Vierailija

Jos haluan jonkun henkiseksi ja fyysiseksi tueksi sinne?

Kommentit (20)

meillä se oli mun suihkuttelun ehto, kun mulla on niin matala verenpaine

ja miksi joku ei haluaisi avautumisvaiheessa suihkuun, se hämmästyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli käynnistetty synnytys ja loppua kohti tosi raju avautumisvaihe. Tunsin kumminkin selviäväni ihan hyvin suihkun avulla, kunhan sain roikkua mieheni kaulassa supistusten aikana. ;)

Oikeasti ripustauduin kuin hukkuva, ja se auttoi! Supistusten välit lämmittelin itseäni suihkulla ja supistuksen tullessa ripustauduin mieheni kaulaan, ja hän suihkutti alaselkääni kuumalla suihkulla. Hän oli kyllä ihan se ihana sairaalatakki päällä, ei suinkaan nakupellenä. Omat vaatteet pysyivät ihan kuivina, takki varmaan vähän kastui. (En pannut asiaa siinä merkille, eikä varmaan mieskään...)

Siis tueksi ja seuraksi sinne suihkuun. Ja pitämään vahtia jos vaikka yhtäkkiä tulee heikko olo tai synnyttäjä kupsahtaa suihkun lattialle.

Ihmeissäni luin noita alkupään viestejä joissa sanottiin ettei muka voisi. Kun mulla ainakin oli mies mukana suihkussa. Istui veskipöntön kannella ja jutteli mulle, vastailin kun pystyin. :)

Olin avautumisvaiheessa suihkussa lähes kaksi tuntia. Mitä mieheni olisi sillä aikaa pitänyt tehdä? En ymmärrä ketä se voisi häiritä, että mieheni on mukana suihkuhuoneessa? Taysissa oli ihan ok. Eihän siellä muita ole, kätilö kävi välillä kysymässä onko kaikki ok, kestänkö vielä ilman muuta kivunlievitystä. Ja minä ainakin tarvitsin henkistä tukea ihan koko ajan. Mun miehellä ei ollut tarvetta lähteä tupakalle, katsomaan telkkaria tm. Hän oli siellä mun tukena.

Tai jos oot ammeessa niin siihen ammeen viereen. Mutta tosta aloituksesta saa vaan sellaisen kuvan, että haluat sen miehen sun kanssa sinne suihkun alle alasti.

Mä olin tokassa synnytyksessä ammeessa ja mies sääteli mulle aina veden lämpötilaa kuumemmalle supoistuksen tullessa. Ei siellä edes kätilöt käyneet kuin kääntymässä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat