Seuraa 

:)

Sivut

Kommentit (18)

Kappas vaan! Porskutellaan Tiitiäisen kanssa samoilla viikoilla hyvinkin tarkkaan :)

Kyselit liikkeistä. En vielä niitä tunne. Ultrassa vaan vauva liikehti niin kovasti että pää-perä-mittaa ei saatu mitattua. Mies jo tokaisi että tää taitaa olla vielä vilkkaampi kuin esikoinen joten sitten tällä on jo ADHD. Joten siitä nuo kommentit vauhdikkuudesta. Lääkäri kyllä kyseli että joko tunnen liikkeet eli vois kai se periaatteessa mahdollista olla. Itse mietiskelin että istukka kun on etuseinässä niin se voi vaimentaa liikkeitä joten odotellaan. Jotenkin olen ajatellut että sitten joulun aikaan jos jotain tuntisi...

Täällä meillä päin on muuten systeemit muuttumassa. Ennen pääsi vain joko np-ultraan tai rakenneultraan mut vuoden alusta pääsee molempiin. Kysyin torstaina lääkäriltä että mikäs meidän tilanne on, niin lääkäri lupasi että päästään rakenneultraan vaikka se saattaakin olla tämän vuoden puolella :) Haluan sinne mennä ja varmistaa vielä että istukka toimii ja kasvu on normaalia.

Tulipas pitkät löpinät. Auringonpaistetta kaikille!

T:Moskuliini

Minäkin viimein sain aikaiseksi ilmoittautua listalle, olen taustalla hiimaillut ahkerasti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Hieman itsestäni, eli kolmatta odotellaan ja ennestään kotoa löytyy 4- ja 5 vuotiaat pojat.

Ensimmäinen neuvolalääkäri on ohitettu, mutta NP-ultraan en osallistunut. Meiltä olisi ollut melkein 300 kilometrin matka ultrauspaikkaan eli tuonne keskussairaalaan, enkä viitsinyt semmoista matkaa lähteä ajelemaan. Neuvolalääkäri vilkaisi kuitenkin ultralla sen verran että sikiön koko vastasi viikkoja. Onko muita, joilla on hurjan pitkä matka synnytyssairaalaan? Lähinnähän se varmaan on meidän lappilaisten ongelma.

Moni on katsellut BB-finaalin eilen, ja kyllä Sari oli noista finalisteista minunkin suosikkini. Mukavaa että voitti!

Jouluvalmisteluja en ole vielä ehtinyt/viitsinyt tehdä, ensi viikolla ajattelin jonain iltana tehdä porkkana- ja lanttulaatikot, ja jos tosiaan jotain valojakin ripustelisi niin sais vähän joulutunnelmaa kotiin.

Mukavaa päivää kaikille!

Palaga rv 15+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On tää luxusta! Yksin kotona! No, kohta haen perheen kotiin mummolta.

Tänä aamuna oli taas ensimmäisenä mielessä, kun silmäni avasin, lääkärin torstaiset sanat: " ei täällä näy enää mitään hematoomaan viittaavaa. Tää on niin normaali raskaus kuin olla ja voi!" Ihan uskomaton tunne kun on pelännyt pahinta koko alkuraskauden ja sitten saa kuulla tuollaista. Jotenkin sitä vieläkin koittaa sisäistää, varsinkin näin kun saa olla yksin ja miettiä rauhassa.

Jään tänne hymyilemään. Taitaa aurinkokin pilkistellä! Mukavaa viikonloppua kaikille! T:Moskuliini ja vilkas pikkukakkonen 14+4

Tääläkin jo ollaan hereillä, vaikkakin poika jäi eilen mummulaan. (pojan kanssa herätys on ollut nyt viime aikoina viimestään klo 7) Huomenna vasta nähdään. :/ Iski taas heti oven suljettua hillitön ikävä. Ja kun tämä oli vielä eka kerta kun vein pojan yksin yöhoitoon. Mies tuli vasta illalla 23 kotiin.

No tänään soitetaan pojalle ja jutskataan mitä kuuluu! :)

Tääläkin tuli jännitettyä BB:n finaali.. Ja mielestäni oikea voitti. Ainut kenen en olisi noista toivonut voittavan oli Kaarlo.

Eilen laitoin vähän " joulua" kotiin. Pojalle jouluvalot.. (joiden kimpussa on heti kun silmä välttää.. :D) Joulupäytäliinan laitoin ruokapäytään ja sohvapöydälle. Saas nähdä kauan menee ruokapöydän pöytäliinalla ennen kuin on ekassa pesussa. ;) Ainiin pojalla on myös huoneessaan pikkujoulukuusi lipaston päällä. Kohta on kylläkin poja synttäreiden vietto.. saa laittaa ilmapalloja ja serpentiiniä! :) Ihanaa.

Kyllä on varmasti Moskuliinista helpottava kuulla, että kaikki on hyvin ja raskaus on normaali! :) Varmasti ihana tunne. Onnittelut vielä siitä.

Ymmärsinkö oikein että tunnet jo liikkeet?

Oih, täällä niitä odotellessa ja kuulostellessa.. :)

En muista nyt ollenkaan mutta millos te jotka tunsitte aikasin liikkeitä niin tunsittekaan ne ekat tuntemukset? Ja miten tuntuu parhaiten? (varmaankin selällä maatessa?)

Ihania viikonlopun jaltkoja kaikille ja masunkasvatuksiin! ;)

t:tiitiäinen, poju 1v11kk ja masuvauva rv 14+4

Täällä on herätty tänään klo 5.20... poika päätti että nyt noustaan. Mulla on ollu niin hirvee päänsärky melk joka päivä että oksat pois. Eilen illalla oli ihan mahdoton olo, katsoin big brotheria sinnikkäästi loppuun asti ja sit heti nukkumaan. Muuten, voittiko teistä oikea tyyppi? Mun mielestä kyllä Sarin kuuluikin voittaa.

no tänään on taas tiedossa menoa kun Pojan kummi eli mun sisko tulee käymään ja mennään mutsille auttamaan joulusiivossa:) Siis vaihdetaan verhoja ym isompia juttuja. Ja kokkaillaan hyvät ruuat päälle.

Onko muillakin jo pikkuhiljaa alkanut joulunvalmistelut? Mulla ei kyllä vielä omassa huushollissa oo kummemmin, kirpparille vein kyllä vanhoja vaatteita viemästä tilaa:)

Lumisempia ilmoja toivoen,

Minnis80 rv 14+3

Ja Minnis80: Kyllähän mä olisin pystynyt estämään sen etten olis nähny sitä voittajaa heti kun ekat rivit kuin sun tekstistä...=) Uteliaisuus vaan voitti ja luin vielä eteenpäin! Ja eihän tänne nettiinkään olis kannattanu tulla jos oikein tosissaan haluais pitää tiedon salassa ennen nauhalta katsomista. Joka paikassa kun sitä kuotenkin toitotetaan.. Joten ei paniikkia!!!

Minäkin näyn olevan samoilla viikoilla teidän, TIITIÄINEN ja MOSKULIINI, kanssa! :) Tuolla esittelyjen listalla minulla on laskettu aika vielä sen 30.5 joka oli aiemmin ja joka sitten muuttui 29.5 np-ultrassa. Näissä palstoissa on tosi mukavaa kun aina löytyy joku joka on samoilla viikoilla, ja sitten voi vähän niinkuin " vertailla" , sillä lailla hyvässä mielessä! :D Ja minä vielä kun ensimmäistä odotan, niin olen suurinpiirtein kaikesta pihalla! Mukavaa myös, että sinulla moskuliini oli kaikki masussa hyvin!

Aika hurjaa, että näin aikaisin voisi jo liikkeitä tuntua, varmaankin ennemmin uudelleensynnyttäjällä kuin näin ensisynnyttäjällä. Joko teillä on isot masut? :) Minulla sievä pikku pömppis, mammahousuissa näkyy muillekin oikein hyvin. Koskas teillä muuten on rakenneultrat? Vai oletteko saaneet vielä aikoja? Minä sain np-ultrassa ajan rakenneultraan, ja se on 22.1. Aika pitkältä tuntuu aika sitä odotellessa..

Joulua en ole ehtinyt vielä laitella, mutta olisi kyllä kiva laittaa jo. Luntakin vähän tänne satoi, mutta on niin märkää että taitaa sulaa kohta jo pois. Saisi joulukoristeista edes jotain joulutunnelmaa.

Big Brotheria katsoin minäkin, lähinnä mielenkiinnosta että kuka voittaa, en siis ole kauheasti seurannut sarjaa. Oikea tyyppi voitti, ei ollut minusta yhtään itsekeskeinen, eikä edes hassusti uskonut että itsellään olis mitään mahiksia voittaa! Kiva juttu.

Kivaa muuten vähän " vakoilla" teidän kirjoituksista tuota lapsiperheen arkeakin, itsellä kun ei vielä lapsia ole, ja monella täällä on jo yksi ennestään ellei useampiakin! Tervetuloa PALAGA, hauska kun tulee uusiakin vielä joukkoon (vaikka itsekään en niin kauaa ole vielä ollut).

Katsoin tuossa että hurjaa, kun elokuiset laittavat jo omaa pinoaan, niin kai se aika menee nopeaa..:)

Hyvää viikonloppua kaikille!

sämpyläinen 14+4

Tässä muuton keskellä elellään, huonon olon vuoksi tavarat menee hitaanlaisesti paikoilleen. Tää viikko ois ollut saikkua oksentelun takia kun suola-arvotkin oli vähän alhaalla. Vaan pakko oli olla harjoittelussa neljä päivää, että sain tehtyä työnäyttöjä, muuten ois menny tää harjoittelu ihan hukkaan. Nyt ne siis tehty ja arviointia odottelen Lujille kyllä ottaa olon kanssa vieläkin, vatsassa kiertää nytkin.

Tiistaina on lapsivesipunktio ja sitäkin olen mietiskellyt, tuloksia joutuu odottelemaan sitten ainakin kaksi viikkoa. Perjantaina on läkärineuvola ja kuulee tarkemmin, että onko odotuksessa muuten kaikki ok. Viimeksi kun hain saikkua niin lääkäri jo kehoitti miettimään mahdollista aikaistettua äitiyslomaa tai saikkua koulun raskauden takia, minä kun ajattelin jopa valmistua huhtikuun lopussa. Senpä näkee sitten.

Masu on kasvanut ainakin sen verran, että työhousut puristaa, pitäs hommata uudet tai tehdä muutoksia nykyisiin. Joustofarkut vanhoista menee vielä päälle, mutta muut ei ja äippäfarkut on vielä jotenkin isot eli hankaluuksia vaaterintamalla.

Arvasin, että tämäkin nettisessio loppuu lyhyeen kun minäite piipero tulee terrorisoimaan.

Eli heipat

AatuEetu rv 15+1 tai 14+5

Täälä minä kukun jo täysin pirteänä. Mies jäi vielä nukkumaan, kun nousin vihdoin pyörimisen jälkeen 8.30. Taitaa olla tuo unirytmi senverran päähänpinttynyt. :) No huomenna saa taas herätä touhuamaan klo 7 aikoihin viimestään, kun tulee se poju tänään kotiin. :D Ihanaa!

Vielä olisi tässä ennen sitä suoritettava unikeon kanssa sunnuntai siivous.

Illalla olisi jumppa teidossa. :) Saa taas vähän energiaa tämän laiskan viikonlopun jatkeeksi.

Miragelle paljon jaksamisia häästressin keskelle. *halaus*

Sämpyläinen: Juu eiköhän ne ultraajat tosiaankin tedä parhaiten mikä on hyvä aika rakenneultralle. :) Jotenkin sitä vaan kuvitteli että meidän aika on se " oikea aika" . Ja tosiaan niin kuin mainitsit niin kai sillä np-ultralla on tiukemmat rajat. No pääasia,että sinne päästään jokainen aikanaan. :)

Eipä tässä kummempia. Nyt vaan odotellaan että ukko nousee ylös ja pääsis yhdessä syömään aamupalaa. :)

t:tiitiäinen, poika 1v11kk ja vauvanalku rv 14+5

Minähän palstaterroriksi ryhdyin.. Kohta saan lukea vaan omia juttujani! ;D

Sämpyläisellä tosiaan samat viikot myös, mukavaa että on meitä loppukuisiakin. :) Tuntuu että kaikki muut menee jo +17rv.

Masusta kyselit... Eilen itseasiassa laitoin ekaa kertaa mammahousut päälle ja ai että tuntui hyvältä. :) Pakko oli tänäänkin laittaa ja mammapaitakin. Kyllähän nämä masua söpösti korostaa! Alkaa kyllä mielestäni jo kunnon vauvamasu näkyä (ja eilen myös mieheni äiti huomutti, että onpas masu kasvanut ja eikös sulla olekin menossa jo rv 16? ;) ) , en usko että jää ulkopuolisille epäselväksi. :D (ei kylläkään takki päällä näy..kai?)

Käytiin juuri kaupungilla kiertelemässä mammavaatteita ja joululahjoja. Nyt kun pääsi kunnolla ilman poikaa kiertelemään. (yleensä poika huutaa jotain ei:n tapaista kun astumme kauppaan sisälle..ohhoh)

H&M:ssa oli mukavan näköisiä vaatteita, mutta ajattelin odottaa aleja.. Kun on noita mammavaatteita jo pojan odotusajoilta jonkin verran. Ei kylläkään enää näytä yhtä kivoilta kun 2v sitten.

Millon muuten alkaa joulun jälkeen alennusmyynnit? Heti 27.12 vai vasta uuden vuoden jälkeen?

Miten sinulla sämpyläinen voi olla rakenneultra vasta 22.1? Onko siinä tapahtunut joku virhe tms? Minulla on np-ultrassa saatu aika 5.1.

Np-ultra papereissa lukee että rakenneultra suoritetaan 18-19rv:lla.

Sillonhan 22.1 on jo viikkoja kasassa 21+6. No voihan se olla että vaihtelee eri paikoissa, vai voiko?

No nyt pakkaamaan tnään ostetut lahjat ja pikku päikkäreille! :)

t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 14+4

ps. ja tervetuloa uudelle, kerkesin jo unohtaa nimimerkin.. :D

Neiti nukahti illalla puol7 mun syliin olohuoneeseen, kannoin reppanan sänkyyn. Itkeskeli siinä ennen 8 ja laitettiin suppo. Siitä asti on nyt sitten nukkunut ilman pihahdustakaan! Kaippa pian herää...

Mä en kattonut Big Brotherin finaalia eilen. On kyllä tarkoitus kattoa nauhalta. Ja itseasiassa miehellekkin sanoin, etten halua tietää voittajaa, ennen ku katotaan se finaali, mutta onnistuit Minnis80 sen mulle paljastamaan!=) Ei se mitään. Olin aika varma että Sari voittaa. Mulle ei ollut noista lopuista muuta väliä, mut kunhan ei Kaki olis voittanu. Muilla ei siis väliä.. Hanne oli mun ihan ehdoton suosikki ja kyllä harmitti kun viimeviikolla tippui!

Kuulosti muuten ihanalta Minnis80 toi sun, siskosi ja äitisi yhteinen joulusiivous! Mun oma sisko asuu sen verran kaukana, ettei paljoa äidin ja siskon kanssa kolmisin olla! Tai siis ei olla lainkaan..=) Mutta olis kyllä kivaa...

Rakenneultaan enää reilu pari viikkoa! =)

-Alpukka rv17+6/18+2

Ehdinpäs minäkin laittamaan muutaman sanan tän viikonlopun pinoon:)

MINNIS kyseli BB:stä...katoin sen finaalin,mutten oikein seurannut niitä jaksoja...pari jaksoa taisin kattoa ja siitä sarista ei jäänyt mitään kuvaa eli mulle ei niin väliä kuka voitti! katsojien/äänestäjien perusteella oikea henkilö=)

Jouluvalmisteluja tein perjantai-iltana ja tänään vielä lisäilin. vaihdoin verhot joka huoneen ikkunaan..ja vähän valoja ja kynttelikköjä ikkunoihin.ja tonttuja myös. ja pojalle laitoin sellasen pienen valoilla varustetun kuusen lipaston päälle:) TIITIÄINEN85 eli meilläkin pojan huoneessa lipaston päällä joulukuusi=) tosin pieni kuusi,mutta kuitenkin!

en kauheesti enään laitakkaan muuta,inhoon niin niiden pois ottamista!

ai niin TIITIÄINEN tais tosta istukasta puhua...mulle myös np-ultrassa sanottiin siitä et se on vielä niin laajalla alueella et vasta rakenne ultrassa näkee sen tarkan paikan. kysyin et onko hyvällä paikalla,mut sano vaan että sitä on nii suurella alueella vielä ettei voi sanoa mihin se tulee lopullisesti.

mutta liikkeitä olen kyllä nyt tuntenut melkein päivittäin,illalla kylläkin. ja aivan ihanan tuntusia<3

apua kello menee,nyt täytyy lähteä siskoa hakemaan.....mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille ja hyviä vointeja!!

toymama 16+2

Tiitiäinen, eipä siinä mitään virhettä näy olevan, 22.1. aika minulla on, ja se on siis se rakenneultra. Tutkin juuri tällaista lappua jonka sain äitiyspolilta, siinä lukee että: " rakenneultraäänitutkimus tehdään äitiyspoliklinikalla kätilön/lääkärin toimesta raskausviikoilla 20-22" . Että taitaa olla aika hurjia eroja paikkakunnittain, luulisin..:) En kyllä itse tuosta huolestunut, kun sanottiin että se on normaali aika.. Olen kyllä tietoinen, että monilla muilla täällä palstalla on ollut silloin 18-20rv tuo ultra, mutta onkohan tuossa noilla viikoilla niin merkitystä kuin esim. niskapoimu-ultrassa. Tiedä häntä..:D

Eipä muuta tällä kertaa taas..

sämpyläinen 14+4

Samoilla viikoilla tallaavat kyselivät mahasta. Eipä tuota juuri vielä näy. Tuntuu kyllä kyykistellessä ja muutenkin sellainen painon tunne alavatsalla. Viime raskaudessa näytin lähinnä vaan lihonneelta sinne 20 ja risat viikoille asti. Vasta sitten maha alkoi pyöristyä vauvamahaksi.

Meillä ei ole vielä rakenneultraa varattuna, mut yritän saada sen ajoitettua lomaan eli 22.12- 10.1. Alkais jo se loma!

No, nyt istuu näytön edessä 15 kiloa liikkuvaa lihaa. Taitaa esikoinen tehdä selväksi että äiti pois koneelta. Että se tästä tarinoinnista :)

Moskuliini

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat