantaa) annettiin vaan dieettiohjeet sekä kontrolliaika paastosokerista. No en asiaan suhtautunut tarpeeksi vakavasti ja nyt ollaankin sitten insuliinilla ja vauva arvioitu isoksi... Eipä niistä mittailuista varmaan haittaakaan ole vaikka vähän tiukalta toi tuntuu kun on ihan siinä rajalla, luulisi että sulle riittäisi dieetti ja paastosokerin kontrolli. Mä olisin taas tarvinnut neuvolasta vähän tiukempaa ja selkeämpää ohjausta, vähän sitä pelotteluakin.

beijaflor - toivottavasti asiat kuitenkin ok.

Piparitaikinaa on täällä ainakin maisteltu - onko raaka munakin kielletty? En ole edes huomannut :-)

SYNNYTYSAIKAG: La 1.1. mutta tunne on että joulukuussa tulee.

äityli - hui, nyt jalat ristiin ja rauhoittumaan. Toivottavasti pysyy masusssa vielä muutaman viikon.

Täytyy varmaan lähtee nukkumaan, tietää taas että levotonta on näiden käsien kanssa. Sain kyllä lähetteen fysioterapeutille, jos vaikka olisi apua...

Öitä

Mirabella ja Albert rv 35+5

Unetonna aina vaan. Voi kun sais edes yhden yön kunnolla nukkua ennen synnytystä! Huoh... Viime yöt on menny puutuvien käsien ja närästyksen kanssa painiessa, tänään taitaa vika olla ihan korvien välissä. Ei löydy mielenrauhaa, ei.

Virittelin tuossa eilen illalla galluppia lapsen syntymäajasta; koska siis on la ja koska ajattelisit lapsen syntyvän? Ensi kuu kun onkin jo meidän, aika rientää!

Valoisaa adventtiviikonloppua komeille kummuille!

¨c¨ 35+2

Oltiin päivä ostoksilla ja sit otettiin yön univelkoja takas ja nukuttiin pojan kanssa kunnon päikkärit. Ilta meni siivoillessa. Nyt piti vielä tulla tänne kurkkimaan ennen kuin lähen nukkumaan.

Voi kurjuus, että täällä edelleen vaan tuo mahatautipöpö jyllää =( Paranemisia kaikkiin perheisiin ja toivottavasti häipyy pian koko pöpö maisemista!

Ja pikaista paranemista myös flunssaisille!

Ja taitaa nuo loppuodotuksen krempatkin lisääntyä vähän jokaisella!

Leperus: Mulla on laskettu aika 20.1. ja nyt siis tasan rv 33.

SyntymäveikkausG: En osaa oikein sanoa, jotenkin tuntuu, että yli menee. Ukki toivois, että syntyis 40+6, niin hän sais sit synttärilahjan ja mummi toivois 41+3, niin hää sais synttärilahjan ;) Voisin ite heittää vaikka 25.1., ni syntyis 40+5....

Äityli: Toivottavasti pysyt yhtenä kappaleena vielä muutaman viikon, tsemppiä!

Omk80: Vau, teillä on ollut hyvä neuvolapalaveri. Oispa täälläkin tuollaista! Esikoista odottaessa oli nuo valmennukset kaikki ihan yhtä tyhjän kanssa.

Halaus suruun!!

Elina: Nyt täytyy toivoa vielä, että alakerran mummu on kotona, kun lähtö koittaa, mutta kyllä helpottaa paljon oloa, kun tietää, että on edes mahdollisuus saada mies mukaan.

Teilläkin näköjään poika valvottaa. Oiskohan tääläkin hampaita tulossa, en oo tajunnut katsoa. Viime yönäkin heräs 1.30 ja saatiin takas nukkumaan vasta 5.30. Herää välillä kunnon parkuun ja ei meinaa saada rauhoittumaan.

Jeps, tää lähtee nyt nukkumaan ennen kuin nukahtaa tähän...

-tau- 33+0

Ihanan rauhallinen päivä ollut, laitoin oikein kynttilänkin palamaan adventin kunniaksi. Ja käytiin koululla hirvikeitolla, niin ei tarvinnu miettiä päiväruokaakaan. Ja iltapäivällä syödään broileripyöryköitä ja ranskalaisia. =) Huushollikin on siivottu, aamulla ekana imuroin ja äsken moppasin mattojen välistä.

Zatu: mä oon kans koittanu löytää vauvalle talvilakkia ja ihan hirmu kalliita ovat 8/. Ei siis ole vielä löytyny. Jospa huomenna tulis vastaan, kun meen kaverin kanssa ostoksille.

Mirabella: Eetu tulee joulupäivänä 1v6kk. Muistaakseni Marialla on aika samanikäinen taapero. Oon miestä vähän kiusannu, että eikös se nyt olis niinku asiaa jos oltais uusi vuosi laitoksella kun on juhannuskin koettu ;). On se kyllä luvannu olla sillon ottamatta alkoa.

Eetulle muuten iski räkätauti =(. Viime yönä tosin nukuttiin kaikki 10 tunnin possu-unet, Eetulle laitettiin illalla Nasolinia ja annettiin tulla kahden maissa meidän keskelle. Ja minä kävin vain kerran vessassa! Pari kertaa heräsin kun poitsu siinä pyöri vieressä ja kerran supisti, mutta ihanan levännyt olo!

Mistä tulikin sitten mieleeni, kuinka aiotte uutta vuotta juhlia, jos uskallatte suunnitelmia tehdä? Ja aiotteko komentaa ukot olemaan juomatta (jos muuten on ollut tapana) vai onko se sitten taksikomennus jos sillon lähtö tulee?

( . ) Eipä siis kummempia. Joku kylän mummo tuli (kun oltiin siellä syömingeissä) kysymään että joko meillä on vauva, kun hän muisteli että olin niiin pullea ja nyt näytän niin hoikistuneen (istuin silloin, joten hän ei nähnyt mahaa). Taputtelin vaan masua että kyllä se vielä täällä on ja päätin ottaa tuon kohteliaisuutena... Kevättalvella kun painoin saman verran kun nyt (ja pari kiloa enemmänkin) ilman masuvauvaa =).

Iskias vaivaa edelleen tuossa oikeassa pakarassa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oon koittanu vältellä tuota Eetun nostelua, se kun tuntuu kaikista pahiten =/. Muutamana yönä oon heränny ku vaavi on punkenu tosi kovaa, niin että on kai alkanu supistaa, kun sattuu aika kokonaisvaltaisesti tohon keskikroppaan. Päivän mittaan tulee kivuttomia ihan kiitettävästi.

Nyt minä meen sohvalle kutomaan ja nostan jalat ylös kun Eetu vielä nukkuu!

Elina ja masukki 32+1

Siispä ei juuri asiaa, vaikka olenkin taas viettänyt monta päivää hiljaiseloa näin pinoutumisen suhteen.

( . ) Suuri ja mahtava. Vauvan liikkeet hieman vähentyneet, liekö tila loppumassa?! Maha painaa jo kovasti ja välillä tekee kipeää edelleen häpyluun alueella. Etenkin jos kovasti touhuaa, niin supistelemaan rupeaa, joten tämä terho ei ole ollut kovin touhukas =)

Huomenna olisi NKL:lla synnytystapa-arvio, joka melkoisesti jännittää. Etenkin kun mies ei saanut töistä hommattua vapaata, kun muut olivat jo ehtineet ottaa pekkasia tms. Eli yksin menen ja siksikin hieman jänskättää, mutta oikeastaan hyvällä tavalla. Saanhan taas nähdä pikkuisen ja selventäähän tuo hieman jatkokuvioita. Eli saanko rauhassa odotella synnytyksen käynnistymistä vai mennäänkö suoraan sektioon.

SyntymäpäiväG: Pikkukakkosen laskettu aika on 31.12. mutta toivoisin, että vaaveli menisi edes päivällä yliaikaiseksi eli sain oikeasti tammivauvan. Saas nähdä, en oikeastaan osaa sanoa tarkkaa päivää.

Hassua tosiaan, että pian jo ensimmäiset alkavat lunastamaan " palkintojaan" eli ekat vauvat näkevät päivänvalon. Itsellänikin voi olla nyytti kainalossa 2-6 viikon sisällä!

Mukavaa viikkoa kaikille terhoille! Yritän huomenna ehtiä tulla kertomaan sta:n " tuomion =)

Noopu ja pikkukakkonen rv 36!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat