Vierailija

Tiedän että on vähän joka vuosi ollut mietinnässä eikä ole mennyt läpi, mutta nyt pidän peukkuja entistä pystymmässä kun oon vuoden vaihteessa itse jäämässä hoitovapaalle.

Kommentit (6)

Hyvä Tampere, loistavaa, hienoa! Itse en ole enää lasten kanssa kotona mutta olen erittäin riemuissani niitten perheiden puolesta jotka tästä hyötyvät!

Lasten ja nuorten palvelujen ensi vuoden talousarvioon 7 prosentin lisäys

5.9.2008 kello 8:04

Lasten ja nuorten palvelujen menot kasvavat ensi vuonna noin 7 prosenttia. Toimintamenot ovat vuonna 2009 301 miljoonaa euroa, toimintatulot 12 miljoonaa euroa ja toimintakate 289 miljoonaa euroa. Lasten ja nuorten palvelujen lautakunta hyväksyi vuoden 2009 talousarvioesityksensä 4. syyskuuta 2008.

Varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen palvelukokonaisuuden talousarvioesityksellä vastataan pienten lasten määrän kasvuun. Uusia päivähoitopaikkoja tilataan omalta tuotannolta 140 ja muulta tuotannolta 74 paikkaa. Ensi vuoden talousarviossa on myös varauduttu ostopalveluna toteutettavaan englanninkieliseen päivähoitoon.

Lautakunta päätti jo vuosi sitten vuoden 2008 talousarviokäsittelyssä, että vuoden 2009 alussa otetaan käyttöön kotihoidon tuen kunnallinen lisä eli Tampere-lisä. Ensi vuodelle on varattu 4 miljoonan euron määräraha Tampere-lisän käyttöönottoon. Tampere-lisää maksetaan 140 euroa kuukaudessa, kun alle 3-vuotiasta lasta hoidetaan kotona ja 100 euroa kuukaudessa seuraavista alle 3-vuotiaasta sisaruksesta. Yksityisen hoidon tuen kuntalisää nostetaan 22 - 47 prosenttia eli noin 49-96 euroa kuukaudessa hoitomuodosta ja lasten iästä riippuen. Uusille päivähoitoyrittäjille lisätään starttirahaa 252 eurosta 500 euroon.

Lähde: http://www.tampere.fi/tiedotus/tiedotteet/2008/t080905a.html

Mahtava kaupunki :)

Kuntalisä/v.2009 budjetti

(8.4.2008)

Milloin v.2009 talousarviosta tulee vahvistus eli milloin varmistuu alkaako Tampereen kaupunki maksaa Tampere-lisää alle 3v. kotona hoidettavien lasten perheille? Tieto olisi olisi tärkeä siksi, että ainakin minulla se ratkaisee jatkanko ensi vuoden puolella kotona lasten kanssa vai joudunko palaamaan töihin.

kaksosten äiti

Vastaus

(6.5.2008)

Tampereen kaupunginvaltuusto päättää kotihoidon tuen Tampere-lisästä vuoden 2009 talousarviokäsittelyn yhteydessä kuluvan vuoden marraskuussa. Asiaa valmistellaan paraikaa siten, että lasten ja nuorten palvelujen lautakunta käsittelee asiaa syyskuun kokouksessaan. Tampere-lisän käyttöönoton vaikutuksia lautakunta käsitteli jo talousarvioseminaarissaan 11.4.2008.

Vesa Komonen

Suunnittelupäällikkö, lasten ja nuorten kasvun tukeminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat