Seuraa 

Olemme muuttaneet muutama kuukausi sitten Yhdysvaltoihin ja edelleen minulle on epaselvaa muutama tipitysyksityiskohta. Esim. jos soitat ja tilaat ravintolasta ruokaa ja itse haet sen sielta, tipitetaanko vai ei? Tai tipitatko ovelle paketin tuovaa UPS-kaveria?

Ongelmaksi muodostuivat myos tuliaiset. Naapuriperhe on kutsunut perheemme kahville, mutta mita olisi soveliasta vieda tuliaisiksi?

Etukateen vastauksista kiitollisena.

Kommentit (2)

Jos soitat ravintolaan ja tilaat ruokaa, mutta noudat ruuan itse, niin tippiä ei anneta. Jos sen sijaan tilaamasi ruoka tuodaan kotiisi, niin silloin tietty annat tippiä, mutta tämän varmasti tiesitkin.

Pakettia tuovaa UPS-kaveria ei tipata kuten ei postinkantajaakaan. Kuitenkin näin joulun alla suositellaan annettavaksi varsinkin tutulle postinkantajalle tippiä esim. $20-30 dollaria.

Naapuriperheelle voit viedä tuliaisiksi kahville mennessänne esim. itse leivotun (suomalaisen?) kakun/keksejä, suklaata, kukkia tai jotain muuta pientä - ihan kuten Suomessakin. Jos illalliselle olette naapuriin menossa, niin sitten ehkä viinipullo tms.

Good luck! Tippaamiseen tottuu kyllä nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat